Hop til indhold
gøffe

Restferie

Recommended Posts

Hejsa,

jeg har efterhånden lært og set der er en stor mangfoldighed herinde af alle mulige persongrupper så mit spørgsmål er har i et godt forslag til rejse destination i december måned

nej det skal ikke være en knep på kryds og tværs destination, det er solo rejse til afslapning og evt dykning

jeg har frekventeret rigtig mangle lande/øer og er rendt lidt tør i gode rejsemål der ikke tager dagevis og komme til og hvor det ikke regner det meste af december

eksempelvis, usa, kina, indien, spanien, portugal, grækenland, maroko, tunesien, egypten, malta osv har været besøgt de fleste en del gange

kom frisk med forslag jeg skal have brændt 2 måske 3 uger af inden årets udgang og uge 46 går igen til de canariske

pft fordi du kommer med forslag :) specielt hvis du lige har guldet jeg ikke har overvejet

MVH Gøffe

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad med Filippinerne? Der skulle være fantastisk dykke muligheder i nordenden af den ø der hedder Mindoro. Nærmere bestemt ved Puerto Galera.

Jeg har dog kun været i sydenden af samme ø og jeg dykkede ikke. Specielt ikke da jeg fik at vide at der var skyllet en stor, død tigerhaj op på stranden lige før jeg kom :D

Men det er da en mulighed du kan undersøge.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du nævner selv Ægypten, det sted står personligt højt på min bucketliste. Fantastisk hvis du er historieinteresseret, tager ikke dagevis at komme til, vejret er sikkert godt, men ikke for varmt i december, og jeg tror også man kan dykke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Grabbing skrev, for 2 timer siden:

Hvad med Filippinerne? Der skulle være fantastisk dykke muligheder i nordenden af den ø der hedder Mindoro. Nærmere bestemt ved Puerto Galera.

Jeg har dog kun været i sydenden af samme ø og jeg dykkede ikke. Specielt ikke da jeg fik at vide at der var skyllet en stor, død tigerhaj op på stranden lige før jeg kom :D

Men det er da en mulighed du kan undersøge.

Filippinerne bør du nok lige tænke en ekstra gang før du flyver …….. COVID-19 er meget udbredt 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Trueslave skrev, Lige nu:

Filippinerne bør du nok lige tænke en ekstra gang før du flyver …….. COVID-19 er meget udbredt 

Ja, det er selvfølgelig en faktor man skal tænke grundigt over.

Del dette indlæg

Link til indlæg
gøffe skrev, for 4 timer siden:

Hejsa,

jeg har efterhånden lært og set der er en stor mangfoldighed herinde af alle mulige persongrupper så mit spørgsmål er har i et godt forslag til rejse destination i december måned

nej det skal ikke være en knep på kryds og tværs destination, det er solo rejse til afslapning og evt dykning

jeg har frekventeret rigtig mangle lande/øer og er rendt lidt tør i gode rejsemål der ikke tager dagevis og komme til og hvor det ikke regner det meste af december

eksempelvis, usa, kina, indien, spanien, portugal, grækenland, maroko, tunesien, egypten, malta osv har været besøgt de fleste en del gange

kom frisk med forslag jeg skal have brændt 2 måske 3 uger af inden årets udgang og uge 46 går igen til de canariske

pft fordi du kommer med forslag :) specielt hvis du lige har guldet jeg ikke har overvejet

MVH Gøffe

Kan anbefale Zanzibar, her er der både natur, kultur og dykning, og ok flypriser

Del dette indlæg

Link til indlæg

gode bud takker, covid er selvfølgelig vigtig og have i mente selv om det ikke direkte skal bestemme destinationen

Zanzibar er desværre en af de steder med +50% regnvejrsdage i december

Egypten kan godt anbefales man skal kigge sig noget for mange hoteller er efterhånden slidte de har vildt flot naturdykning og nogle enkelte virkelig fede vrag hvis men er til den slags, sidst jeg var der virkede det ikke helt som om de havde styr på sikkerhed i landet men det er vist blevet lidt bedre de hungrer efter turister igen. Kairo og pyramiderne er virkelig en oplevelse men efter 5 gange knap så højt på bucket listen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du kunne også overveje Dubai eller en af de andre små olie stater. Der er måske ikke en gammel historie / kultur som i Egypten, men så kan det noget andet…

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Bødlen

Australien - Geat Barriere Reef - tagvindue fra Port Douglas eller Carina - Townsville burde hedde Downsville 

Du kan flyve fra London til Brissy på 17 timer i streg herefter lokal fly og så er du i vand og en superoplevelse rigere 

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg har overvejet Dubai men den virker ikke specielt interessant

AUS lyder lækkert men der er dælme lang rejsetid

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Bødlen

Dubai er røv og nøgler også og i særlig grad i forhold til fisse købe eller scorer fisse. AUS er flyveturen værd men ja en uge er kort tid. Og ja mange flyvetimer hvis man ikke tager direkte Emirates flyver via Dubai og kort ophold i Singapore og 28 timers flyvetid - Så via London og afsted og hvis du kan aftale med din arbejdsgiver så hold længere tid end en uge - og det er rimeligt tilgængeligt med fisse i Australien og nogle steder også købt sex. Fremragende dykker/sejlads miljø

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bødlen skrev, 1 time siden:

Dubai er røv og nøgler også og i særlig grad i forhold til fisse købe eller scorer fisse.

Nu skrev gøffe jo indledningsvist at det ikke var en knalde tur, men jeg fik nu ganske mange gode match på tinder da jeg var der.

Jeg var selv ret kritisk på Dubai inden en veninde fik mig slæbt med, og jeg er efter besøget en del mere positiv. Vi boede to dage ved en lækker strand og to dage tæt ved burj kalifa, hvor der dagligt er et imponerende lysshow. Summa summarum, medmindre man ikke er fan af byferie så synes jeg Dubai er en ferie værd at prøve af

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis dykning er i højsædet kan du med fordel overveje Maldiverne. Væsentlig tættere end barrier reef men fuldt ud på højde 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Maldiverne og Kap Verde er de 2 steder jeg søger efter p.t., ferie er godt men solo ferie gider jeg sjældent i mere end 7-10 dage det bliver lidt kedelig i længden

Del dette indlæg

Link til indlæg
gøffe skrev, for 4 timer siden:

Maldiverne og Kap Verde er de 2 steder jeg søger efter p.t., ferie er godt men solo ferie gider jeg sjældent i mere end 7-10 dage det bliver lidt kedelig i længden

Helt enig, Maldiverne er smukt og dykke oplevelse er unik, meeeen max en uge, røv kedeligt i længden, spiser, svømme, dykke, spiser svømme dykke 

Bedste sted for dykke kan du finde i Belize (er selv større fan af dyrkning) Mexico er heller ikke lang fra, masser kulturelle og historiske oplevelse, piger er enormt smukt og folk er utrolig venlig 

Cuba er også en mulighed, men maden er utrolig dårlig, har været 1 måned der og tabte 8 kg , men ellers fantastisk ferie destination, folk er "måske" verdens sødeste værter,  kun Thai kan konkurrere (pigerne er utrolig smukt og meget afslappet, sex er helt naturligt for dem, de elsker salsa, sex og mojito i den rækkefølge ;))

Dubai, tja..... spendere at se alt den rigdom men historiske og kulturelle meget fattige, dyrkning næsten umuligt pga sand i vandet (Oman er godt) 

Malaysia og Singapore er også en mulighed, har selv overvejet at rejser i december der, har været flere gange og vil altid vender tilbage med glæde, ikke kulturelle og historiske største oplevelse men natur er meget smuk (Lankavi øen er must på besøg listens , selve Singapore er oplevelse værd med alle sin berømte botaniske have og parker, sydlige del af Malaysia kysten er på den tidspunkt fri for monsunen 

Håber du får godt rejse og masser oplevelse 

Mvh Sebmus 

Redigeret af Sebmus

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...