Hop til indhold

afpresning

Featured Replies

Skrevet

Hej 

jeg har igennem et stykke tid lagt mærke til at der er flere indlæg om afpresning.  Er der nogen af jer der vil dele jeres erfaringer om dette? hvad skete der og har der været nogle konsekenser for jer? jeg er ikke journalist bare nysgerrig på om jeres oplevelser. 

Hemi426

Skrevet

Jeg er ikke blevet afpresset af en bagmand eller noget i denne verden. Men jeg er blevet udsat for sextortion/sexafpresning før. Hvad konsekvensen var ?  hele min Facebook vennekreds og kollegaer fik det at se fordi jeg ikke betalte afpresseren . Jeg sender aldrig intime billeder igen. Det lærte jeg sgu noget af.

Redigeret af Gabbana

Skrevet
Gabbana skrev, for 2 timer siden:

Jeg er ikke blevet afpresset af en bagmand eller noget i denne verden. Men jeg er blevet udsat for sextortion/sexafpresning før. Hvad konsekvensen var ?  hele min Facebook vennekreds og kollegaer fik det at se fordi jeg ikke betalte afpresseren . Jeg sender aldrig intime billeder igen. Det lærte jeg sgu noget af.

Jeg mener at man på facebook ret nemt kan lave det således, at kun dem man ønsker det, kan se ens venner.

Men hvorfor i det hele taget sende intime billeder direkte til nogen, man ikke har mødt eller kender personligt? - og så interessant er det vel heller ikke at se billeder pikkemænd, hvis man er en glædespige - medmindre det netop er for at have noget på afsenderen ;-)

Skrevet
Jernsvinet skrev, for 14 minutter siden:

Jeg mener at man på facebook ret nemt kan lave det således, at kun dem man ønsker det, kan se ens venner.

Den person der afpressede mig har måtte kunne sit kram for lige pludselig havde jeg en masse venner og familie der skrev til mig at de havde modtaget et billede af mig.

Men hvorfor i det hele taget sende intime billeder direkte til nogen, man ikke har mødt eller kender personligt?

Tja det spørgsmål stiller jeg også mig selv i dag. Men i det pågældende tidspunkt tænkte jeg ikke sådan.

hvis man er en glædespige - medmindre det netop er for at have noget på afsenderen ;-)

Det var ikke en glædespige. Sextortion er netop at Man har noget på afsenderen for at afpresse og tvinge en til at sende penge eller flere intime billeder og videor til den der udføre afpresningen. Betaler man dem ikke eller sender flere billeder og videor så Truer afpresseren med at sende billedet/videoklippet til ens familie, venner eller kollegaer eller kone/kæreste.Der findes sexafpressere der er medlem af kriminelle organisationer der sælger billeder af både mænd og kvinder på nettet til andre. Uden offerets  samtykke.

Der findes hackere der kan sit kram, der findes scammere der kan deres kram. Man kan sidde og spille rigtig  klog bare lige indtil det rammer en selv. 

Redigeret af Gabbana

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.