Hop til indhold

Sex without condom - how do you protect yourself?

Featured Replies

Skrevet
nørden skrev, den 24.7.2022 at 12:04:

En kønssygdom skyldes normalt en virus, og ligesom corona så er risikoen ikke jævnt fordelt. Men risikoen for at få en kønssygdom hos en GP er mindre end et engangs knald med en man har samlet op i byen. Bl.a. fordi de ofte lader sig teste. Dette gælder også hovedparten af discount pigerne.

Det er noget værre vrøvl at kønssygdomme oftest er virus 

klamydia, gonore, syfilis og mycoplasma er alle bakterier (disse er tilsammen langt de fleste kønssygdomme) 

fnat er en mide 

svam er svamp 

hiv, hpv, er virus så nej kønssygdomme er meget forskelligt 

piger der reklamerer med uden gummi tiltrækker folk der tager chancer og de får flere kønssygdomme end gennemsnittet. 
hvis du dusker en pige lige efter en mand med klamydia, gonore, syfilis og mycoplasma så er dine chancer pænt gode for at være heldig. 
de er klart at de diskrete piger der tilbyder det til gifte stamkunder måske er noget andet…. Men som udgangspunkt er det sgu ikke en statistik korrekt udtalelser du kommer med og det første er noget vrøvl. 

Redigeret af Anders-and

• Svar 58
  • Visninger 8.3k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

Skrevet
JenniferRomantica skrev, den 24.7.2022 at 12:16:

Jamen du kan bare smide nogle fakta over dine påstande altså at en kønssygdom på sit højeste og mest smitsomme punkt kun har ca 25% chance for at smitte.. Jeg lever for at blive klogere.. 

Han må være nørd i noget andet end medicin for det holder overhovedet ikke en meter det der slynges ud

Skrevet
Anders-and skrev, for 12 timer siden:

Det er noget værre vrøvl at kønssygdomme oftest er virus 

klamydia, gonore, syfilis og mycoplasma er alle bakterier (disse er tilsammen langt de fleste kønssygdomme) 

fnat er en mide 

svam er svamp 

hiv, hpv, er virus så nej kønssygdomme er meget forskelligt 

piger der reklamerer med uden gummi tiltrækker folk der tager chancer og de får flere kønssygdomme end gennemsnittet. 
hvis du dusker en pige lige efter en mand med klamydia, gonore, syfilis og mycoplasma så er dine chancer pænt gode for at være heldig. 
de er klart at de diskrete piger der tilbyder det til gifte stamkunder måske er noget andet…. Men som udgangspunkt er det sgu ikke en statistik korrekt udtalelser du kommer med og det første er noget vrøvl.

Det er korrekt at det var en fejl at skrive at kønssygdomme normalt stammer fra en virus. Ved ikke lige hvad jeg tænkte på på det tidspunkt.

Men resten jeg skrev er korrekt, og det er der flere grunde til. F.eks. For at du kan blive smittet med kønssygdom, så skal bakterierne eller virus forbi dine slimhinder. Det er bl.a. derfor der er større smitte risiko ved anal sex frem for vaginal sex og årsagen til at det er letter for mænd at smitte kvinder end omvendt. Vi kan jo bare vaske pikken efter knaldet, mens kvinderne har noget svære ved at vaske skeden. Det er også årsagen til at langt fra alle som knalder en som har en kønssygdom i smittestatidet selv bliver smittet selvom de knalder uden gummi.

Omkring at der er større risiko ved at blive smittet ved et engangs knald med en man samler op i byen end hos en GP, skyldes alene at hvis du checker samtlige GP'er som knalder uden gummi og samtlige piger man kan samle op til engangs knald, så vil du finde at der procentuelt er langt flere engangs knald piger som render rundt med en kønssygdom end der er GP'er som render rundt med en kønssygdom.

Redigeret af Gæst

Skrevet

Han må være nørd i noget andet end medicin for det holder overhovedet ikke en meter det der slynges ud

Det er korrekt at jeg er nørd i noget helt andet end medicin. Men det er lidt sjovt at tænke på hvor mange der mener jeg tager fejl, men ikke en eneste har kunnet finde dokumentation for det modsatte. Hvis man gider søge tilbage i hvad jeg har skrevet tidligere, så vil man finde en 2-5 år gammel tråd hvor der ligger en del links til undersøgelser som understøtter min påstand. Om linksne fortsat virker ved jeg ikke, og jeg har ikke tænkt mig at bruge tid på at søge.

