Hop til indhold

Ulovligt kapitalejerlån, hvor lang tid?

Featured Replies

Skrevet

Ifølge det rådne system som ikke fungere på nogle områder alligevel, har jeg taget et "ulovligt" kapitalejerlån på 40,000 

Det blev politianmeldt tilbage i april i år. Er der nogle der ved hvor lang tid sådan et forløb vil tage, altså hvornår det hele er ordnet? 

Skrevet

Hvem er anmelder, og har du styr på dokumentation til at bekræfte påstand, samt doumentation for pågældende og sidste regnsskabs år?

Skrevet

Jeg har selv dummet mig tilsvarende for et par år siden….men hvem pokker har anmeldt dig og hvorfor?

Skrevet

-men få din revisor til at bringe det i orden hurtigst muligt og betal hvad det koster….det mindsker risikoen for at der bliver mere ud af den sag…(var den besked jeg fik….nu kan jefg så gå de kommende 3 år og vente på om skat finder det umagen værd at banke på min dør med et bødeforlæg…)

Redigeret af MrRedhead
Typo

Skrevet
  • Author
MrRedhead skrev, for 28 minutter siden:

Jeg har selv dummet mig tilsvarende for et par år siden….men hvem pokker har anmeldt dig og hvorfor?

Jeg lod mit firma stå hen og en dag fik jeg besked fra en eller anden styrelse omkring at mit firmas status ville nu blive ændret til “under tvangsopløsning”, for 6 uger efter at få et brev fra en advokat hvor der stod at firmaet var blevet sat til “under konkurs” og at de havde anmeldt det til politiet under konkurslovens 110, styk 4 samt at gældssættelsen også var blevet underrettet. 

Det her circkus har stået på siden april som sagt og jeg orker det bare ikke mere. Jeg ved godt systemet er MEGA LANGSOMT, men c’mon. Vil gerne have den ud af verden 

Hvor lang tid tog det før din sag var ude af verdenen? 

Skrevet

Få din revisor til at slutafregne med skat og få afmeldt firmaet i CVR. Det er langt nemmere og billigere at gøre selv end at lade andre rydde op efter sig.

Skrevet
cockycockysuckysucky2 skrev, for 10 minutter siden:

Jeg lod mit firma stå hen og en dag fik jeg besked fra en eller anden styrelse omkring at mit firmas status ville nu blive ændret til “under tvangsopløsning”, for 6 uger efter at få et brev fra en advokat hvor der stod at firmaet var blevet sat til “under konkurs” og at de havde anmeldt det til politiet under konkurslovens 110, styk 4 samt at gældssættelsen også var blevet underrettet. 

Det her circkus har stået på siden april som sagt og jeg orker det bare ikke mere. Jeg ved godt systemet er MEGA LANGSOMT, men c’mon. Vil gerne have den ud af verden 

-inden for de kommende 3 år kan jeg få en bøde hvis skat kigger pågældende regnskab efter….det kan jeg så gå og hygge mig med at vente på……du har brug for prof. Rådgivning -foretag dig for guds skyld intet uden…

Skrevet
cockycockysuckysucky2 skrev, den 26.7.2022 at 16:18:

Betalt de restancer der måtte være og likvider selskabet i stedet. En konkurs og evt. politianmeldelse er en lang og kedelig proces og vil kunne ødelægge dine muligheder for at åbne noget igen.

Skrevet
cockycockysuckysucky2 skrev, den 26.7.2022 at 16:18:

Lyder lidt som om du har stiftet selskabet og så hevet de 40.000 ud igen, og man må jo ikke låne penge af sit selskab. Men øv man skal passe på med de der selskaber, bare at mangle at indsende årsregnskab og selvangivelse koster hurtigt 3.000+5.000.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.