Hop til indhold
VildeViking

Scammer; Danske mia her klar til sjov og ballade.

Recommended Posts

Hej alle, en advarsel på denne annonce

https://annoncelight.dk/showad/371989

Kom desværre til at gøre den ene ting som jeg selv fortæller alle at man aldrig skal gøre og blev scammet.

Personen snakker fint dansk og da "hun" ikke normalt yder besøg på egen adresse men det virkede bedst for mig så tog hun et mindre beløb på 300kr som forudbetaling da hun så skulle give sin privat adresse. Jeg glemmer at bede om et "live" billede, altså et billede hvor jeg sætter scenen som jeg normalt gør hvis jeg ikke er sikker på personen er virkelig. Efter betaling stopper samtalen. Alle tegnene var der hvis jeg havde været vågen. Du skriver til nummeret på annoncelight men hun flytter samtalen over på et andet nummer ved første svar. Kigger man ordentligt på billederne kan man se et britisk stik og stikkontak. Beder om forudbetaling. 

Personen har nok allerede flyttet pengene ud af landet men nu er det dog blevet meldt til politiet så bliver mobile pay kontoen og kortet i det mindste lukket ned.

De to nummere der er blevet brugt er

71556876 og 81916901

Email; [email protected]

Gætter på at annoncen nok snart bliver lukket så her kommer billeder af den så i kan sammenligne den.

Håber at de ikke for lov til at scamme andre og kan kun gentage rådet at man aldrig skal forudbetalte for ydelser 

 

 

 

 

 

Redigeret af Keeper
Billeder

Del dette indlæg


Link til indlæg

Træls oplevelse, men tvivler stærkt at politiet tager sig af den småtingsafdeling. Hun har jo ikke gjort noget ulovligt i lovens forstand. Hun har undladt at sende adressen, men det er ikke ulovligt. At hun så har en dårlig moral, er noget andet, men ikke ulovligt.

Det var i hvert fald ikke noget jeg ville melde til politiet. 

Oo på hesten igen og skriv 100 gange på et stykke papir:

"Aldrig betale forud ved en person du ikke kender"

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Og du / andre må stadig ikke bruge billeder af én anden person, med mindre man har tilladelse...

Del dette indlæg


Link til indlæg
ManFromS skrev, for 14 minutter siden:

Og du / andre må stadig ikke bruge billeder af én anden person, med mindre man har tilladelse...

Mener du at jeg har gjort noget forkert i at gengive annoncen her? Eller er det den der har lavet annoncen du snakker om?

Hvis mig så ved jeg ikke om billederne er af hende eller om de er falske, jeg kan bare se at et af billederne er taget i UK, det betyder jo ikke at personen ikke var den man skrev med.

Når personen selv gør billederne offentlige, altså jeg har ikke selv taget dem af hende, og derefter scammer så vil jeg sige at det okay at bruge dem til advare om annoncer der bruger disse billeder. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Prøver-igen skrev, for 5 timer siden:

Træls oplevelse, men tvivler stærkt at politiet tager sig af den småtingsafdeling. Hun har jo ikke gjort noget ulovligt i lovens forstand. Hun har undladt at sende adressen, men det er ikke ulovligt. At hun så har en dårlig moral, er noget andet, men ikke ulovligt.

Det var i hvert fald ikke noget jeg ville melde til politiet. 

Oo på hesten igen og skriv 100 gange på et stykke papir:

"Aldrig betale forud ved en person du ikke kender"

 

Jo det har hun faktisk, hun har lovet en ydelse og bevidst taget betaling for for denne ydelse selvom hun jo har vidst at hun aldrig ville yde den. Det er derfor der er en kategori på politiets hjemmeside for anmeldelser af denne type.

For jeg de 300kr igen, nok ikke, bliver kontoen der høre til det mobilepay nummer lukket da det er brugt til scamming, det er der en større chance for, kan også være at det er en udlandsk gruppe der har stjålet en dansk konto. Det handler mere om at de kan stoppe en der jo kan blive ved med dette her og ikke om at jeg personligt for mine penge. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
VildeViking skrev, for 2 timer siden:

Jo det har hun faktisk, hun har lovet en ydelse og bevidst taget betaling for for denne ydelse selvom hun jo har vidst at hun aldrig ville yde den. Det er derfor der er en kategori på politiets hjemmeside for anmeldelser af denne type.

For jeg de 300kr igen, nok ikke, bliver kontoen der høre til det mobilepay nummer lukket da det er brugt til scamming, det er der en større chance for, kan også være at det er en udlandsk gruppe der har stjålet en dansk konto. Det handler mere om at de kan stoppe en der jo kan blive ved med dette her og ikke om at jeg personligt for mine penge. 

At kræve 300 kr for en adresse, er ikke en ydelse. Måske har hun fortrudt. Det er ikke hende der har bevisbyrden.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Prøver-igen skrev, 1 time siden:

At kræve 300 kr for en adresse, er ikke en ydelse. Måske har hun fortrudt. Det er ikke hende der har bevisbyrden.

 

Uden at at skulle vise hele samtalen her så var det ikke adressen der kostede 300, det var et bookings gebyrer og det bliver gjort klart i samtalen, da jeg spørger omkring det for at være sikker på den endelige pris.

Den er ikke til at misforstå og bevisførelsen er der også. Forstår ikke helt om du bare laver en observation eller om du prøver at forsvare en scammer?

Del dette indlæg


Link til indlæg
VildeViking skrev, for 2 timer siden:

Uden at at skulle vise hele samtalen her så var det ikke adressen der kostede 300, det var et bookings gebyrer og det bliver gjort klart i samtalen, da jeg spørger omkring det for at være sikker på den endelige pris.

Den er ikke til at misforstå og bevisførelsen er der også. Forstår ikke helt om du bare laver en observation eller om du prøver at forsvare en scammer?

Prøver ikke at forsvare nogen, prøver bare at forstå hvordan du vil få politiet til at gøre noget. Det er jo kun den halve historie du skriver om. Først skrev du 300 kr for at få adresse, det er nu et bookinggebyr. 

Så er det jo ikke nemt at forstå. Men jeg må videre, held og lykke med anmeldelsens udfald :)

Du kan alternativt sende 10 øre af gangen til mobilpay nr, der stadig er aktivt. Brug tekstfeltet til en sviner. Hun kan ikke blokere dig på mobilpay :)

 

 

 

 

 

Redigeret af Prøver-igen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...