Hop til indhold

Natbae mobilpay

Featured Replies

Skrevet

Hej jeg ved ikke om nogle kender til Natbae eller måske har været sammen med hende,  men jeg havde en aftale med hende hvor vi aftalt hvad der skulle ske og sugar.

Da jeg så var på vej ud til hende skriver hun så at de penge hun skal ha vil hun ha på mobilpay, jeg siger så at jeg har dem kontant til hende men det vil hun ikke, hun VIL ha dem på mobilpay når jeg kommer, så kan jeg ikke lave være med at tænke der er noget der ikke helt passer her,  så jeg vælger at aflyse vores date kan godt være det er mig der tænker for meget... 

Men hvad siger i derude ??? en pige der ikke vil ha kontanter hmmm tænker jeg bare men ja måske det bare mig ? 

https://sugardaters.com/da/profile/b8ogrj-vWE

Redigeret af Keeper

Skrevet

Det er vel ikke et problem, hvis hun først vil have dem sendt, når I mødes?
Det ville jeg da klart foretrække fremfor at skulle rende rundt med kontanter.

Har man en bank, som ikke har fysiske filialer, kan det være praktisk at få pengene direkte ind på kontoen, så de kan benyttes til at betale husleje og regninger. 

Skrevet

Så længe hun ikke vil have dem på forskud er jeg bedøvende ligeglad. De må selv vælge. Jeg har desværre hørt historier om SB der ikke har fået det penge efter endt "tjeneste" og hvor går de så hen?

Skrevet

Det tror jeg er ret normalt. Jeg har ihverfald en jeg ser engang imellem og hun vil kun have mobilepay. 

Skrevet

du kan jo ikke løbe med grynene når de er overført 

Skrevet

Flash69 skrev, for 12 timer siden:

Men hvad siger i derude ??? en pige der ikke vil ha kontanter hmmm tænker jeg bare men ja måske det bare mig ? 

Det er efterhånden meget normalt, at pigerne foretrækker MobilePay - som flere anfører er det i dag svært at betale regninger med kontanter :-)

Skrevet

Hvis hendes omsætning er begrænset, løber pigen næppe nogen skatterisiko ved at indbetalingerne dokumenteret. Så for hende er MP en klar fordel.

-For hendes kunder er det for nogle en risiko, at hun kan få oplyst kundens identitet bag hans MP-alias.  

Skrevet
Casten skrev, for 1 time siden:

Hvis hendes omsætning er begrænset, løber pigen næppe nogen skatterisiko ved at indbetalingerne dokumenteret. Så for hende er MP en klar fordel.

-For hendes kunder er det for nogle en risiko, at hun kan få oplyst kundens identitet bag hans MP-alias.  

hvad har det med noget som helst at gøre, der er da ingen sugarbabes som betaler skat. Og skat går da ikke ens indbetalinger på mobil pay igennem , det må man da selv om

Skrevet
Advokat1 skrev, for 10 timer siden:

Det er efterhånden meget normalt, at pigerne foretrækker MobilePay - som flere anfører er det i dag svært at betale regninger med kontanter :-)

Direkte ja, men hun kan jo bare gå ned og sætte dem i banken - men ok det er selvfølgelig en ekstra besværlighed for hende. Hvad der har størst chance for at vække mistanke hos banken, og dermed evt. risikere indberetning til SKAT, skal jeg ikke kunne sige. Pointen er at begge dele skulle næppe være noget problem isoleret set. 

Så ja, derfor er den eneste grund, jeg kan komme op med, også at hun er bange for, at man løber med pengene igen efter herlighederne. Det kan jo være, det tidligere er sket for hende.

Redigeret af Emptyman

Skrevet
daddyo skrev, for 5 minutter siden:

hvad har det med noget som helst at gøre, der er da ingen sugarbabes som betaler skat. Og skat går da ikke ens indbetalinger på mobil pay igennem , det må man da selv om

Bankerne har pligt til at indberette, hvis der er mistanke om hvidvask, men jeg tror nu, der skal nogle noget større beløb til, før de evt. reagerer. 

Skrevet
Emptyman skrev, for 4 timer siden:

Bankerne har pligt til at indberette, hvis der er mistanke om hvidvask, men jeg tror nu, der skal nogle noget større beløb til, før de evt. reagerer. 

ja det er ikke halve millioner vi taler om, som jyske bank har overset nogle tusinde af )
iøvrigt har jeg faktisk mødt en selvstændig, som ikke ville have mobil pay, da hendes revisor ikke kunne skelne imellem privat og virksonheden. Tror hun var frisør

Skrevet
Emptyman skrev, for 10 timer siden:

Som ansat i finanssektoren ved jeg, at bankens systemer skal give en alarm ved mange små overførsler også.

