Hop til indhold
Guest nocondom

Hvordan kommer vi afsporinger til livs?

Recommended Posts

Guest nocondom

Jeg droppede for et par år siden dette site, da jeg var grundig træt af den konstante afsporing og mistænkliggørelse af anmeldelser. Fornylig havde jeg dog en så dårlig oplevelse at jeg valgte at oprette en ny profil. Jeg er dog rimelig sikker på at den MEGET snart bliver lukket igen, for afsporingen er kun blevet værre siden. Stortset samtlige tråde drukner i afsporinger, diskution om skribenters skrive stil, sexuelle preferencer m.m. Det giver en masse trafik, men skræmmer seriøse bruger som mig væk.

Hvis i vil afsporing til livs må i bruge cencur og sletning af indlæg. Det virker RIGTIGT godt på udenlandske sites som erotikforum.at og ao-bordell.com. Her er der stortset ingen afsporinger, indlæg fra moderator eller udeling af skriveforbud. Tilgengæld bliver afsporende indlæg konsekvent cencureret eller helt slettet. Det vil sikkert kræve lidt ekstra arbejde i starten, da i har ladet situationen løbe ud af kontrol, men jeg er ret sikker på at inden for 2-3 mdr. så vil i få færre rapporter end idag.

Redigeret af nocondom

Del dette indlæg


Link til indlæg
nocondom skrev, for 35 minutter siden:

Det vil sikkert kræve lidt ekstra arbejde i starten, da i har ladet situationen løbe ud af kontrol, men jeg er ret sikker på at inden for 2-3 mdr. så vil i få færre rapporter end idag.

Hvordan ved du egentlig, at det virker på den måde? Kan det ikke bare være fordi de er konstant aktive med at slette afsporinger, og derfor ser du dem ikke?

Selvom jeg nu vil tro, at der er noget om snakken. Man skal efter et stykke tid nok kun reagere på nye brugere, der ikke kender reglerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for dit gode og velmenende indlæg. Det er mit indtryk, at de gode folk bag EG inklusive de mange frivillige moderatorer gør deres yderste for at holde os i skak.

Jeg tror dog, at man skal være forsigtig med at sammenligne sider på tværs af landegrænser, da kulturen kan være anderledes. I mine øjne handler det om en balance og den tænker jeg er ok på EG - ikke perfekt udi alle hjørner, men ok og acceptabel. Jeg tror ikke, at det ville gavne sitet, hvis der sker mere censur end den vi oplever i dag. Jeg selv har fået et par indlæg censureret og ikke kunnet få en forklaring og det må jeg affinde mig med. Men mere af denne skuffe, vil så kunne få mig til at overveje helt at fravælge EG. Spørgsmålet er så om jeg er en seriøs bruger eller det modsatte? Det er blot min mening.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest nocondom

@Advarsel @Goldfinger

Hvis i tager et kig på hvem der ofte starter en afsporing, så vil i opdage at det typisk er en ny bruger. Når man som ny bruger ser hvor mange tråde som er fyldt med alt muligt ligegyldigt snik/snak, mistænkliggørelse og anden form for afsporing og hvor konsekvensen 99% af gangene er en henstilling fra moderator om at komme tilbage til emnet, så kan jeg ikke fortænke nye bruger i at tænke at dette er fuldstændigt normalt (hvilket det desværre er) og ok (hvilket det IMHO IKKE er).

De udenlandske site jeg referer til har været rimeligt konsekvente i at slette offtopic indlæg. Derfor ser man sjældent at nye bruger laver disse da det er ret tydeligt at det ikke er OK. Når der en sjælden gang kommer et offtopic indlæg, få det sjældent lov til at ligge i mere end max 1 dag før end det er slettet incl. alle referancer til det.

@Goldfinger Formålet med dette board er at have et sted at anmelde oplevelser med GP'er. En seriøs bruger er derfor IMHO en som laver anmeldelser og holder sig fra alt muligt ligegyldigt snik/snak, mistænkliggørelse og anden form for afsporing, medmindre det sker i fora med det specifikke formål. Om du passer i den definition vil jeg lade være op til dig selv at vurder. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
nocondom skrev, 1 time siden:

hvor konsekvensen 99% af gangene er en henstilling fra moderator

Henstillingen burde jo give et hint. Men problemet er indimellem, at henstillingen først kommer langt nede i en tråd, og mange kommenterer uden at læse hele tråden.

Nye skriver også ting, som andre ikke skriver. Fx præcis adresse på annoncører, der ikke skilter med det. Det er et eksempel på, at det ikke virker kultur-dannnende, når noget er fraværende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Ikke Utro

jeg er også ny/gammel bruger her på EG ! 

Hvorfor tror du at afsporing skulle være anderledes her på EG . Prøv at kig dig omkring på feks facebook eller andre debat forum, afsporinger foregår alle steder om du kan lide det eller ej, så længe det har med mennesker at gøre .

Tror ingen gør det for at genere dig personligt, så hvis det irriterer dig så meget, hvorfor så oprette en profil ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
nocondom skrev, for 2 timer siden:

Hvis i tager et kig på hvem der ofte starter en afsporing, så vil i opdage at det typisk er en ny bruger.

Det er jeg så slet ikke enig i. Der er nogle "gamle" bugere herinde som mener at de har patent på hvad der er rigtig og forkert, som ofte fører til at tråde kører ud af et helt andet spor - syntes jeg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest nocondom
Ikke Utro skrev, 1 time siden:

Hvorfor tror du at afsporing skulle være anderledes her på EG . Prøv at kig dig omkring på feks facebook eller andre debat forum, afsporinger foregår alle steder om du kan lide det eller ej, så længe det har med mennesker at gøre .

Så du mener at fordi andre køre over for rødt så er det ok at du også gør det?

Jeg er udemærket klar over at afsporing sker i alle fora hvor der ikke er en moderations strategi som forhindre dette. Det betyder jo bare at det er så meget vigtigere at vælge en strategi som minsker problemet frem for en som rammer tilfældigt. Prøv nu at tage et kig på de sex fora som jeg har skrevet addressen på i mit oprindelige indlæg. Det er begge fora med stortset samme formål som EG, men hvor afsporing er stortset ikke eksisterende, og hvor der er MASSER af brugbar information. Hvis du ikke kan tysk, kan du bare sende dem gennem google translate.

Ikke Utro skrev, 1 time siden:

Tror ingen gør det for at genere dig personligt, så hvis det irriterer dig så meget, hvorfor så oprette en profil ? 

Jeg er 100% sikker på at ingen gør det for at genere nogen, men det er et faktum at antallet af brugbare anmeldelser og indlæg er faldet drastisk gennem de sidste 5-10 år. Hvis der ikke ændres kurs bliver dette board bare facebook lookalike.

Jeg oprettede en profil igen, fordi jeg havde en RIGTIG dårlig oplevelse, hvor jeg ville advare mod steddet. Men bare roligt. Jeg forsvinder nok snart igen, for der er mere lort end lagkage her.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest nocondom
AalborgLook skrev, 1 time siden:

Det er jeg så slet ikke enig i. Der er nogle "gamle" bugere herinde som mener at de har patent på hvad der er rigtig og forkert, som ofte fører til at tråde kører ud af et helt andet spor - syntes jeg.

De "gamle" bruger hopper gerne med på vognen når en tråd er afsporet. Så kan de ikke få skyld for at have startet afsporingen og dermed undgå et ban. Langt de fleste afsporinger startes dog af nye profiler med under 100 indlæg. Om der er tale om reelt nye bruger eller det er gamle som opretter flere profiler ved jeg ikke. Men det er et faktum at de 2 sites jeg omtaler i mit oprindelige indlæg har styr på afsporingen, så det kan lade sig gøre hvis man vil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest nocondom
Advarsel skrev, for 2 timer siden:

Henstillingen burde jo give et hint. Men problemet er indimellem, at henstillingen først kommer langt nede i en tråd, og mange kommenterer uden at læse hele tråden.

