Hop til indhold

Forening for Uafhængige Selvstændige GPer

Featured Replies

Skrevet

Forening for Uafhængige Selvstændige GPer
Hvad skal der til for at lave et form for forbund/forening som garanterer køber, at pigen får hele kagen selv?

Kan det virkelig passe at ingen af de smukke udenlandske piger i DK er her helt selvstændigt?

Hvis der var nogen som var, selvstændige, ville det jo være i deres interesse at "organisere" sig, sådan at det var tydeligt for købere at der ikke er tale om at bagmænd holder deres pas, og tager den store del af kagen..

Det er ikke fordi jeg ikke kan lide danske piger, jeg synes bare der er langt mellem dem som ser godt ud :o)

PS: Hvis I kender til flotte danske piger eller udenlandske som er selvstændige, må I gerne give en DM. Er gentleman :-)

Skrevet

Jeg tænker at de få udenlandske piger man ser på danske klinikker er selvstændige.. Det ville jo være den nemmeste løsning indtil de har et godt fast klientel.. Der skal man bare betale en fastsat leje ligesom når jeg lejer mig ind forskellige steder.. Der vil jo altid være udgifter forbundet med at drive en forretning så mere selvstændigt bliver det nok aldrig..

Nu siger jeg ikke at de alle er her under dumme omstændigheder men de piger ved jeg er uden bagmænd af den grimme slags.. Og ellers så tænker jeg at hvis du holder dig til udenlandske piger der ikke arbejder 24/7 med fornuftige åbningstider og som holder sig et højt prisniveau så du måske også nogenlunde sikker.. Bagmændene er jo interesseret i at sælge mest muligt og derfor tænker jeg de sætter prisen lavt.. For mig som selvstændig havde det været naturligt, hvis jeg tog til et andet land, at kigge på de derboende pigers priser, og så sætte mine efter det.. Evt faktisk højere fordi jeg ville være noget eksotisk, de lave priser har altid mystificeret mig..

Redigeret af JenniferRomantica

Skrevet

Det er vidst et umuligt projekt. De udenlandske piger flyver jo frem og tilbage. Så er en her en måned og rejser og i mellem tiden er en annen kommet. Ikk engang danske piger kan finde ud af at organisere sig. Eller har jeg misforstået indlægget?

Skrevet

Hvis man skal tro hvad man læser herinde, så er 100% af danske prostituerede uafhængige og selvstændige, altså uden bagmænd, uden pimps, uden muttter, og selvfølgelig uden at betale beskyttelsespenge til banderne.  Og 100% af de udenlandske prostiturede er handlede, og derfor ikke hverken uafhængige eller selvstændige.

Men måske skal man ikke tro på alt hvad man læser herinde.

Skrevet

Det ville da være super rart med en forening. Men det kræver jo netop at nogen starter det og jeg tænker at det ikke er sket fordi at det at være glædespige er et meget stort tabu og et "puha og beskidt" arbejde i manges øjne. Derfor vil vi gerne være anonyme og det gør det jo så rigtig svært at organisere sig desværre :(  

Skrevet
Sexy Flora skrev, 1 time siden:

Det ville da være super rart med en forening. Men det kræver jo netop at nogen starter det og jeg tænker at det ikke er sket fordi at det at være glædespige er et meget stort tabu og et "puha og beskidt" arbejde i manges øjne. Derfor vil vi gerne være anonyme og det gør det jo så rigtig svært at organisere sig desværre :(  

Der blev tidligere gjordt et stykke arbejde af blandt andet Susanne Møller med at oprette og drive SIO. Det løb til sidst ud i sandet. Vidst nok fordi mange piger ikk ville lade sig binde og forpligte.

Skrevet

Måske er det også svært, da branchen også er sådan lidt gennemstrømning... 

Kvinder som bevæger sig ind og ud af "faget"... og sjældent bliver hængende non-stop i mange år...

I de ikke-aktive perioder er det rart at skabe lidt afstand til branchen, og så vil nogle måske vende tilbage.. men ligefrem at engagere sig i branchen - bliver nok lidt "tungt" for de fleste...<3

Xoxo

Skrevet

Det er mit helt klare indtryk at de fleste sexarbejdere enten er eller starter med at være "på kort gennemrejse" i branchen, og netop derfor ikke går til det på samme vis som de fleste andre karrierevalg. Måske mere som enten et fritidsjob eller en fritidshobby alt afhængigt af hvad der motiverer hende mest, til at starte i første omgang. 
Hvis en organisation skal fungere, er der nødt til at være en flok sexarbejdere der kan danne et fundament der er kontinuerligt, engageret og har tid til at prioritere det arbejde der ligger i det. 
Det vil formentlig kun kunne lade sig gøre hvis der var økonomisk støtte til etablering og drift. Hvor skulle de penge komme fra?
Offentlig støtte kan der ikke blive tale om, da der vil følge krav med vi SLET ikke ønsker os at imødekomme. Altså en slags politisk agenda med henblik på at redde staklerne f.eks.

