Olrik 2 Skrevet 21. Marts, 2022 Hejsa, jeg har længe haft lyst til at besøge en TS, da jeg finder idéen fræk og pirrende. Men hvad gør I andre, som har erfaring med dette? Sutter og bliver I suttet med eller uden gummi? Jeg ville egentlig helst uden, men det er vel egentlig alle kønssygdomme, der kan smitte den vej? Er det noget, I andre tænker over, eller lukker I bare øjnene for det og håber på det bedste? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Fedtøre 323 Skrevet 21. Marts, 2022 Der er vel stort set samme risici , som hvis du slikker fisse. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den flittige Skrevet 21. Marts, 2022 Hvad er en TS ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest next Skrevet 21. Marts, 2022 Den flittige skrev, for 3 minutter siden: Hvad er en TS ? TransSeksuel Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Søren A Skrevet 21. Marts, 2022 Nu bliver der skrevet, at der ikke er større risiko ved at give et blowjob til en trans, som ved at slikke en fisse, men det er vel kendt, at der i homomiljøet er en større spredning af kønssygdomme end ellers, men det er måske en skrøne. Personligt har jeg tænkt de samme tanker, som trådstarteren, og for en del år tilbage gik jeg over til altid at have gummi på. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Danishman 86 Skrevet 21. Marts, 2022 Jeg er også lidt nysgerrig her, er der noget man skal være obs på? Har lyst og teste Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Penetrator 133 Skrevet 21. Marts, 2022 Hvis du har lyst men er bekymret så på med beskyttelsen. personlig er jeg kun sammen med velrenommerede som går op i deres egen hygiejne for at opretholde sit gode ry og rygte. det er langt fra en garanti for sygdomme men så ved jeg ligesom at vi kommer fra samme sted. i det mindste vel jeg mene at det minimerer risikoen. penetrering er dog altid med både aktivt og passivt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
spritsaillateen 162 Skrevet 21. Marts, 2022 Fedtøre skrev, 1 time siden: Der er vel stort set samme risici , som hvis du slikker fisse. Generelt er risikoen for kønssygdomme langt større ved at slikke fisse end ved at sutte pik. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. Marts, 2022 Det er vel altid en god "tommelfingerregel", at hvis man tester noget af for første gang, så er det nok en god ting at beskytte sig så meget som muligt. Men det er vel til sidst et spørgsmål man må gøre op med sig selv, der er altid en risiko når man sammen med et andet menneske, ligesom man kan blive forkølet, hvis man har knappet for meget op for skjorten og har bar hals. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5546 Skrevet 21. Marts, 2022 spritsaillateen skrev, for 11 minutter siden: Generelt er risikoen for kønssygdomme langt større ved at slikke fisse end ved at sutte pik. Hvordan det? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Penetrator 133 Skrevet 21. Marts, 2022 Agurken skrev, for 21 minutter siden: Det er vel altid en god "tommelfingerregel", at hvis man tester noget af for første gang, så er det nok en god ting at beskytte sig så meget som muligt. Men det er vel til sidst et spørgsmål man må gøre op med sig selv, der er altid en risiko når man sammen med et andet menneske, ligesom man kan blive forkølet, hvis man har knappet for meget op for skjorten og har bar hals. Ja hvis du er hendes eneste kunde. fra første til anden gang du jo ikke hvem der har været der i mellemtiden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
