Hop til indhold

Voldtægt/prostitution

Featured Replies

Skrevet

Havde en snak med kolleger om løst og fast. En af dem sagde, at man i Sverige ved lov har gjort det til voldtægt at betale for sex. Jeg ved jo godt, at sexkøbere er kriminaliseret i Sverige, men jeg var ikke klar over, de nærmere detaljer. Min kære kollega, som jeg normalt er enig med, mente, at det gav god mening, da det at betale en pige for sex var at udnytte hendes situation og dermed var at sidestille med voldtægt.

Kære venner - og især veninder - her inde, kan I komme med nogle indspark om jeres grunde til at være i branchen? Jeg har den opfattelse, at de fleste vælger at sælge sex, fordi det tiltaler dem, og fordi det kan være lige så godt eller bedre en en hel del andre Jobs. Jeg synes, jeg har erfaret, at mange af pigerne er i Jobs, hvor man har med personlig kontakt at gøre, f.eks. sosu-området, sygeplejerske eller tilsvarende. Hvis det er rigtigt, så giver det for mig god mening, at sælge sex på deltid, da man kan få suppleret sin indtægt, og samtidig have med mennesker at gøre. Jeg er også overbevist om, at de fleste ikke ville vælge branchen, hvis de ikke havde lyst til sex med (mange) forskellige..

Når det kommer til gadepiger, tror jeg, de alt for ofte er afhængige af at skaffe sig penge - enten fordi de er narkomaner, eller fordi de er tvunget af andre til at prostituere sig.

Er jeg helt naiv og galt på den - prøver måske at retfærdiggøre mine egne besøg hos de søde piger, eller har jeg fat i noget rigtigt?

Skrevet

I dansk lovgivning er voldtægt, når pigen siger NEJ, eller viser at hun ikke vil være med til det, der foregår!

Så jeg er aldrig blevet voldtaget! Og når jeg siger nej til noget eller viser jeg ikke vil noget bestemt, er det altid blevet respekteret af min gæst!

Skrevet
  • Author

I dansk lovgivning er voldtægt, når pigen siger NEJ, eller viser at hun ikke vil være med til det, der foregår!

Så jeg er aldrig blevet voldtaget! Og når jeg siger nej til noget eller viser jeg ikke vil noget bestemt, er det altid blevet respekteret af min gæst!

Gitte det var ikke så meget mit ærende, men tak for svaret. Jeg tænker mere på påstanden om, at "ingen normale kvinder vil sælge sex uden af nød". Her er jeg jo nødt til at høre fra jer dejlige piger, der på mig virker meget normale og med stor appetit på livet.

Skrevet

Warm Gun - det kan du da umuligt vente et andet svar på end "Ih jo - jeg gør det på grund af min vilde og uhæmmede seksualitet..."

men dit eksempel fra Sverige ligger jo fint i tråd med bevæggrunden for indførelsen af loven i Sverige - hvis det ikke er frivilligt - så må det være tvang ...(som KUN gør forholdende værre for de kvinder der rent faktisk er nødt til at prostituere sig)

I den lidt lettere gerne er der et gammelt tysk stichwort : "Hjælp jeg er blevet Voldtaget" råbte horen, da hun opdagede at 100DM sedlen var falsk...

Skrevet

Gitte det var ikke så meget mit ærende, men tak for svaret. Jeg tænker mere på påstanden om, at "ingen normale kvinder vil sælge sex uden af nød". Her er jeg jo nødt til at høre fra jer dejlige piger, der på mig virker meget normale og med stor appetit på livet.

Okay det var en ommer så....jeg blev nok bare mest betaget af området omkring voldtægt.

Mine gæster kan generelt retfærdigøre deres besøg hos mig. De betaler for en ydelse som jeg leverer.

Når jeg trænger til ferie, glæder jeg mig som regel til at komme væk fra det fordækte liv, de intetsigende mænd og trivialiteterne.

Når jeg har holdt ferie, glæder jeg mig som regel til at komme hjem igen til mit liv som glædespige. Glæder mig til at gense mit sted, trummerummet med tlf og gæster og tage dagen som den kommer.

Når jeg tænker på andet job, er der bare ikke rigtig noget jeg hellere vil, også selvom jeg kunne tjene det samme.

Og så bliver jeg lige nødt til at sige "Ih jo - jeg gør det på grund af min vilde og uhæmmede seksualitet" - Tak for den Heine ;)

Skrevet

... Jeg tænker mere på påstanden om, at "ingen normale kvinder vil sælge sex uden af nød". Her er jeg jo nødt til at høre fra jer dejlige piger, der på mig virker meget normale og med stor appetit på livet.
Vi havde en længere og til tider ulide®lig debat i december om dette på viewtopic.php?t=2896

Her vil du nok kunne finde nogle af svarene på dit spørgsmål.

Skrevet

jeg kæmper i øjeblikket en brav kamp for at kunne blive i branchen. pga en karriere som tager fart i øjeblikket i det private som tager en stor del af min tid kniber det virkelig med har få plads til vagtdage.

Jeg havde allerede et godt job da jeg gik ind i det her. det var spændingen og sexualiteten der trak. Jeg er så priviligeret at når mine gæster udlever deres fantasier hos mig. så deltager de uvidende i en del af mit fantasi billede.

Jeg ved ikke om jeg kan blive ved med at fortsætte men forsøger at få det til at hænge sammen. mine vagtdage har for mig altid været et frirum væk fra den daglige trummerum. dage hvor min tlf er slukket og jeg er et andet sted i livet.

