Arne Jensen 2078 Skrevet 4. September, 2013 Når man tænker på menneskehandel, tror jeg de fleste tænker på piger fra øst- og sydeuropa og østen, men hvad er det så når man høre om en dansk (mandlig) fodboldspiller bliver solgt for (jeg mener det var) 100 mill. dkr, er det ikke også menneskehandel? og hvorfor forbyder politikkerne ikke den slags handel : Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 4. September, 2013 det handler nok om at når en spiller handles så gøres det frivilligt og efter eget ønske. Det er en skam traffiking i den grad er kommet til at handle om prostitution for trafficking er efter min overbevisning ikke et udbredt fænomen her i dk på samme måde som eks Indien osv. en del af argumentation når der debatteres rufferi paragrafferne er problemer med traffiking. men jeg mener man bør skille skidt fra kanel i den sammenhæng og have en lovgivning omkring rufferi og en der helt særskilt tager sig af problemerne med traffiking. for trafficking er et større problem i flere andre brancher. eks rengøring branchen. så i stedet for at skære alle i prostitutions branchen over en kam. så lave en lovgivning der giver kvinderne de vilkår som sikre os og en lovgivning omkring traffiking rettet mod alle brancher som beskytter mennesker mod menneskhandel og traffiking. den lovgivning vi har i dag er i mine øjne lavet ud fra devisen moral er godt. dobbelt moral er dobbet så godt... trafficking er i min verden modbydeligt om det er med formål at udnytte mennesker til sex eller slavearbejde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 4. September, 2013 Det kan man vist ikke kaldes for menneskehandel De 100 millioner er betaling for, at spillerens nuværende kontrakt bliver ophævet, så den nye klub får mulighed for at skrive ny kontrakt med ham. Man kan selvfølgelig kalde kontrakter for menneskehandel............ Meeennn kontrakter er vist nødvendige, ellers er der mange ting der vil falde fra hinanden Du har sikkert også selv en måneds opsigelse eller lignende fra dit firma og har en ansættelsekontrakt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4143 Skrevet 4. September, 2013 det handler nok om at når en spiller handles så gøres det frivilligt og efter eget ønske. Det er en skam traffiking i den grad er kommet til at handle om prostitution for trafficking er efter min overbevisning ikke et udbredt fænomen her i dk på samme måde som eks Indien osv. en del af argumentation når der debatteres rufferi paragrafferne er problemer med traffiking. men jeg mener man bør skille skidt fra kanel i den sammenhæng og have en lovgivning omkring rufferi og en der helt særskilt tager sig af problemerne med traffiking. for trafficking er et større problem i flere andre brancher. eks rengøring branchen. så i stedet for at skære alle i prostitutions branchen over en kam. så lave en lovgivning der giver kvinderne de vilkår som sikre os og en lovgivning omkring traffiking rettet mod alle brancher som beskytter mennesker mod menneskhandel og traffiking. den lovgivning vi har i dag er i mine øjne lavet ud fra devisen moral er godt. dobbelt moral er dobbet så godt... trafficking er i min verden modbydeligt om det er med formål at udnytte mennesker til sex eller slavearbejde. Jeg mener, at netop trafficking er årsagen til, at der bør gennemføres en lovgivning, der giver rene linjer. Et forbud vil kun betyde, at det i højere grad bliver handlede kvinder og kvinder i stor social nød, der vil sælge deres ydelser. Det betyder, at bagmænd kan score kassen. Hvis branchen bliver egentlig legaliseret med diverse rettigheder og pligter, så kan der lettere holdes "orden i rækkerne" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
OrganDonor 315 Skrevet 4. September, 2013 Når man tænker på menneskehandel, tror jeg de fleste tænker på piger fra øst- og sydeuropa og østen, men hvad er det så når man høre om en dansk (mandlig) fodboldspiller bliver solgt for (jeg mener det var) 100 mill. dkr, er det ikke også menneskehandel? og hvorfor forbyder politikkerne ikke den slags handel Her er lidt flere svar på spørgsmålet, som du tidligere har fremført: viewtopic.php?f=16&t=3237 -OD Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg