cd2 23 Skrevet 21. December, 2021 AB455 skrev, for 9 timer siden: Hvis du synes. Jeg har allerede forsøgt at gøre mig umage med at svare i tidligere indlæg, men det kræver at læseren reelt er interesseret det jeg skriver. Det synes jeg hverken hans eller dit indlæg bar præg af, så derfor brugte jeg heller ikke meget krudt på at svare tilbage. Men hvis du nu viser mig præcist hvad du synes der er så frygteligt svært ved at overføre lidt bitcoins, så lover jeg dig at jeg skal skal være udførlig i mine svar. For jeg går da ud fra at du har gjort dig dine egne erfaringer, siden du er så skråsikker? Hvis ikke, så bliver det bare en mudderkamp som ingen af os bliver klogere på. Ingen mudderkamp her. Beder dig bare beskrive hvad man gør når man er Herr. og Fru Jensen og gerne vil betale med bitcoins og nogen gerne vil modtage. Selvfølgelig har jeg gjort mig mine erfaringer - og nok længe før du har - for ca 10 år siden da det kom frem.Og nej, har ikke nogen bitcoins i en gammel disk. Argumentationen minder utrolig meget om mulitlevelmarketing, hvor man forvirrer "ofrene" med unødig komplekse argumenter og guld-og-grønne-skove som aldrig indfries. Når nu 70% af handlerne (nylig undersøgelse) foregår ved at folk sælger til sig selv for at drive prisen op så er værdien ikke rigtig eksisterende. Dump bare skidtet. DEt afslører da behovet for en stabil international valuta der kører udenom bankerne. Det er så ikke bitcoin o.l. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Advarsel 2793 Skrevet 21. December, 2021 Bananas skrev, for 10 timer siden: Krypto er en modbevægelse og den vil vokse. Det der primært driver krypto er spekulation. Der er selvfølgelig også de der elementer af revolutionsromantik (jf mine kommentarer om den ideologiske indpakning) og så naturligvis kriminelle formål. Men den eneste grund til at det vokser er spekulation. Systemet fungerer jo kun, fordi investorer rundt omkring har sat kæmpestore maskinparker op, som driver rygraden i de forskellige blockchains. Det gør de alene med profit for øje - der er ingen romantik og frihedsidealer i det - det er ren kynisme. De problemer du nævner kan løses langt bedre på andre måder politisk, og de bliver også løst politisk. Fx blev der jo grebet ind efter finanskrisen, selvom man stadig kunne ønske sig mere regulering. Det er jo det, der er så gakket her: Deregulering løser ikke problemerne. Deregulering gør det kun meget lettere at snyde den gennemsnitlige, naive forbruger. Hvis man vil beskytte den lille mand m/k, så er krypto helt sikkert ikke midlet, tværtimod. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Advarsel 2793 Skrevet 21. December, 2021 cd2 skrev, for 1 time siden: Argumentationen minder utrolig meget om mulitlevelmarketing, hvor man forvirrer "ofrene" med unødig komplekse argumenter og guld-og-grønne-skove som aldrig indfries. Præcis. Det er det jeg siger. MLM er jo også et pyramidespil. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Argent 1355 Skrevet 21. December, 2021 Jersey86 skrev, den 17.12.2021 at 22:02: Hmm jeg købte for ca 1500 kr bitcoin for nogle år siden, ... Men umiddelbart havde jeg bare tænkt mig at beholde dem nogle år endnu, og se hvad der sker... Pyha - læste det først som "Købte 1500 bitcoin for nogle år siden"... Næste kommentar var næsten "Hvor meget større skal den bankbog blive!?" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg