Signor Cuoco 1878 Skrevet 24. Maj, 2023 En af mine venner, der ligesom mig ser lidt til de søde og frække piger, kom helt uventet i "very bad standing" hos konen, da hun læste månedens kontoudtog fra banken. Han troede, at Fanden var løs og begyndte allerede at brygge historier. Det var én bestemt kontering, der gjorde hende vred. Den lød: **Pay** Hot CPH, Denmark**. ( jeg har sløret firmakonstruktionen, men dette er essensen af, hvad der stod på linjen). Konen konfronterede ham. Hvad fanden har du lavet? Svaret var, at han havde spist en Hot Dog på vej hjem fra arbejde. I al uskyldighed. Ved ikke om man selv kan bestemme, hvad der skal stå på den linje, men hvis man kan, så festfyrværkeri herfra for god, kynisk humor. Hvis det blot er et tilfælde, så er det et skønt sådant. 1 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AgentLeman 824 Skrevet 24. Maj, 2023 Signor Cuoco skrev, for 46 minutter siden: Svaret var, at han havde spist en Hot Dog på vej hjem fra arbejde. I al uskyldighed. hehe godt svar . men det var ellers en dyr hotdog til 1800 kroner Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Signor Cuoco 1878 Skrevet 24. Maj, 2023 AgentLeman skrev, for 47 minutter siden: hehe godt svar . men det var ellers en dyr hotdog til 1800 kroner Min ven fortæller, at konen i sin vrede over "Hot CPH" slet ikke nåede at se på, hvad udgiften egentlig var. 49, 50 for Hot Dog med diverse tilbehør, samt dåse-Cola. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13912 Skrevet 24. Maj, 2023 Signor Cuoco skrev, for 2 timer siden: da hun læste månedens kontoudtog fra banken Dum ide at have fælles konto med en partner, da partneren i tilfælde af skillsmisse kan nå at tømme kontoen - og i tilfælde af dødsfald, kan man risikere ikke at kunne få adgang. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TordenSkjold 356 Skrevet 25. Maj, 2023 Jernsvinet skrev, for 16 timer siden: Dum ide at have fælles konto med en partner, da partneren i tilfælde af skillsmisse kan nå at tømme kontoen - og i tilfælde af dødsfald, kan man risikere ikke at kunne få adgang. Banken spærrer ALLE konti ved dødsfald indtil bobestyrer er udpeget. Så kontanter er guld. Skjold. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TrippleB 45 Skrevet 26. Maj, 2023 TordenSkjold skrev, for 18 timer siden: Banken spærrer ALLE konti ved dødsfald indtil bobestyrer er udpeget. Så kontanter er guld. Skjold. Alle afdødes konti ja. Netop derfor Jernsvinet advokerer for at have egne kontoer eller kontanter liggende. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4143 Skrevet 26. Maj, 2023 Har fælles konti, hvor indtægter går ind, hvorfra der betales regninger mv., og hvorfra der flyttes penge til husholdning. Fra denne konto betales vores lommepenge til hver sin private konto, på den måde står vi ikke til regnskab for hinanden, hvad vi bruger penge på. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Otte 108 Skrevet 26. Maj, 2023 Min og kones løn går ind på hver vores konto, derfra overføres beløb til budgetkonto, resten er hver vores og er kun på egen konto Det er enkelt, men betyder naturligvis, at det der står indefryses ved dødsfald 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TordenSkjold 356 Skrevet 26. Maj, 2023 Som jeg læser det, skal der være oprettet ægtepart (sker relativt sjældent) for at undgå total spærring. https://www.minadvokat.dk/nyttig-viden/faellesoekonomi-eller-saerskilt-oekonomi/ "Uanset hvilken af de fem modeller, man vælger at benytte i det daglige, skal jeg som advokat gøre opmærksom på, at det ikke gør nogen forskel for delingen ved ægteskabets ophør. Alt anses for ”delingsformue” i tilfælde af skilsmisse – uanset om man har haft hver sine konti. Kun hvis man opretter en ægtepagt om særeje, kan man holde sine værdier udenfor deling ved separation/skilsmisse. " Formålet med spærring er at alle pengene kommer under boets kontrol. Der er iøvrigt fem modeller til fælles økonomi i ovenstående link. Skjold. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg