Hop til indhold

Advarsel Natasja, Skjern

Featured Replies

Skrevet

https://annoncelight.dk/showad/353200

Fin dialog indtil man pludselig skal betale til chefen. Aflyste og har nu fået sms med krav om at betale 5.000 for aflysning og trusler om afsløring til famlie m.m.

Har fundet enkelte andre opslag omkring problemet.

Jeg har brugt særskilt nummer, så ser ikke risikoen være stor, men andre som har oplevet det og som vil fortælle, hvad de gjorde?

Skrevet
  • Author

Anmeldt til AL.  Annoncen er slettet.

Vedkommende spurgte efter billede under den indledende dialog. Det sendte jeg heldigvis ikke og burde måske der have fattet mistanke, men annoncen bar præg af en nystartet amatør.

Skrevet

Ved ikke om det er de samme. Eller bare samme metode. Men har haft en kunde som fortalte mig han var blevet afsløret. Heldigvis vidste hans kone godt hvad han laver. Så var chef og andre familiemedlemmer der lige skulle have en lille forklaring og undskyldning for forstyrrelsen. 
Han er ellers rutineret GP kunde, og var så ærgerlig og chokeret over at være faldet i fælden. 
Han havde først fået en adresse hvor han var kørt til også kom sms’erne med prisen var steget og han skulle betale til chefen for at få den korrekte adresse. Så sagde han også nej tak og truslerne kom. Det var så vidt jeg husker taletids mobil. Men de må ha overvåget den første adresse, og noteret nummerplade for at opspore ham. Det var det bedste gæt i hvert fald. Alle venner på FB. Havde fået en besked mm. Det var en voldsom oplevelse. Dog var han glad for ikke at lade sig kue til at betale for så bliver det en afpresnings spiral uden ende. 
Pas på Jer selv derude. 

Skrevet
SweetMilf6630 skrev, for 2 timer siden:

Ved ikke om det er de samme. Eller bare samme metode. Men har haft en kunde som fortalte mig han var blevet afsløret. Heldigvis vidste hans kone godt hvad han laver. Så var chef og andre familiemedlemmer der lige skulle have en lille forklaring og undskyldning for forstyrrelsen. 
Han er ellers rutineret GP kunde, og var så ærgerlig og chokeret over at være faldet i fælden. 
Han havde først fået en adresse hvor han var kørt til også kom sms’erne med prisen var steget og han skulle betale til chefen for at få den korrekte adresse. Så sagde han også nej tak og truslerne kom. Det var så vidt jeg husker taletids mobil. Men de må ha overvåget den første adresse, og noteret nummerplade for at opspore ham. Det var det bedste gæt i hvert fald. Alle venner på FB. Havde fået en besked mm. Det var en voldsom oplevelse. Dog var han glad for ikke at lade sig kue til at betale for så bliver det en afpresnings spiral uden ende. 
Pas på Jer selv derude. 

Der er simpelthen for mange ting i din beretning som ikke kan passe. 
Hvis manden du omtaler har brugt et taletidskort, kan han ikke spores som du fortæller. Det samme gælder mht nummerpladen. 
Jeg har selv flere gange, været udsat for forsøg på afpresning, senest i Kolding. Her stoppede truslerne omgående, da jeg sagde til ham der ringede op og fortalte hvad jeg hed og hvilket område jeg boede i, at jeg kontaktede politiet. Hvilket jeg også gjorde. De tog det forøvrigt ret alvorligt og ville kontakte ham der ringede mig op med truslerne. 
Så hvis nogen bliver truet, så kontakt politiet, de tager det meget alvorligt og seriøst. 

Skrevet
Æ´Synderjyde skrev, 1 time siden:

Der er simpelthen for mange ting i din beretning som ikke kan passe. 
Hvis manden du omtaler har brugt et taletidskort, kan han ikke spores som du fortæller. Det samme gælder mht nummerpladen. 
Jeg har selv flere gange, været udsat for forsøg på afpresning, senest i Kolding. Her stoppede truslerne omgående, da jeg sagde til ham der ringede op og fortalte hvad jeg hed og hvilket område jeg boede i, at jeg kontaktede politiet. Hvilket jeg også gjorde. De tog det forøvrigt ret alvorligt og ville kontakte ham der ringede mig op med truslerne. 
Så hvis nogen bliver truet, så kontakt politiet, de tager det meget alvorligt og seriøst. 

Ved kun hvad jeg har fået fortalt. Og kan heller ikke 100% huske om det var taletids kort. Men da han er kommet meget ved mig og stoler på mig. Viste han mig på bla hans Facebook hvad der var foregået. Han var meget påvirket af det og havde bare brug for at snakke med en om det. Så må du jo tro på det eller lade være. 
Ved han var meget uforstående overfor de havde kunnet opspore ham. Og overvejede at involvere politiet. 
Han snakkede om at lave en ny aftale fra en anden telefon og have politiet ind over fra start til slut. Men ved ikke om han fik det gjort, var jo trods alt ikke sket ham noget hverken fysisk eller økonomisk. Vi har aldrig takt om det siden. Og er mindst 6 mdr siden. Så husker ikke alle små detaljer. 

Redigeret af SweetMilf6630

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.