Hop til indhold

Mand med mange kvinder

Featured Replies

Skrevet

Farao Ramses den Anden (1314-1224 f.Kr.) havde over 40 koner og elskerinder, den ene mere skøn end den anden. 

Ramses regerede det gamle Egypten i 66 år og blev 90 år gammel. Selv hans mumie udstråler vitalitet. 

Vi er vist en del mænd, der godt kunne tænke os et lignende arrangement.

For sundhedens skyld.

Skrevet

For SUNDHEDENS skyld ... !!??

Dét tror jeg nu ikke ...
Man skal slås hele tiden.
Med sønner og koner ... 
Og holde hånd i hanke med alle paladsintrigerne ...

Alt sådan noget gider jeg sq ikke ...

Den mest ihærdige af dem alle var vist Djengish Khan ...
DNA-undersøgelser har vist, at omkring 18 millioner nulevende nedstammer fra ham ... 

Skrevet
  • Author

Kære Sneræv og Funktionær,

Det staves: H  U  M  O  R

Ked af hvis det slog fejl.......;) .....men klarer mig nok alligevel.....:)

Skrevet

Haha ... 
Det staves I-R-O-N-I .... 
Det er det jeg siger ...
Eet af mine småautistiske træk er at ingen forstår min humor ... :D

Skrevet

Tale er sølv men tavshed er guld

Et gammelt dansk ordsprog siger, at "tale er sølv men tavshed er guld". Ordsprogets betydning har hverken noget med guld eller sølv at gøre. Derimod menes der, at selvom man kan nå langt med at tale, så er det faktisk ofte, at man står i en situation, hvor det bedst kan svare sig at holde sin mund lukket. De fleste af os har prøvet at sige noget, som vi fortrød i samme øjeblik, som vi sagde det, og det er lige præcis den slags situationer som ordsproget, tale er sølv men tavshed er guld, er møntet på.
Derudover er ordsproget, tale er sølv men tavshed er guld, fint til at illustrere, at man generelt skal afholde sig fra at tale uafbrudt. Vi kender allesammen mennesker som benytter enhver lejlighed til at tale så meget, som de overhovedet kan komme afsted med, og da det er de færreste mennesker som har noget klogt at sige hele tiden, så vil den slags mennesker som regel sige mange flere ubegavede ting end kloge ting. Så det er faktisk ganske fornuftigt at huske på, at tale er sølv men tavshed er guld, for hvis man efterlever det ordsprog, så undgår man at sige en masse ting som alligevel hverken gavner andre eller en selv.
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.