Fyr88 184 Skrevet 27. August, 2021 Har lige sådan et lidt mere generelt spørgsmål herinde. Jeg har ikke noget imod ordet som sådan, men jeg finder meget tit ordet misbrugt. Jeg har ikke noget mod kvinder med lidt sul på kroppen. Derimod har jeg svært ved annoncer, hvor der bliver skrevet: "jeg er lidt buttet", og man så kan se de er 16X høj, og vejer på den lade side af 110kg. Det er ikke for at være ond jeg siger det her: men kører ven, du er ikke lidt buttet, MEGET buttet (måske endda fedladen). Hvis du ikke har selvindsigt nok til at bruge ordet ordentligt, så lad vær med at bruge det. Når man har et BMI på 35+ er man altså ikke buttet. 2 2 1 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
mester4u 962 Skrevet 27. August, 2021 Min erfaring: buttet = meget svært overvægtig Lidt buttet må derfor læses som svært overvægtig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
autobahn 1437 Skrevet 27. August, 2021 Fyr88 skrev, for 21 minutter siden: Har lige sådan et lidt mere generelt spørgsmål herinde. Jeg har ikke noget imod ordet som sådan, men jeg finder meget tit ordet misbrugt. Jeg har ikke noget mod kvinder med lidt sul på kroppen. Derimod har jeg svært ved annoncer, hvor der bliver skrevet: "jeg er lidt buttet", og man så kan se de er 16X høj, og vejer på den lade side af 110kg. Det er ikke for at være ond jeg siger det her: men kører ven, du er ikke lidt buttet, MEGET buttet (måske endda fedladen). Hvis du ikke har selvindsigt nok til at bruge ordet ordentligt, så lad vær med at bruge det. Når man har et BMI på 35+ er man altså ikke buttet. Det virker som at dine kommunikative kompetencer er udfordret af en noget firkantet perception. Normalt fungerer sproget ikke ved at vi udveksler teknisk præcise og kvantificerbare termer. Når vi gør det, vil det ofte være hvad vi forstår som en kold kommunikation. Istedet vælger vi vores ord og sammenstillinger af dem ud fra hvorledes vi synes de skal indgå i associationer med godt/ondt, smukt/grimt, kendt/ukendt, trygt/farligt osv. Når eks. en kvinde beskriver sig selv som "godt i stand" eller "buttet" er det ikke for at lyve om sin vægt, men fordi hun gerne vil associere sin fysiske form med eks. positive associationer. Og normalt vil modtageren af sådanne udsagn vælge en empatisk afkodning. Med andre ord, vi prøver ikke kun at forstå den tekniske og objektive betydning af kommunikationen, men også de sociale og emotionelle værdier kommunikationen prøver at formidle. Dette foregår normalt ret gnidningsfrit. Hvis du virkelig har svært ved at acceptere dette, tyder det på, at du er lidt udfordret med empatisk afkodning af sproget. Hvis du vil henholde dig til, at dette jo er salgsannoncer for købesex - og at der derfor er tale om manipulation - så har vi normalt markedsføringsloven og eks. forbrugerombudsinstitutionen til at holde sælgerne i ørene. Dette gælder dog ike for købesex, da det jo ikke er et formelt erhverv. Men du kan prøve at skrive til forbrugerombudsmanden, og se om han kan hjælpe dig. 6 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7294 Skrevet 27. August, 2021 autobahn skrev, for 8 minutter siden: Det virker som at dine kommunikative kompetencer er udfordret af en noget firkantet perception. Normalt fungerer sproget ikke ved at vi udveksler teknisk præcise og kvantificerbare termer. Når vi gør det, vil det ofte være hvad vi forstår som en kold kommunikation. Istedet vælger vi vores ord og sammenstillinger af dem ud fra hvorledes vi synes de skal indgå i associationer med godt/ondt, smukt/grimt, kendt/ukendt, trygt/farligt osv. Når eks. en kvinde beskriver sig selv som "godt i stand" eller "buttet" er det ikke for at lyve om sin vægt, men fordi hun gerne vil associere sin fysiske form med eks. positive associationer. Og normalt vil modtageren af sådanne udsagn vælge en empatisk afkodning. Med andre ord, vi prøver ikke kun at forstå den tekniske og objektive betydning af kommunikationen, men også de sociale og emotionelle værdier kommunikationen prøver at formidle. Dette foregår normalt ret gnidningsfrit. Hvis du virkelig har svært ved at acceptere dette, tyder det på, at du er lidt udfordret med empatisk afkodning af sproget. Hvis du vil henholde dig til, at dette jo er salgsannoncer for købesex - og at der derfor er tale om manipulation - så har vi normalt markedsføringsloven og eks. forbrugerombudsinstitutionen til at holde sælgerne i ørene. Dette gælder dog ike for købesex, da det jo ikke er et formelt erhverv. Men du kan prøve at skrive til forbrugerombudsmanden, og se om han kan hjælpe dig. Kære autobahn - - et godt skriv Mange hilsner Nye tider 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hedonis 949 Skrevet 27. August, 2021 autobahn skrev, for 4 minutter siden: Når eks. en kvinde beskriver sig selv som "godt i stand" eller "buttet" er det ikke for at lyve om sin vægt, men fordi hun gerne vil associere sin fysiske form med eks. positive associationer. Og normalt vil modtageren af sådanne udsagn vælge en empatisk afkodning. Lige netop denne sætning er i mine begreber en smuk gestus overfor det menneskelige bag annoncernes objektificering. Det er en ting kvinder har arbejdet med igennem ret mange år efterhånden, body positivity. Man ser mange eksempler på ret store kvinder, der går all-in på deres former på fx. Instagram og for mange lykkes det at være sexy trods afvigelsen fra "normen". Men derfor er det også grunden til at mange herinde går op i at billeder af annoncøren er gode og fremstiller den person man forventer at møde. Så kan enhver jo selv dømme om graden af buttethed falder indenfor deres smag, uden at det skal gøres til genstand for en offentliggørelse af vurderingen. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7294 Skrevet 27. August, 2021 (edited) Fyr88 skrev, for 2 timer siden: Har lige sådan et lidt mere generelt spørgsmål herinde. Jeg har ikke noget imod ordet som sådan, men jeg finder meget tit ordet misbrugt. Jeg har ikke noget mod kvinder med lidt sul på kroppen. Derimod har jeg svært ved annoncer, hvor der bliver skrevet: "jeg er lidt buttet", og man så kan se de er 16X høj, og vejer på den lade side af 110kg. Det er ikke for at være ond jeg siger det her: men kører ven, du er ikke lidt buttet, MEGET buttet (måske endda fedladen). Hvis du ikke har selvindsigt nok til at bruge ordet ordentligt, så lad vær med at bruge det. Når man har et BMI på 35+ er man altså ikke buttet. Kære Fyr88 Du burde holde dig for god til at skrive dens slags, specielt sidste afsnit!!. Jeg er ganske anderledes indrettet, i min verden spiser "rigtige piger" - 2 x gange dessert - gerne 3. Med det mener jeg, at de bliver lige sådan en smule mere bløde og dejlige på de rigtige steder. Der er en simpel guide for det med vægt indenfor det normale, et eksempel : hvis man er 170 cm er den gennemsnitlige vægt 70 kg med et plus /minus på 7 kg, om det så ligger under/over et eller andet ideelt BMI ved jeg ikke og det er sådan set også ligegyldigt, - bare de hviler i sig selv og har et godt liv !!!!!!! Jeg er udmærket klar over, at hvis der er tale om decideret overvægt så skal indehaveren at disse kilo begynde at tænke på sit helbred Hvordan vil du så benævne de kvinder og mænd der fra naturens side er solidt/kraftigt bygget og som overhovedet ikke har nogle ekstra kilo ???? Ser du vægtløftere ( muskler - muskler - muskler)og sikkert mange andre idrætsfolk, vejer lidt mere i forhold til det "normale" ?!?! - ja kød vejer mere end fedt og det sidste har de sgu ikke meget af. Jeg kan godt selv lide kvinde der har lidt ekstra på sidebene, og når jeg inden længe skal ud og købe fræk fisse bliver det hos en ( har haft hende i kikkerten længe) som netop har nooogle ekstra kilo, jeg tror hun spiser 3 x gange dessert. Der er et hus til enhver, der er en bil til enhver, der en lænestol til enhver, - - - - - der er også en kvinde til enhver mand, der er også en GP til enhver kunde, og til enhver GP med nogle ekstra kilo er der også kunder !! Til jer kvinder ude IRL og GPér med lidt ekstra kilo der er så sandelig også mænd til jer, herunder også mig - - - - send gerne en PM Mange hilsner Nye tider - - og lige - der er sgu da gudskelov så mange pissedejlige kvinder derude IRL med nogle ekstra - en del ekstra kilo. For ca 2 uger siden mødte jeg i min Fakta en kvinde midt 30érne - ca 1,65 og mit gæt hendes vægt 85 - 90kg, hvor var hun dejlig, sød og køn. Det var fandeme svært ikke at kigge efter hende og nyde hende. Redigeret 27. August, 2021 af Nye tider 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 27. August, 2021 Som jeg forstår det, er dit problem ikke med, lad os sige, store kvinder, men ordet buttet. På en måde kan jeg godt følge dig, og på den anden side ikke. Jeg er i det hele taget meget enig med @autobahn og @Hedonis (smukt skrevet begge to). Intentionen er jo klar, når en GP skriver at hun er buttet, har former, er frodig, har til gården og gaden, har lidt på sidebenene osv. Budskabet er: jeg står ved, at jeg er overvægtig, og du skal kun besøge, hvis du tænder på mig og mine ekstra kilo. Selvfølgelig, hvis det står på en annonce helt uden billeder, så er det klart, at man kan famle lidt i blinde, men langt de fleste har jo billeder på som gør det klart, præcis hvad der menes med buttet. Det er bare de færreste som tænder på ordet fedladen. For mig er de forskellige ord for overvægtig egentlig mest af alt stemningsskabende. Ordet buttet får mig til at tænke på den søde type, the girl next door, mens ordet frodig føjer lidt mere vildskab ind i billedet. Ved dem som rent ud skriver xl eller xxxl der tænker jeg mest af alt "stærk selvstændig kvinde med ben i næsen". Jeg må indrømme, at hvis en pige skrev, at hun var fedladen, ville jeg tænke, at hun nok ikke selv var glad for hvordan hun så ud - og er der noget som er sexet, så er det at være glad for sin krop, uanset antallet af kilo. Jeg synes selv, at det er ærgerligt, at dét er min association, men ordet fed har bare flere negative associationer end buttet. Ord er ikke bare deres objektive betydning, de er de associationer, vi får af dem. Nogle gange deler vi ikke associationerne, og så er det jo op til begge parter at gøre det klart, præcis hvad de mener. Det er det billederne er til for i dette tilfælde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den flittige Skrevet 27. August, 2021 Nye tider, din Fakta Pige vil jeg betegne som erotisk buttet= dejlig kvinde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7294 Skrevet 27. August, 2021 Den flittige skrev, for 17 minutter siden: Nye tider, din Fakta Pige vil jeg betegne som erotisk buttet= dejlig kvinde. - - ja hun er (er = håber at se hende igen) nok det der hedder erotisk buttet - - - - og for fanden var hun dejlig - dejlig - dejlig - en fryd for mine øjne og psyke?? - ja hun gave mig virkelig et skønt sug i maven. Hun blev heller ikke mindre dejlig af at hun havde stramme jeans på. Bløde piger - TAK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
nøddehaven 374 Skrevet 27. August, 2021 Synes Nanna siger det godt. Hvorfor ikke bare stå ved hvad man er? Der er jo folk der er interesserede i det hele, fra virkelig spinkle til de såkaldte SSBBWs. Det er vel bedre end at vildlede eller udvande ordenes betydning. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 27. August, 2021 nøddehaven skrev, Lige nu: Synes Nanna siger det godt. Hvorfor ikke bare stå ved hvad man er? Der er jo folk der er interesserede i det hele, fra virkelig spinkle til de såkaldte SSBBWs. Det er vel bedre end at vildlede eller udvande ordenes betydning. Jeg tror måske ikke helt vi har samme synspunkt. Med beskrivende ord som buttet synes jeg det vigtige er signalet man prøver at sende. Derfor synes jeg det er helt fint at bruge ordet buttet når man er forskellige grader af overvægtig, så længe der er noget i annoncen - eksempelvis billederne - som viser hvad man mener med ordet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Eva Nadine 4848 Skrevet 27. August, 2021 (edited) I årevis havde jeg iltre debatter med mine telefondamer på klinikkerne om hvordan jeg gerne ville beskrives i telefonen. Annoncen i Ekstra Bladet havde ordene "frodig" og "stor fast strutrøv" og jeg prøvede at tvinge telefondamerne til at svare JA når der i telefonen blev spurgt om jeg var tyk. Det lykkedes sjældent. Når de brugte beskrivelsen "erotisk buttet" hvis de ikke vidste jeg lyttede fik de skældud. Jeg synes det er lige så irriterende som når jeg får den der jyske pigestemme der fortæller mig hvor langt jeg er i telefonkøen til et eller andet tørt "Du er nu nr. 108 i køen. Tak for din tålmodighed". Tålmodighed??!?!! Du skal satme ikke pådutte mig at jeg er tålmodig din jyske tranlampe! Og da slet ikke takke for det! Erotisk buttet er man jo kun hvis man er buttet og manden tænder på netop det. Ellers er man vel bare buttet eller u-erotisk i det hele taget? Det handler naturligvis om at det med at være større end skønhedsidealerne, (og muligvis større eller tungere end flertallet af mænd foretrækker deres købekvinder?) er forbundet med skam og stigmatisering nøjagtigt ligesom ude i den virkelige verden. Det er vel først indenfor de seneste år at det er blevet trendy at have en ladeport og lårbasser man ikke kan holde om med to hænder? I sin tid da jeg var "den nye pige på øverste hylde" i branchen, var jeg den eneste der markedsførte mig med at være stor, og jeg tror at det var en af årsagerne til at jeg havde så travlt helt fra starten. Da var jeg mere sprød og spændstig naturligvis... så måske jeg bare var forud for min tid? Min vinkel og mit syn på hvad mænd tænder på størrelsesmæssigt, er naturligvis skideskæv, da jeg jo kun som nøgen og sexarbejder har mødt netop dem der synes jeg er et større hit end konkurrenter og kolleger. Ellers havde de jo valgt en anden. Men... er det overhovedet særligt aktuelt længere? Alle har vel billeder på så man selv kan vurdere hvilke ord man selv ville beskrive Kvinden med. I gamle dage hvor der skulle stoles på en telefondame og hvor alle og enhver var "slank og smuk med en lille fræk pariser popo og lange race ben" uanset om de brugte str. 52 i kluns og 42 i sko eller det rent faktisk passede, ville det måske være aktuelt. Men i dag læser folk vel knapt annonceteksterne, fordi der er en visuel varedeklaration i stedet. Eller er mit indtryk helt forkert her? Kærligst, Eva ... med den store røv der ikke strutter helt så meget længere som den gjorde en gang og en smule runkne inderlår i en uheldig vinkel Redigeret 27. August, 2021 af Eva Nadine 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Grydeskeen Skrevet 27. August, 2021 Lad mig sige dersom det er, jeg er IKKE erotisk