Nye skriver også ting, som andre ikke skriver. Fx præcis adresse på annoncører, der ikke skilter med det. Det er et eksempel på, at det ikke virker kultur-dannnende, når noget er fraværende.

Jeg synes det er relativt sjældet at der dukker præcise addresser op, og jeg siger heller ikke at den moderations strategi jeg forslår vil fjerne afsporinger 100%. Men hvis det bare kan reducer det 50% er vi nået et KÆMPE skridt frem. Ligenu er der jo stortset ikke en tråd som ikke har været afsporet på et eller andet tidspunkt. Og de sites jeg henviser til viser jo tydeligt at det er muligt at begrænse det MEGET mere end det sker på dette board pt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Så smider jeg lige benzin på bålet. 
Jeg er af den mening at afsporinger meget ofte fører til frugtbare dialoger og ny viden. 
Rigtigt mange af mine indlæg, incl. anmeldelser bliver afsporet, og jeg deltager selv. 
De fleste såkaldte afsporinger vil jeg kalde udvikling af tråden. 
Dog findes der afsporinger som slet ikke er affødt af trådens emne, det er dog meget sjældent. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Ikke Utro
Aarhuselsker skrev, for 1 time siden:

Så smider jeg lige benzin på bålet. 
Jeg er af den mening at afsporinger meget ofte fører til frugtbare dialoger og ny viden. 
Rigtigt mange af mine indlæg, incl. anmeldelser bliver afsporet, og jeg deltager selv. 
De fleste såkaldte afsporinger vil jeg kalde udvikling af tråden. 
Dog findes der afsporinger som slet ikke er affødt af trådens emne, det er dog meget sjældent. 

God pointe her .

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest nocondom
Aarhuselsker skrev, for 2 timer siden:

Så smider jeg lige benzin på bålet. 
Jeg er af den mening at afsporinger meget ofte fører til frugtbare dialoger og ny viden. 
Rigtigt mange af mine indlæg, incl. anmeldelser bliver afsporet, og jeg deltager selv. 
De fleste såkaldte afsporinger vil jeg kalde udvikling af tråden. 
Dog findes der afsporinger som slet ikke er affødt af trådens emne, det er dog meget sjældent. 

Jeg har sådan set ikke noget imod de emner som bliver diskuteret. Jeg bliver bare drøn træt af at se de evindelige personlige holdninger til for/imod sex uden gummi, risikoen for en kønssygdom, hvor troværdig en anmeldelses er, om man skriver korrekt dansk, friske værksteds kommentar som hurtigt kaster 10 andre friske værksteds kommentar af sig, o.s.v. o.s.v o.s.v. Tag nu de disktioner i general debat i steddet for at afspore den ene tråd efter den anden med dem.

Redigeret af nocondom

Del dette indlæg


Link til indlæg
nocondom skrev, 1 time siden:

Jeg bliver bare drøn træt af at se de evindelige personlige holdninger til for/imod sex uden gummi, risikoen for en kønssygdom, hvor troværdig en anmeldelses er, om man skriver korrekt dansk, friske værksteds kommentar som hurtigt kaster 10 andre friske værksteds kommentar af sig

Enig - det er dem, der er problemet.

+ Når det indimellem stikker og en anmeldelse giver anledning til at anmelde en helt anden, som ingen relation har til den oprindelige (heldigvis sjældent).

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære nocondom:)

Der er altså ingen der tvinger dig til at være her på EG !!!!!!!!!!!! - - så hvis det går dig så meget på som EG nu en gang fungerer, - så kender du åbenbart andre sites . . . .

