Hop til indhold
Nille

Feedback om den nye chat på EG

Recommended Posts

Tak til Admin for den nye chat...

meeen jeg synes den gamle chat er bedre og mere brugervenligt på Windows PC. Det kan godt være den ikke er optimal på Mac OS, mobilos og tables. Men den nye chat er dårligere på flere punkter.

Privat chat (PC) er meget besværlig hvis man PC'er med flere brugere samtidig fordi man for hver besked skal trykke på brugernavets PC og man kommer nem til at trykke forkert brugernavn eller helt glemmer at trykke PC til brugeren, det går måske fint med en PC af gangen men prøv bare med 3 bruger og samtidig følge med i chatten med andre brugere. Omkring 9-10 brugere på chatten er det uoverskueligt for mig.

Den gamle chat åbnede et mini PC vindue som man kan minimere og man er sikkert på hvem man skriver PC med når man vælger PC vinduet.

Andre ting som jeg personlig synes er dårligere, men det kan være en smagsag:

manglende lyde effekter, manglende skift af font type/str. og farver (det er muligt med farver) som gør man kan let genkende brugere, nu er alle font str. ens og det kræver man skal følge med nøje for at være med.

Status som: "Læs. rygepauser, knalder onanipause" var også sjove og man kan se om en bruger holder pauser på chatten. Samt chat-loggen brugte jeg hvis jeg lige har været væk fra chatten og skal læse op, animeret smilys var også et hit synes jeg.

Det kan godt nogle har fundne de savnede elementer men jeg har kun prøvet den nye chat i 1 dag og er absolut ikke imponeret. :(

Hvad synes I andre brugere, allerede nogle brugere fra chatten har giver udtrykt for nogenlunde samme feedback om privat chatten, som jeg nævnte ovenfor.

Hvis jeg måtte ønske ville jeg havde den gamle chat tilbage. Fordi jeg mere at chatten ikke er blevet bedre tværtimod.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tak til Admin for den nye chat...

meeen jeg synes den gamle chat er bedre og mere brugervenligt på Windows PC. Det kan godt være den er ikke er optimal på Mac OS, mobilos og tables. Men den nye chat er dårligere på flere punkter.

Privat chat (PC) er meget besværlig hvis man PC'er med flere brugere samtidig fordi man for hver besked skal trykke på brugernavets PC og man kommer nem til at trykke forkert brugernavn eller helt glemmer at trykke PC til brugeren, det går måske fint med en PC af gangen men prøv bare med 3 bruger og samtidig følge med i chatten med andre brugere. Omkring 9-10 brugere på chatten er det uoverskueligt for mig.

Den gamle chat åbnede et mini PC vindue som man kan minimere og man er sikkert på hvem man skriver PC med når man vælger PC vinduet.

Andre ting som jeg personlig synes er dårligere, men det kan være en smagsag:

manglende lyde effekter, manglende skift af font type/str. og farver (det er muligt med farver) som gør man kan let genkende brugere, nu er alle font str. ens og det kræver man skal følge med nøje for at være med.

Status som: "Læs. rygepauser, knalder onanipause" var også sjove og man kan se om en bruger holder pauser på chatten. Samt chat-loggen brugte jeg hvis jeg lige har været væk fra chatten og skal læse op, animeret smilys var også et hit synes jeg.

Det kan godt nogle har fundne de savnede elementer men jeg har kun prøvet den nye chat i 1 dag og er absolut ikke imponeret. :(

Hvad synes I andre brugere, allerede nogle brugere fra chatten har giver udtrykt for nogenlunde samme feedback om privat chatten, som jeg nævnte ovenfor.

Hvis jeg måtte ønske ville jeg havde den gamle chat tilbage. Fordi jeg mere at chatten ikke er blevet bedre tværtimod.

Altså nille, vil det sige jeg kan være med på i Phone nu, selv om du mener den er træls? For så er jeg da mega glad :) ...knus line

Del dette indlæg


Link til indlæg

Altså nille, vil det sige jeg kan være med på i Phone nu, selv om du mener den er træls? For så er jeg da mega glad :) ...knus line

Det er nok bare mig som er dårlige til multitaske,

når jeg logger på chatten med Iphone er det for en kort bemærkning, jeg får lange nosser af at chatte på en lille skærm. Har du prøvet at lave privat chat med Iphone ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er nok bare mig som er dårlige til multitaske,

når jeg logger på chatten med Iphone er det for en kort bemærkning, jeg får lange nosser af at chatte på en lille skærm. Har du prøvet at lave privat chat med Iphone ?

Det virker ikke optimalt øv :(. Og lange kugler går sgu ikke nille... ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ville sagtens kunne sætte den gamle chat tilbage, jeg ville bare blive nød til at sætte en begrænsning på, så der max kunne være 5 brugere online på samme tid. Siden den brød ned mandag aften, på grund af overbelastning, har jeg haft en programmør til at gemmenlæse koden, og det viser sig at chatten laver så mange opslag i vores database, at den ganske enkelt bryder sammen, når der samtidig er langt over 300 online brugere på forumet. Han ville sagtens kunne fixe det problem, men hans estimeret tidsforburg på at lave en holdbar løsning er på 20-30 timer, hvilket vil betyde en udgift på 10-15.000 kroner. Det er en alt for stor udgift, til det kan betale sig at få lavet.

Jeg er klar over den nye chat ikke kan helt det samme som den gamle, men jeg vil hellere have en chat der fungere, end en chat der slet ikke virker optimalt. Der vil løbende komme nogle forbedringer på chatten, men den bliver aldrig som den gamle.

Men hensyn til problemet på iPhone, er det ikke et problem jeg selv har kunnet genskabe på min egen iPhone. Men jeg ved der var en anden der havde et lignende problem på sin Mac, hvor det hjalp at skifte til en anden browser.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har ikke haft problemer med den nye chat fra MacOs. Jeg bruger Firefox som browser... og det kører bare.

Jeg har kun oplevet at den chat "frøs" 1 gang, og det skyldtes mit mobile bredbånd "faldt ud".

Min største anke, er at vi ikke længere kan lace privat chat i et seperat vindue... det andet er noget rodet, og man kommer jævnligt til at skrive en privat besked offentligt... måske er det bare et tilvænnings-spørgsmål.

Jeg synes også den gamle chat var mere fancy, men foretrækker trods alt en chat, som ikke falder ud hele tiden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...