Hop til indhold

Skift af mobil men hvad med blokeringerne ?

Featured Replies

Skrevet

Jeg står i den sitation at jeg skal have skiftet min gammel Samsung smartphone ud med en ny smartphone . Det er min største skræk at jeg ikke kan videreføre /overføre mine blokeringer. Der er for god 5 års hårdt arbejde derpå.
Nogen der ved om de automatisk gemmes på simkortet eller om jeg skal sidde og overføre dem manuelt:(.

Skrevet

Er det ikke Samsung, man kan lægge ovenpå hinanden for at overføre info? Uanset metode er jeg ret sikker på, at du kan overføre ligesom man kan med iPhone. 

Skrevet
  • Author
Liv skrev, for 19 minutter siden:

Er det ikke Samsung, man kan lægge ovenpå hinanden for at overføre info? Uanset metode er jeg ret sikker på, at du kan overføre ligesom man kan med iPhone. 

Åhhhh det aner jeg ikke. 
Den er minimum 5 år gammel og udtjent . 
Det er en katastrofe hvis ikke de bliver gemt og man skal starte forfra .

Skrevet

Der er jo ikke det at gøre, end at prøve.

Du har jo stadig den gamle mobil at gå tilbage til, så du er ikke dårligere stillet bagefter overførslen end før - medmindre du sletter den gamle mobil.

Skrevet
Frodige Ida skrev, for 5 minutter siden:

Det er en katastrofe hvis ikke de bliver gemt og man skal starte forfra .

Jeg tror kun det var da vi gik fra trykknap-telefon til smartphone, det var et problem. Jeg overførte alle mine Nej tak manuelt :wacko:

https://www.samsung.com/dk/support/mobile-devices/hvordan-overforer-jeg-oplysninger-fra-min-gamle-enhed-til-min-nye/

Skrevet

Kan du ikke logge på din konto på en computer, tjekke om de er blokeret

Er de det, vil de også være blokeret på en ny

Skrevet

Der er desværre ingen simpel/endegyldigt svar på dit simple spørgsmål.

jeg vil benævne nummer som kontakt i stedet for, da det gør svaret lidt mere dynamisk

Blokerede kontakter gemmes på systemet, og ikke på simkortet. drejere den blokerede kontakt om en SoMe kontakt gemmes kontakten og dens blokeringsstatus sig på SoMe-udbydernes server (Facebook, watchapp, telegram, snap etc)

Som udgangspunkt overføres blokerede nummer-kontakter  ikke, og så alligevel.
Android systemet har en funktion hvor blokerede kontakter har en plads i systemet, og har den enkelte producent (i dit tilfælde samsung) udnyttet denne mulighed, så overføres de blokerede kontakter fra samme producent telefon til den næste samme producent telefon (dog med begrænsning af hvornår producenten indførte overførselsfunktionen af blokeringsliste for kontakter)
Så android systemet er fuld ud forberedt til at overføre alle kontakter fra en telefon til en anden, men de færreste producenter har udnyttet denne funktion, eller lavet deres egen (som ikke er kompatibel med de andres)

Skåret lidt ind til benet ligger blokeringslisten i opkaldsappen på androidsystemet, og understøtter opkaldsappen overførsel af blokerede kontakter kan du overføre alle dine kontakter (incl de blokerede)

Googles opkalds app, gemmer din kontaktliste (på din google konto) så benytter du googles opkaldsapp på den gamle telefon og igen på den nye så er blokeringslisten overført. nemt og smertefrit (dog med den bekostning at google har en lille bid af dit privatliv)

Benytter du ikke googles opkaldsapp, eller Samsungs opkaldsapp understøtter overførsel af blokerede kontakter, kan du om muligt på din gamle enhed installerer en opkaldsapp (kan desværre ikke forslå nogen, EDIT: efter indlægget lavede jeg en lille googelsøgning, se slutningen af mit indlæg), som om muligt kan se din telefons eksisterende blokeringsliste og eksportere den til skyen eller en fil, og du kan igen installere opkaldsapp på din nye telefon som så kan importere blokeringslisten. uden at det er en garanti for at din nye telefons indbyggede opkaldsapp kan se den importerede liste, men du nu er "låst" til en ny/gammel opkaldsapp på din nye telefon (og derfor måske heller ikke kan bruge din nye telefons nye funktioner på opkaldsdelen, da du benytter en anden opkaldsapp)

Beklager mit diffuse svar, du er sikkert lige så forvirret /uoplyst som uden svar, men spørg ind hvis der er noget du ønsker uddybet.

-----------------------------------

tilføjelse:

lavede lige en hurtig google søgning

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.myblocked

denne app kan eksporterer/importerer samt tilføje numrer til blokeringslisten, så den kan du bruge, hvis ikke det virker outofthebox

Redigeret af next

Skrevet
Frodige Ida skrev, for 56 minutter siden:

Jeg står i den sitation at jeg skal have skiftet min gammel Samsung smartphone ud med en ny smartphone

Hvis det "bare" skal gøres på den nemme måde er det væsentligt hvad version af Android den gamle telefon bruger. Nok ikke så meget hvad fabrikat det er. 
Jeg skiftede en godt 5 år gammel mobil ud med en nyere og fik ALLE indstillinger med. Dog havde jeg ikke nogen blokerede numre, så skal ikke kunne sige om blokeringerne kommer med, men det kan jeg da forestille mig de gør. Men eller findes der sikkert små apps der kan gøre jobbet for dig.
Har dog ingen anelse om hvor blokeringerne placeres. Men nok ikke på sim-kortet kan jeg forestille mig.

Ellers er der nogen blokerede kunder der får en ny chance hos dig. ;)

God fornøjelse.

Skrevet

Søg på PriceRunner eller hør dit selskab om de har tilbud på en ny. 

Xiaomi, Samsung, Nokia, OnePlus samt Google Pixel (kameraet og santalekvaliten er uovertruffent) vil være gode mærker.

Skrevet

Jeg skifter min iPhone stort set hver gang der kommer en ny (er ret vild med Apple). Blokeringerne følger fint med, så det gør de nok også på Samsung. Samsung er nok ikke meget bagefter.

Skrevet

Som @amatør skriver, findes der en app der burde håndtere det.

Sig til hvis du skal have assistance, vi er normalt ikke så langt fra hinanden. 

/North

Skrevet
Frodige Ida skrev, den 2.10.2022 at 08:34:

Jeg står i den sitation at jeg skal have skiftet min gammel Samsung smartphone ud med en ny smartphone . Det er min største skræk at jeg ikke kan videreføre /overføre mine blokeringer. Der er for god 5 års hårdt arbejde derpå.
Nogen der ved om de automatisk gemmes på simkortet eller om jeg skal sidde og overføre dem manuelt:(.

Jeg kan ikke helt husk om denne app kan det "SMS Backup & Restore"

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.riteshsahu.SMSBackupRestore&hl=da&gl=US

først SMS Backup & Restore på den gamle telefon så laver man en backup på ens gamle mobil og installere SMS Backup & Restore på den nye mobil og Restore "gendanner"

Der findes et par youtube videos på det..  skriv evt en PM.. så kan jeg se om jeg kan finde dem til dig..

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.