Guest next Skrevet 25. Januar, 2022 (edited) Hej Jeg har nu oplevet det et par gange, og jeg er et sted imellem og være nysgerrig og paranoid Det jeg oplever er, at på dagen, og dagene efter, at jeg har brugt min bollofon til at skrive til GP's for at få aftaler i stand, så oplever jeg at få indgående opkald med numre der er placeret i det centrale Tyskland eller Holland. De piger jeg har skrevet med er skrevet med på danske mobilnumre, og jeg kan ikke lige se nogen sammenhæng imellem der hvor opkaldende kommer fra og de udenlandske pigers nationalitet. Jeg venter ikke nogen opkald fra udlandet, og slet ikke på min bollofon. Jeg kunne self tage telefonen og sige hallo, eller skrive en sms tilbage til opkalder, at jeg ikke kan tage telefonen og der kan ligges en tekstbesked. min bollofon er slukket i de perioder jeg ikke søger efter en GP, og oplever at når jeg tænder den igen, at jeg får SMS fra teleudbyder at der har været opkaldsforsøg fra fortrinsvis tysk nummer. Jeg har haft min bollofon i flere år, men det er først inden for de sidste par måneder, at jeg modtager disse opkald, og de kommer samme dag som jeg har skrevet til GP's eller dagene efter. Jeg har forsøgt at søge på info, på de indgående numre. Og jeg kan ingen oplysninger finde, ud over at jeg kan områdernebestemme nummeret ud fra de oplysninger der er i selve nummerets opbygning. Jeg tror det er et tilfælde, men måske der sidder en med samme oplevelse, evt en der kan uddybe/afdække den finurlige oplevelse jeg har Vh Next Redigeret 25. Januar, 2022 af next Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Miza 971 Skrevet 25. Januar, 2022 Du skal da for guds skyld ikke sende SMS tilbage, det vil sikkert være dyrt når det ikke er til DK. Der sker ikke noget hvis du bare svarer opkaldet, sandsynligvis bliver der bare lagt på. Der har været en del scam med at der ringes fra et nummer hvor de kun ringer kort og så bliver der langt på og hvis man så ringer tilbage koster et enkelt opkald på blot få sekunder over 500kr. Om det er det du bliver udsat for ved jeg ikke, men jeg kan ikke forestille mig det har noget med de søde GP’er og gøre, det er vidst ret tilfældigt de numre der bliver udsat for det. Jeg tænker at hvis du får et nyt nr vil du sandsynligvis ikke opleve det længere, find evt. et nummer i en anden nummerserie. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
NewPunter 216 Skrevet 25. Januar, 2022 next skrev, for 36 minutter siden: Hej Jeg har nu oplevet det et par gange, og jeg er et sted imellem og være nysgerrig og paranoid Det jeg oplever er, at på dagen, og dagene efter, at jeg har brugt min bollofon til at skrive til GP's for at få aftaler i stand, så oplever jeg at få indgående opkald med numre der er placeret i det centrale Tyskland eller Holland. De piger jeg har skrevet med er skrevet med på danske mobilnumre, og jeg kan ikke lige se nogen sammenhæng imellem der hvor opkaldende kommer fra og de udenlandske pigers nationalitet. Jeg venter ikke nogen opkald fra udlandet, og slet ikke på min bollofon. Jeg kunne self tage telefonen og sige hallo, eller skrive en sms tilbage til opkalder, at jeg ikke kan tage telefonen og der kan ligges en tekstbesked. min bollofon er slukket i de perioder jeg ikke søger efter en GP, og oplever at når jeg tænder den igen, at jeg får SMS fra teleudbyder at der har været opkaldsforsøg fra fortrinsvis tysk nummer. Jeg har haft min bollofon i flere år, men det er først inden for de sidste par måneder, at jeg modtager disse opkald, og de kommer samme dag som jeg har skrevet til GP's eller dagene efter. Jeg har forsøgt at søge på info, på de indgående numre. Og jeg kan ingen oplysninger finde, ud over at jeg kan områdernebestemme nummeret ud fra de oplysninger der er i selve nummerets opbygning. Jeg tror det er et tilfælde, men måske der sidder en med samme oplevelse, evt en der kan uddybe/afdække den finurlige oplevelse jeg har Vh Next Det er nok indere, som spoofer europæiske numre. Det sker tit. Ignorer dem fuldstændig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Olympus Skrevet 25. Januar, 2022 Her anmeld fupopkald: https://tdc.dk/stopsvindel/anmeld Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest ZipZap Skrevet 25. Januar, 2022 Du kan også blokere for de udenlandske opkald. Denne youtube video viser hvordan og ellers findes der apps som kan gøre det same. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg