Hop til indhold

Prostatakræft

Featured Replies

Skrevet

Hej.

Jeg har i dag haft besøg af en yngre mand, som for nogen år siden har haft prostata kræft. Han har fået fjernet sin prostata og kan i dag ikke få rejsning, uden hjælpemiddel. Han skal stikke sig inden, noget sker. Men det virker, og han har lært at leve sådan. Han har lavet en billede serie sammen med sin sexolog, som han gerne vil give videre, hvis nogen har lyst til at se dem. Dette er selvfølgelig kun til dig, som har samme udfordring, og som måske ikke er nået dertil endnu.

Hvis nogen gerne vil vide mere, så skriv gerne til mig, så formidler jeg det videre til ham. Han er ikke herinde. 

Skrevet

Stakkels ham! Men er glad for at høre at han er i stand til at få erektion - gætter på at han bruger Invicorp, som skal gives direkte i svulmelegemerne? Har selv fået min prostata fjernet i en såkaldt nervebevarende operation, men har efterfølgende fået konstateret metastaser og får for nuværende anti-testosteron og kemo. Så for mig er erektion reelt historie, men kan godt få orgasmer, selv om de er tørre.

Så hvorfor skriver jeg et svar på dit indlæg, når jeg ikke har brug for indsigt i billedserien? Fordi jeg håber nogen herinde læser det her, og vil tage deres helbred alvorligt og opsøge deres læge hvis de får mistanke om prostatakræft eller har nogen i familien, som har det! Det er desværre en ren mandesygdom, som ikke får en brøkdel af opmærksomheden i forhold til for eksempel brystkræft!

Og vi er en ret stor gruppe i 40- og 50'erne, som får konstateret sygdommen! Er selv i start 50-erne.

Skrevet
  • Author
BugsBunny skrev, den 29.8.2022 at 16:22:

Stakkels ham! Men er glad for at høre at han er i stand til at få erektion - gætter på at han bruger Invicorp, som skal gives direkte i svulmelegemerne? Har selv fået min prostata fjernet i en såkaldt nervebevarende operation, men har efterfølgende fået konstateret metastaser og får for nuværende anti-testosteron og kemo. Så for mig er erektion reelt historie, men kan godt få orgasmer, selv om de er tørre.

Så hvorfor skriver jeg et svar på dit indlæg, når jeg ikke har brug for indsigt i billedserien? Fordi jeg håber nogen herinde læser det her, og vil tage deres helbred alvorligt og opsøge deres læge hvis de får mistanke om prostatakræft eller har nogen i familien, som har det! Det er desværre en ren mandesygdom, som ikke får en brøkdel af opmærksomheden i forhold til for eksempel brystkræft!

Og vi er en ret stor gruppe i 40- og 50'erne, som får konstateret sygdommen! Er selv i start 50-erne.

Er ked at at høre, at du er ramt af dette <3

Jeg ved ikke hvad det hedder, det han tager desværre.

Han får os tørre orgasmer, og gud ske lov for at i kan få det :) 

Rigtig, der er ikke meget oplysning, og det er også derfor, at han gerne vil gøre noget. Os den folder, som fortæller, at der er noget man kan gøre.

Tak for din ærlighed <3

• 4 weeks later...
Skrevet

Det er et emme der alt for lidt bliver drøftet. Det rammer rigtig mange mænd. Og er desværre et stort tabu for os mænd. 

Ja. Jeg er kræftpatient. Ja jeg opdagede min prostata kræft ALT for sent. Men 

Tal åbent om det. Kort og godt. Hvis din bedre halvdel ikke vil mere sex. For selvfølgelig kan man have sex uden rejsning ( eller med. Der er altså løsninger. Du skal blot finde din!)

Og lige her i  denne verden med  mange GP' harr de har altså oplevet en slap før. Og jeg lover jer. Er i åbne og ærlige så får i sku en på.opleveren og en fed tør orgasme

Taler virkelig af egen erfaring

Det er en ting der sker for en del af os. Det er ikke slutningen på livet..

• 3 weeks later...
Skrevet
  • Author
bygger skrev, den 25.9.2022 at 21:47:

Det er et emme der alt for lidt bliver drøftet. Det rammer rigtig mange mænd. Og er desværre et stort tabu for os mænd. 

Ja. Jeg er kræftpatient. Ja jeg opdagede min prostata kræft ALT for sent. Men 

Tal åbent om det. Kort og godt. Hvis din bedre halvdel ikke vil mere sex. For selvfølgelig kan man have sex uden rejsning ( eller med. Der er altså løsninger. Du skal blot finde din!)

Og lige her i  denne verden med  mange GP' harr de har altså oplevet en slap før. Og jeg lover jer. Er i åbne og ærlige så får i sku en på.opleveren og en fed tør orgasme

Taler virkelig af egen erfaring

Det er en ting der sker for en del af os. Det er ikke slutningen på livet..

Er ked af at læse du selv er ramt, men dejligt som du tar det <3

• 4 weeks later...
Skrevet

Der har for ikke så længe siden været et borgerforslag om screening for prostatakræft, men der var desværre ikke nok tilslutning til, at det kunne behandles i Folketinget.

Skrevet
  • Author
Lasselas skrev, for 12 timer siden:

Der har for ikke så længe siden været et borgerforslag om screening for prostatakræft, men der var desværre ikke nok tilslutning til, at det kunne behandles i Folketinget.

Og det forstår man jo ikke, når der faktisk er en del der for det :(

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.