Hop til indhold

Snobbet -?

Featured Replies

Skrevet

Eller miljøskadet?

Har læst om, at nogle her foretrækker GPer, der har en bestemt alder – ofte unge, eller en bestemt højde - ofte lidt mindre højde end en selv. Jeg er nok til modne kvinder over 45 – men: 

Jeg er den eneste i min familie, der ikke er uddannet skolelærer. Da jeg gik i folkeskolen (mange år siden), og min mor kom hjem med en stak danske stile, der skulle rettes, så smed hun halvdelen over til mig, og så skulle jeg rette stavefejl, dårligt sprog og kommafejl. Karakterer skulle jeg dog ikke give. Så når jeg nu læser annoncer på AL og også opslag her på EG, så kan jeg ikke undgå at ha’ samme briller på. 

Så jeg fravælger automatisk GPer med dårligt sprog mv – og det er måske dumt, men tænder på annoncer med dejligt velformuleret sprog indeholdende ord som sex, erotisk tvang, dominans mm, og læser med glæde hele annoncen.

For mig er det vigtigt, at jeg tror, at jeg kan ha’ en intelligent samtale/korrespondance med GPen før eller efter. Ved godt at ordblinde staver elendigt, men det har jeg lært at spotte, og udenlandske kvinder er ikke rigtigt interessante. 

Det er helt tydeligt for mig, at der er kloge velformulerede kvinder både her på EG og på AL, som jeg tænder på, og en ved helt sikkert, at hun hører til dem. 

Men er det snobbet, at vælge GPer efter det kriterie, og er der andre, der gør det? 

Skrevet

Jeg synes ikke det er snobbet.  Men måske mere åndeligt  fattigt 

Skrevet
Catana skrev, for 22 minutter siden:

Det er helt tydeligt for mig, at der er kloge velformulerede kvinder både her på EG og på AL, som jeg tænder på, og en ved helt sikkert, at hun hører til dem. 

Men er det snobbet, at vælge GPer efter det kriterie, og er der andre, der gør det? 

Jeg synes at det er klogt at vælge en GP som man tænder på, uanset om det er udseende, annoncens formuleringer eller de ydelser der udbydes.

At gå et sted hen hvor man på forhånd ikke føler sig i stødet er, efter min mening, en tosset måde at bruge sine penge på.

Skrevet
Catana skrev, for 27 minutter siden:

udenlandske kvinder er ikke rigtigt interessante. 

Jeg tror ikke du skal vurdere folk med sprogbarrierer. 
Selfølgelig sproget er et vigtig element til den samhandel, hvis man vil handle på den rigtig måde med hinanden. 

Men det er noget mere vigtigt at folk skal eller bør tænke sig om, er nogle af de personlighedstræk for den person man kontakter til, det vil give mere mening for begge partner. 

Skrevet

Næh det kan jeg ikke se det snobbede i, jeg går selv efter smukke unge piger der vil ha’ den i numsen og de er også svære at finde :D

Redigeret af Mr Black

Skrevet

Vi tiltrækkes alle af vidt forskellige ting, og heldigvis for det da.

At tråd starter tiltrækkes at en velskrevet annonce er jo for så vidt helt fint. Dog findes der en mængde skønne piger som kan være både intelligente, kønne og charmerende, men som desværre har en snert ordblindhed, og som derfor kan være udfordret i at skrive den gode tekst.

Skrevet

Er det ikke bare at vælge den man har lyst til, når nu man betaler for det.?

Der vel ingen der forlanger en forklaring, på valget.:)

Skrevet
Mook skrev, for 4 minutter siden:

Jeg tror ikke du skal vurdere folk med sprogbarrierer. 

Helt enig - der er mange udenlandske piger som ikke er opvokset med dansk. Jeg giver dem stor kredit for at de prøver på dansk…

Skrevet

Det er vel ikke snobbet at vælge efter det der tænder en ?

I min generelle omgang med kvinder vælger jeg da dem der har intelligens, humoristisk sans, en god almen viden og det der udefinerlige, udstråling. Og i denne sammenhæng mener jeg ikke sprøjteorgasme :-) selv om det er det skønneste der findes :-) 

Det er jo svært gennem en annonce og en kort samtale eller sms udveksling at afgøre.

Så der må man jo satse, men allerede ved første møde kan det jo som oftest komme frem.

Så hvis ovenstående kriterier ikke er til stede kan vedkommen være nok så fræk, og give nok så godt et blow eller hvad sex vi nu har dyrket så  bliver der ikke en næste gang.

Det hænger nok sammen at den bedste sex skabes inden i hovedet (det øverste :-) )

Så det er i mine øjne ikke snobbet at have nogle præferencer. 

Skrevet

Kunne ikke drømme om at fravælge en GP pga af hendes sprog eller hvis hun havde svært ved at skrive .

