Bib 54 Skrevet 25. April, 2022 (edited) Næste uge 20 % rabat eller tilbud på 60 min. Hvordan er Jeres erfaringer med dette? Altså med tilbud/rabatter Rabat/ tilbud gives vel for at få lidt gang i biksen. Men virker det hensigtsmæssig? På lidt længere sigt. Mine egne erfaringer, dog fra andre brancher. Gives det 1 gang, så er det fint. Gives det flere gange, ja så skader det egentlig forretningen. På sigt. Folk køber nok så fint til rabat/ tilbuds prisen. Men efterfølgende virker det som, at de venter på næste tilbud/ rabat. + du får tiltrukket og bruger energi på nogen, som udelukkende går efter tilbud. Og uden jeg er helt sikker, så tror jeg også man får skræmt nogle af de kvalitetsbeviste kunder væk. Ja kort sagt er min erfaring. At tilbud/rabat faktisk skader forretningen efterfølgende. Og skyldes ens lyst til at give tilbud/ rabat kronisk stilstand i biksen, ja så er det måske bedre at vælge en generelt lavere pris. Og synes man ikke det er værd at arbejde for en lavere pris. eller ikke har lyst til at være en “ billigtrunte”. Eller ikke synes man kan være det bekendt overfor kolegaerne. Ja så skal man måske se generelt biksen. Kan jeg gøre noget for, at tiltrække mere opmærksomhed. Eller måske have anden indtægtskilde. Måske satse på andre ydelser etc etc Nå nu blev det lidt bredt, fordi jeg ikke gider lave regnskab. Men tråden er egentlig bare om, hvordan virker tilbud/ rabat for dig/ jer Redigeret 25. April, 2022 af Bib Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Madame-elisabeht(TV) 563 Skrevet 25. April, 2022 Kære @Bib Rabat er som at tisse i buskerne, det varmer et kort øjeblik - Men på sigt, så vil det være opslidende for dit personlige selvværd, som langsomt nedbrydes i kampens hede! Du skulle i stedet hæve priserne lidt, for din super frække servise - Du fortjener det:-) De bedste hilsner Madame Elisabeht 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 14181 Skrevet 25. April, 2022 (edited) Normalt hæves priserne først, så der er plads til at give rabat - bare kig på smørpriserne i butikkerne Normalt køber folk kun 1 - 2 pakker til normalprisen, men når der er tilbud køber folk gerne en 5 - 6 pakker - lige pt. har jeg vist 5 stk i køleskabet, da der lige har været priskrig her op til påske - så jeg har råd til at få rosinerne til at hænge fast på rugbrødet. Formålet med priskrig på enkelte varer er selvfølgelig at få folk til at handle i din butik, fremfor konkurrentens - og når folk så er inde i butikken, køber de også en dyr flaske rødvin - så det burde pigerne lige overveje: sæt prisen lav på f.eks. en hel halv time og tjene ekstra på tillægsydelserne - hvem vil f.eks. ikke gerne knalde en sød ung pige mens hun har det røde og give kr. 200,- ekstra for det Redigeret 25. April, 2022 af Jernsvinet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bib 54 Skrevet 25. April, 2022 Jernsvinet skrev, for 47 minutter siden: Normalt køber folk kun 1 - 2 pakker til normalprisen, men når der er tilbud køber folk gerne en 5 - 6 pakker - lige pt. har jeg vist 5 stk i køleskabet, da der lige har været priskrig her op til påske - så jeg har råd til at få rosinerne til at hænge fast på rugbrødet. Her slår du egentlig min pointe fast. Nemlig du køber det under tilbud og undgår det under almndelig pris. Venter på nu butik har tilbud Jernsvinet skrev, for 47 minutter siden: Formålet med priskrig på enkelte varer er selvfølgelig at få folk til at handle i din butik, fremfor konkurrentens - og når folk så er inde i butikken, køber de også en dyr flaske rødvin - så det burde pigerne lige overveje: sæt prisen lav på f.eks. en hel halv time og tjene ekstra på tillægsydelserne - hvem vil f.eks. ikke gerne knalde en sød ung pige mens hun har det røde og give kr. 200,- ekstra for det Ja det er muligt, at der sælges flere ekstra ydelser under tilbud. Og man så opnår samme indtjening, trods alt. Men man ender op med en stille perode efter tilbuddet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bib 54 Skrevet 25. April, 2022 Madame-elisabeht(TV) skrev, 1 time siden: Kære @Bib Rabat er som at tisse i buskerne, det varmer et kort øjeblik - ja min erfaring fortæller også det. Madame-elisabeht(TV) skrev, 1 time siden: Men på sigt, så vil det være opslidende for dit personlige selvværd, som langsomt nedbrydes i kampens hede! Du skulle i stedet hæve priserne lidt, for din super frække servise - Du fortjener det:-) bare lige for en god ordens skyld. “ mine erfaringer, dog fra andre brancher” skal tolkes som jeg ikke er sexsælger altså pånær hvis jeg får et godt tilbud hvilket dog aldrig er sket Madame-elisabeht(TV) skrev, 1 time siden: De bedste hilsner Madame Elisabeht Bedste hilsner retur Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 14181 Skrevet 25. April, 2022 Bib skrev, for 59 minutter siden: Men man ender op med en stille perode efter tilbuddet. Ikke nødvendigvis hvis man ellers forstår at yde en god og gedigen service, så kan man nemt få flere stamkunder, som ellers ville være gået andre steder hen - det er jo ofte formålet med tilbud: at lokke nye kunder til der kommer igen - og igen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg