Hop til indhold

Jeg er blevet truet.

Featured Replies

Skrevet

Kære alle

Sagen er den i august svarede jeg til en annonce på annoncelight.dk.

Da ardessen kom var det et sted som ikke var diskret , så jeg takket pænt nej tak.og det var 8 timer før vi skulle mødes.

i dag kom der så en SMS med at jeg skylder den penge og de ved hvor jeg bo.

Hvis jeg ikke betaler vil de kontakte min nærmeste  familie og mit arbejde.

Hvad gør jeg?

Skrevet
fynboen11 skrev, for 5 minutter siden:

Kære alle

Da ardessen kom var det et sted som ikke var diskret , så jeg takket pænt nej tak.og det var 8 timer før vi skulle mødes.

Hvad gør jeg?

Kan man ud fra dit tlf nr, se hvor du bor?

Hvis ikke, så bare send en fuckfinger og adressen til politigården

Skrevet
fynboen11 skrev, for 47 minutter siden:

Hvad gør jeg?

Meld dem til politiet med det samme.

Skrevet
fynboen11 skrev, 1 time siden:

Hvad gør jeg?

Ja, det er ikke godt, men jeg ser kun en eneste udvej: 

Du går til politiet aldeles omgående.

Bevismaterialet er jo heldigvis til at tage og føle på.

Gangsterspirerne i den anden ende vil ganske givet holde op med at genere dig, når de fatter, at yderligere trusler fra deres side vil gå direkte til ordensmagten.

Det vil heller ikke behage dem, at politiet - hvis sagen udvikler sig yderligere - kan finde på at tage en alvorlig snak med pigen og stille nærgående spørgsmål om hendes (og dermed deres) forretning.

Det er muligt, at du synes, at det er pinligt at gå til politiet, og at du er bange for, at banditterne skal sladre til din kone, eller hvad du nu har.

Men det er altså her, at du skal vise, at du har is i maven og ikke bøjer dig for hverken terror eller trusler.

Disse utilpassede rødder har kun én ting at leve af: Din frygt. Den skal du ikke forære dem.

Hvad konen angår, er der kun den ældgamle tommelfingerregel: Benægt, benægt, benægt.

Og din kone læser forhåbentlig aviser og ved, at også Fyn (et bestemt kvarter i det nordøstlige Odense har et særlig skidt ry) er befængt med personager, som generer alt og alle, og som åbenbart i dette tilfælde mener, at helt tilfældig SMS-chikane mod sagesløse mennesker er mere givtigt end røveriske overfald på gaden.

Du er i hvert fald aldeles uskyldig og er derfor straks gået til politiet, eftersom du ikke har noget at skjule.

Og så kan det da i øvrigt være, at du skulle bruge dette forums søgefunktion og søge på ordet bollofon.

Det er nemlig ikke første gang, vi har hørt om tilsvarende situationer. 

Ja, det er hårdt, men op med humøret og giv dem kamp til stregen.

Det er det, der er din chance for at lande med skindet på næsen.

De skal ikke vinde.

Din 

AM

Redigeret af 2300AM

Skrevet

Hvad med et link til annoncen så alle kan være advaret :-) 

Bortset fra det et de da længe om at reagere :-) 

Skrevet

Den slags adfærd ødelægger faktisk ret meget for mig; pga. af dette, vil jeg efterhånden ikke tage nogle unødige chancer overhovedet, og besøger kun vel anmeldte (af rutinerede brugere), og rutinerede kvinder. Jeg går ud fra at mange har/får det sådan, så de ødelægger både deres egen forretning, men også en helt masse andres, som så har svært ved at få nok besøg, og derved aldrig bliver ordentligt anmeldt og respekteret.

Mvh

Skrevet

Støtter mig til det skrevne meld det.

Ved godt det ikke hjælper lige nu. Har 2 telefoner. Så bruger kun min "arbejdstelefon" til sjov. Har et lebara abonnement til 19kr.

Skrevet
fynboen11 skrev, for 8 timer siden:

Kære alle

Hvad gør jeg?