Skrevet
nørden skrev, for 1 time siden:

Det er korrekt at jeg er nørd i noget helt andet end medicin. Men det er lidt sjovt at tænke på hvor mange der mener jeg tager fejl, men ikke en eneste har kunnet finde dokumentation for det modsatte. Hvis man gider søge tilbage i hvad jeg har skrevet tidligere, så vil man finde en 2-5 år gammel tråd hvor der ligger en del links til undersøgelser som understøtter min påstand. Om linksne fortsat virker ved jeg ikke, og jeg har ikke tænkt mig at bruge tid på at søge.

Man har ikke højere sandsynlighed for at gå corona når man handler 

Påstanden om smitte og test er umulig at bekræfte. Jeg er ret sikker på der er en del piger der tilbyder uden og ikke bliver testet nok. Men det er ikke en universel sandhed du kommer med selvom den skrive således 

Jeg er helt enig i det ikke er hver gang man knalder en med en kønssygdom man bliver smittet.

fx smitter hpv næsten kun når det er i udbrud. 
fnat smitter nu nok i noget mere end 5 procent 

klamydia ved man jo ikke rigtigt noget om men det smitter ret let. Om 25 procent så er rigtigt ved man ikke. 

Skrevet
Anders-and skrev, for 21 minutter siden:

Man har ikke højere sandsynlighed for at gå corona når man handler

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at man har højere sandsynlighed for at få corona når man handler end andre stedder. Jeg har skrevet at man har højere sandsynlighed ved at få corona når du handler dagligvare end at få en kønssygdom ved at knalde en GP uden gummi, Det står jeg ved og vel dokumenteret i div. statistikker over corona og kønssygdomme. Sandsynligheden er for Danmark samlet. Der kan derfor godt være hotspots med kønssygdomme hvor dette ikke er tilfældet i en kortere periode indtil hotspottet har flyttet sig.

Anders-and skrev, for 24 minutter siden:

Jeg er ret sikker på der er en del piger der tilbyder uden og ikke bliver testet nok.

Hvilket er ret ligegyldigt, da den faktor er indkalkuleret i de statistikker jeg referer til og som kan findes ved at søge i tidligere tråde om emnet.

Anders-and skrev, for 26 minutter siden:

klamydia ved man jo ikke rigtigt noget om men det smitter ret let. Om 25 procent så er rigtigt ved man ikke. 

Den undersøgelse jeg referer til dækkede såvidt jeg husker de 10 mest gængse kønssygdomme. Klamydia er jeg 100% sikker på var en af dem. Undersøgelsen er 5-10 år gammel, og jeg kan ikke længere finde linket til den. Men det ligger i en af de gamle tråde, hvis det ellers fortsat virker.

Skrevet
nørden skrev, for 2 timer siden:

Jeg har på intet tidspunkt skrevet at man har højere sandsynlighed for at få corona når man handler end andre stedder. Jeg har skrevet at man har højere sandsynlighed ved at få corona når du handler dagligvare end at få en kønssygdom ved at knalde en GP uden gummi, Det står jeg ved og vel dokumenteret i div. statistikker over corona og kønssygdomme. Sandsynligheden er for Danmark samlet. Der kan derfor godt være hotspots med kønssygdomme hvor dette ikke er tilfældet i en kortere periode indtil hotspottet har flyttet sig.

Hvilket er ret ligegyldigt, da den faktor er indkalkuleret i de statistikker jeg referer til og som kan findes ved at søge i tidligere tråde om emnet.

jeg siger heller ikke du har sagt det :) jeg refererer til den her 

You have a higher risk of catching covid-19 doing your grocery shopping in a supermarket. On top of that. Covid-19 is potentially deadly which a STD isn't.

