Hop til indhold
The diligent

Apple i Århus.

Recommended Posts

Moderatorerne prøver at holde en vis disciplin men kan ikke konstant monitorere emner som folk bringer op og nogle emner, personangreb eller afsporinger bliver ikke indrapporteret. 

Moderatorer har ingen mulighed for at forhindre at folk starter et emne op, der har været lukket flere gange. Det er heller ikke muligt for os at forhindre folk i at linke til eksterne web-arkiver, som der skete i den tråd der for få timer siden blev lukket. 

Nu har du, @The diligent bragt emnet op endnu en gang og dermed givet os lidt ekstra opmærksomhedstid for emnet har åbenbart potientiale for personangreb, afsporinger og injurier.

Så jeg vil gerne på forhånd her løfte sløret for, at hvem som helst der vælger at linke til den specifikke sag i web-arkivet eller afspore denne tråd bliver så hurtigt som muligt sendt i karantæne.

Redigeret af Stapler
  • Synes godt om 2
  • Tak 1
  • Sørgelig 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Forløbet er mildest talt underlig.

Tråden startes med en anmeldelse som i virkeligheden er en anprisning og tilbud om adgang til Apple.  Kort fortalt en falsk anmeldelse (lovprisningen) og adgang til den "skønne".

Hvorfor er trådstarteren fritaget for karantæne  når lignende tilfælde øjeblikkeligt medfører karantæne?

Det "lugter" lidt når en af kammeraterne, som endda  kommenterer kækt i tråden, samtidigt er kendt som moderator. Og tråden pludselig er "verschwunden" uden nogen form for forklaring. Det er vist vennetjens

Og jeg er ikke enig i at du kaster rundt med den paragraf når der nu savnes en forklaring på forløbe. Man kunne bare skrive "tråden bla.bla.bla er slettet da Aarhuselsker har formuleret sig på en måde der kan misforståes" - jeg ville stille mig tilfreds.

 

 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

 Tak for dit "feedback", @Rallende.

 

Rallende skrev, for 15 timer siden:

jeg ville stille mig tilfreds.

Du behøver ikke at være tilfreds, @Rallende. Det er en umulig opgave at stille alle tilfreds. Tråden blev lukket og dermed diskussionen og emnet og det var det!

Hvad og hvem der er kommunikeret med har du ikke nødvendigvis fuldt indblik i - og behøver heller ikke at have det. Moderatorteamet har ikke mulighed for, hver gang der træffes en beslutning, at melde ud til alle i forum, hvorfor den beslutning er truffet, hvem der bliver kommunikeret med og omfanget af udelukkelser eller advarsler.

Du er velkommen til at lege arkæolog og kigge i gamle arkiver og for dig selv kan du så sidde og spekulere i moderators motivation for at lukke tråde, give advarsler, udelukke brugere og så videre.

Dine spekulationer ændrer dog ikke ved at du aldrig vil kunne få det fulde indblik i, hvad der bliver skrevet imellem moderatorer og brugere, hvem der får advarsler, hvordan straffe bliver uddelt eller hvorfor en tråd er blevet slettet eller modereret. Nogle gange bliver det oplyst til alle i forum, andre gange ikke.

Kan det ske at noget virker uretfærdigt? Utvivlsomt. Moderatorteamet har ikke altid det fulde indblik i hvad der sker. Vi er kun mennesker og kan begå fejl og det sker sikkert også nogle gange at der ikke er 100% konsistens i tolkningen af retningslinjerne. Vi prøver så godt vi kan og beklager, når der er en varians. Den varians kan så betyde at nogle føler sig uretfærdigt behandlet. Det er helt klart ikke intentionen. - men det vil med sikkerhed ske.

Vi reagerer typisk på, hvad der rapporteres som brud på retningslinjer og ikke altid på alle elementer i et fuldt indlæg. De brugere, der føler at de har et fuldt detaljeret indblik kan så få den følelse at det virker skævt.

Vil du være sikker på at DU ikke bliver ramt, så holder du dig til retningslinjerne.

Det er lidt ligesom på motorvejen, hvor du kører 150. Du får en bøde, hvorefter du antager at alle dem, der ikke får bøder for at køre 200 nødvendigvis må være personlig ven af den strisser der gav dig bøden.

Hvis du vælger at køre 110 på motorvejen, så får du med sikkerhed ikke en fartbøde.

Det betyder ikke at alle andre der kører for stærkt får fartbøder, men så har du din egen samvittighed i orden og så prøver moderatorteamet efter bedste evne at fange alle de andre.

 

 

Redigeret af Stapler
stavefejl

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Interessante synspunkter Stapler. Mit "Jeg ville stille mig tilfreds" skal læses som forklaringer savnes og forventes.  Er man i en "magtposition" i forhold til andre, må man kunne forklare sine handlinger, ellers mister man autoritet og troværdighed.

Jeg savner at vide

  • - hvilken moderator fjernede tråden uden forklaring
  • - hvorfor blev tråden fjernet
  • - hvorfor uddeles der ikke karantæne til brugere der åbenlyst fabrikerer falske anmeldelser.
  • - hvorfor uddeles der ikke karantæne til brugere der åbenlyst forsøger sig som alfonser

De sidste to stk "hvorfor" gælder tilsyneladende ikke alle brugere. Har man "venner" i moderator teamet ser det ud til at man slipper.

Semi-officielt har Eroguide, gennem Stapler og andre moderatorers bevidste og manglende indgribben, tilladt potentielle alfonser at benytte Eroguide som rekrutterings-platform.

 

  • Forvirret 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...