Hop til indhold
Bødlen

Kun et år og to måneders fængsel

Recommended Posts

Guest Søren A

Nej, vi kan nok ikke forvente så mange tweets fra feministerne i denne her sag. De plejer ellers nok at komme ud af busken når en mand er blevet dømt for voldtægt og han ikke - i følge dem - har fået en hård nok straf. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair

Sagen er i forvejen mærkelig. Hvis nu manden havde været i stand til at modsætte sig, men var blevet tvunget, havde straffen også været en anden.

Endnu mere mærkeligt at de har været gift i 15 år, men  kun er henholdsvis 31 og 32 år.

Ville du som mand ha meldt det til politiet?

Jeg ville ikke ha meldt det, altså pikken er er jo ikke faldet af efterfølgende.

Jeg ville ha meldt det, hvis videoen efterfølgende var blevet brugt/sendt til andre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren A
Pophair skrev, for 7 minutter siden:

Ville du som mand ha meldt det til politiet?

Jeg ville ikke ha meldt det, altså pikken er er jo ikke faldet af efterfølgende.

 

Mærkelig argumentation! 
 

Du ryger jo lige i den der med, at mænd ikke kan blive voldtaget af kvinder, men selvfølgelig kan de det.
 

Og ja, selvfølgelig vil jeg anmelde det, hvis en kvinde voldtager mig. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Udgangspunktet for voldtægter i passivitets-tilfælde er fængsel i 1 år og 2 måneder, så dommen følger retspraksis på området og er dermed ikke kønsdiskriminerende. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair
Søren A skrev, for 3 minutter siden:

Mærkelig argumentation! 
 

Du ryger jo lige i den der med, at mænd ikke kan blive voldtaget af kvinder, men selvfølgelig kan de det.
 

Og ja, selvfølgelig vil jeg anmelde det, hvis en kvinde voldtager mig. 

Jamen har da lov til at ha min mening og du har din

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pophair skrev, for 11 minutter siden:

Jamen har da lov til at ha min mening og du har din

Selvfølgelig må du ha din mening. men, vi har en samtykke lov i Danmark, så hvis du ikke samtykker er det voldtægt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair
modenelsker skrev, for 1 minut siden:

Selvfølgelig må du ha din mening. men, vi har en samtykke lov i Danmark, så hvis du ikke samtykker er det voldtægt.

Ok, tak for noget jeg godt ved i forvejen.

Det ændrer ikke ved, at jeg ikke ville anmelde, hvis jeg blev voldtaget af en kvinde, det er et luksusproblem

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Pophair skrev, for 24 minutter siden:

Ok, tak for noget jeg godt ved i forvejen.

Det ændrer ikke ved, at jeg ikke ville anmelde, hvis jeg blev voldtaget af en kvinde, det er et luksusproblem

Det er vel heller ikke en voldtægt, når du ser det som et luksusproblem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair

@Sutteålen kan ikke se hvad du skriver. Det har jeg selv valgt for længe siden :)

Redigeret af Pophair

Del dette indlæg


Link til indlæg
modenelsker skrev, for 3 timer siden:

Selvfølgelig må du ha din mening. men, vi har en samtykke lov i Danmark, så hvis du ikke samtykker er det voldtægt.

Så det er slut med at blive vækket af et blowjob af kæresten/konen/elskeren?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan ikke få den op og stå hvis jeg ikke har lyst , og jeg har svært ved at forstå at man ikke vil bolles ( men måske var det aligevel lidt for weird )

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren A
AliveAndKicking skrev, for 17 minutter siden:

Jeg kan ikke få den op og stå hvis jeg ikke har lyst , og jeg har svært ved at forstå at man ikke vil bolles ( men måske var det aligevel lidt for weird )

 

Er du aldrig vågnet op i en brandert, eller efter en brandert med stiv pik? 
 

Ligesom det er relativt normalt at vågne med morgenrejsning, så kan nogle sagtens få det mens de sover og som den forurettede her, få det midt i en rus af et eller andet, som så også har gjort, at han har befundet sig i en hjælpeløs tilstand, som hun så har udnyttet. 

 

Jeg kunne sagtens komme i tanke om en del kvinder, jeg ikke ville ønske at vågne op til, at have ridende på min pik. 
 

Men i princippet er det også lige meget om hun var attraktiv eller ej. Smukke kvinder kan altså også godt voldtage en mand. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 13 timer siden:

Udgangspunktet for voldtægter i passivitets-tilfælde er fængsel i 1 år og 2 måneder, så dommen følger retspraksis på området og er dermed ikke kønsdiskriminerende. 

Tak for opklaringen. Så måmvi have straframmen op for det er sgu billigt sluppet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Randersmand skrev, for 19 timer siden:

Så det er slut med at blive vækket af et blowjob af kæresten/konen/elskeren?

Ifgl. loven ja. Medmindre der ligger en underskrevet samtykke erklæring på natbordet.

Elle du kan lade være med at melde hende til politiet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er selvfølgeligt ikke strafbart for en fast sexpartner, herunder kæreste, at give en sovende part oralsex e.l.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren A
Sutteålen skrev, for 2 timer siden:

Det er selvfølgeligt ikke strafbart for en fast sexpartner, herunder kæreste, at give en sovende part oralsex e.l.

Det kan godt være strafbart, men giver det nogle juridiske udfordringer, ja bestemt! 

Del dette indlæg


Link til indlæg

1.9 Politiske diskussioner er ikke tilladt på Eroguide.dk, medmindre de politiske diskussioner vedrører prostitution eller emner der relaterer her til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...