Hop til indhold

Alfons eller Pimp , hvad fa.... kalder man en bagmand/bagdame!

Featured Replies

Skrevet

Baggrund for mit indlæg: Jeg har en god ven som er flyttet til Australien . Her driver han tre bordeller . Under en ferie sammen med ham i Australien kom jeg til at spørge ham om hvorlænge hun skulle blive ved med at være Alfons , sagt i en venlig og sjov tone. Han blev fornærmet og vred over mit spørgsmål , han var aldeles ikke en Alfons, men som han sagde så var han ejer af massageklinikker , jeg sagde undskyld . Vi er stadigvæk venner. Hvad med betegnelsen RUFFER ( rufferi) er det en mere “ spiselig” betegnelse for personer som tjener penge på Prostituerede piger. Det er åbenbart et følelsladet emne at komme ind på. Ruffer , Alfons eller Pimp , hvad kalder man en person som tjener penge på prostition?

Skrevet

Man klder em ved rete betegnelse, alfons rufer, ellet det engelske pimp. Uanset deres følelser i den sag.

Skrevet

Rufferi er en betegnelse som gives en bagmand, som får en del af de penge, som sexarbejderen tjener. Det kaldes også en ruffer. Rufferi er ulovligt i Danmark. En “pimp” er et engelsk slangterm for for det danske ord “alfons” - en pimp/alfons er en ruffer.

En ruffer er den juridiske betegnelse, og et ord som vil blive brugt i juridiske sager.

Så det er det samme, uanet hvad din ven siger. 

Skrevet

@cassanova jeg mener at...
Hvis han tjener på at fremleje ud til sexarbejdere der betaler en fast husleje, vil bordelejer være "nok" og måske for ham en mere "spiselig" betegnelse.
Hvis han tjener penge baseret på sexarbejdernes indtjening, vil bordelejer er han alfons/pimp/whatever men du kan jo kalde ham bordelejer alligevel hvis det betyder noget for dig at det betyder noget for ham. En alfons/pimp skaffer sexarbejderen kunder. Det gør en bordelejer ikke nødvendigvis. Der kan naturligvis være tale om en slags fælles markedsføring for hele huset, men er det ikke indtjenings-baseret husleje, vil jeg mene at det er til alle sexarbejdernes fordel og ikke nødvendigvis ændrer på fordelingen/anskuelsen/betegnelsen bordelejer eller alfons/pimp/ruffer... men det er jo blot min mening og det er ikke så sort/hvidt i praksis. Lovgivningen er vel mindre interessant når det handler om en privat relation der skal navigeres i... mener jeg :) 
Er han dansk, kunne du jo kalde ham "Mutter" fremover og se om det letter stemningen... eller blot undlade at tale om det, hvis det ikke er et emne der har indflydelse på jeres relation alligevel? ;) 

Kærligst, Eva <3

Redigeret af Eva Nadine

Skrevet

"Jeg kalder en spade for en spade og en skinhead for en glatnakke"
- Sund Fornuft (rap-band)

'Alfons' kommer af Monsieur Alphonse, et skuespil af Alexandre Dumas Jr. (uægte søn af ham med De 3 Musketerer). Han skrev også Kamiliadamen og begge skuespil handler om prostituerede. Derfor bruger vi, her i Danmark, betegnelsen om 'bagmand i prostitutionsbranchen'.

'Pimp' er først brugt i et skuespil (deja vu?!) af Thomas Middleton i 1607 om en 'alfons'.

Den dag prostitution bliver et 'almindeligt erhverv' med ApS'er, A/S'er og den slags, hvor man som 'bagmand' kan kalde sig direktør må de altså leve med de betegnelser, der findes for deres arbejde.

Skrevet
hrolandj skrev, for 14 minutter siden:

"Jeg kalder en spade for en spade og en skinhead for en glatnakke"
- Sund Fornuft (rap-band)

'Alfons' kommer af Monsieur Alphonse, et skuespil af Alexandre Dumas Jr. (uægte søn af ham med De 3 Musketerer). Han skrev også Kamiliadamen og begge skuespil handler om prostituerede. Derfor bruger vi, her i Danmark, betegnelsen om 'bagmand i prostitutionsbranchen'.

'Pimp' er først brugt i et skuespil (deja vu?!) af Thomas Middleton i 1607 om en 'alfons'.

Den dag prostitution bliver et 'almindeligt erhverv' med ApS'er, A/S'er og den slags, hvor man som 'bagmand' kan kalde sig direktør må de altså leve med de betegnelser, der findes for deres arbejde.

Godt leveret!

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.