Hop til indhold

Scammers på Tinder?

Featured Replies

Skrevet

Jeg har kastet mig ud i Tinder, og har fået kontakt med en pige, som er usandsynligt smuk. Hun guidede mig over på Whatsapp, hvor hun har firmakonto forbundet til hemmeligt nummer.

Der er umiddelbart ingenting udover det, der signalerer, at hun skulle være scammer, men det er simpelthen for godt til at være sandt, hvis den første, jeg matcher med, både er sød, smuk, intelligent og oveni købet interesseret i mig. (Hvis det virker til at være for godt til at være sandt, er det for godt til at være sandt).

Så spørgsmålet er

Er der mange scammere på Tinder?

Og hvis der er, benytter de så et "long-game", hvor der bruges flere dage på at opbygge troværdighed?

Jeg er vant til snapchat og gennemskuer hurtigt scammers der, men jeg er ny i Tinder-verdenen, så jeg tager gerne imod gode råd og kommentarer.

Skrevet

Så længe du ikke deler billeder/oplysninger der kan misbruges er der vel ingen større fare forbundet med at se hvor det leder hen…

Scammers er over alt og også på Tinder, dog ikke i større grad efter mine erfaringer.

Good luck med hende den smukke - nogle gange er man heldig ;)

Skrevet

Min erfaring med dating apps er, at når en pige vil på whatsapp og gerne relativt hurtigt, så kommer det på et tidspunkt til at handle om online investering eller lignende.

Desuden begynder man på et tidspunkt at få et hav af opkald fra udenlandske numre osv.

Derfor er det som udgangspunkt et no-go for mig at gå på whatsapp medmindre der har været en seriøs dialog på app'en inden.

Men jeg kan tage fejl :-)

Skrevet

der er alle typer på tinder , dog synes jeg udvalget af svindlere er meget mindre i danmark end i andre lande . min erfaring er dog , at man møder ret mange onlyfans piger eller sugarbabes som matcher og ser om du er en potentiel kunde . hvis du er mere efter en kæreste så unmatcher de hurtigt igen .

husk at første gang man får tinder bliver ens profil sendt ud til nærmest alle . du vil helt sikkert få en masse matches fra både troværdige profiler , bots og andre . efter en dag eller lidt mere ( afhænger af hvor aktiv du er på tinder ) bliver din profil normal igen dvs uden det boost du får for at være ny og derfor færre matches

jeg ville nok bare se det an og huske ikke at videregive nogle oplysninger . du kan overveje at give hende dit nummer til din bolletelefon 

Redigeret af AgentLeman

Skrevet

Jeg har ikke oplevet nogen scammers på Tinder i Danmark. Jeg har dog oplevet én i udlandet. Jeg blev også ført over på WhatsApp, og de første par dage virkede alt mere eller mindre normalt. Men så begyndte det stille og roligt. Først spurgte hun uskyldigt ind til, om jeg var interesseret i investeringer. Lidt efter nævnte hun alle de penge, hun for nylig havde tjent via investeringer med sin søster eller sådan noget bullshit, og at hun sagtens kunne sætte mig i kontakt med hende også... Jeg lod bevidst som om, jeg muligvis var interesseret og sørgede for at stille hende en masse dybe spørgsmål, så hun kunne spilde tiden på at skrive lange, komplicerede beskeder til mig i troen om, at hun måske havde fået en på krogen.

Skrevet
Emptyman skrev, for 1 time siden:

Jeg har ikke oplevet nogen scammers på Tinder i Danmark. Jeg har dog oplevet én i udlandet. Jeg blev også ført over på WhatsApp, og de første par dage virkede alt mere eller mindre normalt. Men så begyndte det stille og roligt. Først spurgte hun uskyldigt ind til, om jeg var interesseret i investeringer. Lidt efter nævnte hun alle de penge, hun for nylig havde tjent via investeringer med sin søster eller sådan noget bullshit, og at hun sagtens kunne sætte mig i kontakt med hende også... Jeg lod bevidst som om, jeg muligvis var interesseret og sørgede for at stille hende en masse dybe spørgsmål, så hun kunne spilde tiden på at skrive lange, komplicerede beskeder til mig i troen om, at hun måske havde fået en på krogen.

Det lyder som god stil

Skrevet

Hvis du er i tvivl, så få hende til at sende dig et billede hvor hun holder et stykke papir oppe hvor hun har skrevet dit navn på.

Men pas også på der, for det kan der også fotoshoppes med.

Jeg har prøvet det, men kunne se det var et fake billede

Skrevet
  • Author
Emptyman skrev, for 5 timer siden:

Ahh.

Sent i går fik jeg et screenshot som viste, at "hun" lige havde tjent 2600 USD på at handle bitcoin. Så begynder det at lugte lidt...

Skrevet

Kender ikke Tinder. Men med mindre det koster extra at skrive til hinanden på Tinder, ser jeg ingen go grund til, at flytte kommunikationen over til whats app eller andet før man har fundet ud af om det er noget man bygge videre på. Evt først bytte telefonnumre mm efter første date. 
Har ikke umiddelbart hørt om scam (mht f.eks økonomi osv.). Mere falske billeder, meget pyntede billeder hvor folk bliver skuffet når de mødes irl. Falsk info om sig selv for at virke mere tiltrækkende. 

Skrevet
Aarhuselsker skrev, for 1 minut siden:

Du læser JP? :lol:

Fik et abonnement i gave. Som en joke. Så ja, i øjeblikket gør jeg. Den og Berlingske.

Skrevet

Ja- det er en del scammers i Tinder. Specielt hvis det er tale om “kvinder” som ikke taler Dansk og som siger at de ikke er i Tinder så tit at det er bedst du kontakter dem andet sted. Jeg har oplevet det nogle gange - og de var meget insisterende at jeg skulle oprette mig på et eller anden side- betale abonnement og jeg ved ikke hvad  :lol:- Jeg skrev til dem at ikke var interreseret og at jeg ville mødes i byen men så kom de med et eller andet forklaring ad de ikke kunne og lige pludseligt forsvandt de ;)

Skrevet
tvr skrev, for 7 timer siden:

Berlingske

Den er fantastisk til at suge fugt op under tæppet på gamle engelske biler. 

Skrevet
tvr skrev, for 9 timer siden:

Fik et abonnement i gave. Som en joke. Så ja, i øjeblikket gør jeg. Den og Berlingske.

Ahh, du får så også også oversættelsen med :P

Skrevet

Vil også lige advare på denne er næste alle fake scam image.png.da660a6f5a26d034bed2237d6819e111.png

Skrevet
  • Author

Update
Jeg sendte følgende til hende:

Citat

Damn! A friend of mine just got scammed into sending a lot of money to a "woman" he met on tinder, who promised to make some profitable investments. 
There are some shady people out there.. And my friend was stupid for focusing so much on making money...
Guess he learned his lesson now

Jeg har ikke hørt fra hende siden...

:D 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.