Hop til indhold
jensemanden

2 anmeldelser - det danske smørrebrød & Lucie Ray

Recommended Posts

Hermed en dobbelt anmeldelse idet begge fortjener en sådan. Har 2 gange tidligere anmeldt et par små rollespil med Lucie, så synes I det bliver for meget, så spring bare ud i anmeldesen cirka 1/3 del nede - ren forbrugeroplysning.

Så er der lige blevet uddelt Michelin-stjerner igen. 5 nye danske restauranter er kommet på listen, og Danmark markerer sig hermed, at de er helt på toppen med hensyn til gastronomi. Flere anmeldere undrede sig dog over, at frokostrestauranter og det danske smørrebrød ikke er kommet på listen. Smørrebrødet har foretaget et kvantespring fra den flade skolemadpakke til den gastronomiske top oplevelse man får med et overdådigt stykke smørrebrød. Den flade leverpostejmad med en rødbede, til det højtbelagte luxus smørrebrød, hvor intet er overladt til tilfældigheder. Maden er en pryd for øjet, farver afstemte og en kæmpe visuel nydelse. Der er afstemte smage, så den søde,  den salte og den sure smagssans bliver udfordret. Der er sprøde og crispy elementer - alt sammen guddommeligt afstemt og en ren forkælelse.

Nåh, men det er jo ikke en madanmeldelse, men ligheden er slående med en anmeldelse af Lucie. Et lille rollespil var i forvejen afsendt. Hun skulle være en jaloux sekretær, der havde erfaret at jeg - chefen - havde været på "forretningsrejse" med den nyansatte Dolly ( barmfager blondine fra marketingsafdelingen). Lucie havde været en tro sekretær, der havde håbet, at jeg denne gang kiggede hendes vej. Da hun indså, at jeg igen havde svigtet hende, svor hun, at hun ville have hævn. Chefen skulle pines og ydmyges. Hun puttede sovemedicin i hans kaffe .....

Lucie er fra naturens side særdeles heldigt stillet. Petit og med de kønneste øjne og smil. Hun er een der har stået allerforrest, da Vorherre uddelte udseende. Hun er en æstetisk nydelse, og det første man tænker er "wauv". Men jeg får bind for øjnene, og så begynder en pirring med det sure, det salte og det søde af den jaloux sekretær. Jeg bliver beordret til at skrive "JEG GØR DET ALDRIG IGEN" - ikke på papir med pen eller blyant, da mine hænder er bundne. Ydmygende må jeg gøre det med min tunges bevægelser på hendes "pussy". Mine brystvorter får nogle hårde vrid. Stemmen er hele tiden hård og befalende. Det "søde" tilsættes først da jeg lover at Dolly fyres, og Lucie får en klækkelig lønforhøjelse. Undervejs er "retten" krydret med en god gang humor. "Måltidet" afsluttes med den hyggeligste eftersnak jeg til dato har oplevet. Den behandling jeg får er, ligesom det danske smørrebrød, guddommeligt afstemt og ren forkælelse.

Michelin guiden var oprindelig en billistguide, der gav en stjerne til en restaurant man absolut måtte besøge, hvis vejen gik forbi. 2 stjerner hvis restauranten var en omvej værd og 3 stjerner gives til den restaurant som var værd at rejse efter.

Kære Lucie - du er een jeg absolut ville rejse over hele verdenen for at møde, men takker selvfølgelig min Gud for, at det alligevel kan lade sig gøre, at træffe dig i København. Du forstår som ingen, at totaloplevelsen er summen af små detaljer. Tak for det og vil glæde mig til at møde dig igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak Fluefisker for din hjælp med det helt korrekte link - nu mangler bare linket til det gode danske smørrebrød. Kender desværre kun de nævnte restauranter af navn, da jeg ikke har prøvet dem. En gang i mellem må man foretage nogle svære prioriteringer, og lige nu bruges de sparsomme lommepenge på besøg hos ovennævnte gudinde. Egentlig var valget nu ikke så svært :)<3 (dette skriv er egentlig historisk - jeg har aldrig brugt Emoji før, men nu har jeg også lært det. Snart lærer jeg vel også at indsætte links, selv om behjælpelige brødre har sendt anvisninger på dette).

Del dette indlæg

Link til indlæg

He he ja livet er et stort tilvalg og desværre mange gange også fravalg ,- har nu også læst dine andre indlæg og tror også godt jeg kunne leve lidt på leverpostej og havregrød for sådanne oplevelser;) skønt når man finder en pige man bare kan lade gå og nyde det sammen :wub: har forøvrigt også selv Geranium til gode :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...