Hop til indhold
Guest SweetMilf6630

Hvornår blev fake - det normale? Så trist :-(

Recommended Posts

Guest SweetMilf6630

Faldt over den her artikel. Og beklager hvis den har været linket af andre. 
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-01-11-troede-hun-skulle-paa-date-med-fotomodel-blev-moedt-af-mand-med-rollator?fbclid=IwAR2YBK6y1-dTBMqlKsILbruQy3K9-D4Pz2YLSwBgOdY_Tb-11kv6bv-zuRc

Synes den var relevant her, for at sætte fokus på, det ikke kun er GP’er der deler fake billeder. 


Men mit budskab er IKKE, så det må i bare leve med. Slet ikke hvis de er helt fake, altså af en anden kvinde. Men måske trykke lidt mere på “pyt”-knappen hvis de kun er pyntet lidt, eller taget på en go dag  

Faktisk synes jeg det er uendeligt trist verden er nået dertil. 
Efter min bedste overbevisning er det modelbureoernes skyld. De startede med at kræve deres modeller havde bestemt højde, vægt osv. 

Siden blev det muligt, at blive opereret til præcis det udseende man ønsker. 

Ved godt den perfekte verden ikke findes. Hvor alle er glade, tilfredse og hviler i sig selv. Og at nå tilbage til der hvor uperfekt er ok, er en lang proces. 
Der er dog håb nu hvor flere tykke mennesker, står frem og siger “hej, vi har også ret til at være her”. Og mode branchen også har erkendt de må variere det de viser. 
Så mit formål med dette indlæg må være. Mænd, Kvinder. Intetkøn, andetkøn og hvad der ellers findes. Kig jer selv i spejlet og sig jeg er go nok. Måske end dag alle igen tør, stå ved hvem de er. Både sexuelt og personligheds mæssigt findes der match til alle typer mennesker. 

Og har man været ærlig med sine billeder (og alt andet) er der faktisk en meget større succes rate. For dem der dukker op har valgt dig, præcis fordi du er den du er.
Ingen er vendt om i døren hos mig, på trods af  mit uperfekte udseende, og bl.a. derfor tør jeg godt gå forrest og sige. Det er ikke nødvendigt at være fake og spille skuespil. Der vil altid være nogen der kan li dig præcis som du er!!!!

 


 

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweetMilf6630 skrev, for 4 timer siden:

Og har man været ærlig med sine billeder (og alt andet) er der faktisk en meget større succes rate. For dem der dukker op har valgt dig, præcis fordi du er den du er.
Ingen er vendt om i døren hos mig, på trods af  mit uperfekte udseende, og bl.a. derfor tør jeg godt gå forrest og sige. Det er ikke nødvendigt at være fake og spille skuespil. Der vil altid være nogen der kan li dig præcis som du er!!!!

Lige nøjagtigt!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweetMilf6630 skrev, for 6 timer siden:

Efter min bedste overbevisning er det modelbureoernes skyld. De startede med at kræve deres modeller havde bestemt højde, vægt osv. 

Og ikke mindst den tendens som de sociale medier medfører, med at fremstille sig selv udefra et unaturligt positivt glimmer-billede af sig selv. 

 

SweetMilf6630 skrev, for 6 timer siden:

Og har man været ærlig med sine billeder (og alt andet) er der faktisk en meget større succes rate. For dem der dukker op har valgt dig, præcis fordi du er den du er.
Ingen er vendt om i døren hos mig, på trods af  mit uperfekte udseende, og bl.a. derfor tør jeg godt gå forrest og sige. Det er ikke nødvendigt at være fake og spille skuespil. Der vil altid være nogen der kan li dig præcis som du er!!!!

Præcis, men det er der (heldigvis?) ikke meget click-bait i.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest SweetMilf6630
AB455 skrev, for 30 minutter siden:

Og ikke mindst den tendens som de sociale medier medfører, med at fremstille sig selv udefra et unaturligt positivt glimmer-billede af sig selv. 