Skrevet
daddyo skrev, for 8 timer siden:

ja det er ikke halve millioner vi taler om, som jyske bank har overset nogle tusinde af )
iøvrigt har jeg faktisk mødt en selvstændig, som ikke ville have mobil pay, da hendes revisor ikke kunne skelne imellem privat og virksonheden. Tror hun var frisør

Hvidvaskloven stiller krav om, at alle danske pengeinstitutter skal kende deres kunder, og de transaktioner kunderne foretager. Derfor skal Sparekassen indhente informationer om større kontante ind- og udbetalinger til kunder.

Det er vist ikke helt tydeligt hvor grænserne går, men jeg ved nogle banker reagere allerede ved 10-15.000 kr indsættelser. Og de er faktisk også forpligtet til at reagere ved gentagne kontant mønstre. 

Det drejer sig om et mønster, og vist også en maks grænse på 50.000 hvor der skal dokumenteres hvor pengene kommer fra. 

At det så åbenbart ikke er helt det samme ved mobilpay er lidt interessant, selvom jeg vil mene reglerne bør være de samme. 

Skrevet
Emptyman skrev, for 15 timer siden:

Direkte ja, men hun kan jo bare gå ned og sætte dem i banken - men ok det er selvfølgelig en ekstra besværlighed for hende. Hvad der har størst chance for at vække mistanke hos banken, og dermed evt. risikere indberetning til SKAT, skal jeg ikke kunne sige. Pointen er at begge dele skulle næppe være noget problem isoleret set. 

Så ja, derfor er den eneste grund, jeg kan komme op med, også at hun er bange for, at man løber med pengene igen efter herlighederne. Det kan jo være, det tidligere er sket for hende.

Det er ikke så nemt, at sætte kontanter i banken. F.eks. har Danske Bank kun én afdeling i Århus og én afdeling i Kbh, der modtager kontanter - i resten af landet er afdelingerne kontantløse. Mange banker har overhovedet ingen afdelinger, der modtager kontanter - dog kan man i enkelte kontantautomater også indsætte kontanter. Så forstår godt, at pigerne ofte foretrækker MobilePay :-) Med hensyn til alle teorier om indberetninger til skat o.lign. må jeg sige, at det eksisterer ikke i praksis. Der hvor en pige kan have en udfordring er,  hvis hun er på sociale ydelser og sagsbehandleren kræver indsigt i bankkontoen. 

Skrevet

Det kan jo også være, at @Flash69 bare ikke synes, at det er fedt, at hun kan se hans officielle mobilnr. med dertilhørende fulde navn (i hvert fald for de af os, der også bare bruger MobilePay helt almindeligt). Nogen har jo navne, hvor det efterfølgende kan være nemt at finde frem til dem - mulighed for afpresning osv. osv. 

Måske lidt paranoidt, hvis det er sådan det forholder sig, men jeg kan ikke fortænke Flash i at tænke tankerne. 

Men mon ikke det bare er fordi pigen skylder nogen penge et eller andet sted og skal have dem overført videre i en fart - synes jeg lyder langt mere sandsynligt. 

Skrevet
thedanishdude skrev, for 12 timer siden:

Som ansat i finanssektoren

Så er det derfor, du altid har råd til alle de dyre babes ;) 

Skrevet
Emptyman skrev, 1 time siden:

Så er det derfor, du altid har råd til alle de dyre babes ;) 

Kunne være at jeg var kontorbetjent :biggrin:

Skrevet
daddyo skrev, den 6.2.2023 at 19:06:

skat går da ikke ens indbetalinger på mobil pay igennem , det må man da selv om

Banker har som følge af hvidvaskloven pligt til at indberette transaktioner, der kan tyde på at en privat konto bruges til ervhervsindkomst. Se fx denne historie: https://nordjyske.dk/nyheder/erhverv/michael-koebte-rundstykker-til-kollegaerne-saa-blev-han-undersoegt-for-hvidvask/20a9cf56-eb80-4aef-be80-eba70c27f999

Skrevet
NaughtyGuyDK skrev, den 7.2.2023 at 11:12:

Nogen har jo navne, hvor det efterfølgende kan være nemt at finde frem til dem

Alle kan finde frem til alle, som de har haft en MP-transaktion med. Fra betingelserne:
image.png.caa59212534b1b6263a6f5ae1a22e58e.png

Skrevet
Bebop skrev, for 3 timer siden:

Alle kan finde frem til alle, som de har haft en MP-transaktion med. Fra betingelserne:
image.png.caa59212534b1b6263a6f5ae1a22e58e.png

Lige præcis min pointe - hvilket er årsagen til, at jeg ikke personligt ville bruge MobilePay - for hvis man hedder noget let identificérbart - så er man også nem at finde efterfølgende - og dermed udsætte sig selv for mulige afpresningsforsøg. Selv dem der har ændret brugernavn på MobilePay, så de bare hedder et alias er jo til at finde frem til relativt nemt - hvis man virkelig vil (ved at udnytte reglen som du citerer ovenfor om, at man har ret til at få udleveret navnet på dem, som man har overført til/fra). 

Hvis blot SB har dit mobilnr. - så er der trods alt stadig mulighed for et lag af anonymitet, hvis man vel at mærke har anonymt/skjult nummer. 

Skrevet

Hvad jeg tror jeg ved om emnet baseret på egne erfaringer som er pivfriske og nutidige.

Man må som modtager af betalingen ikke bruge sin private mobilepay konto som betalingsmulighed når man sælger service ydelser. 
Sommetider gives der dispensation hvis man kan bevise man er igang med at oprette et firma og nærmer sig de 40.000 man må omsætte for førend man skal være CVR/moms registreret iflg. SKATs regler. 
Jeg bliver efterhånden spurgt cirka hver tredje gang, af min bank når jeg sætter kontante beløb ind, om hvor pengene kommer fra. Også beløb på under 10.000. 
Når jeg fortæller hvorfra (Siger Kasper, Jesper, Jonathan, Svend, Knud og Valdemar) og at jeg betaler B-skat af dem (med dokumentation fra foregående år) lader de mig være et par måneder som regel. 
De siger klart og rungende NEJ når jeg spørger om muligheden for at få en erhvervskonto til trods for både regnskab og forretningsplaner. Jeg beder ikke om at låne penge. Jeg beder om at sætte penge IND.

Er man registreret med den "rigtige" branchekode siger alle banker NEJ til erhvervskonto som er et krav for at få erhvervs mobilepay løsning. 
Det har jeg lært på den hårde måde, og lukkede mit firma ned så jeg kunne starte forfra. 
Uanset hvor meget jeg hopper så højt og til højre/venstre som de beder mig om, har det endnu ikke været muligt at komme videre i retning af målet.

I praksis betyder det for mig (og jeg ved godt at størstedelen af jer tror jeg er fuld af løgn her) at jeg ikke rigtigt er i stand til at "komme af med" mine kontanter, hvor gerne jeg end ville det. Jeg kan bruge dem i udlandet - men kun hvis jeg har modtaget dem i Euro. Danske kroner skal veksles til lokal valuta eller Euro f.eks. og der har de også oplysningspligt og får pasnummer osv. hvis det er i et land der er en del af det internationale bank samarbejde. 
Så jeg står i en latterlig situation hvor jeg gerne VIL have mine (modvilligt sorte) penge IND i systemet så jeg kan betale skat af dem og de kan blive både hvide og elektronisk sporbare. 
Man kan nemlig heller ikke længere bare troppe op hos SKAT med en bunke sedler i hånden og sige "ta' dem dog for fanden og gi' mig en kvittering snart allerede". Jeg har spurgt :D 

Så lige her nu hvor jeg (og mange andre mindre selvstændige erhvervsdrivende) er i en slags "Limbo-Land" mht. erhvervskonto og firma omstrukturering, manglende erhvervskonto og diverse Fallera, Cirkus og Tam-Tam, så føles det lidt som om nogen konstant spiller falsk hornmusik og skyder konfetti-kanoner af, og hver dag er som var det første onsdag i maj hvor de tester luftalarm beredskabet og sirenerne hyler fra ny retning hver dag. 
Så jeg tager meget mere på ferie end jeg har brug for og tager faktisk også færre klienter ind på briksen, fordi jeg ikke ved hvad fanden jeg skal gøre med penge jeg stort set ikke kan bruge til andet end snolder og benzin. 

Det er jo helt gakkelak! 
Vi må snart få en lovgivning der giver os RET til at få en erhvervskonto. Ligesom det er med Nemkonto at alle har ret til sådan een. 
Det er fandme svært at komme af med sine penge, selv når man gerne VIL efterhånden. 

Jeg har brokket mig før over dette herinde. 
Så jeg bruger lige tråden til at ventilere lidt også. På forhånd tak for tilgivelse :wub: 

Kærligst, Eva <3
som-venter-spændt-på-at-høre-fra-sin-fancy-advokat-der-også-kun-kan-få-betaling-i-sporbare-hvide-penge-og-som-har-en-timepris-der-mere-end-matcher-min :D 

PS: Disse udfordringer er bestemt ikke begrænset til kun at omfatte sexarbejdere. 

