Hop til indhold
Fluefisker

Fake anmeldelser/indlæg

Recommended Posts

Beklager hvis emnet har været oppe utallige gange er ikke opdateret, men er der en general viden at der er GP'ere der opretter fake profiler for derefter nedgører andre GP'ere? jeg har tit læst både reviews og kommentarer hvor det godt kunne tyde på, at det kunne være en forsmået kvinde (konkurrent) der har skrevet indlægget? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sjovt du bringer det på banen. Jeg tænkte over det for nogle dage siden. Sååååå tænker ja og de ødelægger derved andres forretning. 
Men det er jo også en måde at drive forretning på

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja, det er det. Generel viden. Det sker.

Men sådan er det jo også i restaurantbranchen, for hoteller og alle mulighed andre i servicefag. For eksempel  har jeg oplevet det utallige gange i Italien og Frankrig, at konkurrenter anmelder en konkurrerende restaurant dårligt. Nogle gange for retter, som de ikke engang på menukortet.:P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)
Fluefisker skrev, for 3 timer siden:

Beklager hvis emnet har været oppe utallige gange er ikke opdateret, men er der en general viden at der er GP'ere der opretter fake profiler for derefter nedgører andre GP'ere? jeg har tit læst både reviews og kommentarer hvor det godt kunne tyde på, at det kunne være en forsmået kvinde (konkurrent) der har skrevet indlægget? 

Det, må man da sige, er et indlæg, der sådan fisker lidt efter et specifikt svar (og nej, det har ikke noget at gøre med dit brugernavn, at jeg skriver det). Jeg er ikke ekspert, og det her skal læses med alle de forbehold, man nu kan tage. Anyway. Jeg tror, som du også selv nævner, at emnet har været oppe at vende et par gange. Kan der være GP’er, der ser sig sure på hinanden? Det er et godt spørgsmål – formentlig, men mon ikke de er for professionelle til at agere på det (det meste af tiden). Her kan jeg ikke svare entydigt ja. Kan der være en klient og en pige der ser sig sure på hinanden? Ja, formentlig (igen vil de fleste formentlig være for professionelle til at agere på det, men igen det kan formentlig ske, har set det, men igen typisk meget professionelt). Kan bagmænd spille en rolle og f.eks. også se sig sure på andre piger eller klienter? Kan det medføre f.eks. falske rygter om piger eller klienter? Igen muligvis (men det, der nok er mest kendt, er, at der bliver skrevet falske “positive” anmeldelser. Altså at en pige bliver talt op). Her dog netop typisk som falske anmeldelser (har ikke decideret hørt om falske “indlæg”, men jeg skal ikke udelukke, at det findes). Det er dog som regel forholdsvis tydeligt, når det er tilfældet.

Jeg ved dog ikke, om det med en “forsmået” kvinde holder vand. Det kunne vel både være en kvinde eller mand, forsmået eller ikke, der f.eks. lavede en falsk anmeldelse (igen både piger, bagmænd og klienter). Der kan netop også være “positive” falske anmeldelser. Jeg vil heller ikke kalde den en “generel” viden. Der er tråde, der kan indikere det. Især ikke det du skriver med, at piger laver falske anmeldelser om hinanden, hvor de “nedgør” hinanden.

Når jeg har svaret ja til en række af ovenstående spørgsmål er det fordi, det har været oppe at vende i andre tråde (dog sjældent jeg decideret har set det sagt sådan sort på hvidt, at nogle piger er blevet sure på hinanden, men det finder formentlig sted). Altså både med bagmænd, piger og konkurrence mellem dem. Det er endnu engang vigtigt for mig ikke at kalde det “generel” viden, men der er andre tråde, der kan indikere det.

Signor Cuoco skrev, for 2 timer siden:

(…) 

For eksempel  har jeg oplevet det utallige gange i Italien og Frankrig, at konkurrenter anmelder en konkurrerende restaurant dårligt. Nogle gange for retter, som de ikke engang på menukortet.:P

Som @Signor Cuoco skriver kan det være lidt ligesom restauranter, der konkurrerer, men jeg skal understrege, at jeg faktisk i det tilfælde er sikker på, at det ud fra et juridisk synsvinkel kan være problematisk (altså at sprede falske rygter om konkurrenter f.eks. med falske anmeldelser, jeg tror dog ikke nødvendigvis, det er “ulovligt” – det kan det vist være. Det er lidt en gråzone). Men det kan ligeså godt være en pige, en bagmand som en klient som en helt anden aktør, der har set sig sur på en anden. Og igen der kan også være tale om falske “positive” anmeldelser, hvor en pige bliver talt helt op til himlen (mest det du vil kunne finde eksempler på i tidligere tråde – i hvert fald af, hvad jeg har lagt mærke til) :)

Redigeret af TheLion

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)

* Min pointe var måske også, at spørgsmålet var lidt for simpelt formuleret, da der kan være mange aktører på spil.

Redigeret af TheLion

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis man bruger sin sunde fornuft er det nemt at spotte falske anmeldelser.

Der er nok ikke nogen der har flere anmeldelser fra helt nyoprettet bruger end en vis ung dame  som ofte holder til mellem Esbjerg og Kolding. Der tænker jeg hendes danske pimp har travlt med at lave reklame for hende, selvom jeg ikke tror det er nødvendig . Hun er populær nok uden de anmeldelser.

Inden jeg kom på EG for små 10 år siden blev jeg gjort opmærksom på at der lå den værst tænkelig anmeldelse af mig herinde. Jeg gik på detektiv arbejde herinde og fandt ud af at en tidligere kollega og nuværende stalker havde oprettet 5-6 forskellige alias med den agenda at ødelægge min geschæft og samtidig lave positiv anmeldelser af sig selv. Hun blev efterfølgende bortvist for tid og evighed herinde fra. Men dukker da op engang imellem.  Det har så bare sat hendes pis endnu mere  i kog her ca 10 år sener. 

Jeg tror det er mere udbredt en hvad vi faktisk ved at pimps opretter falske negative anmeldelser af konkurrenten i værelset ved siden af.

Tror nu ikke det ligger til de danske piger generelt at lave de nummer ( udover en enkelt ) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...