Hop til indhold

a.baal.

Featured Replies

Skrevet

Synes jeg husker mange annoncer fra Ekstra Bladet havde a.baal. eller lignende i overskriften. Jeg fandt aldrig ud af hvad det betød. 
Kan nogen herinde hjælpe med en opklaring? :)

Skrevet

Det betød ingen ting. Det handlede alene om at få placeret annoncen så langt fremme som muligt.

Skrevet

Der vare mange annoncer med a'er i starten af ordet, sikkert fordi de blev liste op i alfabetisk orden, kun et gæt herfra.

Hvad a.baal nejagtig betød eller om det betyder noget, ved jeg ikke.

Skrevet

Aha..Dejligt med en forklaring.

NØØJJJ, hvor jeg tit smugkiggede på disse, var de grå, sider i EkstraBladet, dengang i 2002-2007, altså ligefør Smartphones fremtog i hele verdenen.

Det var spændende at læse, men forstod aldrig rigtig at man så skulle hjem på sin stationære pc og dårlige opkobling og så se billeder..

Der var A Gruppen. Cassiopeia Stars, Romantica, Sexysecret, Cluberotica, virkelig unge piger hos Sexyclub og så mange steder med polske ungarske piger i Storkøbenhavn/Rødovre osv..

Savner nogle gange/mange gange den tid (SNØFT!!....Pudse næse...Pudse næse!) ...Nu er det næsten kun Pussygalores og Sexyclub som holder fanen højt, men nogle gange kunne flowet godt være større. Det føltes som om de unge studinepiger kom i et større flow ind på stederne i kortere eller længere varighed for lige at tjene til livets fornødenheder og/eller lidt luksus.

Ekstrabladet måtte have tjent ok penge, for hvor reklamerede man ellers som klinik/ pige dengang. 

Et opslag i den lokale Brugs, Rema eller Aldi, hvor mange folk kommer ?

Ærgeligt at unge danske piger måske ikke ser branchen så attraktiv som for 10-15 år siden..

Redigeret af ppd

Skrevet

Hvis du leder lidt på siden er der skrevet en del om eb's annoncesælgere af @Eva Nadine

Skrevet

Frisind har trange kår i dagens Danmark. Man må jo forstå at det er synd for de stakkels piger som tjener hvad der svarer til timelønnen for et halvstort advokatfirma på at betjene mænd i dobbeltsengen.

Skrevet
ppd skrev, for 1 time siden:

NØØJJJ, hvor jeg tit smugkiggede på disse, var de grå, sider i EkstraBladet, dengang i 2002-2007, altså ligefør Smartphones fremtog i hele verdenen.

Det var spændende at læse, men forstod aldrig rigtig at man så skulle hjem på sin stationære pc og dårlige opkobling og så se billeder..

Se billeder? Unge mand, hør nu her! Da jeg startede med at kigge annoncer i EB, da var der kun en ultrakort beskrivelse af pigen og et tlf.nr. med en tlf.svarer.
Det eneste man havde at bedømme udfra, var stemmen og beskrivelsen af "hende selv". Ydelserne var stort set de samme alle steder, svensk, fransk og dansk, som man så kunne kombinere som man havde lyst. Valgte man hele pakken var det typisk 200 kr., og alt var med kondom alle steder.
Senere kom så muligheden for gensidig fransk, og prisen var så steget til 300 kr. endnu senere mulighed for en halv time til 500 kr.
Der var ikke mulighed for at bestille tid, det var bare at møde op, og håbe på pigen var ledig. Nogle steder var de så opfindsomme, at de havde sat en P-skive på døren, så man kunne se, hvornår man kunne prøve igen :)

Jeg kan lige tilføje, at man kunne vælge en "kombinationscocktail" som så typisk var to ting f.eks. svensk og dansk. Skulle man have hele pakken, så hed det en "luksuscocktail" :)

Redigeret af Julius
Tilføjelse

Skrevet

Baal er i bibelsk/religiøst betydning vist frugtbarhedens/forplantnings gud, hvad jeg erindrer fra skoletiden er det vist indisk oprindelse.

Så lidt mening har ordet "a Baal" angiveligt haft, ud over at rangerer alfabetisk først i sortering af de trykte annoncer.

Redigeret af next

Skrevet
  • Author

Hvorfor så ikke kalde sig feks a.andersen? Det må da komme før a.baal hvis der sorteres alfabetisk.

Skrevet
next skrev, for 1 time siden:

Baal er i bibelsk/religiøst betydning vist frugtbarhedens/forplantnings gud, hvad jeg erindrer fra skoletiden er det vist indisk oprindelse.

Hvis du i stedet for at gå i skole, havde læst dine tegneserier i stedet, så ville du være klar over, at Baal er fra Mellemøsten og Nordafrika:51UPmHYXBRL._AC_SY780_.jpg.dff7a8e465ff18fb105384cf609ef349.jpg

Skrevet

Jesse kommer måske her (i en af de utallige tråde omkring "A Baal") med en plausibel forklaring:

At det skulle være noget med en god røv - lyder heller ikke helt usandsynligt:

https://www.eroguide.dk/forum/topic/134065-ikke-flere-annoncer-i-ekstrabladet/page/2/?tab=comments#comment-1264546

Redigeret af Jernsvinet

Skrevet
Louie De Palma skrev, for 25 minutter siden:

Hvis du i stedet for at gå i skole, havde læst dine tegneserier i stedet, så ville du være klar over, at Baal er fra Mellemøsten og Nordafrika:51UPmHYXBRL._AC_SY780_.jpg.dff7a8e465ff18fb105384cf609ef349.jpg

Alt syd for tønder er Indien. :)

Skrevet

Gud hvor jeg savner tiderne for 20 år siden. Ekstra bladets annoncer og så mange unge danske piger under 25 år i branchen. Romantica. A-Gruppen, Mon-Cherie. Sexysecret. Cassiopeia Stars og det sted i Sturlasgade på Amager.

Men dengang var det svære at annoncere, da der ikke var billeder på EkstraBladets annoncer. Alligevel kunne stederne (over)leve i en 10-15 år.

Her i 2022 og reelt set siden 2018 er mange lukket og pigerne som ønsker at få sjov og ballade og tjene penge samtidig har næsten igen steder at gå hen.

Ærgelig udvikling.

"Men der er sugardating" vil nogle sige. Ja, men det er ikke det samme udgangspunkt og kræver medlemsskab mm..

Redigeret af ppd

Skrevet
Roger Rabbit skrev, den 21.9.2022 at 16:42:

Det betød ingen ting. Det handlede alene om at få placeret annoncen så langt fremme som muligt.

Det er helt rigtigt. Det var også derfor der ofte stod “baboon” i flere af annoncerne 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.