Hop til indhold

Nytår´s Menuen

Featured Replies

Skrevet

I år bliver det næsten så simpelt som det overhovedet kan blive , men det gør jo heller ikke noget , selvom jeg faktisk godt 
kan lide at stå i køkkenet og hygge mig med at gøre klar og ikke mindst få lavet maden.

Elsker når mine spækbrædder er klar og knivene er fundet frem og der skal snittes og Hakkes :)

Nå men i år bliver det som sagt simpelt .

Jeg skal lave to slags Kroketter til forret , Den ene er med tiger rejer, torsk samt Gruyére ,  Den anden bliver med Sortfods skinke samt  Gruyére ,  det er en simpel snack, forret og smager jo skønt.

Til hovedret , bliver det :
Pommes Anna , friske bønner , mini carotter , Stege Cherry tomater med Salvie ,  Kalve filet , dertil en Morkel Sauce .

Desserten  bliver noget som jeg ikke har lavet før og faktisk fandt på Nettet ..  en... 
Baileys panna cotta .. den ser ud til at være en rimelig simpel dessert at lave , men det kan jo snyde :)

Hvad skal i have  ?? 

Redigeret af Naboen

Skrevet

Hakkebøf, kartofler og ( Emma’s ) Bearnaise fra Coop. Og nej, jeg lyver ikke ;)

Skrevet
  • Author
Keyser skrev, for 2 minutter siden:

Hakkebøf, kartofler og ( Emma’s ) Bearnaise fra Coop. Og nej, jeg lyver ikke ;)

Jamen det er da heller ikke dårligt , så længe du nyder maden så er det det vigtigste :)

Skrevet
  • Author
Jyske Coco Erotik massør skrev, for 1 minut siden:

Vi bliver 10 samlet og har fordel hvad vi hver kommer med, jeg skal stå for hovedretten som er en oksesteg fra fritgående køer. 

Smart at lade alle komme med lidt , det letter stress tærsklen lidt , hvis man er i bekneb af tid :)

Skrevet

For en gangs skyld, er der for mig ingen panik op til nytår.... Det er ikke mig der holder det - for første gang i åååårevis. Men vi bliver de sædvanlige venner fra nær og (især) fjern. Menuen er valgt for os (https://www.dangleterre.com/da/promotions/new-year-s-gala-at-d-angleterre/51-32/). Jeg mistænker ham der insisterede på at være vært i år for at have valgt stedet, da det er dér han bor hvert eneste nytår, når han gæster København.

Skrevet
  • Author
tvr skrev, Lige nu:

For en gangs skyld, er der for mig ingen panik op til nytår.... Det er ikke mig der holder det - for første gang i åååårevis. Men vi bliver de sædvanlige venner fra nær og (især) fjern. Menuen er valgt for os (https://www.dangleterre.com/da/promotions/new-year-s-gala-at-d-angleterre/51-32/). Jeg mistænker ham der insisterede på at være vært i år for at have valgt stedet, da det er dér han bor hvert eneste nytår, når han gæster København.

Jeg tror din mistanke er velbegrundet :)
Og håber i får en helt igennem fantastisk aften 

Skrevet

Tja det blir helt efter traditionen …. I Sønderjylland …. Grønlangkål,  hamborgryg, kålpølser og brunekartofler  :P:P   Det fint nok EN gang i året ;)

Skrevet

Fondue som altid. Det er ikke nytår, hvis ikke der er fondue :)

Oksemørbrad, hjemmelavede chiken nuggets (dobbelt paneret i ægte panko rasp, ikke det skrammel fra f.eks netto), små hakkebøffer og selvfølgelig pølser i bacon svøb. Hjemmelavet bearnaise og salat. Mums.

Skrevet
jens69 skrev, for 3 timer siden:

Oksemørbrad, hjemmelavede chiken nuggets (dobbelt paneret i ægte panko rasp, ikke det skrammel fra f.eks netto)

Absolut godkendt.

Sir, you are both a Scholar and a gentleman. Damn few left of us!

/Francois

Skrevet
jens69 skrev, for 8 timer siden:

Oksemørbrad, hjemmelavede chiken nuggets (dobbelt paneret i ægte panko rasp, ikke det skrammel fra f.eks netto), små hakkebøffer og selvfølgelig pølser i bacon svøb. Hjemmelavet bearnaise og salat. Mums.

Jeg blev nedstemt med fondue forslag. Prøv hvis hvidløg er et hit at lave en hvidløg marinade og ligge store rejer deri :) 

Skrevet
jens69 skrev, for 9 timer siden:

Fondue er dejligt, skift oksemørbraden ud med en kalvemørbrad. Ellers er jeg enig. 

Skrevet

Jeg kan desværre ikke passe min smoking mere, men må nok også lige spare sammen til den gallamiddag på d'angleterre. :P

Men til næste år når jeg har smidt en del kilo og spekuleret lidt i aktierne så kan det være.

Ellers nøjes jeg og søster med:

Forret: Avocado mousse med rejer

Sandhills Sauvignon blanc fra Marlborough

Hovedret : Oksemedaljoner med asparges kartofler og frittede revet kartoffel, ekstra fine ærter

Kan jeg nå i Inco så en sauce lavet på oksefond.

Fuentespira Reserva 2018

Dessert: Chokolade fondant med pistacieis

Det sidste af min Rozes Colheita 2001

Måske lidt bobler til midnat. Men 2 personer og så med det vingalleri bliver det svært at kvæle en hel flaske.

Skrevet

Der hvor jeg holder nytår har vi tradition for hjemmelavet smørrebrød i helt luksuriøse klasse med god øl til. 

Kl 24 er der en lille snitte med æg/rejer og et glas bobler

Skrevet

Og et glas mælk, måske to… 

2E86B93C-126E-4DEA-9A47-D94C2EF845CF.jpeg

Skrevet
  • Author
moden libertiner skrev, den 28.12.2022 at 22:46:

Jeg kan desværre ikke passe min smoking mere, men må nok også lige spare sammen til den gallamiddag på d'angleterre. :P

Men til næste år når jeg har smidt en del kilo og spekuleret lidt i aktierne så kan det være.

Ellers nøjes jeg og søster med:

Forret: Avocado mousse med rejer

Sandhills Sauvignon blanc fra Marlborough

Hovedret : Oksemedaljoner med asparges kartofler og frittede revet kartoffel, ekstra fine ærter

Kan jeg nå i Inco så en sauce lavet på oksefond.

Fuentespira Reserva 2018

Dessert: Chokolade fondant med pistacieis

Det sidste af min Rozes Colheita 2001

Måske lidt bobler til midnat. Men 2 personer og så med det vingalleri bliver det svært at kvæle en hel flaske.

Lyder til at blive en ganske hyggelig aften og dejlig menu :)

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.