Hop til indhold
slip

Planet Happy Garden (PHG) som substitut for GT/LR?

Recommended Posts

Beklager hvis jeg skriver lidt indforstået. Det bliver langt nok, uden at gentage forhistorien. Er du forvirret, så søg mine tidligere skriv om FKK.

Min plan var at besøge "Goldentime meets Oceans", som er hvad der er tilbage af GT efter branden. Mest af nysgerrighed, måske kunne man få noget insider info fra pigerne. Derudover uden forventninger.

Under den sidste research på hvad jeg kunne forvente, faldt jeg over et interessant indlæg på det hollandske ijsberenforum. En fyr fortæller at han smuttede forbi Heidweg i Brüggen i starten af juli, bare for at se om ruinen stod endnu. Han mødte tilfældigt en mand som var ved at låse sig ind, og fik en snak med ham:

  • Efter langt tovtrækkeri var forsikringssummen fra branden nu frigivet.

  • Det er meningen at starte en klub på stedet igen. Man var ved at undersøge om resterne fra branden kunne restaureres, eller det er nedrivning og forfra.

  • Man håbede at kunne genbruge navnet Goldentime, selv om der er andre klubber med samme navn.

  • Håber at kunne åbne sommer 23, eller senest slut 23.

  • "GT meets Oceans" er røv og nøgler; ikke værd at besøge.

I betragtning af at det allerede inden branden var kendt at GT var blevet købt af ejeren af Oceans, så lyder det alt i alt lidt sært...

Den udkørende skribent spurgte så manden hvor man skulle tage hen, når det nu ikke var GT/Oceans. Svar: Planet Happy Garden (PHG): http://www.100happygirls.com/

Indlæget på ijsberenforum slutter med "så satte jeg GPSen til PHG, og hvad der siden skete er helt utroligt".

En cliffhanger... han skriver ikke om det var utrolig godt eller utrolig skidt :) Men jeg besluttede at gøre det samme. Her er nogle indtryk:

PHG ligger mellem Rhinen og den hollandske grænse, en god halv times kørsel fra D-dorf, i et lille industriområde langt fra alting. Må være endnu mere håbløs at nå med offentlig transport end GT i Brüggen var. Men nem at finde med GPS, og fine parkeringsforhold.

En pudsighed manifesterede sig allerede inden jeg slap ind: Jeg har aldrig været nogen steder med så mange snubletrin! Selv udenfor indgangen; jeg var nær stået på snotten ind i receptionen. Og et mindre mirakel at en halvblind stodder som mig slap fra adskillige timers ophold uden brækkede lemmer. Nå, værre er det heller ikke...

Inden kl. 16 er entreen 40 EUR mod ellers 50. Klubben reklamerer jo med "100 piger hver dag", hvilket naturligvis er overdrevet; det overraskede bestemt ikke. Die Thekefrau var yderst loyal, og oplyste ved min ankomst en hverdag kl. 13:30 at det aktuelle antal piger var... otte.

Betale, modtage badekåbe (blød, med lommer og klubbens logo isyet), sutter, nøgle (gammeldags) og videre til omklædning. Standard skab, ingen særskilt værdiboks. God plads til omklædning, 4 brusere (nok til behovet den dag), 2 af dem af typen hvor vandet løber indtil man lukker for det. De 2 andre "trykknap-typen".

Det tager lidt tid at orientere sig, klubben er lidt "rodet" opbygget med 2 separate bygninger, udeområdet, flere bolle-hytter a la GT. Udeområdet er både en stor træ-terasse med pool og mange små kroge man kan sidde i. Nogle steder med kulgrill i bordet, så man også kan sidde der om aftenen i de kølige årstider.

Den ene bygning rummer recption, omklædning, legerum, og et indendørs spiseområde som også rummer "nat-cafeen" hvor der er kaffemaskine mm til selvbetjening om natten (klubben har åbent til 05:00). Den anden bygning: Bar og kontaktområde.

Det er ikke helt rigtigt at tale om 2 bygninger; der er adgang til begge "dele" fra receptionen. Men sådan oplevede jeg det. Typisk bevæger man sig via ude-området når man skal mellem bygningerne.

Udover træ-terrassen er der også en lille, separat stribe græs med solsenge og et enkelt havebord med stole. Fint sted at chille.

Der er ikke på nogen måde "flot" eller natklub-agtigt som på f. eks. Venus. På den måde har stedet en vis lighed med GT/LR - de 2 klubber var betydeligt flottere end PHG, faktisk. PHG er lidt rodet indrettet efter min mening. Og udeområdet tåler slet ikke sammenligning med GT, selv om det er det bedste alternativ jeg har set i NRW.

Mad: Kl. 14 var det stadig morgenmads-tid: Æg, pølser og nuggets, og diverse salater, ost og pålæg i det indendørs spiseområde. Ved 15 tiden kom der varme retter i en tag-selv disk på terrassen: Spaghetti, forskellige slags kød og sovs at putte på, salatbar, flutes. Smagte fint, uden at være noget særligt. Klubben har "barbecue på terrassen næsten hver dag". Også denne dag, men først kl. 19 (det står vist også et sted). Jeg var desværre for sulten, og havde spist mig mæt i de andre retter inden. Så vær opmærksom på klubbens noget forskudte spisetider hvis du lægger vejen forbi.

Midt på eftermiddagen dukkede en DJ op på terrassen - den mest atypiske DJ jeg har set; en hyggelig mand omkring de 60. Som lagde ud med fed 70'er musik, lige tilpas uden at være for højt. Senere kom der både electronica og noget der var lidt for moderne til min smag.

Som sagt, der var 8 piger i klubben da jeg ankom. Og ca. samme antal mænd. "Tomt" er en underdrivelse; på et tidspunkt var alle pigerne åbenbart på rum; de eneste mennesker overhovedet jeg kunne lokalisere i klubben var 2 andre mænd som slappede af på terrassen. Heri lå også det lille problem at baren kunne være ubetjent i længere perioder. Kort sagt: Klubben prøver at få gæsterne til at komme tidligt ved at give rabat, men det lykkes ikke rigtig. Vær forberedt på der er rigtig, rigtig stille på en hverdags-eftermiddag.

De piger der så var der... jeg har tit brokket mig over at der er for mange "ens" piger i klubberne; unge rumænske/bulgarske piger med for mange tatoveringer og for lidt personlighed. Her om eftermiddagen var mine ønsker i nogen grad opfyldt... der var flere meget atypiske - lidt ældre, store numser med appelsinhud og i den dur. Noget de fleste rynker på næsen af, men som jeg synes er meget mere interessant end alle de ens typer.

Men jeg tøvede for længe. Det blev senere, der kom andre og flere piger, og flere gæster. Vil tro der var 15-20 piger om aftenen, antageligt rumænske eller bulgarske allesammen. Klubben er generelt "no contact" - man skal altså selv kontakte pigerne. Med undtagelser... blev kontaktet af bulgarsk pige som ikke talte engelsk og noget gebrokkent tysk. Det var overraskende svært at overbevise hende om at Danmark ikke ligger i Holland, men er et selvstændigt land... hun fik et pænt nej tak; jeg vil gerne kunne tale med dem jeg går på rum med.

Og på rum var jeg. Blev kontaktet af en rumænsk standard-model, og tænkte det var så godt som det blev. Undervejs til rummet spurgte hun om jeg ville ha' 2 piger? Med tanke på den rigtig gode oplevelse jeg havde på Venus i Hamminkeln med 2 piger sidste år, sagde jeg ja...

Det blev en rent ud sagt dødsyg oplevelse. Til gengæld var det dyrt, 100 EUR til hver pige, for en halv time. Uden lesbisk eller noget som helst, måtte ikke pille for neden, maskin-ridetur i turbofart for at blive færdig.

Men jeg var jo egentlig på mission for at få info om GT... og begge piger havde arbejdet der. Den ene - hende medløberen - ville godt fortælle lidt, selv om de to tydeligvis mente at deres job var gjort i det øjeblik jeg fik udløsning. Altså... hun sagde at det er helt udelukket at GT genopstår i Brüggen. Ejeren vil ikke smide penge i det; corona kommer igen, gæsterne bliver væk, alt er håbløst i Tyskland. Og nåh ja, de havde også været på "GT meets oceans", og det var "som et diskotek", og ikke noget de gad. Det gør jeg i givet fald heller ikke... hvis de skulle andre steder end PHG ville det blive Schweiz. Der var penge at tjene, modsat Tyskland hvor de skulle møde ind, og bare sad og snakkede hele dagen fordi der ikke var kunder fordi Cororna havde skræmt dem væk...

Senere var jeg med en anden rumænsk pige; valgte en kraftig model som skilte sig lidt ud. Hun var mere berøringsvenlig - lod sig med glæde slikke. Jeg måtte så opgive at blive færdig, men det var ikke hendes skyld. Stadig ikke noget fantastisk. Og ingen info her; hun havde ikke været på andre klubber.

Det var en meget lun aften. At ligge og chille udenfor med musik, med en flok piger ved indgangen til baren... det kan godt give stemningsassociationer til aftener på GT/LR. Men slet ikke så lækre omgivelser. Eller serviceniveau.

Da jeg klædte om for at gå, fik jeg en snak med en herre i 60'erne som også havde været der det meste af dagen - en stamgæst. Han kaldte det en af de dårligere dage i klubben... og da talen faldt på GT afviste han også kategorisk at den genopstår i Brüggen. Det løb er kørt...

Konklusion: Klubben er bedst kendte substitut for GT/LR. Der er noget af samme grundstil (og der er fri øl, endda fadøl, til kl. 23, hvis det er vigtigt!).

Hvem der har ret med GT i Brüggen må tiden vise. Odds er nok for at historien på ijsberenforum er en and, desværre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for en super god og detaljeret rapport fra PHG - jeg har tidligere haft kig på det, men er ikke nået så "langt" ud endnu fra D-dorf/Köln aksen, og nu tænker jeg slet ikke det bliver aktuelt. Fin update på GT, det er jo en helt reporter tilgang du har haft til emnet ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
HornyTurtle skrev, for 22 timer siden:

det er jo en helt reporter tilgang du har haft til emnet ;)

Jeg tog rollen til næste trin, og kørte selv til Brüggen. Uden at møde nogen selvfølgelig; det havde været for sært.

Men der er øjensynligt ikke sket meget siden branden, udover at stedet er hegnet grundigt ind. Se selv. Ydermurene står, og ser ret intakte ud udefra - forbavsende intakte faktisk i forhold til hvor kraftigt det brændte. Så den del af historien - overvejelsen om nedrivning eller delvis genbrug - er måske sand nok; uanset hvad bygningen så skal bruges til.


 


 

gt2.png

gt1.png

gt3.png

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for info! Interessant!!

Nu er der jo heldigvis flere andre gode steder i området: Magnum, Acapulco Gold, Prime osv, så at ikke GT er der længere betyder ikke meget for mig.

Har ikke været i området siden inden corona, så ved ikke status på dem nu. Men overvejer hellere at rejse til Frankfurt området, da jeg kan godt lide Sharks, Oase og Mainhattan.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...