Hop til indhold
ekek

Diskretion på iPhone

Recommended Posts

Jeg ved at nogen ligefrem har en ekstra mobil til GP affærer, men det finder jeg overdrevet. Men jeg har f. ex. ikke ladet min iPhone “huske” mit login til Eroguide. Det sker trods alt at et barnebarn får fingre i min mobil. 
Men nu har genierne hos Apple fundet på noget nyt. Da jeg aktiverede telefonen opfordrede den mig til at bruge mit login til Eroguide! Deres smarte algoritme har vel registreret, at jeg sommetider gør det, og nu ville den gerne “hjælpe” mig. De er så kloge hos Apple. Vil helst styre det hele. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
ekek skrev, for 11 minutter siden:

Jeg ved at nogen ligefrem har en ekstra mobil til GP affærer, men det finder jeg overdrevet. Men jeg har f. ex. ikke ladet min iPhone “huske” mit login til Eroguide. Det sker trods alt at et barnebarn får fingre i min mobil. 
Men nu har genierne hos Apple fundet på noget nyt. Da jeg aktiverede telefonen opfordrede den mig til at bruge mit login til Eroguide! Deres smarte algoritme har vel registreret, at jeg sommetider gør det, og nu ville den gerne “hjælpe” mig. De er så kloge hos Apple. Vil helst styre det hele. 

Jeg tolker det som fejl 40

Du  har vist valgt at gemme brugernavn og adgangskoden og gået ind på siden for at logge ind.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tænker du burde være i stand til at håndtere en Android telefon. Bruger du Chrome på din iPhone? Har aldrig rigtigt stolet på inkognito funktionen på Apple produkter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
nøddehaven skrev, for 2 minutter siden:

Tænker du burde være i stand til at håndtere en Android telefon. Bruger du Chrome på din iPhone? Har aldrig rigtigt stolet på inkognito funktionen på Apple produkter.

Det er jo ikke det inkognito gør

Del dette indlæg

Link til indlæg
cd2 skrev, for 45 minutter siden:

Jeg tolker det som fejl 40

Du  har vist valgt at gemme brugernavn og adgangskoden og gået ind på siden for at logge ind.

Nej det har jeg netop ikke, og jeg bliver da heller ikke logget ind. Det nye er bare, at den af sig selv opfordrer mig til at gøre det. Jeg er ikke “gået ind på siden”, det har Apple gjort for mig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der findes masser af apps, der kan hjælpe dig. F.eks. Den der hedder KY. Der skal du bruge både pin og password til at komme ind.

Der er sikkert andre brugere her som har bedre ideer - jeg hører gerne om dem.

K

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kanon1 skrev, 1 time siden:

Der findes masser af apps, der kan hjælpe dig. F.eks. Den der hedder KY. Der skal du bruge både pin og password til at komme ind.

Der er sikkert andre brugere her som har bedre ideer - jeg hører gerne om dem.

K

Det er åbenbart ikke lykkedes mig at beskrive, hvad iPhonen gør.

Det er ikke et spørgsmål om password eller login, for det kræver det stadig at komme ind. Det drejer sig om, at telefonen, i samme øjeblik jeg tænder den, præsenterer mig for forskellige muligheder (kalender, vejrudsigt ....). Ikke noget jeg selv har valgt, men ganske harmløst. Den kan også finde på at gå på jagt i gamle billeder eller "minder", som den så vil vise mig. Ret irriterende, men også ret harmløst.

Det nye er så, at nogen gange har den også et forslag om, at jeg jo kunne vælge at logge på Eroguide. Selv hvis det skulle lykkes mig at slå denne nye funktion fra (jeg ved ikke hvordan), er det foruroligende, at den er opstået af sig selv (eller rettere sendt i luften af Apples genier utvivlsomt på baggrund af en analyse af mine aktiviteter). Det næste bliver vel pop up notifikationer med lyd og blink: "husk at du har bestilt tid på bordellet på Lykkevej på fredag"

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det skal du slå fra i Siri 

Alternativt bryg KY så foreslår Siri at du bruger KY og den kommer dine børnebørn eller andre nysgerrige ikke ind i uden kode og password.