Sandsynligheden for st få corona ved handle varierer enormt meget og afhænger både at din adfærd og af smitteprocenten og af hvordan der er reguleret så det er en helt irrelevant sammenligning. Og jeg vil gerne se en statistik på din påstand. Jeg vil godt væde med der er så stor spredening på de forskellige gper at statesikken er absurd ringe. 

covid 19 er Heller ikke længere dødelig for et menneske med normalt immunsystem. Slet ikke hvis de er vaccinerede. 
hiv er også dødelig (eller afkorter levelængden) og nedsætter livskvaliteten for de fleste ramte væsentligt. 

Skrevet
Anders-and skrev, for 7 timer siden:

jeg siger heller ikke du har sagt det :) jeg refererer til den her 

You have a higher risk of catching covid-19 doing your grocery shopping in a supermarket. On top of that. Covid-19 is potentially deadly which a STD isn't.

Det quote er taget ud af sammenhæng. Det fulde quote er det jeg har refereret til.

Sandsynligheden for st få corona ved handle varierer enormt meget og afhænger både at din adfærd og af smitteprocenten og af hvordan der er reguleret så det er en helt irrelevant sammenligning. Og jeg vil gerne se en statistik på din påstand. Jeg vil godt væde med der er så stor spredening på de forskellige gper at statesikken er absurd ringe.

Igen. De statistikker jeg referer til er generelle og dækker hele DK. De går ikke ned i detaljer som enkelte byer m.m. En sådan detaljerings grad vil kun være et øjebliks billed, da hotspots heletiden flytter rundt.

covid 19 er Heller ikke længere dødelig for et menneske med normalt immunsystem. Slet ikke hvis de er vaccinerede. 

hiv er også dødelig (eller afkorter levelængden) og nedsætter livskvaliteten for de fleste ramte væsentligt.

Der dør faktisk stadigvæk folk af Covid-19 som har et normalt immumsystem og som er vaccinerede. Det er korrekt at vaccine nedsætter dødeligheden og dødeligheden er størst blandt ældre og folk med nedsat immumsystem, men unge og raske dør også ind i mellem. Det gør de ikke af kønssygdomme. Heller ikke HIV.

HIV er ikke dødelig med det rette medicinering og man kan diskuter hvor meget livskvaliteten er nedsat. Den daglige medicinering er ikke meget værre end hjerte eller kræft patienter som dagligt skal tage medicin. Og ja. Jeg har en kammerat som lever med HIV på 5 år. Covid-19 derimod kan være MEGT hård ved livskvaliteten. Det er korrekt at vacination og de seneste varianter gør at Covid-19 ikke ramme livskvaliteten ligeså hårdt som tidligere, men det kan fortsat ramme hårdt. Som en der lever med følgerne af Covid-19 kan jeg kun sige at jeg MEGET heller vil have HIV. Før jeg blev ramt af Covid-19 rejste jeg 100-200 dage om året for min arbejdsgiver og kunne rask væk have en arbejdsuge på 60 timer når jeg var afsted på korter assignments. I dag er jeg på vej på førtidspension og jeg er ikke engang blevet 50 endnu.

Jeg tror ikke vi nogensinde bliver enig om hvad statistikkerne siger om de 2 emner, så skal vi ikke bare stoppe her.

Skrevet
nørden skrev, for 41 minutter siden:

Det quote er taget ud af sammenhæng. Det fulde quote er det jeg har refereret til.

Igen. De statistikker jeg referer til er generelle og dækker hele DK. De går ikke ned i detaljer som enkelte byer m.m. En sådan detaljerings grad vil kun være et øjebliks billed, da hotspots heletiden flytter rundt.

Der dør faktisk stadigvæk folk af Covid-19 som har et normalt immumsystem og som er vaccinerede. Det er korrekt at vaccine nedsætter dødeligheden og dødeligheden er størst blandt ældre og folk med nedsat immumsystem, men unge og raske dør også ind i mellem. Det gør de ikke af kønssygdomme. Heller ikke HIV.

HIV er ikke dødelig med det rette medicinering og man kan diskuter hvor meget livskvaliteten er nedsat. Den daglige medicinering er ikke meget værre end hjerte eller kræft patienter som dagligt skal tage medicin. Og ja. Jeg har en kammerat som lever med HIV på 5 år. Covid-19 derimod kan være MEGT hård ved livskvaliteten. Det er korrekt at vacination og de seneste varianter gør at Covid-19 ikke ramme livskvaliteten ligeså hårdt som tidligere, men det kan fortsat ramme hårdt. Som en der lever med følgerne af Covid-19 kan jeg kun sige at jeg MEGET heller vil have HIV. Før jeg blev ramt af Covid-19 rejste jeg 100-200 dage om året for min arbejdsgiver og kunne rask væk have en arbejdsuge på 60 timer når jeg var afsted på korter assignments. I dag er jeg på vej på førtidspension og jeg er ikke engang blevet 50 endnu.

Jeg tror ikke vi nogensinde bliver enig om hvad statistikkerne siger om de 2 emner, så skal vi ikke bare stoppe her.

Jo det kan vi godt

det er dælme ikke mange der død af corona, der dør jo også folk at få fiskeben galt i halsen….

hiv afkorter livet ligesom så mange andre kroniske sygdomme så man kan godt sige den er dødelig. Men den er ikke akut dødelig. 
smæk nu noget på bordet istedet for at skrive du ikke længere kan finde dine referencer. 

Skrevet
Anders-and skrev, for 5 minutter siden:

Jo det kan vi godt

det er dælme ikke mange der død af corona, der dør jo også folk at få fiskeben galt i halsen….

hiv afkorter livet ligesom så mange andre kroniske sygdomme så man kan godt sige den er dødelig. Men den er ikke akut dødelig. 
smæk nu noget på bordet istedet for at skrive du ikke længere kan finde dine referencer. 

Du skal lære at skelne. 

Der er på verdensplan mange som er døde af corona. Der er også mange som er døde af HIV og flere af AIDS selvom tallet er mindre end i 80'erne. Det også et virus som abekopper som er i fokus hvor der findes et højere dødsfald end hvad miljøet vil bekende. 

Ingen bør dyrke ubeskyttet sex og slet ikke med den fart virus overføres via seksuel kontakt. 

Skrevet
Side45 skrev, for 50 minutter siden:

Du skal lære at skelne. 

Der er på verdensplan mange som er døde af corona. Der er også mange som er døde af HIV og flere af AIDS selvom tallet er mindre end i 80'erne. Det også et virus som abekopper som er i fokus hvor der findes et højere dødsfald end hvad miljøet vil bekende. 

Ingen bør dyrke ubeskyttet sex og slet ikke med den fart virus overføres via seksuel kontakt. 

He he - hvad med mennesker på andre planeter ? Hvilke sygdomme har de som de dør af…..

Mit og nørdens snakker sex uden kondom og kønssygdomme i Danmark. I den forbindelse er det helt ligegyldigt hvor mange der er døde af surt, corona, fedme og så meget andet på verdensplan. I Kenya vil jeg dælme også tror smittetallene for ubeskyttet sex er meget hørere. Det handler det ikke om. 
i Danmark er hiv nu defineret som en kronisk sygdom fordi folk får tilbudt behandling. 
Så jeg synes ikke vi behøver inddrage verden i eg diskussion … så jo vi skal skelne og holde os til Danmark 

Skrevet
Anders-and skrev, for 21 minutter siden:

He he - hvad med mennesker på andre planeter ? Hvilke sygdomme har de som de dør af…..

Mit og nørdens snakker sex uden kondom og kønssygdomme i Danmark. I den forbindelse er det helt ligegyldigt hvor mange der er døde af surt, corona, fedme og så meget andet på verdensplan. I Kenya vil jeg dælme også tror smittetallene for ubeskyttet sex er meget hørere. Det handler det ikke om. 
i Danmark er hiv nu defineret som en kronisk sygdom fordi folk får tilbudt behandling. 
Så jeg synes ikke vi behøver inddrage verden i eg diskussion … så jo vi skal skelne og holde os til Danmark 

Du er godt nok i en form for angreb. Du går meget op i hiv, skyldes det du er smittet og prøver at finde din forsvarsmekanisme?

I DK er dør folk stadig af HIV og aids _ altså af deres følgesygdomme.

Skrevet

I gamle dage på VL var det mere eller mindre fast, at et medlem i agurketiden i sommermånederne satte ild i hele forummet ved at åbne en debat om fransk uden.

Idag er det så bare en debat om sex uden.

Sådan må vi alle følge med tiden for samtidig at konstatere, at ikke meget har ændret sig...

Men ild kom der da.

L

Redigeret af Leglover
Fejl

Skrevet

Det jag har tänkt göra är att genomgå vasektomi för att inte oplanerat (i alla fall oplanerat från min sida) göra någon kvinna med barn. Det är ju inget skydd mot veneriska sjukdomar, men är ju ett skydd mot en annan tänkbar konsekvens av oskyddad sex.

Det jag också har gjort är att ta vaccin som ska skydda mot hepatit A och B. 

Skrevet

Prøv at tag et kig på graffen over estimerede coronadødsfald i Danmark på denne side. https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-coronatal-overblik-over-smittede-indlagte-og-doede Det er de officielle tal for hvor mange der er døde af og hvor mange der er døde med Covid-19. Jeg er ikke sikker på at vi overhovedet har ligeså mange HIV inficerede som der er døde af covid-19 hidtil.

Hvis du ikke vil skelne mellem hvem der dør af HIV og hvem der dør med HIV, kan du heller ikke tillade dig at lave den sondring med Covid-19. Der er ikke nogen der dør af HIV eller retter aids idag, og aids har aldrig været akut dødelig. Du kan nemt leve med en ubehandlet HIV infektion i 2-5 år før du dør. Hvis du dør af en Covid-19 infektion sker det inden for 1-2 mdr.

De statistikker jeg ikke længere kan finde er statistikker over hvor smitsomme kønssygdomme er. Jeg ved ikke hvordan jeg skal smække dem på bordet når jeg ikke længere kan finde dem. Men dokumentations kravet går jo også den anden vej. Så hvor er dokumentationen for din påstand?

Men igen. Vi er kommet langt fra det oprindelige emne, så medmindre du kan dokumenter din påstand synes jeg vi skal stoppe her.

Redigeret af Gæst

Skrevet
Side45 skrev, for 11 timer siden:

Nu er det bare det at kønsygdomme slette ikke er så smittefarlige som mange tror.

Inden nogen begynder at bede om dokumentation for min påstand vil jeg gerne bede om dokumentation for jeres påstand om at kønssygdomme er MEGET smittefarlige. Dokumentationen for min påstand ligger i nogle tråde om emnet som er 5-10 år gamle. Desværre har jeg ikke længere links til statistikker som er refereret i de tråde så jeg kan desværre ikke poste dem her.

Skrevet
Side45 skrev, for 10 timer siden:

HIV et virus ligesom Covid-19, mens aids er sygdommen man får af en HIV infektion. Ingen dør af aids med den rette medicinering. Hvis du bliver inficeret med covid-19 kan du bl.a. udvikle covid-19 lungebetændelse som kan være dødelig selv med den rette medicinering. Så nej. Ingen dør af en HIV infektion med den rette behandling, men du kan dø af en Covid-19 infektion, selv med den rette behandling.

Skrevet
Leglover skrev, for 4 timer siden:

I gamle dage på VL var det mere eller mindre fast, at et medlem i agurketiden i sommermånederne satte ild i hele forummet ved at åbne en debat om fransk uden.

Idag er det så bare en debat om sex uden.

Sådan må vi alle følge med tiden for samtidig at konstatere, at ikke meget har ændret sig...

Men ild kom der da.

Det er ikke kun i agurketiden. Det synes at være 1-2 gange om måneden året rundt at emnet kommer op.

Skrevet
Side45 skrev, for 11 timer siden:

Du er godt nok i en form for angreb. Du går meget op i hiv, skyldes det du er smittet og prøver at finde din forsvarsmekanisme?

Ja de dør af følgesygdommene det afkortet livet ca 10 år (som fx diabetes type 1) naturligvis forudsat man er normalt medicineret. 

Nej jeg har da heldigvis ikke hiv. Jeg synes blot det er vigtigt at fortstå man ikke bare skal se let på ubeskyttet sex med en glædes pige. Og så er det efter min mening en helt ligegyldig sammenligning at bruge corona op. Eller fodsvamp for den sags skyld :) 

jeg tror vi er enige :)

Skrevet
nørden skrev, den 26.7.2022 at 22:07:

HIV er ikke dødelig med det rette medicinering og man kan diskuter hvor meget livskvaliteten er nedsat. Den daglige medicinering er ikke meget værre end hjerte eller kræft patienter som dagligt skal tage medicin.

Og du tænker ikke folk med hjertefejl eller kræft føler deres livskvalitet er gået ned:lol:.? 

Og så det utrolig dovent at bede andre finde ens beviser.. Det burde du vel egentlig have gjort før du kom med påstandene..

Redigeret af JenniferRomantica

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 36 minutter siden:

Og du tænker ikke folk med hjertefejl eller kræft føler deres livskvalitet er gået ned:lol:.?

Jeg kender flere med hjertefejl og kræft som ikke føler deres livskvalitet er nedsat, så nej. Begge mine forældre havde kræft og bortset fra de sidste 6 mdr. af deres liv så ville man ikke tro at de havde kræft hvis man ikke vidste det. Der er selvfølgelig nogen for hvem livskvaliteten bliver nedsat, men for LANGT hovedparten giver det ikke forringet livskvalitet udover hvad alt anden sygdom gør hvad enten det er kronisk eller ej.

JenniferRomantica skrev, for 37 minutter siden:

Og så det utrolig dovent at bede andre finde ens beviser.. Det burde du vel egentlig have gjort før du kom med påstandene..

Tja. Men det er vel ikke mindre dovent at ingen endnu har gjort forsøg på at bevise at jeg tager fejl. Bevis byrden går begge veje og indtil videre er jeg den eneste som overhovedet har gjort forsøg på at bevise at jeg har ret.

Skrevet
nørden skrev, den 27.7.2022 at 10:46:

HIV et virus ligesom Covid-19, mens aids er sygdommen

Covid-19 er sygdommen. Virussen/t hedder "SARS-CoV-2". Du har en tendens til at stille dig belærende an uden et solidt grundlag.

Fx skriver du (igen) om den statistisk beregnede sandsynlighed for transmission, men det er irrelevant for den enkelte. For den enkelte er der en konkret sandsynlighed, som ikke kan udledes af statistikken. Enkeltpersoner kan være meget svære at inficere med HIV, mens andre kan være meget lette. Befolkningsstatistikken afslører ikke om jeg er det ene eller det andet.

nørden skrev, den 27.7.2022 at 10:46:

Ingen dør af en HIV infektion med den rette behandling,

Det er lodret forkert. Ikke alle tåler eller responderer på den rette behandling.

Ligesom alle andre vira, muterer hiv. Det går bare langsommere, fordi smitten er langsom. Men der udvikles hele tiden resistens mod behandling.

https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/hiv-drug-resistance

Det ville være en stor hjælp, hvis du satte dig ordentligt ind i emnet, så jeg ikke hele tiden er nødt til at korrigere dig.

Skrevet
Top-tier skrev, den 23.7.2022 at 11:54:

before

Some prevention is possible. E.g. you can take so-called "PrEP" before unprotected sex to prevent hiv infection.

It would also be possible to take other medication to lower risk of other infections, but hopefully no doctor would prescribe it.

The most important prevention, however, is against pregnancy. And there are several alternatives to condoms - both for use before and after.

Skrevet
JenniferRomantica skrev, den 23.7.2022 at 18:50:

I don't ever have sex without condom.. Never ever.. 

that's what i like honey :rolleyes:

Skrevet
Advarsel skrev, for 7 timer siden:

Du har en tendens til at stille dig belærende an uden et solidt grundlag.

Det ville være en stor hjælp, hvis du satte dig ordentligt ind i emnet, så jeg ikke hele tiden er nødt til at korrigere dig.

Man skal ikke kaste med sten hvis man bor i et glas hus. Man kan med rette skrive det samme om dig.

Resten af dit indlæg gider jeg ikke kommenter. Vi bliver aligevel aldrig enig, så det vil være en nytteløs diskution.

Redigeret af Gæst

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.