Det/de tiltag jeg i årenes løb har vist interesse for eller været engageret i, har vist sig ikke at være bæredygtige af mange og blandede årsager. 
Det af dem der var tættest på at blive og måske forblive en succes, endte med at blive bremset helt og aldeles, idet initiativtagerne allerede før det blev skudt igang kom i stor konflikt med "rufferiloven". Vi kunne ganske enkelt ikke "få lov til at" snige os udenom at vi opfordrede til prostitution, idet "en nemmere/bedre/sikrere/mere intelligent og smart måde at være prostitueret på" stadig ville blive tolket som opfordring til prostitution, hvilket jo er svært at argumentere imod. 
Rufferilovens paragraffer er svært forældede og uklare. Det rammer "alt og alle" og ikke kun dem der bare gerne vil eje et slaw fjas de kan leje ud som alfons. Disse skal naturligvis stadig straffes hårdt (synes jeg). Men "os" der egentlig har en anden agenda end alfonseri i sin værste form, har derfor IKKE mulighed for at gøre en reel forskel uden at blive kriminaliserede, uanset hvor "ærbare og uskyldige" vores hensigter er.
Formuleringerne her er både forenklede og forkortede for nemheds skyld. 

Men altså @SIO består da, og HURRA for det og for dem der bruger deres fritid på det! :)<3 
Af ukendte årsager er der på deres hjemmeside S-I-O.dk faktisk ikke engang et link hvor man kan donere en lille mønt til deres arbejde. Det kunne ellers være interessant at se hvor mange af sexkøberne der læser med her på Eroguide der egentlig sådan ægte og ærligt har lyst til at støtte dem hvis de skal til lommerne ;) 
Personligt ville et løbende støtte-abonnement være interessant for mig. Altså hvis jeg kunne gøre det anonymt, og selv bestemme hvor mange mønter jeg ville donere :P

Det er vist kun i de få lande hvor prostitution som erhverv og/eller branche er i den helt lyse eller hvide ende af skalaen i den gråzone det befinder sig i. 
Her i Danmark ikke vi ikke lysegrå nok, og tendensen trækker både politisk set såvel som andre faktorer i retning af mørkere nuancer af grå, som jeg ser det. Desværre! 

Kærligst, Eva <3

Redigeret af Eva Nadine

Skrevet
Eva Nadine skrev, for 17 minutter siden:

Det er mit helt klare indtryk at de fleste sexarbejdere enten er eller starter med at være "på kort gennemrejse" i branchen, og netop derfor ikke går til det på samme vis som de fleste andre karrierevalg. Måske mere som enten et fritidsjob eller en fritidshobby alt afhængigt af hvad der motiverer hende til at starte i første omgang. 
Hvis en organisation skal fungere, er der nødt til at være en flok sexarbejdere der kan danne et fundament der er kontinuerligt, engageret og har tid til at prioritere det arbejde der ligger i det. 
Det vil formentlig kun kunne lade sig gøre hvis der var økonomisk støtte til etablering og drift. Hvor skulle de penge komme fra?
Offentlig støtte kan der ikke blive tale om, da der vil følge krav med vi SLET ikke ønsker os at imødekomme. Altså en slags politisk agenda med henblik på at redde staklerne f.eks.

Det/de tiltag jeg i årenes løb har vist interesse for eller været engageret i, har vist sig ikke at være bæredygtige af mange og blandede årsager. 
Det af dem der var tættest på at blive og måske forblive en succes, endte med at blive bremset helt og aldeles, idet initiativtagerne allerede før det blev skudt igang kom i stor konflikt med "rufferiloven". Vi kunne ganske enkelt ikke "få lov til at" snige os udenom at vi opfordrede til prostitution, idet "en bedre, sikrere og mere intelligent måde at være prostitueret på" stadig ville tolkes som opfordring til prostitution, hvilket jo er svært at argumentere imod. 
Formuleringerne her er forenklede og forkortede for nemheds skyld. 