Et dansk ordsprog : " Hver fugle synger med sit næb"  - -  altså individuelt. Således også når der skrives anmeldelser og alle mulige andre "skriv" i alle mulige andre tråde alle mulige steder på EG. Det er som at kigge ud over det danske landskab - -  intet er ens, og gudskelov for det, ellers vil det blive meget kedeligt.

Mht anmeldelser så er vores medlemskab ikke betinget af, at vi skriver anmeldelser af pigerne :wub: - - hverken de gode eller dårlige oplevelser. I gennem de 9 år jeg har været herinde er der af og til medlemmer der har udmeldt at de slet ikke nedværdiger sig til at anmelde et andet menneske :wub: GP  -  andre har udmeldt at de slet skriver anmeldelser af de gode oplevelser :wub:  de vil ikke dele de gode GP:wub: med andre, men holder dem for sig selv !!!!!!     

Kender du begrebet "Old mens network" - -  i sin mest magtfulde udgave er det dem der styrer Danmark og det er uformelt og undercover. Det er ikke politikerne der styrer Danmark. Sådan er det også her på EG, det er min fornemmelse at megen erfaring deles i PB - privat mail - sms - tlf. dvs det kommer slet ikke frem i diverse anmeldelser. Jeg har da selv i PB fået henvendelser fra andre medlemmer gennem årene

Du kan ikke sammenligne EG (Danmmark = 5,8mill) med f.eks tyske Eroguide (Tyskland = 84 mill) i Tyskland antager jeg grundet landets store befolkning at det simpelthen er nødvendigt med "hårdhændet etnisk udrensning" bare for at få et tåleligt sprog og adfærd - - som jo er det du nævner

Hvis EG´s "førerbunker" indfører en al for skrap sencur/ensretning/skabeloner til anmeldelser/ osv- osv. Så tror jeg det vil tynde gevaldigt ud i skaren der jævnligt skriver herinde, og så kan det være EG lukker - -  hvor sjovt synes du det er ??

Nu er det for mig niende år herinde og aldrig før har der været så stille og roligt på EG. Indtil for ca 4 år siden,  - - for helved da - den ene borgerkrig efter den anden i årevis og en "Førerbunker" der var ved at sande til.

Mange hilsner 

Nye tider

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 5 timer siden:

Så smider jeg lige benzin på bålet. 
Jeg er af den mening at afsporinger meget ofte fører til frugtbare dialoger og ny viden. 
Rigtigt mange af mine indlæg, incl. anmeldelser bliver afsporet, og jeg deltager selv. 
De fleste såkaldte afsporinger vil jeg kalde udvikling af tråden. 
Dog findes der afsporinger som slet ikke er affødt af trådens emne, det er dog meget sjældent. 

- -  jeg vil blot til dine ellers gode pointer tilføje :

Tråde lever det liv de har fortjent - - -  nærmest som : "I sagen natur"  - -  det kan ikke være anderledes.

Mange hilsner

Nye tider

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes nu ikke afsporing er et problem herinde.  Det er da ikke værre end alle andre sociale medier. Her tænker jeg offentlige grupper på FB.

Tænker man "bare" skal se gennem fingre, og trække lidt på skulderen. Man behøver jo ikke være her. Så hvis det stresser én SÅ meget, så kan man jo bare jo bare finde et andet sted. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis vi vil afsporinger til livs, så er er kun to ting, der skal opfyldes.

  • lad være med at deltage i afsporingen ( don't feed the troll).
  • rapportér indlæg, der afsporer tråden.

der er altid nogle, der ikke forstår det, men når de har støjet nok, så bliver de jo blokeret. Man kan aldrig undgå støj, trolls eller folk der bare er uden for pædagogisk rækkevidde. Vi slipper sikkert aldrig af med afporingen, men vi kan anmelde dem og så er det min bedste overbevisning af moderatorerne rydder op eller giver tilrettevisninger i den takt de nu kan nå det.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...