Kunne du uddybe lidt mere hvad der var for en aftale du aflyste. Der kan jo være nogle nuancer som forklarer deres reaktion. 

jeg vil iøvrigt betale med indsigelser, og så derefter melde til politiet.  

Skrevet

Jeg forstår din frygt. Du skal kontakte din operatør og bede dem om at din tlf. nr. fjernet fra nummeroplysningen med det samme. Du kan kontakte Krak og 118 og bede dem om at fjerne dit tlf. fra deres hjemmeside. Du kan gå ind på Google og selv få fjernet dit tlf. nr. fra deres søgefunktion. 

Du skal kontakte politiet, fortælle dem det hele. Det skal have konsekvenser for folk, som gør dette. 

Jeg er ikke selv blevet udsat for dette, fordi mit tlf. nr. kan ikke ses på nummeroplysningshjemmesider. 

Skrevet
  • Author

Jeg har meldt profilen til politiet, snakkede med med først og de var meget imødekommende.

Har også meldt profilen til annoncelight.dk

Skrevet
fynboen11 skrev, for 9 timer siden:

Kære alle

Hvad gør jeg?

Ret uheldigt. Jamen for det første, forstår jeg ikke, hvorfor de skulle true dig,du har lov til at sige nej, for det andet, de trusler der, mon ikke det er bare for at skræmme dig og håbe på at du sender penge til dem, alle form for trusler er strafbart, gem samtlige sms,mail, tage kopi af det, hvis du henvender dig til politiet. Du kan også blokere deres nummer, tror ikke at du behøver at være bange for at de kontakter din kone, samt familie. Men ja hvis dit nummer findes og der kan man finde din adresse på 118 og andre sider, kan du bede dem om at slette oplysningerne,så de ikke kan finde dig, hvis det er for sent, selvom jeg tror bare det er tomme trusler for at skræmme dig og muligvis også andre, men hvis du stadig har linket til denne gp, anmeld personen på den hjemmeside og smed gerne oplysninger til supporten, administration. Hvis du stadig for sms med trusler,så goggle om trusler og tage screenshots af det,send det til dem, samt jede dem om at stoppe deres trusler, håber at dette kunne hjælpe dig?!

Skrevet
fynboen11 skrev, for 9 minutter siden:

Jeg har meldt profilen til politiet, snakkede med med først og de var meget imødekommende.

Har også meldt profilen til annoncelight.dk

Godt og udemærket arbejde 

Redigeret af 69manden

Skrevet

Du kan faktisk få slettet dit navn og nummer på Krak. Jeg henvendte mig til mit teleselskab og så eksisterede jeg ikke længere i det offentlige rum.

Skrevet
Jogge skrev, for 2 timer siden:

jeg vil iøvrigt betale med indsigelser,

Øh - jeg tror faktisk, at disse ynkelige afpressere er ganske ligeglade med dette juridiske begreb.

Din AM

Skrevet

Vi mangler stadig at høre præcis hvilken aftale han løber fra. 

Skrevet
  • Author
Jogge skrev, for 47 minutter siden:

Vi mangler stadig at høre præcis hvilken aftale han løber fra. 

Stedet, det var et stort slots hotel, det var ikke diskret 

Skrevet

Men var der bestilt en særlig ydelse som krævede opsætning - eller eksempelvis bookning af stedet?  

Skrevet
fynboen11 skrev, for 5 timer siden:

Stedet, det var et stort slots hotel, det var ikke diskret 

Jeg prøvede at researche lidt på fynske slotshoteller, og faldt ironisk nok over følgende passus:

Et slotsophold på Fyn er en stensikker opskrift på sød romantik…

Kilde: https://www.romantikeren.dk/ophold/slotsophold/fyn

Personligt ville jeg ikke have noget problem overhovedet med at træde ind i foyeren på noget hotel (slot eller ej) noget sted i verden, stirre receptionschefen dybt ind i øjnene og ved min hele attitude antyde, at hun godt må skynde sig med at ringe til værelse 6, fordi jeg har en yderst presserende aftale med gæsten dersteds.

