Hop til indhold
JenniferRomantica

Når man bliver taget

Recommended Posts

JenniferRomantica skrev, den 20.8.2022 at 18:27:

Hvis den pågældende pige ikke er cvr registreret så der vel ikke snak om en virksomhed

Det har principielt ingen betydning for at vurdere om nogen driver virksomhed om de er registreret, sådan som loven kræver, eller ej. Det kan stadig være virksomhed og alt man gør i den egenskab er reguleret af alle de regler der i øvrigt gælder for at drive virksomhed. Står man ikke i et lovpligtigt register, så det er bare en lovovertrædelse. Det er stadig en bil, selvom den ikke har nummerplade på og færdselsloven gælder lige meget for biler med og uden plader. Hvis du kører for hurtigt i en bil uden plader, får du både en fartbøde og en bøde for ikke at have plader på.

Reglerne gælder dog ikke kun for virksomheder, men for al "ikke-privat" behandling af personoplysninger. Dvs. også fx private foreninger. Alternativt kunne man diskutere om prostitution er virksomhed eller noget andet (gråzoneagtigt). Men det tvivler jeg stærkt på kunne være en smutvej. I forordet til EU-forordningen står:

Denne forordning gælder ikke for en fysisk persons behandling af oplysninger under en rent personlig eller familiemæssig aktivitet og således uden forbindelse med en erhvervsmæssig eller kommerciel aktivitet.

Så reglerne gælder al "kommerciel aktivitet" - og salg af seksuelle ydelser er det nok svært at bortforklare som "ikke-kommercielt - selv hvis det skulle lykkes at argumentere for, at det ikke er "erhvervsmæssig virksomhed".

JenniferRomantica skrev, den 20.8.2022 at 18:27:

uafsluttet handel

Du har jo selv beskrevet, at I havde en aftale. At han senere forbryder sig mod den, ændrer ikke på, at I indgik en aftale.

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 14 minutter siden:

Fandemar om der ikke lige kom to damer over for at advarer mig om den samme gut der havde stjålet penge fra dem<_<.. 

Right…

Del dette indlæg

Link til indlæg
Frodige Ida skrev, 1 time siden:

Right…

Du kunne jo søge på hvem der ellers er i Hadsten i dag og så selv spørge damerne.. Men det nemmere at sidde og påstår lort ved at insinuere en løgn fra min side af:lol:.. Jeg kan godt sende dig deres kunstnernavne i pb;).. Og evt numre hvis det skal være.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...