FrøkenLegesyg 143 Skrevet 1. Maj, 2023 TheLion skrev, for 3 timer siden: Hmm… Jeg tænker, at du nok er med på, at det ikke er det, jeg mente? Jeg er helt med på at du tolkede min kommentar som selvmodsigende. Vi mennesker kan til tider være forudindtaget i vores tankevirksomhed. Lige netop derfor læser jeg ofte en artikel, tekst, roman, eller sågar en kommentar herinde flere gange inden jeg kommer med mine input. Jeg ønsker ikke at pege fingre, virke bedrevidende eller på nogen måde dømme andre. Det eneste jeg ønsker er at give lidt af mig selv og min erfaring videre. Jeg kunne måske håbe på den kunne give mening for enkelte individer Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheLion 726 Skrevet 1. Maj, 2023 (edited) sneræven skrev, for 2 timer siden: Åh ja ... Som 'langtids-single' er det een af situationerne, for mig. Ja, det er netop forbistret komplekst. Som jeg skrev, ville jeg som udgangspunkt ikke tage en elskerinde eller besøge en GP hvis jeg var i parforhold. (…) Jeg sad osse og kløede mig i nakken .. jeg forstår heller ikke hvad du så mener ... Må ærligt indrømme, at jeg troede, du var i et forhold som de fleste herinde (altså de fleste herinde har nok en kone, må man antage ud fra f.eks. tidligere tråde – det er for øvrigt ment positivt, at jeg tror, at du har det)? Dvs. at jeg tror mange besøger GP’er på trods af det (igen om det er utroskab eller ej, er en længere diskussion). Og haha, så har vi da haft rigelig ordspil i aften med at klø sig i nakken og nutid og datid. Hvad mener man, hvad mener man ikke? Er kommentaren til mig eller @FrøkenLegesyg? FrøkenLegesyg skrev, 1 time siden: Jeg er helt med på at du tolkede min kommentar som selvmodsigende. Vi mennesker kan til tider være forudindtaget i vores tankevirksomhed. Lige netop derfor læser jeg ofte en artikel, tekst, roman, eller sågar en kommentar herinde flere gange inden jeg kommer med mine input. (…) Bare så jeg er med. Så det var derfor, at du skrev det andet om grammatik og nutid og datid? (om noget er selvmodsigende, er vel mere om det bare er det end en tolkning for øvrigt)? Og ja, nogle mennesker er forudindtagede og nogle mennesker er ikke. Og ja, der findes derfor også mange spændende fag som f.eks. psykologi i denne verden. Men var debatten ikke om GP’er og utroskab? Redigeret 1. Maj, 2023 af TheLion Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2424 Skrevet 2. Maj, 2023 (edited) TheLion skrev, for 22 timer siden: Må ærligt indrømme, at jeg troede, du var i et forhold som de fleste herinde Nej, for pokker da .... Jeg blev skilt i 1989 og har siden da ikke haft et forhold, eller en elskerinde ... Det er derfor, jeg havnede i dette univers, da jeg 'opgav' for en halv snes år siden ... Jeg tror også det er derfor det tit er svært for mig, med de dialoger om utroskab, forhold og følelser. Som jeg vist skrev også i et tidligere indlæg i denne tråd, så er det følelsesmæssige 'landkort' helt anderledes for os kronisk kæresteløse singler, end for jer der er i parforhold - samboende eller ej ... Vi 'langtids-singler' er bestemt hverken nødvendigvis uden følelser eller ensomme, det er mest erotikken og den fysiske intimitet - berøring, kram og erotik - der er problemet. Jeg tror dialogen er svær fordi mange i parforhold har meget svært ved at forestille sig livet som 'kronisk single', og for mange er det meget angstprovokerende ... Derfor også de markante holdninger om utroskab og monogami hos mange ... Jeg har selv - både som barn, og da jeg levede i familie - oplevet 'den anden side', og husker selv hvor meget jeg frygtede 'ensomheden' - selv om mit parforhold fungerede meget dårligt ... Det var dybt, dybt skræmmende ... Og det var også hårdt i starten, men efter nogle år som 'hardcore single' indretter man sig, og så, som jeg skrev, ændrer 'det følelsesmæssige landkort' sig, og venner, bekendte og familie / netværk bliver basis, i stedet for parforholdet. Du har ret, de fleste af dem der markerer sig herinde, er gift eller i forhold. Der var flere single tidligere, i situationer der ligner min, - også et par der markerede sig rigtig meget - men de er blevet helt tavse efter Corona ... Når jeg snakker med GP'er er der flere der siger, at der er mange singles blandt deres gæster, og at mange ikke kommer for sex, men for menneskelig kontakt eller kropskontakt. Redigeret 2. Maj, 2023 af sneræven Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg