Hop til indhold
Guest BBWViborg

Søger erfaringer med “værtinde”/sted i andre byer

Recommended Posts

Guest BBWViborg

Nu håber jeg, at jeg har placeret min tråd det rigtige sted.

Jeg er en 100% uafhængig GP, der indtilvidere har haft besøgende på mit eget sted (i en jysk provinsby). Jeg vil gerne prøve at have nogle dage andre steder i landet - gerne Aarhus, KBH og andre steder. 

Jeg ønsker ikke bare at leje et sommerhus eller lejlighed gennem AirBnB eller lignende, og tage mod besøgende dér, da det virker forkert af hensyn til intetanende udlejere.. Men samtidig  skal en udlejer vel helst heller ikke vide det, da de ellers kan blive tiltalt for rufferi, så vidt jeg forstår.

Hvordan har I andre GPer mon gjort? 
Hvad kan I anbefale? Eventuelt konkrete steder eller lignende, hvor man kan “leje” sig ind på lovlig vis.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest SweetMilf6630

Har aldrig selv lejet mig ind midlertidigt. Men så vidt jeg læser rufferi loven. Er det kun hvis lejen er usædvanligt høj pga hvad lejemålet bruges til. Så f.eks en sommerhus udlejer kan aldrig stiles til ansvar for noget, da de tager helt normal leje og ikke ved hvad der foregår. 
Tænker faktisk udlejer nemmere komme i klemme hvis de indvilger i at udleje velvidende hvad der foregår. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweetMilf6630 skrev, for 59 minutter siden:

Har aldrig selv lejet mig ind midlertidigt. Men så vidt jeg læser rufferi loven. Er det kun hvis lejen er usædvanligt høj pga hvad lejemålet bruges til. Så f.eks en sommerhus udlejer kan aldrig stiles til ansvar for noget, da de tager helt normal leje og ikke ved hvad der foregår. 
Tænker faktisk udlejer nemmere komme i klemme hvis de indvilger i at udleje velvidende hvad der foregår. 

Nej ikke helt korrekt.. Leje af sommerhus osv er altid "over normen".. Et sommerhus lejes jo tit ud for 5000 kr i ugen.. Det ville være dumt at leje hotelværelser osv ud til en pris der betød de ikke tjente penge på det.. Så ingen må vidende leje ud til vores erhverv.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest SweetMilf6630
JenniferRomantica skrev, for 3 timer siden:

Nej ikke helt korrekt.. Leje af sommerhus osv er altid "over normen".. Et sommerhus lejes jo tit ud for 5000 kr i ugen.. Det ville være dumt at leje hotelværelser osv ud til en pris der betød de ikke tjente penge på det.. Så ingen må vidende leje ud til vores erhverv.. 

Det er over normen. Men ikke dyrere for os som for andre. Men enig udlejer skal ikke vide noget. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweetMilf6630 skrev, for 10 timer siden:

Det er over normen. Men ikke dyrere for os som for andre. Men enig udlejer skal ikke vide noget. 

Det kan i nogen situationer være lidt svært, ikke at vide noget.

Jeg har selv været i en situation, hvor jeg lejede en lejlighed på en lejekontrakt i 2 år. Efter 6 måneder klagede ejerforeningen og naboer over, at der blev drevet “bordel-virksomhed” i lejligheden og krævede at jeg skulle sætte lejer ud. Efter nogen tids kommunikation med ejerforeningens, egen og lejers advokat måtte jeg konstatere, at der ikke var hjemmel for at sætte lejer ud af lejligheden, da det ikke var ulovligt at drive servicen.

Så jeg måtte vente 2 år med en sur ejerforening og sure naboer før jeg kunne få lejligheden tilbage til normale lejere - iøvrigt i ganske fin stand, selvom jeg havde frygtet det modsatte.

Så situationen var, at jeg som udlejer vidste, at der foregik prostitution i lejligheden, men jeg kunne ikke gøre noget ved det. Var det så ulovligt?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest moden libertiner

Der er to forhold i straffeloven som man skal tage højde for:

Det er par 233 det gælder om: Mine fremhævelser

Stk. 3. Den, der udlejer værelse i hotel til brug for, at en anden erhvervsmæssigt mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år.

Stk. 2. Den, der i øvrigt udnytter, at en anden erhvervsmæssigt mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år. 

Dvs at man tager overpris i forhold til hvad andre betaler for ydelsen i dette tilfælde husleje i et lejemål.

Dvs at lejer man et sted på almindelige vilkår er det ikke rufferi for udlejer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest SweetMilf6630
OldGentlemann skrev, for 5 timer siden:

Så situationen var, at jeg som udlejer vidste, at der foregik prostitution i lejligheden, men jeg kunne ikke gøre noget ved det. Var det så ulovligt?

Nej for du opdagede det efter lejemålet var begyndt. Men det er heller ikke  ulovligt at udlejer ved det. Men mange vil sige nej. Eller netop fristes til at tage overpris og så kommer problemerne. 
Men træls situation, du var I. 
Jeg har haft 4 forskellige lejemål nu hvor jeg har arbejdet og ingen steder har jeg fået klager. 
Det jeg har nu er registreret som erhvervs lejemål, men ikke noteret hvilket erhverv. Tror min udlejer har gættet det men vi taler ikke om det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
BBWViborg skrev, den 8.11.2022 at 12:23:

Hvordan har I andre GPer mon gjort? 
Hvad kan I anbefale? Eventuelt konkrete steder eller lignende, hvor man kan “leje” sig ind på lovlig vis.

Søg på Annoncelight, der er ofte udlejning. Eller henvend dig til en pige i det område du vil arbejde i, og hør om hun kan hjælpe.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 20 minutter siden:

Det må man gerne, til almindelig markedspris.

Mente selvfølgelig hotel eller lignende ikke almindelige lejemål:).. Det var hotel eller lignende der var trådens emne til start tænkte jeg så troede det ikke nødvendigt at pointerer.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 1 minut siden:

Mente selvfølgelig hotel eller lignende ikke almindelige lejemål:).. Det var hotel eller lignende der var trådens emne til start tænkte jeg så troede det ikke nødvendigt at pointerer.. 

Ok, jeg kunne ikke gætte, at du mente hotel, godt at få det præciseret. Mange tror, at det er ulovligt at leje ud til os, det er det ikke. TS ønsker at leje sig ind på lovlig vis, så er hotel det første vi kan stryge fra listen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest moden libertiner

Kære Liv

Jeg har også set adskillige annoncer på AL hvor værelser udbydes. Jeg har tænkt mit. Jeg er bange for at det kommer under udnyttelse når nogle udbydere forlanger 600 kr pr dag.

Det vil svarer til ca 18.000 pr måned :-( 

For et simpelt værelse måske med adgang til bad.

Del dette indlæg


Link til indlæg
moden libertiner skrev, for 10 timer siden:

Kære Liv

Jeg har også set adskillige annoncer på AL hvor værelser udbydes. Jeg har tænkt mit. Jeg er bange for at det kommer under udnyttelse når nogle udbydere forlanger 600 kr pr dag.

Det vil svarer til ca 18.000 pr måned :-(

For et simpelt værelse måske med adgang til bad.

Men det er vel ikke en usædvanlig Airbnb-pris? Jeg har hørt, at flere piger bruger Airbnb, og det er vel ganske lovligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...