Hop til indhold
oliverbi@

Miss Manu (snyder)

Recommended Posts

Forsøgte en aftale, men efter aftale om tid og sted meddelte hun at hun ikke tog imod kontanter, men kun paysafecard (som jeg aldrig har hørt om før).
Jeg fik fat på værdibeviserne Circle K, og tænkte jeg nu var klar til modtagelse, men hun ville ikke fortælle lejligheds nr på Islandsgade i Odense førend jeg havde taget foto af begge værdi beviser på 1000,- ( jeg havde booket for 2000,-).
Jeg blev her mistroisk over hvorfor hun ikke bare kunne få bonnerne i lejligheden… hvis hun fik koderne er det det samme som at betale forud…
Nå men en længere chat samtale hvor hun på dygtig vis forsøgte at udstille mig som mistroisk overfor hende, siden jeg ikke ville give hende koderne, sendte hun mig et link hvor jeg selv kunne verificere koderne, hvilket jeg gjorde på det ene værdibevis. 
Linket førte mig til en hjemmeside på fransk som så legitim nok ud (udover den kun var på fransk), og jeg fik en mail på at værdibeviset var gyldigt, hvilket jeg sendte til hende…. Men hun ville have på begge beviser hvilket jeg nægtede… og så blev den aftale ikke til noget…
Nogle dage efter kunne jeg så se at hun havde trukket pengene på det værdibevis jeg havde verificeret… så 1000,- fattigere og bekræftelse på at følge sin mavefornemmelse når der ikke kan betale med cash…

Del dette indlæg


Link til indlæg

Æv. En kendt metode som det er skrevet om mange gange herinde. 

Det ville være godt om alle annonce sider smed en FAQ på forsiden med overskriften "Vær opmærksom på at der forekommer svindlere. Med disse enkle forholdsregler":

1) Betal aldrig forud, med mindre (der er tale om et lille beløb for kørsel / du kender annoncøren / osv.)

2) Klik aldrig på links fra en du ikke kender.

3) Paysafecard skal ikke kontrolleres hvis du har købt dem i en dansk butik/tankstation

4) Send aldrig billeder af Paysafecard

5) etc.

Men så skulle siderne jo erkende at de reelt ikke screener annoncørerne, så det kommer næppe til at ske.

Del dette indlæg


Link til indlæg
oliverbi@ skrev, for 7 timer siden:

Forsøgte en aftale, men .. hun .. tog .. kun paysafecard (som jeg aldrig har hørt om før).
... hun ville ikke fortælle lejligheds nr .. førend jeg havde taget foto af begge værdi beviser.
Jeg blev her mistroisk .. hun ville have på begge beviser .. jeg nægtede ... Nogle dage efter kunne jeg så se at hun havde trukket pengene … bekræftelse på at følge sin mavefornemmelse …

Hahah, ja.. "Serves you right" :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...