Redigeret af Eva Nadine

Skrevet
Bebop skrev, for 10 timer siden:

Banker har som følge af hvidvaskloven pligt til at indberette transaktioner, der kan tyde på at en privat konto bruges til ervhervsindkomst. Se fx denne historie: https://nordjyske.dk/nyheder/erhverv/michael-koebte-rundstykker-til-kollegaerne-saa-blev-han-undersoegt-for-hvidvask/20a9cf56-eb80-4aef-be80-eba70c27f999

Det må være en de kender fra sorte penge i forvejen: jeg har uden problemer overført op til flere hundreder af tusinde fra en bank til en anden uden at blive spurgt

Skrevet
daddyo skrev, 1 time siden:

jeg har uden problemer overført op til flere hundreder af tusinde fra en bank til en anden uden at blive spurgt

Ja, det har formentlig mange af os, gætter jeg på :D 

Der hvor det er svært er når det er KONTANTER der skal ind i en bank. Kontanter er ikke sporbare. Man ved ikke hvorfra de kommer eller hvad der er købt og ej heller af hvem. Derfor kan der være tale om ulovligt salg af alt muligt. 
Problemet har nu bredt sig til også at gælde hvad der er en slags sporbare kontanter som skal fra bank via betalers mobilepay til modtagers konto via modtagers mobilepay. 
Mobilepay er jo bare en slags mellemled (Money Transmitter) hvor man indsætter et led (altså mobilepay som er et Danske Bank produkt/tjeneste) for at undgå en direkte bank transaktion, og som kan gøres ved blot at kende mobilnummeret eller mobilepay box nummeret der er tilknyttet. 
Erhvervs mobilepay numre er ikke telefonnumre. 
PayPal er ligesom mobilepay en Money Transmitter service men hvor det er email adresser i stedet for telefonnumre. Det samme er f.eks. Wise (tidligere TransferWise) og andre tjenester. 
Det er dem der ejer "det ekstra led" der også har oplysningspligt. 

Der KAN jo i sagens natur ikke være nogen der kan sætte ind overfor kriminel adfærd hvis man ikke har øjnene på stafetten hele vejen i processen. 
Som i en anden tråd antydet, kan ingen jo vide om du har købt et kakkelbord til et garagesalg, et slaw fjas, et ulovligt håndvåben eller en pose narko når du betaler med kontanter. Ej heller når du betaler med mobilepay. Men de kan finde modtager og afsender ved mobilepay og er der mønstre der ser mistænkelige ud, så har de en chance for at sætte ind ved bl.a. at fryse den bankkonto hvor pengene ender. Eller at smide dig på porten som mobilepay bruger. 

Enhver sexarbejder der ikke kan bruge eller slet ikke har sin egen mobilepay konto er nødt til at bruge en slags "mobilepay alfons". 
Det er formentlig tilfældet i riiiiigtigt mange af de transaktioner der foregår mellem sexarbejdere og sexkøbere. 
En mobilepay alfons løber også en stor risiko for at blive smidt ud af mobilepay. Det tager de sig godt betalt for. 
Så en sådan "alfons" er jo ikke interesseret i for mange kontanter i pigens lomme. 
Og hvis pigen gerne vil købe noget der ikke kan købes med sorte danske kontanter, er hun ikke interesseret i for mange kontanter i kroner, heller. 
Når begge muligheder ikke er attraktive af en eller flere årsager, så er det naturligvis et problem der ret hurtigt opstår. 

Jeg vil gætte på at vi i nær fremtid ser en stigning af sexarbejdere der ønsker kontant betaling i ikke-dansk valuta. 
Lige nu er det den eneste løsning jeg kan få øje på hvis man kommer fra et land hvor Euro i kontanter er gangbar mønt. 

Penge er ikke længere bare penge. Der er flere slags penge, og vi er i en brydningstid hvad især kontanter angår. 
Uden sporbar topstyring er der ikke mulighed for at bremse kriminel aktivitet og omsætning af store summer af sorte penge. Og det er virkelig en prioritet også på verdensplan. Danske Bank er med i den absolutte fortrop i denne krig, er min klare opfattelse. 
Lige nu spænder "de gode intentioner" virkelig ben for mange mennesker. 
Også Eroguide og Annoncelight.dk er indirekte ramt af den omvæltning der er i gang, og det er endda med sporbare ikke-kontanter. 

Så fordi man med succes har overført større summer fra en bank til en bank, betyder det ikke at alt er som det plejer. 

Der må være nogle flere bankfolk der kan udtale sig her og korrigere mig eller lign.?
Jeg er på den gale side af skranken i denne forbindelse :D 

Kh. Eva <3

Redigeret af Eva Nadine

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.