Men. .... jeg ved godt at det langt fra er alle piger der har det sådan. har ved flere lejligheder mødt piger som ikke havde til toget over på vagt. også skulle hjem og aflevere det hele til for sent indbetalt husleje. og det her varsidste mulighed inden de stod på gaden med unger og fogden i røven.

dog har det været fælles for dem alle været at de lettet har givet udtryk for at havde de bare taget denne beslutning noget før. havde det hele ikke været så slemt med den situation de nu sad i.

Skrevet

Jeg havde allerede et godt job da jeg gik ind i det her. det var spændingen og sexualiteten der trak. Jeg er så priviligeret at når mine gæster udlever deres fantasier hos mig. så deltager de uvidende i en del af mit fantasi billede.

mine vagtdage har for mig altid været et frirum væk fra den daglige trummerum. dage hvor min tlf er slukket og jeg er et andet sted i livet.

Enig enig enig. Jeg har også et firma i en helt anden boldgade ved siden af GF. Men når huset i Rødovre bliver indtaget, så er alt administrativt, alt hverdag og alle andre lukket ude. Her eksisterer kun Gina, hendes gæster og en masse positive oplevelser. Det er en befrielse at være så privilegeret.

Mvh,

/Gina.

Skrevet

Ja nu ved jeg jo godt vi hopper ved siden af her, men total enig i at det er super vigtigt, at have noget ved siden af med gode kollegaer og " stabil" indkomst samt hverdag :). Vigtigt for mig i hvert fald at begå mig i den " virkelige" verden også :). Også enig i det kan være rigtig svært, at få det til at hænge sammen, og jeg vil nødig undvære nogen af jobbene, for ja vi er jo priviligeret :) knus Line

Skrevet
  • Author

Tak skal I have piger. Det lyder jo som om, jeg ikke har taget helt fejl i min antagelse af branchen :D

Skrevet

Kom ej in i tråden förrän nu :oops:

Lite förenklat, och förutsatt att alla inblandade parter är över 18 år:

I Svensk lag är våldtäkt och sexköp två helt skilda saker, och straff mm är reglerat i två skilda kapitel i brottsbalken (lagen).

Straffet för våldtäkt är i praktiken alltid fängelse, för sexköp i praktiken alltid ett kännbart bötesstraff. De enda fall jag känner till där en sexköpare dömts till fängelse är när tjejen varit under 18 år, när domen infattar även andra brott med fängelse i straffskalan, eller där det är frågan om upprepad brottslighet.

Svensk lag definierar dock betydligt fler saker som våldtäkt än andra länder, eftersom det bara finns en rubricering i lagen för ofrivilligt sex.

Lille

Skrevet

Nej, det er for snæver en definition. Hvis jeg fx drikker dig sanseløs eller giver dig stoffer og så har sex med dig, så er det også voldtægt. En "sniger" mens du sover er også (medmindre der ligger en forudgående overenskomst, udtalt eller uudtalt, om at det er o.k.)

Der er også de forskellige former for tvang der kan komme ind i billedet. Fx hvis jeg truer en pro-pige med at afsløre over for hendes familie og venner at hun er prostitueret, hvis hun ikke har sex med mig - så er det også voldtægt - ligesom ved mere banale voldstrusler, som jeg jo godt kan nå at fremsætte inden hun siger "nej" (jf Straffeloven § 216 og 260).

Der er også andre måder at "fuske" sig til samleje, som er strafbare (fx en pædagog, der har sex med en retarderet), men det hedder bare ikke "voldtægt". Se evt.:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... 2827#Kap24

Skrevet

I Svensk lag är våldtäkt och sexköp två helt skilda saker, och straff mm är reglerat i två skilda kapitel i brottsbalken (lagen).

Ja det er et klassisk feminist-argument at sidestille prostitution og voldtægt. Jeg synes det kan passe i nogle specielle, meget ulykkelige situationer med meget svær nød eller menneskehandel involveret. Jeg havde selv besøg af en engang, der fortalte om sin økonomiske situation og som sagde, at hun godt vidste at nogle piger kan lide jobbet, men at det kunne hun i hvert fald ikke. Det var tæt på, synes jeg.

Skrevet
  • Author

Ja det er et klassisk feminist-argument at sidestille prostitution og voldtægt. Jeg synes det kan passe i nogle specielle, meget ulykkelige situationer med meget svær nød eller menneskehandel involveret. Jeg havde selv besøg af en engang, der fortalte om sin økonomiske situation og som sagde, at hun godt vidste at nogle piger kan lide jobbet, men at det kunne hun i hvert fald ikke. Det var tæt på, synes jeg.

Du har så evigt ret Bebop. I dette tilfælde er feministen en gråskægget mand først i 60'erne.

Skrevet

Nej, det er for snæver en definition. Hvis jeg fx drikker dig sanseløs eller giver dig stoffer og så har sex med dig, så er det også voldtægt. En "sniger" mens du sover er også (medmindre der ligger en forudgående overenskomst, udtalt eller uudtalt, om at det er o.k.)

Der er også de forskellige former for tvang der kan komme ind i billedet. Fx hvis jeg truer en pro-pige med at afsløre over for hendes familie og venner at hun er prostitueret, hvis hun ikke har sex med mig - så er det også voldtægt - ligesom ved mere banale voldstrusler, som jeg jo godt kan nå at fremsætte inden hun siger "nej" (jf Straffeloven § 216 og 260).

Der er også andre måder at "fuske" sig til samleje, som er strafbare (fx en pædagog, der har sex med en retarderet), men det hedder bare ikke "voldtægt". Se evt.:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... 2827#Kap24

Du har da så fuldstændig ret ;)

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.