modenelsker 9553 Skrevet 21. Marts, 2022 Her er lidt information jeg har sakset fra net doktor. Som de selv skriver er det 10 gammelt, men mon ikke det stadig kan bruges. Er oralsex sikker sex? Spørgsmål: Kære NetDoktor, Jeg har været sammen med en sydlandsk mand nogle gange. Efterfølgende er det gået op for mig, at han har mange skiftende partnere. Jeg har ikke kontakt med ham mere. Vi har haft samleje, og har brugt kondom. Men jeg har også suttet på hans penis, uden kondom, og jeg har haft sperm i min mund. I min naivitet har jeg troet, at jeg ikke har kunnet få overført sygdomme den vej, men nu er jeg kommet frygtelig i tvil. Kan jeg være smittet med kønssygdomme? Bør jeg under alle omstændigheder lade mig checke? Evt. for hvilke kønssygdomme? Når jeg på diverse sider læser om smitteveje, står der, at man skal bruge kondom ved samleje for at dyrke sikker sex, men der står intet om oralsex. Håber meget på et svar. Tak og med venlig hilsen "den usikre". Svar: Kære usikre, Tak for din mail. Jeg kan godt forstå din forvirring, for udmeldingerne vedrørende oralsex (”mundsex”) har ikke altid været lige klare. ”Sikker sex” (eller som det hedder i mange andre lande: ”sikrere sex”) udgør i virkeligheden et helt spektrum af mere eller mindre sikre praktikker – fra passiv analsex uden brug af kondom (meget usikkert) over oralsex uden sædafgang i munden (meget sikkert) til gensidig kyssen, kælen og onani (helt sikkert). Desværre må man nok regne oralsex med sædafgang i munden for ”usikker sex” – selvom jeg straks må pointere, at risikoen for eksempelvis hiv-smitte er yderst beskeden. Nu hvor din bekymring er vakt, synes jeg dog, at du skulle skynde dig at blive testet – for din egen nattesøvns skyld. Risikoen er som sagt minimal. Den vigtigste test er dén for hiv-smitte. Du kan få den taget hos din egen læge eller eventuelt på en lokal kønssygdomsklinik. Den bør gentages efter nogle måneder, da der kan gå et stykke tid, før man udvikler antistoffer i blodet. I princippet kan både klamydia, syfilis og gonoré smitte ved oralsex, men også her er sandsynligheden meget lille. Hvis du vil være på den sikre side, kan din læge pode dig fra slimhinden i svælget. Tal med lægen om sagen. Så alt i alt: Jeg synes ikke, du skal være bekymret, men for din sjælefreds skyld, synes jeg på den anden side, at du skal kontakte din læge og bede om at få taget i hvert fald en hiv-test. Så kan du sove roligt igen. Held og lykke Christian Graugaard Læge, ph.d. Sidst opdateret: 15.12.2005 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Fynboen1968 61 Skrevet 21. Marts, 2022 (edited) Der er klart en øget risiko for sygdomme. Både fordi personen er prostitueret = særlig udsat, samt en mand der har sex med mænd. Så dobbelt faktor der øger risiko for smitte. en hurtig Google søgning viser der er øget forekomst af kønssygdomme blandt mænd der har sex med mænd. Af samme årsag tilbyder det offentlige særlige forebyggende medicinske behandlinger(hiv/hpv) til netop denne gruppe af mænd der er særligt udsatte, (her var transseksuelle også nævnt) Mit råd til dig er at passe på dig selv, i det hele taget er usikker sex med en prostitueret, uanset om vi taler penetration eller oralsex, dumt og du udsætter både dig selv og vedkommende for sygdomme samt at sprede dem. Held og lykke med eventyret Redigeret 21. Marts, 2022 af Fynboen1968 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
OldGentlemann 1594 Skrevet 21. Marts, 2022 modenelsker skrev, 1 time siden: Her er lidt information jeg har sakset fra net doktor. Som de selv skriver er det 10 gammelt, men mon ikke det stadig kan bruges. Er oralsex sikker sex? Spørgsmål: Kære NetDoktor, Jeg har været sammen med en sydlandsk mand nogle gange. Efterfølgende er det gået op for mig, at han har mange skiftende partnere. Jeg har ikke kontakt med ham mere. Vi har haft samleje, og har brugt kondom. Men jeg har også suttet på hans penis, uden kondom, og jeg har haft sperm i min mund. I min naivitet har jeg troet, at jeg ikke har kunnet få overført sygdomme den vej, men nu er jeg kommet frygtelig i tvil. Kan jeg være smittet med kønssygdomme? Bør jeg under alle omstændigheder lade mig checke? Evt. for hvilke kønssygdomme? Når jeg på diverse sider læser om smitteveje, står der, at man skal bruge kondom ved samleje for at dyrke sikker sex, men der står intet om oralsex. Håber meget på et svar. Tak og med venlig hilsen "den usikre". Svar: Kære usikre, Tak for din mail. Jeg kan godt forstå din forvirring, for udmeldingerne vedrørende oralsex (”mundsex”) har ikke altid været lige klare. ”Sikker sex” (eller som det