Hop til indhold
niskanen

Flybilletter til Thailand....?

Recommended Posts

Nej - det er ikke fordi, at jeg har været frosset ned det seneste års tid og ikke noteret mig inflationen i verden.

Alligevel synes jeg dog det er påfaldende så dyre flybilletterne er til BKK (Thailand)? B)

10.500-11.000 i marts er da godt nok noget af en voldsom stigning! Øv altså. Jeg synes næsten det er blevet 30-40% dyrere - eller husker jeg dårligt?

Er der nogen, der har fundet billigere løsning, som ikke indebærer 20 timers rejsetid?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Niveauet passer meget godt. Prisen på flybiletter er jo blvet ret voldsomt påvirket af de stigende brændstofpriser. Men man kan stadig finde til Bangkok i niveauet 6-7000. Det er dog typisk priser, der dukker op med kort varsel på enkelte flyvninger. Det er min erfaring, at man oftest finder sådanne tilbud (med rimelige transporttider) med FinnAir og Aeroflot.

Del dette indlæg


Link til indlæg
niskanen skrev, 1 time siden:

10.500-11.000 i marts er da godt nok noget af en voldsom stigning! Øv altså. Jeg synes næsten det er blevet 30-40% dyrere - eller husker jeg dårligt?

Ja, det er nærmest blevet dobbelt så dyrt, da man stadig kan finde flyvninger til 5 - 7000,-  (tidligere har jeg aldrig betalt over kr. 3000,-, for en direkte flyvning incl. retour ab CPH - men ofte med 1 - 2 mellemlandinger - sidst i nov. måtte jeg således slippe ca. 5500,- for en en flyvning med 15 - 16 timers rejsetid via London og Oman).

Det er min erfaring at selskaberne af og til smider ekstra billige billetter på tidligt om morgenen - så det er med at stå tidligt op og søge via Travelmarket, hvor du kan lægge flere søg ind - og fra flere forskellige lufthavne - men f.eks. Hamburg er absolut ikke billigere end CPH. Bemærk dog at nogle rejseformidligere nok har billige billetter - men kun når du tilkøber en masse overflødigt, såsom extra bagage, forsikring (har du sikkert i forvejen eller kan få det billigt via din husforsikring), sædevalg, mad om bord (bedre og billigere selv at medtage, fremfor noget der lugter, så selv jeg mister appetitten og producere store stakke af overflødigt affald) mm.

Det ser dog ud til at selskaberne er i færd med at købe eller lease flere fly til at indsætte på ruterne til Asien, Sydamerika m.fl. - men det får nok først effekt i efteråret 2023, da de åbenbart også mangler piloter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tungekys og Megafransk
lidenskabogvarme skrev, for 1 time siden:

…FinnAir og Aeroflot.

Aeroflot? Det er jo et russisk flyselskab som er forbudt flyvning i EU?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rudo skrev, for 6 timer siden:

Jeg har da lige bestilt direkte billet, afgang først i april med Thai Air til Bangkok pris 6100 kr 

Okay,  synes også at jeg kiggede på april, men slet ikke til den pris :huh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
niskanen skrev, for 11 timer siden:

Alligevel synes jeg dog det er påfaldende så dyre flybilletterne er til BKK (Thailand)? B)

Jeg har fundet en pris på 8.790kr (direkte/ one stop)men det var også en pris som jeg ikke ville købe. 
Men hvis du har en app kan du holde øje med “afbudsrejser” eller hvis du ellers har tilmeldt dig til. Der sker ofte 40% rabat. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
lidenskabogvarme skrev, for 16 timer siden:

FinnAir og Aeroflot.

FinnAir går jo nok. Men Aeroflot kan ikke bruge størstedelen af deres flyflåde, da den er leaset internationalt, og de beholdt dem, da leasingselskaberne ville have dem tilbage, da sanktionerne gjorde de ikke kunne betale. Den del de så IKKE leaser men ejer (og som ikke er stjålet) kan ikke serviceres og vedligeholdes ordenligt af certificerede teknikere. De har dog nogle "selvlærte", der kanibaliserer de stjålne fly for at få reservedele over i de ejede.... Nå, det kan du jo så tænke over om du vil støtte, på din lange tur til Moskva. For du kan jo ikke flyve derover, pga sanktionerne......

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 7 timer siden:

FinnAir går jo nok. Men Aeroflot kan ikke bruge størstedelen af deres flyflåde, da den er leaset internationalt, og de beholdt dem, da leasingselskaberne ville have dem tilbage, da sanktionerne gjorde de ikke kunne betale. Den del de så IKKE leaser men ejer (og som ikke er stjålet) kan ikke serviceres og vedligeholdes ordenligt af certificerede teknikere. De har dog nogle "selvlærte", der kanibaliserer de stjålne fly for at få reservedele over i de ejede.... Nå, det kan du jo så tænke over om du vil støtte, på din lange tur til Moskva. For du kan jo ikke flyve derover, pga sanktionerne......

 

Undskyld ! Total tanketorsk fra min side. Det er nogle år siden, jeg har været afsted og jeg glemte fuldstændig at Aeroflot er russisk. Jeg kunne ikke drømme om at støtte Rusland på nogen måde idag - jeg beklager fejlen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...