Hop til indhold

I en verden...

Featured Replies

Skrevet

...med så mange former for afhængighed, så megen smerte, så stor en usikkerhed på egen identitet, så megen angst, så mange dybe ar på sjælene, så megen ensomhed og så mange krige, der udkæmpes både indenfor og udenfor hjemmene, bør du se denne film.

Det er en ufattelig stærk og vedkommende dokumentar, der på fineste vis skildrer, hvorfor vi mennesker er så ødelæggende ovenfor hinanden - og ikke mindst overfor os selv.

https://www.netflixmovies.com/the-wisdom-of-trauma-2021

Redigeret af Kun En Pige

Skrevet
Kun En Pige skrev, for 2 timer siden:

...med så mange former for afhængighed, så megen smerte, så stor en usikkerhed på egen identitet, så megen angst, så mange dybe ar på sjælene, så megen ensomhed og så mange krige, der udkæmpes både indenfor og udenfor hjemmene, bør du se denne film.

Det er en ufattelig stærk og vedkommende dokumentar, der på fineste vis skildrer, hvorfor vi mennesker er så ødelæggende ovenfor hinanden - og ikke mindst overfor os selv.

https://www.netflixmovies.com/the-wisdom-of-trauma-2021

Beklager, din intro til filmen tog helt lysten til at se filmen fra mig.. 

;)

/North 

Skrevet
North skrev, for 13 minutter siden:

;)

/North 

Hvad mener du? Den blev da solgt til ug og slange - ensomhed, ar, smerte og ren ødelæggelse, count me in :D 

KEP - det er bare fis, er sikker på den er værd at se, for dem der ønsker :) 

Skrevet
North skrev, for 31 minutter siden:

;)

/North 

Mangfoldigheden længe leve;)

Skrevet

Der foregår helt sikkert mange svær ting i denne verden. Tak for input. Igen tror jeg, at spørgsmålet er, hvem “Kun En Pige” er.

God aften til jer alle. Giv den maks gas :) 

Redigeret af TheBreaker2

Skrevet
TheBreaker2 skrev, for 26 minutter siden:

Igen tror jeg, at spørgsmålet er, hvem “Kun En Pige” er.

igen? kan man godt skrive det når det er første indlæg? og hvorfor er det egentligt så vældig interessant? som jeg forstår er der lukket for det varme vand hvis ikke man er inde i varmen allerede :)

Redigeret af Lonewolf

Skrevet
Lonewolf skrev, for 9 timer siden:

som jeg forstår er der lukket for det varme vand hvis ikke man er inde i varmen allerede :)

Præcis! Det er dog ikke alle, der har kunnet håndtere den besked, hvorfor denne person bliver ved med at oprette nye profiler, udelukkende for at chikanere mig. Han burde om nogen se ovennævnte dokumentar;)

Redigeret af Kun En Pige

Skrevet
Kun En Pige skrev, den 13.10.2021 at 16:53:

.med så mange former for afhængighed, så megen smerte, så stor en usikkerhed på egen identitet, så megen angst, så mange dybe ar på sjælene, så megen ensomhed og så mange krige, der udkæmpes både indenfor og udenfor hjemmene,

Et emne, der interesserer mig og er meget nærværende for mig.
Rigtig mange unge kollapser, og jeg tror noget af grunden er, at de som børn delvist lever i en pseudo-verden - medier, sociale medier, Gaming - og får et helt urealistisk billede af virkeligheden.
Kun meget få af os bliver sportsstjerner eller mode-ikoner osv.
Så mange får et kæmpe realitetschok når voksentilværelsen nærmer sig (Har selv været der - og det er mange år siden)

Så tak for link'et ...
Har dog lidt svært ved at fange hans pointe ... men så skal man nok se hele filmen.
Og jeg har ikke netflix  (havde en kone der var fjernsynsnarkoman - så nej tak ... ;)  )

Skrevet
sneræven skrev, for 16 minutter siden:

Et emne, der interesserer mig og er meget nærværende for mig.
Rigtig mange unge kollapser, og jeg tror noget af grunden er, at de som børn delvist lever i en pseudo-verden - medier, sociale medier, Gaming - og får et helt urealistisk billede af virkeligheden.
Kun meget få af os bliver sportsstjerner eller mode-ikoner osv.
Så mange får et kæmpe realitetschok når voksentilværelsen nærmer sig (Har selv været der - og det er mange år siden)

Så tak for link'et ...
Har dog lidt svært ved at fange hans pointe ... men så skal man nok se hele filmen.
Og jeg har ikke netflix  (havde en kone der var fjernsynsnarkoman - så nej tak ... ;)  )

Ja, jeg er meget enig.

Aldrig har vi haft større muligheder for fællesskab end nu, og aldrig har vi følt os mere ensomme. Tankevækkende!

For at få hele dokumentarens dybde med, må du se den hele. Youtube-klippet giver dig kun en bette forsmag:)

Skrevet
Kun En Pige skrev, for 5 timer siden:

Aldrig har vi haft større muligheder for fællesskab end nu, og aldrig har vi følt os mere ensomme. Tankevækkende!

Ja, det er et stort paradoks.

Mange unbge mennesker - i hvert fald her i landet - har en enorm social tillid - og er meget selvstændige ...
De kan mødes med unge de slet ikke kender, og finde sammen i løbet af no time, om at løse em fælles pgave ..
Det har jeg oplevet mange gange ... 

Men der er andre ting der stresser dem.
Samfudets forventninger, de mange valg .. 
Presset fra de toneangivende, de 'populære', der véd præcist hvordan man skal klæde sig, opføre sig og / eller hvad man skal mene ... 
(Ungdommen er vanskelig, på det punkt)
Gruppeåres omkring stoffer og alkohol.
Og, hvis man som ung er uden for fællesskaberne, er man virkelig ude ... 

Skrevet

Uhh det starter meget tidligere med forældre der levere deres små prinser og prinsesser i dagplejen og forventer at de bliver opdraget der. De har jo ikke selv tid eller måske i virkeligheden gider de ikke da det jo kan være tidskrævende og du bliver nød til at give noget af dig selv, som de nok helst ikke vil kende, eller måske tør de ikke sætte grænser. Det kan da ikke overraske nogen at disse personer aldrig kan passes ind i et samfund der stiller krav til dem. 
at vi så samtidigt har fået etableret en pseudo kultur via influencere diverse medier fake news you name it - i gamle dage var der noget der hed kildekritik en meget vigtig del af hele uddannelses-systemet da den lægger grund for basis viden stille kritiske spørgsmål forholde sig kritisk til hvad man hører/ser. Denne egenskab er vist desværre også på retur.

ja vi burde have alle muligheder for fællesskab men også her spænder vi ben for os selv med hele tiden sætte egoet forrest.

pyha fredag aften nogen ser vild med dans, andre bliver grebet af et emne der virkeligt er interessant, men må nok hellere stoppe, og beklage overfor tråd starter hvis afsporing.

(er ikke uddannet indenfor systemet men har været fodboldtræner for 60-70 små 5-6 årige drenge samt deres forældre) 

god aften til alle  

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.