Jeg går dog efter kvinder der er mindre end jeg selv , både i højde og drøjde og ser helst hun har langt hår  om det er snobbet , det syntes jeg ikke det er , 
men er vel bare et udtryk for hvad der tænder mit øje :)

Skrevet
Maspero skrev, 1 time siden:

Helt enig - der er mange udenlandske piger som ikke er opvokset med dansk. Jeg giver dem stor kredit for at de prøver på dansk…

Ja, og jeg har nu fået rigtig rigtig mange (dansk) :Psiden jeg var begyndt at lære det sprog.

Skrevet

Ville aldrig fravælge et besøg på baggrund af sproglige udfordringer og/eller evner i annoncetekst da den del ikke har betydning for mig .... og iøvrigt tænker at vedkommende har gjort sig umage 

Skrevet
Catana skrev, den 15.10.2022 at 10:25:

Eller miljøskadet?

Har læst om, at nogle her foretrækker GPer, der har en bestemt alder – ofte unge, eller en bestemt højde - ofte lidt mindre højde end en selv. Jeg er nok til modne kvinder over 45 – men: 

Jeg er den eneste i min familie, der ikke er uddannet skolelærer. Da jeg gik i folkeskolen (mange år siden), og min mor kom hjem med en stak danske stile, der skulle rettes, så smed hun halvdelen over til mig, og så skulle jeg rette stavefejl, dårligt sprog og kommafejl. Karakterer skulle jeg dog ikke give. Så når jeg nu læser annoncer på AL og også opslag her på EG, så kan jeg ikke undgå at ha’ samme briller på. 

Så jeg fravælger automatisk GPer med dårligt sprog mv – og det er måske dumt, men tænder på annoncer med dejligt velformuleret sprog indeholdende ord som sex, erotisk tvang, dominans mm, og læser med glæde hele annoncen.

For mig er det vigtigt, at jeg tror, at jeg kan ha’ en intelligent samtale/korrespondance med GPen før eller efter. Ved godt at ordblinde staver elendigt, men det har jeg lært at spotte, og udenlandske kvinder er ikke rigtigt interessante. 

Nu kan du også blive skuffet. Der er rigtig mange piger der ikke selv skriver deres annoncer. 

Om det er snobbet ved jeg ikke, det er dig selv der gør det snobbet. Tror gp er ligeglad, bare du betaler, så vil hun snakke om bier og blomster, eller nordsøsilds levevilkår før og efter vikingetiden.

Skrevet
Mook skrev, den 15.10.2022 at 12:15:

Ja, og jeg har nu fået rigtig rigtig mange (dansk) :Psiden jeg var begyndt at lære det sprog.

Altså - hvorfor griner I så meget :D

Jeg sagde jo sandheden. Jeg kan også sige, at jeg er blevet virkelig virkelig god til både (dansk) og andre sprog nu pga jeres tilbud. Jeg er nemlig taknemmelig for det :x<3

Skrevet
Catana skrev, den 15.10.2022 at 10:25:

Eller miljøskadet?

intelligens er bare mere sexet.. :-)

Skrevet

Kære Mook

Du må ikke tage det alvorligt vores grin, det er en del af dansk humor når mennesker med en anden baggrund end dansk bevæger sig ud i 'den' danske sprog ( undskyld igen)

Det er den tvetydighed du kommer til at udtrykke der får min humor til at gå i selvsving. Og det er ikke snobberi, for dansk er vitterlig svært.

Citat fra Mook: Ja, og jeg har nu fået rigtig rigtig mange (dansk) :Psiden jeg var begyndt at lære det sprog.

Givet at vi er på Eroguide kan dit udtryk jo tolkes forskelligt.  Har du fået mange samlejer ? ( dansk på GP sprog) Eller danske mænd ? Eller et større ordforråd ?

Og igen givet vi er på Eroguide så din reaktion på at vi griner giver jo igen anledning til at twiste dit udsagn.

Du har lært dansk og andre sprog pga vores tilbud.

Jeg går ud fra at du så kan både dansk, svensk, fransk, græsk og spansk ? Måske også lidt tysk ?  :-)  

Al ære og respekt for at du deltager i debatten, og lærer sprog af den, det er der en del GP'er af udenlandsk herkomst der kunne lære noget af.

Og ikke for at være snobbet, men at kunne kommunikere med en dejlig kvinde om hvad man ønsker og tænder på er nu ganske rart, så de værste 'mis' forståelser undgås.

Keep up your spirit :-)

Redigeret af moden libertiner
rette stavefejl

Skrevet
moden libertiner skrev, for 19 minutter siden:

Jeg går ud fra at du så kan både dansk, svensk, fransk, græsk og spansk ? Måske også lidt tysk ?  :-)

Kære kunder ^_^
Jeg vidste, men jeg drillede også bare. 

Jeps, jeg har lært det hele, men måske ikke den sidste <_<

Men hvad betyder at være snobbet egenligt ? :D

Skrevet
Mook skrev, for 12 minutter siden:

Det vil du som Thai ikke ønske at vide, da en egentlig oversættelse vil være ligegyldig (lidt som hvad rager de andre os) på dansk, jeg syntes ikke om andre end mig selv, det kan dog ej oversættes til Thai, beklager :P

Skrevet
Mook skrev, den 18.10.2022 at 20:42:

Uhhh  det kan være svært at forklare , men ... 

Det kan være mennesker der føler sig bedre end andre fordi , de har lidt flere penge og dermed kan eller mener de kan opfører sig lidt nedværdigende over for andre ,, 
Men det kan også være i forbindelse med køb af matrielle ting , f.eks  hvis du har to nøjagtigt ens gafler , men den ene koster 100 kr og den anden koster 299 kr , hvis du så køber den der koster  299 kr , bare pga prisen , så ville mange anse det for at være snoppet.

Jeg ér snoppet ...  på ét punkt ..   KØD !  Jeg nægter simpelthen selv at købe kød / Bøffer jeg ikke stoler på der er møre , men det er nok en tidligere arbejds skade , jeg bruger hellere mange penge på kødet og vinen og så spiser jeg det bare sjældnere ..  

min forklaring er der sikkert nogle der ikke er enige i , men det er et forsøg på en nogenlunde enkel forklaring :)

Skrevet

Jeg synes bestemt ikke du er snobbet.

Jeg er ikke sex køber men sexudbyder og så er jeg kvinde men det med at tænde på velformulerede og velskrevne breve kender jeg virkelig godt.

Jeg var nemlig også barn hos en skolelærer :P og en skrap en af slagsen. Jeg kan tydeligt genkende det du beskriver om at rette stile. :)

Han var bla.a latinlærer og gik meget op i stavning og grammatik og fra jeg var helt lille  blev jeg trænet i at udtale ord, bøje dem rigtigt og stave rigtigt. Men også i hvor ordenes betydning kom fra - deres oprindelse - som i mange tilfælde er latin. Når jeg spurgte: " morfar - hvad  betyder det og det ord" - kunne jeg være sikker på der kom en ret lang forklaring på ordets afstamning og oprindelige betydning og hvordan ordets betydning måske havde ændret sig til det det så var idag. Det var sjovt og det var lærerigt at vokse op i det hjem. Og jeg er idag dybt taknemmelig :)

Den opvækst har sat sig - men på den gode måde, synes jeg. 

Jeg er en succer for velformulerede og sproglig stærke mænd der skriver breve med indhold og ved hvor der skal sættes kommaer de rigtige steder. Jeg synes at en velformuleret og velskreven tekst viser tegn på intelligens og på at man har gjort sig umage, og det tiltrækker mig. :) 

Jeg kan faktisk endda finde på at følge fremmede personer ( både mænd og kvinder) på Facebook, hvis jeg i kommentarfeltet under artikler eks. læser noget meget velformuleret og velreflekteret :)

Men jeg vil også sige at det - trods alt - er mere substansen og indholdet af det skrevne jeg lægger mærke til - mere end det er tegnsætningen, og om den er korrekt. Men den betyder også noget. 

Om det opfattes som snobbet, er jeg egentlig ligeglad med. Man må vel gerne have sine præferencer :)

Og vi er alle produkter af vores fortid :)

Redigeret af Den lille frøken

Skrevet
  • Author

Tak, Lille frøken, et dejligt skriv! Føler mig heller ikke snobbet, men bliver nogle gange beskyldt for at være det …

Skrevet
Naboen skrev, den 20.10.2022 at 10:06:

Uhhh  det kan være svært at forklare , men ... 

Det kan være mennesker der føler sig bedre end andre fordi , de har lidt flere penge og dermed kan eller mener de kan opfører sig lidt nedværdigende over for andre ,, 
Men det kan også være i forbindelse med køb af matrielle ting , f.eks  hvis du har to nøjagtigt ens gafler , men den ene koster 100 kr og den anden koster 299 kr , hvis du så køber den der koster  299 kr , bare pga prisen , så ville mange anse det for at være snoppet.

Jeg ér snoppet ...  på ét punkt ..   KØD !  Jeg nægter simpelthen selv at købe kød / Bøffer jeg ikke stoler på der er møre , men det er nok en tidligere arbejds skade , jeg bruger hellere mange penge på kødet og vinen og så spiser jeg det bare sjældnere ..  

min forklaring er der sikkert nogle der ikke er enige i , men det er et forsøg på en nogenlunde enkel forklaring :)

Tak for din forklaring :)

Skrevet
Mook skrev, Lige nu:

Tak for din forklaring :)

Alt for dig ....  "Næsten " :D

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.