Jeg har i embeds medfør gjort det adskillige steder, lad mig f.eks. nævne Algonquin i New York, Savoy i London, Diplomat i Stockholm, d'Angleterre i København, American Colony i Jerusalem, Intercontinental i Amman, Shepheard's i Cairo, Rashid i Bagdad, Commodore i Beirut, Raffles i Singapore og New Africa i Nairobi.

(Ja, ja. Jeg var heldig og havde et par gode jobs i mine yngre dage.)

Der har aldrig været slinger i valsen fra personalets side - kun professionel høflighed - uanset om gæsten på værelset var en han eller en hun.

Jeg har også gjort det på mere beskedne steder og med hensigter, som anstændigvis ikke tillod, at jeg betjente mig af min arbejdsgivers repræsentationskonto under dagens/aftenens videre forløb.

Attituden fra pigen/fyren i receptionen har altid været præcis den samme: ren professionalisme.

Og jeg har fået nogle skønne knald.

Så går det også nok på Broholm, Valdemars Slot, Holckenhavn, eller hvor det nu var henne. Jeg har ikke været nogen af stederne.

Formentlig er det anderledes, hvis man oser langt væk af dårlig samvittighed, men det har hverken du eller jeg grund til. Især ikke, hvis vi i forvejen har aftalt en fornuftig ankomstprocedure med pigen.

Og lad mig så med al respekt og allerhøfligst tilråde dig at finkæmme de to fora Generel Debat og Hyggesnak. De bugner af erfaringer fra folk (såvel hun som han), som har langt mere praktisk viden om denne materie end mig.

Ja, der er åbenbart nogle billige steder, som har kvababbelser over, at den (kvindelige) beboer af værelset forsøger at tjene til dagen, vejen og nye træsko til sine børn.

Men det kan du jo være ligeglad med, når det er et slotshotel, du kommer til..

Så efter endt hjemmearbejde i nævnte fora vil du være helt cool, næste gang du har en aftale ude i byen, mens din yndige frue skal tilbringe en times tid hos tandlægen.

Thi: Det er skønt at have en nuttet kone, men hun behøver ikke nødvendigvis at vide alt.

Selv tak for mine forsøg på at hjælpe dig

AM

Redigeret af 2300AM

Skrevet
Jogge skrev, for 8 timer siden:

Men var der bestilt en særlig ydelse som krævede opsætning - eller eksempelvis bookning af stedet?  

Ja, se dét er jo faktisk et rimeligt spørgsmål. Hvis pigen har haft udgifter - til eksempelvis booking af hotel eller andet - direkte i forbindelse med jeres aftale, er det jo faktisk rimeligt at de udgifter refunderes. 

Skrevet
tvr skrev, for 2 timer siden:

Ja, se dét er jo faktisk et rimeligt spørgsmål. Hvis pigen har haft udgifter - til eksempelvis booking af hotel eller andet - direkte i forbindelse med jeres aftale, er det jo faktisk rimeligt at de udgifter refunderes. 

Det gør ikke trusler lovlige eller ok.

Mvh 

Skrevet
amatør skrev, for 23 minutter siden:

Det gør ikke trusler lovlige eller ok.

Mvh 

Nej, men det er jo ikke en gæld man sådan lige kan sende til inkasso....

Og selvom det var, er det vel egentlig også (næsten) det samme som at kontakte familien..... især hvis konen tømmer postkassen.

Tænk hvis det var det offentlige man skyldte penge. Så bliver der lavet lønindeholdelse og det er vel det samme som at arbejdsgiveren bliver kontaktet?

Men nej, trusler er ikke OK. Man skal bare se det i den rigtige kontekst. 

Skrevet

Præcis. Vi er så tilbøjelige til alle bare at løbe i samme retning og træffe beslutninger uden at kende detaljerne i sagen. 

Skrevet
tvr skrev, den 12.10.2022 at 05:59:

Givet at kravet først kommer 1-2 mdr. senere og ikke umiddelbart efter, så tyder alt på, at det er en almindelig "dummebøde"-taktik og ikke noget der skyldes udlæg, som kræves kompenseret.

Men det er fint, hvis @fynboen11 vil uddybe, hvad annoncen og/eller aftalen handlede o..

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.