Men altså @SIO består da, og HURRA for det og for dem der bruger deres fritid på det! :)<3 
Af ukendte årsager er der på deres hjemmeside S-I-O.dk faktisk ikke engang et link hvor man kan donere en lille mønt til deres arbejde. Det kunne ellers være interessant at se hvor mange af sexkøberne der læser med her på Eroguide der egentlig sådan ægte og ærligt har lyst til at støtte dem hvis de skal til lommerne ;) 
Personligt ville et løbende støtte-abonnement være interessant for mig. Altså hvis jeg kunne gøre det anonymt, og selv bestemme hvor mange mønter jeg ville donere :P

Det er vist kun i de få lande hvor prostitution som erhverv og/eller branche er i den helt lyse eller hvide ende af skalaen i den gråzone det befinder sig i. 
Her i Danmark ikke vi ikke lysegrå nok, og tendensen trækker både politisk set såvel som andre faktorer i retning af mørkere nuancer af grå, som jeg ser det. Desværre! 

Kærligst, Eva <3

Rigtig godt skrevet og helt enig i danmark er moral godt og dobbelt moral dobbelt så godt. 

Det vil altid være svært at organisere sexarbejderne - de uafhængige - af flere årsager. 

Stigmatiseringen... og sjovt er ofte de der benytter sig af dem - de er er mest kritiske

Rufferiparagrafferne - dem kan folk bag foreningen nemt komme i klammeri med - da rufferi også er medvirken  til prostitution uden der er betaling/økonomi mellem parterne

Manglende rettigheder - såsom sygedagpenge - arbejdsløshedsdagpenge osv. selvom der betales fuld skat og moms af indtægterne..

så med disse hurdler bliver det svært at etablere en organisation - desværre. 

Skrevet
biker skrev, for 3 timer siden:

Manglende rettigheder - såsom sygedagpenge - arbejdsløshedsdagpenge osv. selvom der betales fuld skat og moms af indtægterne..

så med disse hurdler bliver det svært at etablere en organisation - desværre. 

det var jo netop disse manglende rettigheder der skule fremme en forening. Du angir dem som årsag mens jeg syns de er virkningen.

Skrevet
jensen jr. skrev, for 12 minutter siden:

det var jo netop disse manglende rettigheder der skule fremme en forening. Du angir dem som årsag mens jeg syns de er virkningen.

undskyld vil du bare ordkløve for at gøre dig bemærket

så prøver jeg lige igen for dig... også

netop susanne m'øller m.fl. senest sofie brandwarm forsøgte med disse retttigheder og det lykkedes ikke for borgerskabet vil gerne bruge GP s ydelser have skat og moms men vil ikke give disse rettigheder. 

det gør at en forening bliver svær at danne.. men hvis du er dygtig og klog... så stiller du dig i spidsen laver en ny forening og kæmper for disse rettigheder

mein opfattelse er at borgerskabet er ikke klar til at legalisere ehvervet fuldt ud

Skrevet
biker skrev, 1 time siden:

undskyld vil du bare ordkløve for at gøre dig bemærket

så prøver jeg lige igen for dig... også

netop susanne m'øller m.fl. senest sofie brandwarm forsøgte med disse retttigheder og det lykkedes ikke for borgerskabet vil gerne bruge GP s ydelser have skat og moms men vil ikke give disse rettigheder. 

det gør at en forening bliver svær at danne.. men hvis du er dygtig og klog... så stiller du dig i spidsen laver en ny forening og kæmper for disse rettigheder

mein opfattelse er at borgerskabet er ikke klar til at legalisere ehvervet fuldt ud

jeg kan se vi taler forbi hinanden. Men fred være nu med det.

Skrevet
biker skrev, den 20.1.2023 at 13:00:

Ingen selvstændige kan få dagpenge, medmindre man lukker sit cvr-nummer. Sygedagpengeforsikring kan tilkøbes. Der er forskel på rettigheder for lønmodtagere og selvstændige.

Skrevet
Liv skrev, den 21.1.2023 at 14:20:

Ingen selvstændige kan få dagpenge, medmindre man lukker sit cvr-nummer. Sygedagpengeforsikring kan tilkøbes. Der er forskel på rettigheder for lønmodtagere og selvstændige.

jo det kan de så godt via forsikringsordninger.. .men ikke med erhverv - sexarbejder

Skrevet
biker skrev, for 6 timer siden:

jo det kan de så godt via forsikringsordninger.. .men ikke med erhverv - sexarbejder

Se bort fra private forsikringer (jeg står selv i A-kasse for selvstændige og betaler til pension, efterløn og sygedagpenge), jeg reagerer på, at der ofte bliver skrevet, at sexarbejdere skal have lige vilkår med lønmodtagere (dagpenge, fagforening m.v.), men vi er selvstændige, ikke lønmodtagere. 
Uanset privat forsikring eller ej, så kan du som selvstændige ikke få dagpenge, uden at lukke dit cvr-nummer.

Redigeret af Liv

Skrevet
Citat

Hvad skal der til for at lave et form for forbund/forening som garanterer køber, at pigen får hele kagen selv?

Jeg kan lide idéen. Spørgsmålet er om pigerne vil være med i sådan en forening, eller i hvert fald underlægge sig det regler det vil kræve for at blive "verificeret" som selvstændig/uafhængig, ift. en garanti overfor køber.

Eva Nadine skrev, den 20.1.2023 at 12:32:

Er SIO lavet af sexarbejdere, eller folk med interesse i at støtte branchen? For jeg er enig, sådan en "brancheforening" bør være bygget på sexarbejdere som har tid og lyst til at indgå i det. Men jeg vil også mene at andre - ikke-sexarbejdere - kan deltage, uden at det bliver betragtet som rufferi. 

Eva Nadine skrev, den 20.1.2023 at 12:32:

Jeg er åben for dialog hvis du stadig har mod på et se sådan en forening blive en realitet.

Skrevet
Liv skrev, den 23.1.2023 at 08:41:

Se bort fra private forsikringer (jeg står selv i A-kasse for selvstændige og betaler til pension, efterløn og sygedagpenge), jeg reagerer på, at der ofte bliver skrevet, at sexarbejdere skal have lige vilkår med lønmodtagere (dagpenge, fagforening m.v.), men vi er selvstændige, ikke lønmodtagere. 
Uanset privat forsikring eller ej, så kan du som selvstændige ikke få dagpenge, uden at lukke dit cvr-nummer.

du kan da ikke se bort fra private forsikringer når du er selvstændig... det giver jo ligesom sig selv

sludder - kender da flere selvstændige som har f¨ået sygedagpenge fra det offentlige uden at lukke sit firma og dermed sit cvr. nr.    men ikke som sexarbejder

logisk dagpenge som selvstændige -kan både købes i private forsikringer men også sygedagpenge hos kommunen... 

Skrevet
biker skrev, for 10 timer siden:

1)du kan da ikke se bort fra private forsikringer når du er selvstændig... det giver jo ligesom sig selv

2)sludder - kender da flere selvstændige som har f¨ået sygedagpenge fra det offentlige uden at lukke sit firma og dermed sit cvr. nr.    men ikke som sexarbejder

3)logisk dagpenge som selvstændige -kan både købes i private forsikringer men også sygedagpenge hos kommunen.

1) Jeg mente se bort fra i forhold til indlæg, hvor folk ønsker lige vilkår for sexarbejdere og remser ting op, der er for lønmodtagere, MEDMINDRE man betaler sig fra det som selvstændig (en mulighed vi også har nu, hvor man snor sig lidt).

2) Ja, man kan få sygedagpenge, men ikke dagpenge, som jeg skrev om. Alle selvstændige kan få sygedagpenge fra kommunen efter to uger, men kan tilkøbe forsikring så man kan få fra første eller tredje sygedag. Min gælder fra den tredje sygedag.

3) Der er forskel på dagpenge og sygedagpenge.

Skrevet
Liv skrev, for 22 timer siden:

1) Jeg mente se bort fra i forhold til indlæg, hvor folk ønsker lige vilkår for sexarbejdere og remser ting op, der er for lønmodtagere, MEDMINDRE man betaler sig fra det som selvstændig (en mulighed vi også har nu, hvor man snor sig lidt).

2) Ja, man kan få sygedagpenge, men ikke dagpenge, som jeg skrev om. Alle selvstændige kan få sygedagpenge fra kommunen efter to uger, men kan tilkøbe forsikring så man kan få fra første eller tredje sygedag. Min gælder fra den tredje sygedag.

