Hop til indhold

Recommended Posts

@Miley_for_pleasure Hvad er det "geniale" ved det? Læs nu lige hele citatet i rette kontekst:

"Klamydia smitter ved kontakt mellem slimhinder, og du har bl.a. slimhinder i endetarm, skede, penis og mund.

Det kan smitte ved kontakt mellem kønsorganer samt ved oralsex og analsex. Klamydia kan ikke smitte fra munden - kun fra pikken, skeden eller endetarmen. Men det kan godt smitte til munden, hvis du fx giver ubeskyttet oralsex til en klamydiasmittet." (https://www.sexlinien.dk/emnesider-sexsygdomme/klamydia). 

Er deres pointe ikke, at klamydia kan smitte fra kønsorgan til mund, altså ved ubeskyttet oralsex til en, som er smittet med sygdommen (om end det er meget lidt sandsynligt), men at man ikke kan smitte fra mund til mund (ved f.eks. kys) eller eller fra mund til vagina/penis. Det er, så vidt jeg ved, helt korrekt?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hmm .. kære ven , du misforstår pointen. De modsiger sig selv i de to øverste link , som begge er fra sexlinien og det er derfor det er morsomt :P

Og jo , klamydia smitter også via munden  :)  hele budskabet med dette er (også nævnt i tidligere tråde herinde) at bruge en valid kilde som fx Bispebjerg hospitals hjemmeside om kønssygdomme , hvor du blandt andet også kan læse om at klamydia selvfølgelig også smitter via munden. En slimhinde er en slimhinde ❤️ dette gælder dermed også dybe kys.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Miley_for_pleasure skrev, for 2 timer siden:

Hmm .. kære ven , du misforstår pointen. De modsiger sig selv i de to øverste link , som begge er fra sexlinien og det er derfor det er morsomt :P

Og jo , klamydia smitter også via munden  :)  hele budskabet med dette er (også nævnt i tidligere tråde herinde) at bruge en valid kilde som fx Bispebjerg hospitals hjemmeside om kønssygdomme , hvor du blandt andet også kan læse om at klamydia selvfølgelig også smitter via munden. En slimhinde er en slimhinde ❤️ dette gælder dermed også dybe kys.

Jeg kan ikke finde det sted på Bispebjerg Hospitals hjemmeside, hvor det påstås, "at klamydia selvfølgelig også smitter via munden."

Jeg gider ikke undersøge emnet mere i dybden, da det ikke rigtig interesserer mig. Men ved lidt overfladisk research synes jeg det lader til, at der er ret meget modsigende information derude. En særdeles stor mængde kilder siger, at klamydia ikke smitter fra mund til mund eller fra mund til skeden/penis. Bare for at nævne et par stykker:

Netdoktor.dk skriver: "Klamydia kan smitte ved både vaginal sex, analsex og faktisk også oralsex. Det kan dog ikke smitte ved kys..." (https://netdoktor.dk/nyheder/sexsygdomme-hvordan-smitter-de.htm).

Doc24 skriver: "Men du kan ikke smitte den anden vej. Så selvom du har fået klamydia i halsen, kan du ikke smitte din sex-partner med klamydia fra halsen, hvis du giver tungekysser, slikker eller giver vedkommende et blowjob." (https://doc24.dk/klamydia-i-halsen/).

Overlæge dr. med. Carsten Sand skriver på apoteket.dk: "Det vil sige, at når du/I havde oralsex er der umiddelbart ikke risiko for at være smittet med klamydia." (https://www.apoteket.dk/sygdom/koenssygdomme/klamydia).

Healthline skriver: "It’s possible, but not likely, that you could get chlamydia in your throat... It’s possible that chlamydia can be transmitted to your throat if you give oral sex to a partner who has contracted a genital chlamydia infection... You can’t get chlamydia mouth-to-mouth kissing." (https://www.healthline.com/health/sexually-transmitted-diseases/chlamydia-in-throat#chlamydia-throat-infection).

Der er dog også modstridende information derude. F.eks. skriver Aidsfondet: "Man kan også få klamydia ved dybe tungekys og dermed få klamydia i halsen." (https://aidsfondet.dk/checkpoint/fakta-om-klamydia/).

Jeg tror egentlig, at du nok har ret (at det er teoretisk muligt at smitte via munden - virker næsten underligt, hvis det ikke var muligt - men sikkert helt vildt usandsynligt i virkelighedens verden), men det er vist liiiige skråsikkert nok at skrive, at det er en "selvfølgelighed".

 

 

Redigeret af Emptyman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Komisk at du gad at søge alle de sider igennem (overfladisk) men ikke “gad” bruge tid på at gå ind i emmet.  Søg ‘klamydia Bispebjerg hospital’. og at du disker op med information fra fx doc24, dude please, så er vi tilbage til om kilden er valid igen. Jeg gider ikke diskutere med dig , du kan tro hvad du vil for jo, det gør det - kønssygdomme kan også smitte fra mund til genitalier eller via dybe kys :) samme kommentar som før: en slimhinde er en slimhinde . så holder jeg mig til hvad de sundhedsprofessionelle har at sige og så kan du finde din information hvor du vil. God dag til dig  

Redigeret af Miley_for_pleasure

Del dette indlæg


Link til indlæg
Miley_for_pleasure skrev, for 12 timer siden:

Komisk at du gad at søge alle de sider igennem (overfladisk) men ikke “gad” bruge tid på at gå ind i emmet.  Søg ‘klamydia Bispebjerg hospital’. og at du disker op med information fra fx doc24, dude please, så er vi tilbage til om kilden er valid igen. Jeg gider ikke diskutere med dig , du kan tro hvad du vil for jo, det gør det - kønssygdomme kan også smitte fra mund til genitalier eller via dybe kys :) samme kommentar som før: en slimhinde er en slimhinde . så holder jeg mig til hvad de sundhedsprofessionelle har at sige og så kan du finde din information hvor du vil. God dag til dig  

Godt brølt, min frygtløse løvinde. :wub:<3<3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Miley_for_pleasure skrev, for 14 timer siden:

kønssygdomme kan også smitte fra mund til genitalier eller via dybe kys 

Er lige lidt nysgerrig - hvordan har du det med kys (i forhold til smitterisiko)?

Jeg spørger fordi jeg - som tidligere nævnt - nu i år har besøgt to piger, der 'kun' giver kys uden tunge, men er de rene virtuoser til dén disciplin ... <3
Og kys uden tunge er vel risikofrit i forhold til kønssygdomme .. eller .. ?

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...