Hop til indhold
TommyHansen

Hvor udbredt er brugen af tyverialarmer efterhånden blevet?

Recommended Posts

Hejsa - jeg prøver lige med et indlæg uden så meget sexuelt indhold.
Jeg fik nemlig opsat en tyverialarm fra firmaet Verisure i mit hjem for to år siden, og jeg er meget glad for ordningen.
Så jeg vil spørge om der er andre, der har lignende erfaringer, og er egentlig også nysgerrig på, om det efterhånden er helt almindeligt at have tyverialarmer i private hjem?

Det kostede for mit vedkommende ca. 14.000 kroner i oprettelsesudgift (hvoraf man endda kunne trække noget af det fra på håndværkerfradraget på selvangivelsen) og så en månedlig afgift på ca. 400 kr.
Der er kameraer opsat de strategiske steder, både i kælder og i stueplan, og der følger også brandalarmer med.
Og selvfølgelig bliver de vinduer med den største indbrudsfare sikret af små elektroniske alarmer, der bliver aktiveret ved indbrud.

Jeg har selvfølgelig set tv-reklamerne med Hans Pilgaard  for det firma, som jeg bruger men det var nu ikke derfor jeg valgte at bruge dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grydeskeen

Jeg havde indbrudsforsøg/hærværk for et par mdr. siden.

syntes at diverse alarm firmaer er for dyre, så valgte at købe kameraer til overvågning, har indkøbt 5 stk, kabler, stik, mm alt i alt 2000 kr. kan se online på telefonen, bliver alarmeret når der er nogen, har mulighed for at tænde projektør, samt høre og tale med dem som er udenfor via mikrofon . Der er mange flere muligheder, og intet løbende gebyr, kan dog købe nogle ekstra ydelser, men de er ikke nødvendig. Kameraerne kan også se om natten, skifter selv mellem  dag og nat indstilling. 
De kan ikke  forhindre at det sker igen, men hvis så har jeg billeder/film af idioterne, og så har de en MEGET stor præventiv effekt. 
jeg har 4 stationær og et bevægelig, med en tracker funktion, så den følger det som bevæger sig.

ved ikke om man må reklamer men blev anbefalet https://www.avxperten.dk/ og de trak først pengene når varen blev sendt, hvilket var samme dag eller dagen efter, og så en dag og jeg havde det bestilte. Dansk firma, kunde services, som man kan komme i kontakt med, og rigtig gode priser, jeg havde forhørt mig mange steder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Grydeskeen skrev, for 3 minutter siden:

Jeg havde indbrudsforsøg/hærværk for et par mdr. siden.

syntes at diverse alarm firmaer er for dyre, så valgte at købe kameraer til overvågning, har indkøbt 5 stk, kabler, stik, mm alt i alt 2000 kr.

Tak for indlæg.
Jeg kan godt se, at der er noget af en prisforskel, men til gengæld er mine tekniske evner og færdigheder minimale, så jeg kunne nok aldrig bruge den løsning, som du har valgt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg bruger “Sikkert hjem” som prismæssigt er en mellemting mellem de to. Det er uden abonnent, og kører fint når det endelig er installeret. Men det kan give en gevaldig masse bøvl når det skal installeres. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej

 

Jeg har købt alarm fra - sikkerthjem - og syntes den virker super godt - har haft dem i 3 år nu, fuld overvågning, dog bruger jeg video overvågning gennem Samsung kamera som også køre perfekt…

jeg er fuldt overvåget, privat, firma, og en bolig i udlandet - jeg kan desværre ikke huske priserne på de forskellige steder, men ca. 5000kr pr sted med alarm og kamera - alle alarmerne har jeg på samme app - så der er fuld kontrol 

jeg vil aldrig købe med abonnement - har haft det før, deres responstid er alt for lang - 2 gange har jeg haft indbrud, og tyvene var rendt med det de ville, inden vagtselskabet  kom frem, selvom det er inden for byzonen - naboen er altid hurtigst.