Enig. Men modebranchen, generelt reklamer mm slanke og perfekt sminkede mænd og kvinder var på tryk længe før det. De begyndte at retouche billeder så snart de kunne. Og havde påvirket folk det at tro, man skulle se ud på em bestemt måde for at være lækker. Derfor tendensen på de sociale medier. Tænker jeg. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg det har i længere tid også været problem på dating sider både mænd og kvinder der snyder med foto, oplysning som vægt og aldre mm. 

I mode verden er de heldigvis blevet lidt bedre til at vise lidt runder modeller. 
Jeg tror i dag, det er værst på Instagram. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweetMilf6630 skrev, for 1 time siden:

Enig. Men modebranchen, generelt reklamer mm slanke og perfekt sminkede mænd og kvinder var på tryk længe før det. De begyndte at retouche billeder så snart de kunne. Og havde påvirket folk det at tro, man skulle se ud på em bestemt måde for at være lækker. Derfor tendensen på de sociale medier. Tænker jeg. 

Du har formodentlig fuldstændig ret. Modehusenes jagt efter underernærede piger har i den grad været med til at skabe det forvrængede billede.

Coco Darling skrev, for 1 time siden:

Jeg tror i dag, det er værst på Instagram

Endnu en udløber af det forvrængede billede. Og med katastrofale følger for unge piger der kommer til at lide af anoreksi. Det er en frygtelig og desværre også dødelig sygdom.

Redigeret af AB455

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweetMilf6630 skrev, for 7 timer siden:

Efter min bedste overbevisning er det modelbureoernes skyld. De startede med at kræve deres modeller havde bestemt højde, vægt osv. 

Jeg er nu ikke helt enig i, at det er modelbureauernes skyld. Vi kan "klandre" modelbureauerne for at fremvise den for dem den "perfekte" udseende kvinde eller mand. Det er dog tøjdesignerne, som har designet tøjet og dermed indirekte haft indflydelse på, at modelbureauerne har fundet kropstyperne, som passede tøjet og samtidig har modelbureauerne gejlet det hele lidt op med et smukt udseende på modellerne. Hermed kaster jeg ikke dog skylden på tøjdesignerne.

Vi skal nok nærmere kigge på teknologien i stedet. Lige siden teknologien begyndte at understøtte internettets fremmarch tilbage i slut 80'erne (nostalgi), er det blevet langt lettere at tilgå den del af verdenen, der lå uden for den enkelte persons lokalområde. Før internettets tidsalder mødte folk hinanden på pup'er, caféer og dansesteder og der kunne folk ikke "skjule" sig. What you see is what you get. Efterhånden som det var muligt at finde en partner/kollega eller en person som du ville stable en eller anden form for relation til på benene, så understøttede internettet dette. Teknologien understøttede at du kunne tage 100 vis af billeder gratis med et digital kamera og printerne kunne få billederne ud på print i naturtro farver. Der var software til at redigere billederne, så du ikke skulle stå i flere timer og trække maven ind og tage det perfekte billede, som du efterfølgende kunne printe eller sågar sende til en person langt væk.

Eftersom at teknologien blev alle-mandseje og alle nu kunne redigere billeder, så var det blevet betydeligt sværere for den med "skavanker" at blande sig. Til gengæld blev det lettere at skjule sine skavanker bag en profiltekst og fjerne skavankerne på billederne.

Hvem har ikke taget en pæn skjorte/kjole på til deres første samtale hos et potentiel ny arbejdsplads for efterfølgende blot at gå rundt i T-shirt på kontoret til dagligt? Med dette vil jeg blot sige, at forskellen er den samme. Du viser din arbejdsplads, at du er en pæn og nydelig påklædt person, men efterfølgende går du bare rundt i en T-shirt (karikeret billede).

Hvem har gjort noget, som ikke lige helt fulgte processen/protokollen et sted, hvor man har gjort det alligevel? Med dette vil jeg blot sige, at mange har brug for at gøre noget, som mange normalt vis ikke vil gøre for at vise sig fra sin bedste side, eller komme i mål hurtigere og dermed få det bedste ud af en given situation selvom, man måske bliver nødt til at skyde genvej engang imellem.

Det er blevet langt lettere at gemme sig bag en profil og male det hele lyserødt end at tage tyren ved hornene og fortælle, hvem man reelt er og hvordan man reelt ser ud. Jeg siger ikke, at man skal gemme sig. Jeg siger ikke, at man skal være uærlig omkring sig selv. Jeg pointerer blot, at mentaliteten desværre er blevet lidt "Det er blevet langt lettere at bede om tilgivelse end om lov".

Det blev til lidt af en textwall, hvilket jeg beklager, men det var svært at skrive det kort  :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest SweetMilf6630
100% Gavtyv skrev, for 29 minutter siden:

Eftersom at teknologien blev alle-mandseje og alle nu kunne redigere billeder, så var det blevet betydeligt sværere for den med "skavanker" at blande sig. Til gengæld blev det lettere at skjule sine skavanker bag en profiltekst og fjerne skavankerne på billederne.

Helt enig teknologien spiller også en stor rolle. 
Og apropo det med job samtale. De fleste steder forventes det. Og nogen steder er der også regler for hvad du må ha på til hverdag. 
Jeg har selv, for år tilbage, oplevet at skulle til en samtale om en praktikplads sammen med en fra kommunen. Hun var bestemt ikke enig i min afslappede påklædning og mente også, at jeg da i det mindste lige kunne have brugt en fnugrulle til de 2 hundehår der sad på mit tøj. (Man må jo ikke selvforskyldt være arbejdsløs / sabotere en samtale). Der måtte jeg så også lige fortælle hende at hvis de fravalgte mig på mit udseende, var det ikke et sted for mig. Så mentaliteten skal ændres hele vejen rundt. Vi er som vi er og i en travl hverdag tjekker jeg ikke mit tøj for småting hvergang jeg skal ud af huset :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest N10Ah

Jeg er blevet catfished et par gange på tinder, og det er simpelhent så nederen. Hvorfor står man ikke bare ved den man er ? Der er sgu noget smukt i alle. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror internettet har meget af skylden.
Måske især Dating-apps som Tinder.
Som jeg forstår det (har aldrig selv prøvet det) så er udseendet stort set afgørende for, om man bliver 'swipet' til højre eller venstre.
Og det er klart, så fristes mange til at fake.
Så kan man i det mindste få en lille online flirt.

Generelt er det svært for en hel del mænd - og også en del kvinder, har jeg hørt - at få kontakt med det modsatte køn på en 'dating-venlig' måde ... 
Her burde online dating være en hjælp .. 
Men hvis du ikke har udseendet med dig har du ikke en kinamands chance, fordi udvalget er så stort for pigerne ... 

SweetMilf6630 skrev, for 13 timer siden:

Og apropo det med job samtale. De fleste steder forventes det. Og nogen steder er der også regler for hvad du må ha på til hverdag. 
Jeg har selv, for år tilbage, oplevet at skulle til en samtale om en praktikplads sammen med en fra kommunen. Hun var bestemt ikke enig i min afslappede påklædning og mente også, at jeg da i det mindste lige kunne have brugt en fnugrulle til de 2 hundehår der sad på mit tøj.

Du er inde på noget meget interessant her ...
Men det er lidt 'of topic' .. måske sender jeg en PB .. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest SweetMilf6630
N10Ah skrev, 1 time siden:

Jeg er blevet catfished et par gange på tinder, og det er simpelhent så nederen. Hvorfor står man ikke bare ved den man er ? Der er sgu noget smukt i alle. 

Præcis 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...