K

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror han taler om de såkaldte widgets.

Nede i bunden er der en knap med navnet "rediger" - tryk på den og fjern dem du ønsker fjernet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej det er ikke widgets, men det er nok bare Siri der pludselig har vist interesse for mit sexualliv. Jeg mente ellers, at alt med Siri var slået fra, men der var en enkelt “forslag fra Apple” der var tændt.

Men alligevel sært at det først er dukket op nu. Måske Siri er kommet i puberteten?

Del dette indlæg

Link til indlæg
ekek skrev, for 22 minutter siden:

Nej det er ikke widgets, men det er nok bare Siri der pludselig har vist interesse for mit sexualliv. Jeg mente ellers, at alt med Siri var slået fra, men der var en enkelt “forslag fra Apple” der var tændt.

Men alligevel sært at det først er dukket op nu. Måske Siri er kommet i puberteten?

Du har selv erkendt du ikke formåede at forklare hvad der skete. Hvad med et skærmdump?

Måske forstår du bare ikke de enkleste systemer. Min mor på 80 kan godt finde ud af det, så op på hesten og prøv igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
ekek skrev, den 1.12.2021 at 13:01:

Det er åbenbart ikke lykkedes mig at beskrive, hvad iPhonen gør.

Det er ikke et spørgsmål om password eller login, for det kræver det stadig at komme ind. Det drejer sig om, at telefonen, i samme øjeblik jeg tænder den, præsenterer mig for forskellige muligheder (kalender, vejrudsigt ....). Ikke noget jeg selv har valgt, men ganske harmløst. Den kan også finde på at gå på jagt i gamle billeder eller "minder", som den så vil vise mig. Ret irriterende, men også ret harmløst.

Det nye er så, at nogen gange har den også et forslag om, at jeg jo kunne vælge at logge på Eroguide. Selv hvis det skulle lykkes mig at slå denne nye funktion fra (jeg ved ikke hvordan), er det foruroligende, at den er opstået af sig selv (eller rettere sendt i luften af Apples genier utvivlsomt på baggrund af en analyse af mine aktiviteter). Det næste bliver vel pop up notifikationer med lyd og blink: "husk at du har bestilt tid på bordellet på Lykkevej på fredag"

Hvis det kan trøste dig kan jeg fortælle, at min Laptop (windows) gør det samme. Hammer irriterende at foto af tidl. kone og kærester fylder hele skærmen med mellemrum, samt nyhedsoversigter, vejrudsigten og mange andre finurlige ting. :unsure:

Del dette indlæg

Link til indlæg
sanook skrev, for 21 minutter siden:

Hvis det kan trøste dig kan jeg fortælle, at min Laptop (windows) gør det samme. Hammer irriterende at foto af tidl. kone og kærester fylder hele skærmen med mellemrum, samt nyhedsoversigter, vejrudsigten og mange andre finurlige ting. :unsure:

Det kan du slå fra ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
cd2 skrev, for 4 timer siden:

….

Måske forstår du bare ikke de enkleste systemer. Min mor på 80 kan godt finde ud af det ….

Ja det er sikkert forklaringen. Men jeg har færdedes på Eroguide og mange andre skumle steder i mange år, og jeg har ikke ændret indstillinger på iPhonen (bortset fra at jeg nu på  grund af det her har slået Siri endnu mere fra), men er aldrig før blevet mødt med så pågående opfordringer om at logge på Eroguide eller lignende. Så jeg forstår så meget som at noget har ændret sig. 
Men jeg slutter her. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liv skrev, for 6 timer siden:

Det kan du slå fra ;) 

Tak. Jeg arbejder på det. Skal også passe på at mine fotos ikke bliver slettet. Men lytter gerne til gode råd. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...