Hop til indhold
Eva Nadine

Dual SIM kort og iPhones - erfaringer søges

Recommended Posts

Pyteq skrev, for 10 timer siden:

Bruger du kun dual med f.eks. SMS eller virker det også med WhatsApp der kan håndtere to forskellige numre på samme tlf? 

Og hvor/hvordan har du fået eSim-kortet? 

Hej Pyteq

Jeg har ikke fået det sat op med WhatsApp. Det skulle vist være muligt at køre med to WhatsApp-konti på én telefon, men jeg tror, at jeg holder mig fra det. Jeg ender nok med at installere en ekstra besked-app. Én, jeg kan gemme af vejen og kun tilgå med kode og så videre.

Jeg har bare tegnet et ekstra abonnement hos min udbyder, og der kunne jeg vælge, om det skulle være Sim eller eSim. Det var faktisk ikke før jeg blev bedt om at tage stilling til dette, at jeg anede, at der fandtes noget som eSim. Men et par minutter efter havde jeg det i min indbakke, og det var supernemt at tilknytte min telefon.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej. 

Jeg har læst det hele igennem, og jeg tror ikke rigtig, at du er kommet videre i teksten, så vidt jeg kan forstå? :D 

3 og Telenor benytter sig af e-Sim, således du kan have to numre på din telefon, på samme tid.
Du kan også sagtens have to selsskaber, hvor det ene er et normalt SIM-kort hos Oister og så have et e-Sim hos 3 eller Telenor. 

Du kan endda med en funktion på din iPhone slå det ene telefonnummer fra, således du kun modtager opkald og SMS'er på det ene nummer, hvor du tilbyder dine specifikke ydelser, og du undgår forvirring.. 

Og ja, du burde kunne flytte dine eksisterende telefonnumre over til et nyt selskab, således du undgår at skulle skifte dine numre ud. 

Jeg bruger min egen telefon, som arbejdstelefon og slår blot opkaldsfunktionen/sms funktionen fra, når jeg har fri, således jeg ikke bliver forstyrret. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
udinaturen skrev, for 1 time siden:

Jeg har læst det hele igennem, og jeg tror ikke rigtig, at du er kommet videre i teksten, så vidt jeg kan forstå? :D 

Jo, det er jeg faktisk og er ret overrasket over det egentlig :D 
Det er endt med e-SIM og tilhørende abonnement fra 3 som "stjæler mig som kunde" fra Oister kun på det ene nummer og klarer overflytning fra Oister osv. 
Jeg når så ikke engang at have nummeret i brug eller aktiveret hos Oister, men til gengæld beholder jeg det eksisterende abonnement hos dem. 
På onsdag kan jeg gå ned i 3-butikken og få de stakkels medarbejdere til at sætte det hele op i min eksisterende iPhone Xs/r, fordi Mohamed fra 3 har solgt gjort alt forarbejdet i telefonen her til formiddag. Det tog lidt tid men endte lykkeligt. Han var lige så tålmodig og hjælpsom som @lille_peter så med de to fantastiske mænds hjælp (og andre der har bidraget herinde) er det faktisk tæt på at lykkes.

Bare det snart var onsdag :wub: 

Tak for dit bidrag. Det er skønt at få bekræftet at du er enig med lille_peter og at jeg har forstået det korrekt. 

Mht.:

udinaturen skrev, for 1 time siden:

Du kan endda med en funktion på din iPhone slå det ene telefonnummer fra, således du kun modtager opkald og SMS'er på det ene nummer, hvor du tilbyder dine specifikke ydelser, og du undgår forvirring.. 

Ja, dét er næste uges problem :D 
Det kan være jeg beder om din assistance når jeg har noget i hånden jeg kan rode med for at "slå det fra". De er nok lidt for svært for mig at forstå hvis jeg ikke har telefonen i hånden og kan finde indstillingerne osv. Så vil det være ok hvis jeg vender tilbage til dig dersom det skulle blive aktuelt med forvirringen? :wub: 

Kærligst, 
Eva <3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 2 timer siden:

Hvis jeg får sendt standard besked med adresse på Frederiksberg og Lingam til en der har booket et BJ i Vanløse fordi jeg gør det imens jeg er i netto f.eks. er det bare så meget arbejde at skulle forklare sig ud af det og rette fejlen.

Jeg har været ude for at en GP har svaret mig fra et andet nummer end det, jeg havde henvendt mig til fordi hun kludrede rundt med dual SIM. (Nej, det var ikke @JenniferRomantica). Og ja, det gav noget kludder i den videre kommunikation, hvor jeg skrev til et nummer, hun åbenbart havde deaktiveret i mellemtiden.

Men ud over det, gav det mig lidt udfordringer med diskretionen. Når jeg ikke får svar på en henvendelse inden for kort tid, har jeg for vane at slå notifikationer fra for det pågældende nummer, så telefonen ikke lige begynder at bippe ved middagsbordet.

Det virkede så ikke i det aktuelle tilfælde - men heldigvis uden konsekvenser....

Det er åbenbart ikke idel lykke med dual SIM :-) 

Redigeret af Krebs

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 8 timer siden:

Ja, dét er næste uges problem :D 
Det kan være jeg beder om din assistance når jeg har noget i hånden jeg kan rode med for at "slå det fra". De er nok lidt for svært for mig at forstå hvis jeg ikke har telefonen i hånden og kan finde indstillingerne osv. Så vil det være ok hvis jeg vender tilbage til dig dersom det skulle blive aktuelt med forvirringen? :wub: 

Kærligst, 
Eva <3

"... når jeg har noget i hånden jeg kan rode med" ... var det eneste jeg lige fik læst ... men jo, selvfølgelig, du skal være mere end velkommen :D .. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...