Hop til indhold
Simon K

Kønssygdom

Recommended Posts

Hej derude, jeg går rundt med nogle angstprovokerende tanker vedrørende diverse kønssygdomme(mest klamydia) da jeg har været med to på Amager.

jeg har på ingen tidspunkt haft aktion uden kondom, undtagen et blow. Jeg vil derfor høre om der skulle være nogen der har været på besøg på Amager og endt på behandling, da jeg har så meget angst jeg ikke tør at blive testet.

håber det er okay jeg skriver dette 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Simon K skrev, for 9 minutter siden:

Hej derude, jeg går rundt med nogle angstprovokerende tanker vedrørende diverse kønssygdomme(mest klamydia) da jeg har været med to på Amager.

jeg har på ingen tidspunkt haft aktion uden kondom, undtagen et blow. Jeg vil derfor høre om der skulle være nogen der har været på besøg på Amager og endt på behandling, da jeg har så meget angst jeg ikke tør at blive testet.

håber det er okay jeg skriver dette 

Jeg har ikke været der - men vil gerne skrive til dig alligevel - jeg besøger gp hver uge, og har gjort det i rigtig mange år - i dk og i udlandet- dyrker dog altid sex med kondom - får ofte blow uden, kysser aldrig - jeg har aldrig fået en kønssygdom - og tro mig jeg har mange piger på listen - vil dog sige ser pigen ud til at være ok - går jeg….

men bliv testet - for din egen skyld, og for os alle, det er der bestemt ingen skam i 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grydeskeen

Der er en del tråde om emnet, men hvis du er det mindste i tvivl så kom til læge, det er ikke slemt, en lille bitte podning, ikke noget med en kæmpe vatpind eller lign. For 20+ år siden fik jeg det testet, det kunne næsten ikke mærkes, og hvis du er ramt så er det bare en eller to piller. Husk MANGE ingen symptomer har, så du kan godt have det uden at vide det, der er kun en ting som kan give dig klarhed. 
Hvad hjælper det dig hvis der er nogen som siger de har været sammen med en eller flere fra Amager, det kan du ikke bruge til noget, hverken hvis de er smittet eller ej, og hvem siger de har symptomer. Kom afsted til lægen.

Husk man er ikke en rigtig mand inden man har haft mindst en kønssygdom, det sagde vi da jeg var ung, mange år siden, og så er klamydia, da en af de nemme. :D

Redigeret af Grydeskeen
Stavefejl

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har også besøgt en del og har efter 2 besøg på amager fået taget en test og venter på svar. Sex var med kondom og blow uden.

Se bare at komme afsted og blive testet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eskimoman skrev, for 4 minutter siden:

Jeg har også besøgt en del og har efter 2 besøg på amager fået taget en test og venter på svar. Sex var med kondom og blow uden.

Se bare at komme afsted og blive testet.

Hmm ja der er vel ikke nogen veje udenom. Kan en gp godt finde på at kontakte en med sådan en information om en mulig postiv test? Da jeg har blokeret numrene så har ikke mulighed for at blive kontaktet

Simon 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest TheQueen

Sexologisk klinik Bispebjerg kan man være annonym så mon ikke man kan det andre steder også 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anders-and
TheQueen skrev, for 59 minutter siden:

Sexologisk klinik Bispebjerg kan man være annonym så mon ikke man kan det andre steder

fejl 

Redigeret af Anders-and

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kun En Pige
Simon K skrev, for 1 time siden:

Hej derude, jeg går rundt med nogle angstprovokerende tanker vedrørende diverse kønssygdomme(mest klamydia) da jeg har været med to på Amager.

jeg har på ingen tidspunkt haft aktion uden kondom, undtagen et blow. Jeg vil derfor høre om der skulle være nogen der har været på besøg på Amager og endt på behandling, da jeg har så meget angst jeg ikke tør at blive testet.

håber det er okay jeg skriver dette 

Du bliver nødt til at konfrontere din angst og lade dig teste. Alt andet vil være forkert, særligt hvis du er i en relation med et andet menneske, der involverer sex - herunder også oralsex.

Der er flere steder i landet, hvor du kan blive testet anonymt. 

afsti, afsted og tag ansvar for dit dyrebare helbred - måske er der slet ikke noget, at komme efter. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Zweimal
Simon K skrev, for 2 timer siden:

Hej derude, jeg går rundt med nogle angstprovokerende tanker vedrørende diverse kønssygdomme(mest klamydia) da jeg har været med to på Amager.

jeg har på ingen tidspunkt haft aktion uden kondom, undtagen et blow. Jeg vil derfor høre om der skulle være nogen der har været på besøg på Amager og endt på behandling, da jeg har så meget angst jeg ikke tør at blive testet.

håber det er okay jeg skriver dette 

Ja tænker at problemet er mest i dit hoved, i praksis er risikoen for at blive smittet med klamydia, på den måde du beskriver, stort set lig nul.

Hvis det var mig ville jeg ikke føle behov for at blive testet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Zweimal skrev, for 21 minutter siden:

Ja tænker at problemet er mest i dit hoved, i praksis er risikoen for at blive smittet med klamydia, på den måde du beskriver, stort set lig nul.