3) Der er forskel på dagpenge og sygedagpenge.

tror vist debatten er ude på et overdrev hvor du vil fremstille dig selv som så klog... men du gentager jo bare mig.... helt ok .. jeg lukker her. ja kender godt forskellen på dagp og sygedagp har arbejdet med området i mange år

Skrevet
biker skrev, for 2 timer siden:

tror vist debatten er ude på et overdrev hvor du vil fremstille dig selv som så klog... men du gentager jo bare mig.... helt ok .. jeg lukker her. ja kender godt forskellen på dagp og sygedagp har arbejdet med området i mange år

Jeg har ikke behov for at fremstille mig som klogere end jeg er. Du skriver, at det er sludder, når jeg siger man ikke kan få dagpenge uden at lukke sit cvr-nr. og blander det derefter sammen med sygedagpenge, det er hvad jeg svarer på. 
God dag til dig.

Skrevet

@Liv Nu skal du tie stille og holde dig til det du har forstand på: Sprede ben og tjene penge.
Der er Mænd der har udtalt sig her, som ved meget bedre end dig, blev der sagt! 
:P:lol::rolleyes: 

Og så til sandheden uden ironiske overtoner: 
Der er mig bekendt ingen her til lands der når @Liv til sokkeholderne når det handler om erfaring med, viden om og indsigt i hvad der gælder og virker når man er registreret selvstændig sexarbejder. Hun ved ofte mere end min advokat, min revisor og min økonomiske rådgiver til sammen. Når de rammer udfordringer tænker jeg gerne "Måske skulle jeg lige ringe til Liv og spørge ad?". 

Den ucensurerede version af hvad jeg egentlig tænker, kan sikkert læses mellem linierne af de fleste :wub:

Kærligst, Eva <3

Redigeret af Eva Nadine

Skrevet

SIO er stadig aktiv. 
Vi kan kontaktes på;
email - [email protected] og telefon  - 27578762

Hvem er vi?

Vi betår af tidligere og aktive sexarbejder der er 100% friviligt drevet.

Vi er en politisk organisation hvis formål fra begyndelsen af 2008, var at afværge en kundekriminalisering, altså den svenske lov/model. 
TILLYKKE TIL OS!:wub:

Hvad gør/kan vi gøre?

Vi påpeger den systematiske stigma og at sexarbejde/sexarbejdere stadigt er de facto kriminaliseret. 

Vi bruger vores tid på at blande os i alt der vedrøre sexarbejde og sexarbejder især i Danmark men også i udlandet.

Vi er med når der skal tales politik, jura og sociale tiltag.

Vi holder oplæg/foredrag og svarer op spørgsmål for alt fra folkeskoler, politiskoler, politiske partier, journalister og div. universiteter . 

Hvad gør vi for den enkelte sexarbejder?

Vi kan støtte og hjælpe sexarbejderen med den/de problematikker den enkelte måtte opleve.

Vi samarbejder med jurister/advokater, socialrådgiver, sexologer mf. der alle er sexarbejder positive og stå til rådighed hvis der er behov for deres hjælp og vejledning. 

Vores telefon er åben 24/7 hvis der er behov for at tale med en der ikke er en ansat af kommunen eller for penge for at moraliser, men derimod en frivillig kolleger eller tidligere kolleger der kender til sexsalg og ikke stigmatiser.

God weekend.

Skrevet
Sexy Flora skrev, den 20.1.2023 at 07:28:

Der er vel blot én der skal tage initiativ til det - evt oprette en hjemmeside eller et forum, hvor en administrator sikrer at kun reelle GP’ere kan oprette en profil. Det må være værdifuldt med et forum, hvor piger kan dele erfaringer og støtte hinanden.

Skrevet
… And Justice for All skrev, for 2 timer siden:

Der er vel blot én der skal tage initiativ til det - evt oprette en hjemmeside eller et forum, hvor en administrator sikrer at kun reelle GP’ere kan oprette en profil. Det må være værdifuldt med et forum, hvor piger kan dele erfaringer og støtte hinanden.

Der er et "lukket" forum for Annonceprofiler her på Eroguide hvor vi deler lidt generelle tips,  spørger om hvor der er godt at være andre steder i landet, hvilken massageolie man bruger for ikke at opløse kondomer, hvad man gør med en stalker, hvor det er godt at annoncere osv. osv. 
Det bliver dog næsten slet ikke brugt, men det er mit indtryk at vi er en del der skriver sammen i private beskeder som en slags kollegialt netværk i ny og næ. 

Men det er jo ret langt fra at være en forening. 
Jeg ved egentlig ikke om der reelt er et behov for en "forening" udover til de formål hvor @SIO allerede gør et fantastisk arbejde. 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.