Eventyrmanden 907 Skrevet 24. Juni, 2023 Scrollede forbi denne historie på de sociale medier og tænkte jeg ville dele den herinde. 5 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest hrolandj Skrevet 24. Juni, 2023 Du skylder måske at skrive, at der er tale om Victor Hugo - den franske forfatter, der skrev blandt andet "Klokkeren fra Notre Dame" og "Les Miserables". Dét i sig selv er måske ikke den helt store historie, men hvis man læser de to bøger finder man hurtigt ud af, at Victor Hugo havde en enorm fascination og respekt for prostituerede. Flere af hans bedste karakterer er prostituerede (Fantine - Les Miserables) eller barn af en prostitueret (Esmeralda - Klokkeren fra Notre Dame). Han var overbevist om, at alle kvinder var fascineret af ham (erotomani) og til trods for, at han faktisk var lidt af en folkehelt i Frankrig så var det jo ikke alle, der var lige seksuelt tiltrukket af ham - til gengæld lærte prostituerede meget hurtigt, at jo mere de lod som om de var tiltrukket af ham, jo oftere kom han som kunde - især, hvis han havde været ude for en kvinde, der ikke var videre interesseret i ham seksuelt. Alt i alt en meget kompleks mand, men det er for så vidt rigtigt nok, at de prostituerede - som han i dén grad forsvarede på alle måder, også i sit virke som politiker - sørgede over hans død. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Eventyrmanden 907 Skrevet 24. Juni, 2023 hrolandj skrev, for 19 minutter siden: Du skylder måske at skrive, at der er tale om Victor Hugo Jeg må indrømme at jeg måske overdrev lidt da jeg sagde jeg scrollede forbi en historie, for "historien" var bare billedet, men tak for spændende baggrundsinformation! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg