Hop til indhold
smølfen

Slettelse af data/indlæg

Recommended Posts

Kan det være rigtigt at jeg ikke kan finde funktion til at slette tidligere indlæg og/eller min profil? Efter GDPR lovgivning skal man selvfølgelig kunne både tilgå og fjerne sine personoplysninger, ellers risikerer Eroguide en voldsomt stor bøde hvis der klages.

Jeg har kontaktet moderator for at få slettet mine indlæg, men får intet svar.

Del dette indlæg


Link til indlæg
smølfen skrev, for 12 minutter siden:

Kan det være rigtigt at jeg ikke kan finde funktion til at slette tidligere indlæg og/eller min profil? Efter GDPR lovgivning skal man selvfølgelig kunne både tilgå og fjerne sine personoplysninger, ellers risikerer Eroguide en voldsomt stor bøde hvis der klages.

Jeg har kontaktet moderator for at få slettet mine indlæg, men får intet svar.

Læste du retningslinierne før du oprettede dig`?
 

2. Rettigheder

2.1 Når brugeren skriver indlæg, uploader materiale eller på anden måde lægger indhold ind på Eroguide.dk, giver brugeren Eroguide.dk en tidsubegrænset og non-eksklusiv ret til at bruge indholdet. Brugerne kan ikke forvente at få indhold slettet af personlige årsager, men bør tænke sig om inden indlægget postes.

Redigeret af Aarhuselsker

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Ny startegi

Står det ikke i betingelserne inden vi trykker godkend at alt det vi skriver forbliver her på eruguide ? 

Ellers burde man jo tænke som godt om inden man opretter sin profil .

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 10 minutter siden:

Læste du retningslinierne før du oprettede dig`?
 

2. Rettigheder

2.1 Når brugeren skriver indlæg, uploader materiale eller på anden måde lægger indhold ind på Eroguide.dk, giver brugeren Eroguide.dk en tidsubegrænset og non-eksklusiv ret til at bruge indholdet. Brugerne kan ikke forvente at få indhold slettet af personlige årsager, men bør tænke sig om inden indlægget postes.

Jeg er da grundlæggende enig, men en hjemmesides retningslinier kan ikke overtrumfe gældende lovgivning. Hvis indholdet i et indlæg kan identificere en person har vedkommende ret til at få det fjernet uanset hvad der er sagt ja til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Chock Dims
Aarhuselsker skrev, for 13 minutter siden:

Læste du retningslinierne før du oprettede dig`?
 

2. Rettigheder

2.1 Når brugeren skriver indlæg, uploader materiale eller på anden måde lægger indhold ind på Eroguide.dk, giver brugeren Eroguide.dk en tidsubegrænset og non-eksklusiv ret til at bruge indholdet. Brugerne kan ikke forvente at få indhold slettet af personlige årsager, men bør tænke sig om inden indlægget postes.

Nej!

De kan skrive hvad de vil, men  loven skal stadig overholdes og det indebærer at brugeren altid kan trække sit samtykke tilbage.

Ovenstående tager heler ikke hensyn til om "brugeren" har ophavsret til det indhold der lægges op og bl.a. er hotlinking et udbredt problem herinde.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lauersen skrev, for 3 minutter siden:

overtrumfe gældende lovgivning

Næ måske. Men siger loven man har ret til at få slettet indhold, selv om man har accepteret at man ikke kan? 
Har du evt et link?, jeg har nemlig ikke umiddelbart kunnet finde noget  om det :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
smølfen skrev, for 30 minutter siden:

Kan det være rigtigt at jeg ikke kan finde funktion til at slette tidligere indlæg og/eller min profil? Efter GDPR lovgivning skal man selvfølgelig kunne både tilgå og fjerne sine personoplysninger, ellers risikerer Eroguide en voldsomt stor bøde hvis der klages.

Jeg har kontaktet moderator for at få slettet mine indlæg, men får intet svar.

Du tolker ikke GDPR lovgivingen korrekt.
Så længe din profil er aktiv og du har accepteret betingelserne for at oprette indlæg, hvad er det så du vil. Der er jo ingen personlige oplysninger i forhold til GDPR på dine indlæg.
Men du kan jo til en hver tid gå ind under dine indstillinger og slette din profil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Chock Dims

Nemt tilgængeligt

https://www.datatilsynet.dk/media/6562/samtykke.pdf

"Den registrerede kan på et hvilket som helst tidspunkt trække sit samtykke tilbage. Det er den dataansvarliges opgave at sikre sig, at de registrerede kan trække deres samtykke tilbage på en enkel og lettilgængelig måde. Det skal være lige så let at trække sit samtykke tilbage som at give det, men det er ikke et krav, at tilbagekaldelse skal skesamme måde, som samtyk- ket oprindeligt er givet."

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Chock Dims
Agurken skrev, for 9 minutter siden:

Du tolker ikke GDPR lovgivingen korrekt.
Så længe din profil er aktiv og du har accepteret betingelserne for at oprette indlæg, hvad er det så du vil. Der er jo ingen personlige oplysninger i forhold til GDPR på dine indlæg.
Men du kan jo til en hver tid gå ind under dine indstillinger og slette din profil.

Efter sletningen af profilen skal man også  trække sit samtykke tilbage om brug ens eget indhold. Det har man jo ophavsret til.

Og hvad hvis man bruger andres indhold.

 

Redigeret af Chock Dims

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Chock Dims skrev, for 3 minutter siden:

Nemt tilgængeligt

https://www.datatilsynet.dk/media/6562/samtykke.pdf

"Den registrerede kan på et hvilket som helst tidspunkt trække sit samtykke tilbage. Det er den dataansvarliges opgave at sikre sig, at de registrerede kan trække deres samtykke tilbage på en enkel og lettilgængelig måde. Det skal være lige så let at trække sit samtykke tilbage som at give det, men det er ikke et krav, at tilbagekaldelse skal skesamme måde, som samtyk- ket oprindeligt er givet."

Så kan man jo bare slette sin profil

https://www.eroguide.dk/forum/settings/

billede.png.ba39aed016751def804fa26241b0b278.png

Men det indebærer ikke at tidligere tråde man har kommenteret i eller tråde man selv har oprettet, bliver fjernet.
Men de tråde indholder heller ikke GDPR oplysninger og kan ikke længere sammenkædes med en inaktiv profil
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Chock Dims skrev, for 5 minutter siden:

Efter sletningen af profilen skal man også  trække sit samtykke tilbage om brug ens eget indhold. Det har man jo ophavsret til.

Og hvad hvis man bruger andres indhold.

 

Du har ikke ophavsret til noget som helst

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Chock Dims
Agurken skrev, for 10 minutter siden:

Du har ikke ophavsret til noget som helst

Jeg har ophavsret til denne sætning der skrives lige her og nu.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Chock Dims skrev, Lige nu:

Jeg har ophavsret til denne sætning der skrives lige her og nu.

Nej, for du har frivilligt valgt at være medlem her på sitet og du er ikke ejer af dette site eller indholdet.
GDPR handler om personlige oplysninger der kan spores tilbage til dig, eks. mail. telefon, adresse osv. altså personlige oplysninger.
Men på ingen måder indhold du kan have skrevet gennem tiden. Den sætning er jo bare ord, der ikke på nogen måder kan spores tilbage til din person.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Chock Dims
Agurken skrev, for 12 minutter siden:

Så kan man jo bare slette sin profil

https://www.eroguide.dk/forum/settings/

billede.png.ba39aed016751def804fa26241b0b278.png

Men det indebærer ikke at tidligere tråde man har kommenteret i eller tråde man selv har oprettet, bliver fjernet.
Men de tråde indholder heller ikke GDPR oplysninger og kan ikke længere sammenkædes med en inaktiv profil
 

Personhenførbare oplysninger er bare en del af det. En anden del er samtykker. Dem skal man kunne trække tilbage uanset hvad man ellers finder på. Vi brugere er jo ikke anonyme da vi har afleveret email og IP-adresser m.m. 

Flere moderatorer ,  specielt Stabilizer hvis jeg husker ret, har tidligere gjort opmærksom at de havde ekstra værktøjer der kunne identificere problematiske brugere. Hvordan trækker en bruger så en implicit samtykke til denne overvågning tilbage?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Chock Dims
Agurken skrev, for 4 minutter siden:

Nej, for du har frivilligt valgt at være medlem her på sitet og du er ikke ejer af dette site eller indholdet.
GDPR handler om personlige oplysninger der kan spores tilbage til dig, eks. mail. telefon, adresse osv. altså personlige oplysninger.
Men på ingen måder indhold du kan have skrevet gennem tiden. Den sætning er jo bare ord, der ikke på nogen måder kan spores tilbage til din person.

Jeg ejer al det indhold jeg skriver og det gør du også. GDPR er en praktisk foranstaltning så selvfølgelig kan mit ophavsretslig indhold bruges herinde også fordi det er hensigten med sitet.

GDPR er ikke bare persondata. Læs lidt op på det og opdag det slet er så vanskeligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Chock Dims skrev, for 9 minutter siden:

Jeg ejer al det indhold jeg skriver og det gør du også. GDPR er en praktisk foranstaltning så selvfølgelig kan mit ophavsretslig indhold bruges herinde også fordi det er hensigten med sitet.

GDPR er ikke bare persondata. Læs lidt op på det og opdag det slet er så vanskeligt.

Jeg synes du skal tjekke fakta op med en advokat i ophavsret i forhold til forum bidrag og GDPR.
 

Chock Dims skrev, for 17 minutter siden:

Personhenførbare oplysninger er bare en del af det. En anden del er samtykker. Dem skal man kunne trække tilbage uanset hvad man ellers finder på. Vi brugere er jo ikke anonyme da vi har afleveret email og IP-adresser m.m. 

Flere moderatorer ,  specielt Stabilizer hvis jeg husker ret, har tidligere gjort opmærksom at de havde ekstra værktøjer der kunne identificere problematiske brugere. Hvordan trækker en bruger så en implicit samtykke til denne overvågning tilbage?

Igen blander du ting sammen, som i udgangspunktet ikke har noget at gøre noget i forhold til GDPR.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Chock Dims
Agurken skrev, for 31 minutter siden:

Jeg synes du skal tjekke fakta op med en advokat i ophavsret i forhold til forum bidrag og GDPR.

Derfor jeg i tidligere indlæg "selvfølgelig kan mit ophavsretslig indhold bruges herinde også fordi det er hensigten med sitet". Jeg har nu ophavsret til denne sætning fordi jeg selv har fundet på det. Sætningen må gerne bruges herind fordi det er sitets natur. Dvs sitet har brugsretten men ikke ubegrænset. Du komplicerer det mere end nødvendigt.

 

Agurken skrev, for 31 minutter siden:

Igen blander du ting sammen, som i udgangspunktet ikke har noget at gøre noget i forhold til GDPR.

Hold nu op. GDPR er et EU databeskyttelseslov der skal give den enkelte  kontrol med private oplysninger.  De oplysninger kan være hvad der er skrevet på et forum der kan identificerer den enkelte bruger.  Nøglen er bl.a. samtykker der kan tilbagekaldes.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Chock Dims
smølfen skrev, for 2 timer siden:

Kan det være rigtigt at jeg ikke kan finde funktion til at slette tidligere indlæg og/eller min profil? Efter GDPR lovgivning skal man selvfølgelig kunne både tilgå og fjerne sine personoplysninger, ellers risikerer Eroguide en voldsomt stor bøde hvis der klages.

Jeg har kontaktet moderator for at få slettet mine indlæg, men får intet svar.

Læste lige nedenstående, så du skal skrive til support og ikke en tilfældig moderator.

-----------

Dine rettigheder

I forbindelse med vores behandling af din personoplysninger har du følgende rettigheder:

  1. Hvis retsgrundlaget for behandlingen er et samtykke, har du, indtil behandlingen afsluttes eller dine personoplysninger slettes, ret til at trække dit samtykke tilbage. Tilbagetrækning af samtykket berører ikke lovligheden af den behandling, som vi allerede har foretaget, som er baseret på samtykket inden tilbagetrækningen
  2. Du har ret til at anmode vores dataansvarlige om indsigt i de personoplysninger, vi har og behandler om dig  
  3. Du har ret til at anmode om, at vi berigtiger forkert eller misvisende oplysninger eller sletter dine personoplysninger. I det tilfælde, at vi har overdraget oplysningerne til en anden modtager, vil vi på din vegne give modtageren besked på, at berigtige forkerte eller misvisende oplysninger om dig eller om at slette disse.
  4. Du ret til at begrænse vores muligheder for at behandle dine personoplysning eller til at gøre indsigelse mod behandlingen.
  5. Du er berettiget til at få de personoplysninger, vi har registeret om dig udleveret personligt i et nemt læseligt og brugbart format. Du er også berettiget til at anmode om, at få dine personoplysninger overdraget til en anden modtager uden omkostninger for dig.
  6. Du har altid ret til at klage over vores behandling af dine personoplysninger. En klage kan sendes til datatilsynet.  Kontaktoplysninger kan findes på www.datatilsynet.dk.

Hvis du vil gøre nogen af dine rettigheder gældende kan du fremsende en anmodning herom til vores dataansvarlig på følgende måde:

Via mail til: [email protected]
Tlf.: (+45) 71 99 98 56

Hvis vi modtager en henvendelse fra dig over telefon, hvor du anmoder om udlevering af oplysninger m.v., vil vi bede dig om at legitimere dig med billede-id med navn og adresse, for at være sikkert på, at vi udlevere oplysningerne til den rigtige person og det rigtige sted. Dette kan eftersendes med post.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lauersen skrev, for 2 timer siden:

Jeg er da grundlæggende enig, men en hjemmesides retningslinier kan ikke overtrumfe gældende lovgivning. Hvis indholdet i et indlæg kan identificere en person har vedkommende ret til at få det fjernet uanset hvad der er sagt ja til.

Der står ingensteder i GPDR lovgivningen at indhold skal kunne slettes. 

 

Det handler alene om person oplysninger. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Chock Dims skrev, for 22 minutter siden:

Hold nu op. GDPR er et EU databeskyttelseslov der skal give den enkelte  kontrol med private oplysninger.  De oplysninger kan være hvad der er skrevet på et forum der kan identificerer den enkelte bruger.  Nøglen er bl.a. samtykker der kan tilbagekalde

Ja netop private oplysninger. En kommentar i en tråd eller oprettelse af en tråd er jo ikke private oplysninger, det er en kommentar og har intet at gøre med ophavsrettelse.

Hvis du beslutter dig for at slette din profil, så kan du til hver en tid efterfølgende bede om at få slettet dine personlige oplysninger såsom email og hvad du ellers frivilligt har valgt at registrere ved oprettelsen. Dvs. du tilbagekalder dit samtykke, at de ikke længere må opbevare dine personlige oplysninger igen email mm. 

Det er jo netop det der står i din henvisning omkring dine rettigheder, som der jo iøvrigt skal være i henhold til GDPR. 

Men du kan jo starte ud med at anmode om, at de udleverer de personlige oplysninger de har registreret på dig og så se hvad du får udleveret. 

Hav en god aften, jeg stopper her ellers bliver det en lang aften. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Chock Dims
Agurken skrev, for 10 minutter siden:

Ja netop private oplysninger. En kommentar i en tråd eller oprettelse af en tråd er jo ikke private oplysninger, det er en kommentar og har intet at gøre med ophavsrettelse.

Jo det har.  Men fred være med det og dig :)

Citat

Hvis du beslutter dig for at slette din profil, så kan du til hver en tid efterfølgende bede om at få slettet dine personlige oplysninger såsom email og hvad du ellers frivilligt har valgt at registrere ved oprettelsen. Dvs. du tilbagekalder dit samtykke, at de ikke længere må opbevare dine personlige oplysninger igen email mm. 

Jeps.

Citat

Det er jo netop det der står i din henvisning omkring dine rettigheder, som der jo iøvrigt skal være i henhold til GDPR. 

Men du kan jo starte ud med at anmode om, at de udleverer de personlige oplysninger de har registreret på dig og så se hvad du får udleveret. 

Hav en god aften, jeg stopper her ellers bliver det en lang aften.

Jeps. Intet at være uenig om.

Jeg kan dog komme i tanke om oplysninger i kommentarer der kan identificere brugere. Så indlæg kan  henføre til enkelte personer. I praksis skal flere indlæg til. Det er ikke svært at finde eksempler. Har folk så ikke krav på at få indlæg slettet?

Redigeret af Chock Dims

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hold da op en smøre, det havde jeg ikke lige regnet med lol

Tilbage til mit spørgsmål: Hvordan får jeg slettet mine gamle indlæg? Hvis jeg sletter min profil, forsvinder mine indlæg så også?

Jeg er ikke helt sikker på at retningslinjer holder vand, men uanset hvad, så tænker jeg det er fair at man kan bede om lige at få ryddet op i sin fortid herinde.

Håber på venligt svar og hjælp til dette.

Redigeret af smølfen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Den flittige

Du kan selv slette din profil, men dine indlæg er det kun moderator og ADM. der kan slette dem.

Alt hvad vi har skrevet, bliver stående til evig tid.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Chock Dims
Den flittige skrev, for 2 timer siden:

Du kan selv slette din profil, men dine indlæg er det kun moderator og ADM. der kan slette dem.

Alt hvad vi har skrevet, bliver stående til evig tid.

Passer ikke. Indlæg vedr en Bjarne A blev slettet fordi der blev delt private oplysninger om personer der tilfældigvis havde samme for- og efternavn. Nogle forsøgte endda at organisere et hold der skulle "snakke" med manden. En person som ingen  vidste hvem i virkeligheden var.

Selfiepigens indlæg blev også fjernet - sammen med mulighed for at lægge selfies op - fordi hun gentagne gange fortrød sit samtykke, hvis jeg forstod det ret.

Så det står ikke mejslet i sten til evig tid. Der er også en lovgivning og retten til at blive glemt, der skal tages hensyn til (og samtykke). Og ja, nogle træder i spinatten i debatter og kan identificeres skrev en moderator for snart længe siden.

Redigeret af Chock Dims
glemte et par ord hist og pist

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...