Så tag en test , og få ro i sind.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Simon K skrev, den 6.11.2021 at 12:39:

Hej derude, jeg går rundt med nogle angstprovokerende tanker vedrørende diverse kønssygdomme(mest klamydia) da jeg har været med to på Amager.

jeg har på ingen tidspunkt haft aktion uden kondom, undtagen et blow. Jeg vil derfor høre om der skulle være nogen der har været på besøg på Amager og endt på behandling, da jeg har så meget angst jeg ikke tør at blive testet.

håber det er okay jeg skriver dette 

Selv hvis du knalde en analt uden gummi, mens vedkommende har en kønssygdom i smitte stadiet, så vil risikoen for at DU bliver smittet, være under 25%. Bortset fra det er inkubations tiden for de fleste kønssygdomme 1 mdr. eller mere. Du kan derfor ikke rigtig bruge det til noget at andre måske har været i behandling. De kan være blevet smittet helt andre stedder.

Hvis du ikke tror på dette, så spørg din læge eller der hvor du ender med at blive testet for kønssygdomme.

 

Du behøver ikke frygte at en GP kontakter dig hvis hun bliver testet positiv. For det første er inkubations tiden jo 1 mdr. eller mere. For det andet er det de færreste seriøse GP'er som gemmer kontakt informationer uden aftale. De useriøse vil ikke spilde 1 sek. på at kontakte dig hvis det bliver testet positive.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Anders-and skrev, den 6.11.2021 at 14:24:

fejl 

Nope. På Bispebjerg kan du godt blive testet annonymt hvis du insister. Du vil så få udleveret en kode som du skal opgive når du kommer tilbage for at få resultatet. Men de gider ikke rigtigt det administrative bøvl med koderne m.m., så de oplyser ikke om det, og man skal insister på at være annonym før de vil udlevere koden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anders-and
nørden skrev, for 49 minutter siden:

Nope. På Bispebjerg kan du godt blive testet annonymt hvis du insister. Du vil så få udleveret en kode som du skal opgive når du kommer tilbage for at få resultatet. Men de gider ikke rigtigt det administrative bøvl med koderne m.m., så de oplyser ikke om det, og man skal insister på at være annonym før de vil udlevere koden.

Fejl var ment som fejlindlæg.

det er rigtigt du kan blive testet anonymt ;) men man kan vare ikke slette indlæg herinde så jeg skrev bare fejl 

Redigeret af Anders-and

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Anders-and skrev, den 7.11.2021 at 22:03:

Fejl var ment som fejlindlæg.

det er rigtigt du kan blive testet anonymt ;) men man kan vare ikke slette indlæg herinde så jeg skrev bare fejl 

Du kunne bare have slettet quotet. Det kan man nemt gøre. Så var der ingen som havde misforstået dit indlæg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anders-and
nørden skrev, for 21 timer siden:

Du kunne bare have slettet quotet. Det kan man nemt gøre. Så var der ingen som havde misforstået dit indlæg.

Ok - Det kan jeg seriøse ikke finde ude af. Kan du sende et skærmdump af hvor knappen er 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil opfølge og sige klamydia og gonore testende jeg fik mig taget sammen til at tage viste sig at være negativ. Tak for hjælpen og feedback endnu en gang

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Agentzero
Simon K skrev, for 5 timer siden:

Jeg vil opfølge og sige klamydia og gonore testende jeg fik mig taget sammen til at tage viste sig at være negativ. Tak for hjælpen og feedback endnu en gang

Stærkt gået og godt nyt! Var det podning eller urinprøve? Og hvis det var podning, hvor smertefuldt/ubehageligt vil du sige at det var?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Agentzero skrev, for 7 timer siden:

Stærkt gået og godt nyt! Var det podning eller urinprøve? Og hvis det var podning, hvor smertefuldt/ubehageligt vil du sige at det var?

Det var urinprøve så det kan jeg desværre ikke svare på andet end at jeg har hørt det skulle gå sig meget “smertefrit” med podning

Del dette indlæg


Link til indlæg
Agentzero skrev, for 9 timer siden:

Stærkt gået og godt nyt! Var det podning eller urinprøve? Og hvis det var podning, hvor smertefuldt/ubehageligt vil du sige at det var?

det er ikke så slemt sådan en podning

Del dette indlæg


Link til indlæg
Simon K skrev, for 23 timer siden:

Jeg vil opfølge og sige klamydia og gonore testende jeg fik mig taget sammen til at tage viste sig at være negativ. Tak for hjælpen og feedback endnu en gang

Fint, at du blev testet. Det var ikke så slemt endda, vel? Tanken om at blive testet er for de fleste værre end selve testningen. Særligt første gang.

Agentzero skrev, for 18 timer siden:

hvis det var podning, hvor smertefuldt/ubehageligt vil du sige at det var?

Det er ikke en fornøjelse, men podningen tager kun et par sekunder. Det er bare om at bide tænderne sammen og tænke på, at det er hurtigt overstået. Det svier ret meget i de 2-3 sekunder, podningen varer, men det går i sig selv igen lynhurtigt, og derefter får du nok en tilfredsstillende var-det-ikke-værre?-fornemmelse og kan fokusere på den afklaring, testen giver, når du får resultatet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Agentzero

Tak for svaret, brødre. Hvor land tid gik der før i fik resultatet? Jeg har nemlig læst forskellige ting.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Agentzero skrev, den 12.11.2021 at 13:23:

Tak for svaret, brødre. Hvor land tid gik der før i fik resultatet? Jeg har nemlig læst forskellige ting.

Det tog 1 dag for svar, men det var igennem lægen. Ved ikke hvor lang tid det tager andre steder

Simon

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...