Redigeret af fræk6

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kører alarm fra G4S, da jeg bor i et område der tidligere har været præget af en del indbrud. Mine alarmer går igang ved udendørsbevægelser, og håber at dette vil skræmme tyvene væk, hvis alarmen er igang inden de overhovedet er nået hen til et vindue.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest numsekenderen
Grydeskeen skrev, for 17 minutter siden:

Jeg havde indbrudsforsøg/hærværk for et par mdr. siden.

syntes at diverse alarm firmaer er for dyre, så valgte at købe kameraer til overvågning, har indkøbt 5 stk, kabler, stik, mm alt i alt 2000 kr. kan se online på telefonen, bliver alarmeret når der er nogen, har mulighed for at tænde projektør, samt høre og tale med dem som er udenfor via mikrofon . Der er mange flere muligheder, og intet løbende gebyr, kan dog købe nogle ekstra ydelser, men de er ikke nødvendig. Kameraerne kan også se om natten, skifter selv mellem  dag og nat indstilling. 
De kan ikke  forhindre at det sker igen, men hvis så har jeg billeder/film af idioterne, og så har de en MEGET stor præventiv effekt. 
jeg har 4 stationær og et bevægelig, med en tracker funktion, så den følger det som bevæger sig.

ved ikke om man må reklamer men blev anbefalet https://www.avxperten.dk/ og de trak først pengene når varen blev sendt, hvilket var samme dag eller dagen efter, og så en dag og jeg havde det bestilte. Dansk firma, kunde services, som man kan komme i kontakt med, og rigtig gode priser, jeg havde forhørt mig mange steder.

kan også anbefale din leverandør...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jogge skrev, for 6 minutter siden:

Jeg bruger “Sikkert hjem” som prismæssigt er en mellemting mellem de to. Det er uden abonnent, og kører fint når det endelig er installeret. Men det kan give en gevaldig masse bøvl når det skal installeres. 

Jeg bruger 3 stk. fra dem, jeg har dog aldrig haft problemer med noget - heller ikke da jeg flyttede et anlæg

har dog haft brug for råd og det fik jeg med det samme da jeg kontaktede dem

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grydeskeen
TommyHansen skrev, for 29 minutter siden:

Tak for indlæg.
Jeg kan godt se, at der er noget af en prisforskel, men til gengæld er mine tekniske evner og færdigheder minimale, så jeg kunne nok aldrig bruge den løsning, som du har valgt.

Se nu er jeg køkken uddannet , og da mine venner, i skolen havde knallert lære, gik jeg til finer madlavning, så mine tekniske evner er ikke ret store. Hvis jeg skal bruge en fast nøgle, er jeg nød til at tage min 4-6 styk med da jeg på ingen måde kan se på en møtrik og se hvad størrelse det er. Hvis jeg kan lave det så kan alle.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Da jeg bor i lejlighed nøjes jeg med en elektrisk dørlås, som stadig fungerer med den mekaniske lås. Så er der altid en status på om døren har været åbnet eller er ulåst og det er reelt den eneste adgang til lejligheden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min erfaring er at alarmer kun har præventiv effekt på indbrud fra de uorganiserede bander. Du kan for meget få penge købe en 2-3.000 kr) scrambler (fx https://www.perfectjammer.com/handheld-8-bands-jamming-lojack.html) som umuliggør al trådløs kommunikation. At klippe kablerne til telefon og lysleder er heller ikke noget der kræver den store eksamen. Herefter ødelægges alarmen hurtigt efter indbruddet. Mange selskaber reagerer desværre alt for ofte ikke når signalet fra et system bliver afbrudt.

Ja, lille præventiv effekt, men efter min mening slet ikke noget der kan stå mål med omkostningen.

Husk i øvrigt at beskytte installationen, hvis du vælger at sætte noget op - også hvis andre sætter det op for dig: stil krav og kræv dokumentation.

Du kan bruge Shodan til at søge efter alt dit eget udstyr der er koblet til internettet og (desværre) lette guides til hvordan det standard er sat op (fx standard kodeord mv). Det er naturligvis ulovligt at udnytte denne viden til at hacke sig ind hos andre, så det skal du selvfølgelig ikke gøre, men hvis du søger på nettet efter Shodan og fx TV eller videoovervågning, så vil du hurtigt konstatere hvor mange der helt uvidende sender live fra deres private hjem fra "uskyldige" lidt-for-smarte-tv'er med indbygget kamera.

Redigeret af AB455

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grydeskeen

@AB455 hvor tæt skal man på for at sådan en scrambler  virker. Mine cameraer dækker ca 10 m. væk, de må ikke mere da de så kan se på offentlig område og det må man jo ikke:ph34r:. Men de har en rækkevidde må min. 30 meter, så kan du selv fortolke det. De sender hele tiden til min app, som gemmer billeder, det er muligt at sætte hukommelses kort i kameraet, men det er da dumt, da det nok bliver smadret eller fjernet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg bruger sikkerthjem.dk & Arlo kameraer både i hjemmet og i sommerhuset. Den helt klare fordel med alarmen, er at ved alarm sender den besked til mine naboer og de er fremme på max 60 sek. 

Med hensyn til Arlo så synes jeg det er smart at de kan se forskel på dyr, personer og køretøjer - De leveres med batterier, men jeg anbefaler at man trækker strøm til dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

G4S

Jeg har 7-9-13 endnu ikke haft indbrud, men deres responstid på andre ting - fjumre aktivering af alarmen, strømafbrydelse og i starten en elendig kablet tlf. forbindelse - har være rigtig gode. 
Jeg forventer ikke at de kommer ud og fanger eventuelle indbrudstyve, det er politiets opgave, men jeg har et abonnement der bla. omfatter sikring af hjemmet og reetablering af alarm inden de igen forlader huset efter et eventuelt indbrud. Det betyder rigtig meget for mig, da jeg ofte rejser meget i udlandet og ikke lige selv kan komme hjem og banke plader for et ødelagt vindue. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej

Har haft tyverialarm  fra GS4 både i helårsboligen (villa) og sommerhuset de sidste 20 år. Herhjemme fordi naboerne havde indbrud og i sommerhuset fordi det blev "tømt" 2 gange inden for et halvt år. Husker ikke oprettelsesprisen, men betaler ca. 700 kr samlet om måneden for service og opkobling til vagtcentral.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Elprebsi skrev, for 2 timer siden:

Jeg kører alarm fra G4S, da jeg bor i et område der tidligere har været præget af en del indbrud. Mine alarmer går igang ved udendørsbevægelser, og håber at dette vil skræmme tyvene væk, hvis alarmen er igang inden de overhovedet er nået hen til et vindue.

Jeg har fået det lavet således at de udvendige lamper begynder, at blinke er der nogen som nærmer sig huset, mens alarmen er slået til. En betjent sagde engang til mig, at en tyvknægt ikke brød sig om, at arbejde i skæret af en 500 W halogenlampe: Og så tænkte jeg, og da slet ikke når den også blinker ;) har 7-9-13 ikke haft indbrud siden.

Husk lamperne skal helst sidde så højt, at en tyv ikke lige kan rive dem ned.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Grydeskeen skrev, 1 time siden:

@AB455 hvor tæt skal man på for at sådan en scrambler  virker. Mine cameraer dækker ca 10 m. væk, de må ikke mere da de så kan se på offentlig område og det må man jo ikke:ph34r:. Men de har en rækkevidde må min. 30 meter, så kan du selv fortolke det. De sender hele tiden til min app, som gemmer billeder, det er muligt at sætte hukommelses kort i kameraet, men det er da dumt, da det nok bliver smadret eller fjernet.

Det kommer af på den enkelte scrambler. Men prisen stiger jo. Du kan i princippet sagtens ødelægge trådløs kommunikation i et helt boligområde. I industrier hvor dette er problemet (fx andet udstyr der sender forstyrrende signaler) brugere man fx infrarød, men det er ikke så let at anvende i denne sammenhæng.

Uanset hvad, så er banditterne naturligvis lige så interesserede i rækkevidde af deres scrambler, så du kan roligt regne med at de er dækket godt ind, desværre.

Ja, hukommelseskort der ikke er beskyttet bliver bare taget med eller ødelagt på stedet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pite skrev, for 59 minutter siden:

Jeg har fået det lavet således at de udvendige lamper begynder, at blinke er der nogen som nærmer sig huset, mens alarmen er slået til. En betjent sagde engang til mig, at en tyvknægt ikke brød sig om, at arbejde i skæret af en 500 W halogenlampe: Og så tænkte jeg, og da slet ikke når den også blinker ;) har 7-9-13 ikke haft indbrud siden.

Husk lamperne skal helst sidde så højt, at en tyv ikke lige kan rive dem ned.

 

God ide og hvis det så også er kombineret med udendørs sirene, er det sgu noget larm at stå og arbejde i, ligesom naboerne nok også bliver nysgerrige.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...