hedder i mange andre lande: ”sikrere sex”) udgør i virkeligheden et helt spektrum af mere eller mindre sikre praktikker – fra passiv analsex uden brug af kondom (meget usikkert) over oralsex uden sædafgang i munden (meget sikkert) til gensidig kyssen, kælen og onani (helt sikkert). Desværre må man nok regne oralsex med sædafgang i munden for ”usikker sex” – selvom jeg straks må pointere, at risikoen for eksempelvis hiv-smitte er yderst beskeden. Nu hvor din bekymring er vakt, synes jeg dog, at du skulle skynde dig at blive testet – for din egen nattesøvns skyld. Risikoen er som sagt minimal. Den vigtigste test er dén for hiv-smitte. Du kan få den taget hos din egen læge eller eventuelt på en lokal kønssygdomsklinik. Den bør gentages efter nogle måneder, da der kan gå et stykke tid, før man udvikler antistoffer i blodet. I princippet kan både klamydia, syfilis og gonoré smitte ved oralsex, men også her er sandsynligheden meget lille. Hvis du vil være på den sikre side, kan din læge pode dig fra slimhinden i svælget. Tal med lægen om sagen. Så alt i alt: Jeg synes ikke, du skal være bekymret, men for din sjælefreds skyld, synes jeg på den anden side, at du skal kontakte din læge og bede om at få taget i hvert fald en hiv-test. Så kan du sove roligt igen. Held og lykke Christian Graugaard Læge, ph.d. Sidst opdateret: 15.12.2005 Dejligt med et fagligt og objektivt svar fremfor personlige gætterier. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Fynboen1968 61 Skrevet 21. Marts, 2022 Der er tale om en sydlandsk fyr, ikke en prostitueret og homoseksuel? Ikke helt samme sammenligningsgrundlag. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
modenelsker 9553 Skrevet 21. Marts, 2022 Fynboen1968 skrev, for 2 timer siden: Der er tale om en sydlandsk fyr, ikke en prostitueret og homoseksuel? Ikke helt samme sammenligningsgrundlag. Så du mener ikke en artikel om henholdsvis sikker og usikker sex er sammenligningsgrundlag. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Olrik 2 Skrevet 22. Marts, 2022 Ok, så der er altså flere andre, der har samme forbehold som mig. Er der nogen her, som har den modsatte opfattelse og vil fortælle om det? Bare nysgerrig på at høre om det modsatte synspunkt. -Olrik Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Penetrator 133 Skrevet 23. Marts, 2022 Olrik skrev, for 18 timer siden: Ok, så der er altså flere andre, der har samme forbehold som mig. Er der nogen her, som har den modsatte opfattelse og vil fortælle om det? Bare nysgerrig på at høre om det modsatte synspunkt. -Olrik Se hvad jeg svarede længere oppe. uanset virker det til at du er på jagt efter at blive bekræftet i dine forbehold. fair nok. men som alt andet i livet er sex med en glædespige/-trans et spil roulette. vil du minimere risikoen maksimalt så på med gummi. sværere er det ikke. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest MalermesterKbh Skrevet 23. Marts, 2022 Olrik skrev, den 21/3/2022 at 12:54: Hejsa, jeg har længe haft lyst til at besøge en TS, da jeg finder idéen fræk og pirrende. Men hvad gør I andre, som har erfaring med dette? Sutter og bliver I suttet med eller uden gummi? Jeg ville egentlig helst uden, men det er vel egentlig alle kønssygdomme, der kan smitte den vej? Er det noget, I andre tænker over, eller lukker I bare øjnene for det og håber på det bedste? Husk, hvis du leger i vandkanten, risikerer du at blive våd . Jeg personligt har stor erfaring med TS samt ladyboy, og jeg dyrker gensidig oral sex uden gummi og altid gummi ved anal ( er aktiv ) og jeg har altså aldrig blevet smittet med noget . Man kan lige så godt blive smittet ved at slikke en kvinde, og er man det mindste bekymret for smitte, så lad være, længere er den ikke . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Olrik 2 Skrevet 24. Marts, 2022 Penetrator skrev, for 18 timer siden: uanset virker det til at du er på jagt efter at blive bekræftet i dine forbehold. fair nok. Jeg ønsker blot, at den frie og saglige debat skal blomstre. -Olrik Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg