Naboen 601 Skrevet 18. Maj, 2023 Af en eller anden årsag , så slog en tanke mig lige i går aftes. Lad mig lige starte med at sige at jeg ikke anfægter Priser hos de kære GP´er.. Jeg betaler gerne for den tid og den omsorg jeg får når jeg en sjælden gang Besøger en af de skønne Kvinder og betaler med glæde, ( inden for rimelighedens grænser) Men så slår det mig alligevel , hvis det er tiden vi betaler for og ikke selve ydelsen/Kroppen , hvordan ville befolkningen mon så reagere hvis jeg som håndværker, med mine færdigheder , værktøj , bil etc , sagde , Jeg skal lige have 1800 kr i timen ud over materialerne , jeg selv er ret sikker på at , jeg ikke ville have så mange kunder i hvert fald Så her kommer spørgsmålet , hvorfor mon det er sådan , for jeg selv er jo sådan .. jeg kan godt gå til en GP og betale 1800-2000 kr for en times underholdning/Omsorg , men skal jeg have skiftet noget vigtigt som et toilet , så ville jeg fandme stejle hvis de sagde de skulle have 1800 i timen for at skifte det . Typisk er en håndværker pris på papiret imellem 450-700 kr i timen , det er med bil og alle sociale ydelser .. Eller kender i ikke det at man går ned og handler , man har lyst til lidt sødt , En Pose Matadormix til 40 kr ryger i kurven .. man tænker ikke engang over det , men hvis en vandmelon med langt flere gram , koster 35 , så krøller man næsten tæer og siger , " De må være sindsyge" " Note to Self" Sov hurtigere ! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Sardo Skrevet 18. Maj, 2023 Den undren var vel ikke så stille (det var sgu en ordentlig svada) Advokater i familiehuset tager typisk 3-4000 i timen patentadvokater over 5000, konsulenter indenfor mit fag 2-3000i timen, omend de fleste af pigerne her ikke har en lang uddannelse gør mange et godt job og nogle af dem giver meget af sig selv (der er jo da også en del prisdifferentiering, personligt giver jeg hellere 3000 for en time med en pige der virkelig leverer varen en ti omgange for en tusse med en der bare ligger på ryggen. Det handler kort sagt om udbud og efterspørgsel Men det står dig jo frit for at bruge dine penge på matadormix i stedet, eller alternativt kan du jo prøve at spørge din blikkenslager om han vil have sex med dig for mindre end 500 kr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
yrghh 1593 Skrevet 18. Maj, 2023 (edited) Jeg er selv selvstændig erhvervsdrivende og sætter mine timepriser efter - hvad er kunderne villige til at betale - hvad tager mine konkurrenter for samme ydelse - hvor er mit erfaringsgrundlag og mine ydelser i forhold til konkurrenterne - hvor stort er behovet - hvor meget haster det I bund og grund betaler mine kunder ikke for min ydelse, som nyuddannede kunne udføre billigere, men for mine 20 års brancheerfaring som gør at jeg kan løse opgaven hurtigere og med færre fejl. Pigernes priser er på samme måde en kombination af ydelser, erfaring, serviceniveau og generelle markedskræfter som udbud og efterspørgsel. Har de specielle USP'er som at de er yngre, slankere, har større bryster, mere outrerede services, kan de lægge lidt til prisen, for så er udbuddet mindre i netop deres niche. Hvis du som håndværker udbyder præcis det samme som andre håndværkere, vil du ikke få kunder, hvis du hæver prisen. Men hvis du kan yde en service, som adskiller sig fra andres, kan du sætte prisen efter den værdi, det giver kunden. Om det så er at du udfører dit arbejde iført skriggrøn mankini eller om du efterlader alt i indtrukket i 24K bladguld. Hvis der er et marked, som vil acceptere din pris, er det okay, men hvis telefonbogen bugner af andre, som kan udføre samme stykke arbejde præcis ligeså godt, er det svært at pille ved prisen. Man lærer hurtigt, at de piger som tilbyder deres services under markedspriser ofte leverer en service under standard. Pris og kvalitet hænger sammen. Men der skal samtidig være nogle meget specifikke USP'er for at de kan gå over markedspriserne, som eksemplerne med de unge modeller, der har solgt deres mødom til højstbydende. De har ikke meget konkurrence på det område, og der er mænd som er villige til at betale, så de kan sætte priserne som de vil. Og undervejs sker der en normalisering, som varierer efter behov og tidsperspektiv. Folk kører gerne 5 km for at spare 10 øre på en liter mælk hvis de har tid til det, men smutter samme aften i kiosken efter en Yankeebar, som koster det dobbelte af hvad den havde kostet i supermarkedet. Pigernes gæster har meget ofte en relativt kort vej fra fristelse til køb, og det påvirker også priserne. Hvis der er længere vej fra awareness til konverting, når man at blive mere prisbevidst, men der er også stor forskel på varer og services, som man køber af nød og ting som man køber af lyst. De lystdrevne varer, kan som regel sælges dyrere. F.eks glæder man sig over at købe en pakke smør til 10 kr og køber så et nyt TV til 10.000 kr. Og læg mærke til hvordan posen med matadormix er lige inden du rammer kasselinjen i supermarkedet, hvor der er meget kort vej fra fristelse til køb. Men det er så min mening, som er baseret på egen empiri og teoretisk forretningsforståelse. Hvis man forstår at kunder i bund og grund er ret snotdumme og er drevet af drifter i langt højere grad, end de selv er villige til at indrømme, kan man sælge mere, oftere eller dyrere og det er noget, der arbejdes meget bevidst med i både marketing og butiksindretning. Redigeret 18. Maj, 2023 af yrghh 8 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Naboen 601 Skrevet 18. Maj, 2023 Sardo skrev, for 2 minutter siden: ... Det handler kort sagt om udbud og efterspørgsel Men det står dig jo frit for at bruge dine penge på matadormix i stedet, eller alternativt kan du jo prøve at spørge din blikkenslager om han vil have sex med dig for mindre end 500 kr NU lagde du vel mærke til at jeg ikke anfægtede GP ´pris ,, jeg betaler det skam gladeligt , Det jeg tænker over , at det gør vi gerne , men hvis du køre til mekanikeren og får lavet bilen , så tænker vi over timeprisen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Thai-addict1 101 Skrevet 18. Maj, 2023 Hmmm jeg er selv mekaniker og tro mig der er forskel på om jeg skal skifte en kobling eller kneppe en fed gammel so. Den sidste kommer til og betale ekstra for jeg skal nedværdige mig til og sælge min krop. Rabat i det tilfælde kommer kun på tale hvis hun er en super flot, fræk og lidt mørk i huden Enhver idiot kan blive mekaniker, tømrer, smed eller lign. men ikke alle kan udføre det de gør. Derfor en realistisk prisforskel. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 6993 Skrevet 18. Maj, 2023 (edited) Naboen skrev, for 1 time siden: NU lagde du vel mærke til at jeg ikke anfægtede GP ´pris ,, jeg betaler det skam gladeligt , Det jeg tænker over , at det gør vi gerne , men hvis du køre til mekanikeren og får lavet bilen , så tænker vi over timeprisen Kære Naboen - - nu kommer der en gevaldig afsporing via min mekaniker, jeg håber i dermed også forstår det sidste i mit indlæg Når i har læst dette så kommenter gerne, - og gerne råt for usødet - - er jeg fuldstændig idiot ??? Mekaniker og timepris - nej jeg tænker overhovedet slet ikke over timeprisen, min nuværende har jeg haft i knap 25 år, og jeg aner ikke hvad timeprisen er i denne nutid. Det allervigtigste for mig er at jeg får en god behandling og den er lavet ordentligt - regningens størrelse er underordnet. Før ham havde jeg en anden og til begge har jeg sagt : jeg vil hellere have du bruger en ½ time for meget end en ½ time for lidt. Jeg har heller aldrig brokket mig over en regning, den har altid været sådan ca. som jeg forventede Kan i tænke jer til dette kundeforhold???? - - de er glade - de laver det ordentlig - han brokker mig aldrig - den ene sagde engang :du er den eneste der er sådan. - - ja det er sgu derfor jeg er tilfreds. Det samme vil for mig gælde en GP - det er drejer sig sgu ikke om prisen; men om en "in generel" god stund sammen for os begge!! Kender i ordsproget : det koster så lidt at være storsindet - - og man får så meget igen (sådan har mit liv været - og givet mig en let gang gennem livet, - for det synes jeg) Hilsner Nye tider - - og lige - - kvinder hader mænd der er nærige/smålige/nøje regnende/ osv Redigeret 18. Maj, 2023 af Nye tider 6 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Naboen 601 Skrevet 18. Maj, 2023 Nye tider skrev, for 6 minutter siden: ----- - - og lige - - kvinder hader mænd der er nærige/smålige/nøje regnende/ osv Så er det godt jeg ikke er nærig eller smålig , Tak for dit Indspark 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 6993 Skrevet 18. Maj, 2023 Naboen skrev, for 1 minut siden: Så er det godt jeg ikke er nærig eller smålig , Tak for dit Indspark - - nååå - må jeg spørge de kvinder du omgiver dig med ?? - ja både GP / IRL - - - - når vi er ude med pigerne - så skal pengene side løs i lommen - også "in generel" 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest SweetMilf6630 Skrevet 18. Maj, 2023 Jeg tror du skal sammenligne med det der kommer tættest på, og som ofte også indirekte er en del af vores job. Psykolog prøv du at tage til psykolog uden offentlig tilskud så finder du en høj pris. Hos os er der så flere ydelser end snak. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Naboen 601 Skrevet 19. Maj, 2023 SweetMilf6630 skrev, for 16 timer siden: Jeg tror du skal sammenligne med det der kommer tættest på, og som ofte også indirekte er en del af vores job. Psykolog prøv du at tage til psykolog uden offentlig tilskud så finder du en høj pris. Hos os er der så flere ydelser end snak. og netop derfor har jeg intet problem og betaler glædeligt hos en GP Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Naboen 601 Skrevet 19. Maj, 2023 Nye tider skrev, for 20 timer siden: - - nååå - må jeg spørge de kvinder du omgiver dig med ?? - ja både GP / IRL - - - - når vi er ude med pigerne - så skal pengene side løs i lommen - også "in generel" Hvis jeg er ude med nogen , så går jeg ikke synderligt op i hvem der betaler hvad , men sådan er det med alle mine venner/veninder , der er ingen af os der går op i at hvem betalte sidste drink/ kaffen , nogle gange betaler jeg maden når vi er ude , andre gange er det de andre .. livet er for kort til at gå op i hvem der har betalt 1000 kr mere elle mindre når året er omme 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg