Hop til indhold

Film “wonderful Copenhagen”

Featured Replies

Skrevet

Mens jeg går sygemeldt med en skade jeg har påført mig, er der blevet ses en del TV. Og jeg vil gerne anbefale wonderful Copenhagen. Den fortælle meget godt om de handle piger, hvordan nogle misbruger dem og andre lukket øjne. Europarådet mener det er mellem 600.000 og 800.000 hver år ender som menneskehandel. 
Den verden findes kun fordi der er køber :-|

https://www.dr.dk/drtv/program/wonderful-copenhagen_321679

7A050E7D-4B69-42F4-8E13-F4DF06E4B28F.jpeg

368425CC-82E6-4FA9-9670-EDDCAE753E13.jpeg

Skrevet
Jyske Coco Erotik massør skrev, for 52 minutter siden:

Europarådet mener det er mellem 600.000 og 800.000 hver år ender som menneskehandel. 

Øh, hvor har du det tal fra? Det er 4-5 gange højere end de gængse estimater, hvis det er Europa, vi taler om. Globalt er de helt sikkert for lave.

NB: Trafficking omfatter også andet erhverv end salg af sex og en vis andel (et mindretal dog) deltager med tilfredshed som "ofre". Det er især dokumenteret med afrikanske migrant-sexarbejdere.

Skrevet
  • Author
Advarsel skrev, for 42 minutter siden:

Øh, hvor har du det tal fra? 

Undskyld jeg glente at skrive det slutter film af med. Forventer det er svær at have viden om de rettet tal, da det er en meget lukket verden.
Synes film handling og budskab er vigtigere end tal. , dog lyder det skræmmende hvis det er så høj eller højere end nævnte i filmen. 

Skrevet
Advarsel skrev, for 3 timer siden:

Øh, hvor har du det tal fra? Det er 4-5 gange højere end de gængse estimater, hvis det er Europa, vi taler om. Globalt er de helt sikkert for lave.

NB: Trafficking omfatter også andet erhverv end salg af sex og en vis andel (et mindretal dog) deltager med tilfredshed som "ofre". Det er især dokumenteret med afrikanske migrant-sexarbejdere.

Nu er Europa jo et vidt begreb. Geografisk går det til Ural men hvor går det politisk? Det element må osse med i betragtningen.

Skrevet
jensen jr. skrev, 1 time siden:

Nu er Europa jo et vidt begreb. Geografisk går det til Ural men hvor går det politisk? Det element må osse med i betragtningen.

Jep, også grund til at spørge til kilden. Ikke fordi det ændrer så meget. Selv hvis det "kun" er 150.000 i politiske Europa, så er det jo ekstremt mange mennesker.

Jyske Coco Erotik massør skrev, for 3 timer siden:

det slutter film af med.

Tak. Måske får jeg ligefrem set den på din anbefaling.

Skrevet

Der var sgu ikke meget feel good over den film.

Filmen synes jeg viser det vi jo godt ved. Historierne er veldokumenteret og mangfoldige. Nu blev flere af kvinderne i filmen jo banket og havde deraf blå mærker på kroppen. Dem kan vi godt genkende. Men jeg synes det er bund naivt hvis vi dermed tror at vi kan gennemskue alle de der er offer for trafficking.

Det første vi kan gøre som sexkunder er i det mindste at erkende at det er pisse svært. 

Jeg kan ikke lade være med at undre mig over hvor lidt sandsynligt det er at en kvinde der ikke kan engelsk og som kommer fra østlandene, Sydeuropa Afrika eller Sydamerika har fundet til Danmark uden hjælp. Næppe nogen og så langt tænker jeg de fleste er med.

Men hvor mange af dem er så kommet på baggrund af falske løfter og skjulte agendaer for derefter at blive fastholdt ved hjælp af vold og/eller endeløs fiktiv gæld. Jeg kender ikke svaret, men jeg tror desværre det er de fleste. 

Skrevet
AB455 skrev, for 2 timer siden:

Men hvor mange af dem er så kommet på baggrund af falske løfter og skjulte agendaer for derefter at blive fastholdt ved hjælp af vold og/eller endeløs fiktiv gæld. Jeg kender ikke svaret, men jeg tror desværre det er de fleste. 

Som jeg skrev er der især blandt de Afrikanske tilrejsende ofte tale om, at de går ind i det med helt åbne øjne. Det er veldokumenteret gennem forskning. Bliver de smidt ud, gør de ofte meget for at vende tilbage. Deres perspektiv er, at det er bedre arbejdsforhold og indtjening end de muligheder de ellers har. Men nogle kommer i kløerne på groft udnyttende bagmænd, der fx kan finde på at true med at gøre skade på kvindernes slægtninge i hjemlandet, hvis de ikke makker ret. Fordelen er, at den slags ikke giver blå mærker.

Nogle af dem fra Østeuropa bliver groomet - især de yngre. De møder en "kæreste" der besnakker dem til hvor meget de kan tjene og viser dem, hvordan de skal udføre seksuelle ydelser. Så kommer de fx her og bliver sådan set økonomisk udnyttet, men synes måske selv det er spændende og stadig ret gode penge til dem selv. Nogle kan ikke klare det og så er der to scenarier: Enten bliver de bare sendt hjem, måske skal de betale lidt ekstra, eller traffickerne tvinger dem med vold og trusler. Det sidste er selvfølgelig dårligt for det serviceniveau de kan levere til kunderne, så det er kun dumme/desperate traffickerne, der bruger den strategi. Den er nok hyppigere med dem fra øst, der allerede er prostituerede og så via lokkende annoncer el.lign. kommer til fx DK, hvor de også bliver udnyttet, men typisk ligesom afrikanerne går ind i det med åbne øjne (venligere kunder og lidt højere indtjening). Ligesom afrikanerne kommer nogle af dem under pres.

Østasiaterne har deres egne etniske netværk med "lånessytemer" der fanger dem i en økonomisk fælde, men som regel er de også selv gået ind i det, velvidende hvad det handler om. Thai'erne er måske nogle gange udsat for bedrag om at det handler om massage af muskler og ikke kønsdele.

Men bundlinjen er at det er altsammen "trafficking", men det er langt fra altsammen der indebærer vold, trusler eller pres. Men almindelige former for manipulation er udbredt i alle scenarier, og unge og uerfarne er mere sårbare for banal manipulation, hvor de ikke kan mærke deres egne grænser længere ...

Skrevet

Tak @Advarsel. Der er mange ting som jeg åbenlyst ikke ved nok om. Gode nuancer du kommer med, som netop illustrerer at alt ikke bare er sort/hvidt. Skruppelløse bagmænd skaber bare for mange triste og ødelagte skæbner uanset om der er vold, trusler eller manipulation involveret.

Skrevet

Har set den film. Syntes den var totalt urealistisk. Enhver kan jo lave en film med nogle stereotyper omkring prostitution uden at vide noget som helst om hvad der reelt foregår. I min bog er det fiktiv underholdning og intet andet.

Skrevet
People Pleaseren skrev, 1 time siden:

Har set den film. Syntes den var totalt urealistisk. Enhver kan jo lave en film med nogle stereotyper omkring prostitution uden at vide noget som helst om hvad der reelt foregår. I min bog er det fiktiv underholdning og intet andet.

Jeg er enig i at den både er dramatiseret og at de har valgt at beskrive stereotyperne af den hårdkogte bagmand og sexarbejderen det holdes fast med vold og det der er værre, men det er altså også "bare" fiktion der ønsker at kaste lys på trafficking problemet og en film om sexarbejdere i alle mulige afskygninger.

Skrevet
AB455 skrev, for 12 timer siden:

Jeg er enig i at den både er dramatiseret og at de har valgt at beskrive stereotyperne af den hårdkogte bagmand og sexarbejderen det holdes fast med vold og det der er værre, men det er altså også "bare" fiktion der ønsker at kaste lys på trafficking problemet og IKKE en film om sexarbejdere i alle mulige afskygninger.

Så lige min tekst og konstaterede at der manglede et "ikke" ;)

Skrevet

Til de der ikke ser problemet, fra de der tilsyneladende gør...

https://www.state.gov/reports/2022-trafficking-in-persons-report/denmark/

Rapporten dækker al trafficking og altså ikke kun sexsrbejdere, men også om mennesker der tvinges til narkosmugling, arbejdskraft til lastbilkørsel, byggeri, landbrug, husholdningsservice, restauranter, hoteller etc.

Danmark placeres i "Tier 2" - samme kategori som fx Tyrkiet, Tunesien og Thailand. Placeringen handler om vores evne til at beskytte ofrene, forhindre trafficking samt retsforfølge bagmændene.

"While the government provided guidelines on not imposing penalties upon trafficking victims, Danish law lacked a non-punishment provision ensuring victims were not inappropriately incarcerated, fined, or otherwise penalized solely for unlawful acts traffickers compelled them to commit."

Måske (endnu) en meget god grund til ikke at gå til politiet, når man som offer risikerer straf for de forbrydelser, som bagmændene har tvunget en til.

"Courts did not convict any traffickers for the third consecutive year [2021] but convicted one individual, who was involved in a trafficking crime, for “pimping.”"

Én dømt pimp 2021 og nul (0) for trafficking i retsstaten Danmark.

"Reports indicate an increasing number of sex trafficking victims coming from African countries, Eastern Europe, and South America."

Jeg ved godt at det ikke er sort/hvidt, men måske burde vi gå bare lidt mere op i at knalde bagmændene istedet for kvinderne.

Skrevet
AB455 skrev, for 16 timer siden:

Jeg ved godt at det ikke er sort/hvidt, men måske burde vi gå bare lidt mere op i at knalde bagmændene istedet for kvinderne.

Enig :) lad os håbe, vi kan kende forskel på kvinderne og bagmændene, så vi ikke kommer til at knalde de forkerte :huh:;):ph34r:

Tak @AB455for et godt indlæg :) interessante betragtninger og tankevækkende artikel. Måske indlægget og artiklen kunne have fået sin egen tråd? 

Utroligt med kun 1 dømt pimp og 0 for trafficking i Danmark for 2021. 

Skrevet
Cruise skrev, for 1 time siden:

Enig :) lad os håbe, vi kan kende forskel på kvinderne og bagmændene, så vi ikke kommer til at knalde de forkerte :huh:;):ph34r:

Og det er jo det der er så sk*** svært. De kan være her frivilligt, det kan være de endnu ikke ved at de ikke bare kan tage hjem, det kan være at de er tvunget hertil. Ufattelig svært som kunde at se forskel, med mindre kvinden åbenlyst ikke bryder sig om det, har mærker mv.

Tak @AB455for et godt indlæg :) interessante betragtninger og tankevækkende artikel. Måske indlægget og artiklen kunne have fået sin egen tråd? 

Tak, men det er allerede så mange tråde om emnet, så endnu en... det ved jeg ikke. Hvis du graver mere ud af analysen, så må du meget gerne starte en tråd.

Utroligt med kun 1 dømt pimp og 0 for trafficking i Danmark for 2021. 

Himmelråbende ufatteligt inkompetent politiarbejde, eller måske er de bare ligeglade.

Jeg blev opmærksom på analysen fra dette debatindlæg i Altinget som kommer fra en dansk NGO. Jeg synes han maler det meget sort/hvidt så jeg valgte derfor at tage udgangspunkt i selve analysen. Men han skriver følgende som jeg synes virker troværdigt og som måske også er grunden til at der er så mange der er overbevist om at der bliver gjort noget ved de problemer der er, selvom det rent faktisk ikke er tilfældet:

"Der er ikke mange steder at gemme sig for bagmændene, og selvom stadig mere af forretningen foregår online, så kan man i Danmark rimelig nemt identificere de bordeller, platforme og betalingskanaler som muliggør forretningen.

Det kræver ikke en kæmpe indsats, for København er reelt for lille en by til at gemme sig i. ..."

Redigeret af AB455
Sprogblomster

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.