buttet, jeg er fed, det har jeg alle dage været, og vil nok blive ved med det altid, på trods af mange gode initativer, som bare ikke er holdbare i længden. Nok er jeg fed, men jeg er også rigtig rar. jeg har tidligere kigget meget på udseende, men er idag blevet klogere og kigger på det indvendige, og kan nu se det smukke i folk uanset hvordan de ser ud udenpå. Og ja hvis der i en annonce står erotisk buttet så skal man da regne med at det nok er det samme som med alderen, der skal lige ligges lidt ekstra til, fair eller ej, sådan er det game bare, lev med det, da det ikke står til at ændre. Jeg har fuld forståelse for at man prøver at fremhæve positive ord i en annonce, det er ganske normalt. med hensyn til det heldbreds mæssigt, så skal man passe på med at dømme en tyk som i risiko gruppen, for de verse sygdomme, da der ikke altid er sammenhæng i overvægt og følge sygdomme, der er faktisk en del overvægtige som ikke har nogen som helst følge sygdomme, jeg høre selv til den gruppe af heldige raske tykke mennesker, hverken diabetes , forhøjet blodtryk, fedt på de indre organer mm. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bib 54 Skrevet 27. August, 2021 Ahh det kommer an på sammenhængen... Hvis du ved hun er 165 og vejer 110 kg så synes jeg buttet er vældig fint at skrive. Så kan du ligesom lægge 2 og 2 sammen. Men skriver hun bare buttet i annoncen uden at præcisere nærmere og du møder op til en kvinde på 165 og vejer 110 kg, så synes jeg ikke det er i orden. Her vildleder buttet altså, hvad du kan forvente. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Caya6 141 Skrevet 27. August, 2021 Fyr88 skrev, for 7 timer siden: Har lige sådan et lidt mere generelt spørgsmål herinde. Jeg har ikke noget imod ordet som sådan, men jeg finder meget tit ordet misbrugt. Jeg har ikke noget mod kvinder med lidt sul på kroppen. Derimod har jeg svært ved annoncer, hvor der bliver skrevet: "jeg er lidt buttet", og man så kan se de er 16X høj, og vejer på den lade side af 110kg. Det er ikke for at være ond jeg siger det her: men kører ven, du er ikke lidt buttet, MEGET buttet (måske endda fedladen). Hvis du ikke har selvindsigt nok til at bruge ordet ordentligt, så lad vær med at bruge det. Når man har et BMI på 35+ er man altså ikke buttet. Uh ha tænker vi har svært ved at bruge de rigtige ord i annoncerne, for hvad der er buttet for en er fed for en anden. Så hvor er grænsen tja det må i jo vudere. Jeg er selv en stor pige men høre ofte at det ikke er det der fokus på når der gives service. Så ved nu ikke hvilket ord vi så skal benytte. Vh caya 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den lille frøken Skrevet 27. August, 2021 (edited) Personligt så er jeg selv imod at skævvride ord som buttet. Det er da fint at man vil give gode associationer men med tiden vil ordet " buttet" jo altså gå hen og give negative associationer hvis kunden gang på gang møder en xxxl kvinde og får at vide, at sådan ser man altså ud, når man er " buttet". Hvis kunden så føler sig snydt fordi han havde håbet på at møde en buttet kvinde, som i hans verden måske bare var en grad over slank, ja så ændres opfattelsen og associationerne af ordet. Hvis det var mig der var en xxxl kvinde, så ville jeg skrive netop det. Fordi xxxl giver ikke nogle dårlige associationer idet xxxl, er et krops - og tøjmål Eller jeg ville bruge ordet " stor" For hvad gør alle de, der reelt set ER buttede? Altså lige har et par kilo ekstra på sidebenene? De kan jo så ikke bruge ordet " buttet" længere fordi kunden så vil tro, at hun er en xxxl? Faktisk vil det være det mest retvisende hvis man netop beskrev sin størrelse efter det tøjmål man brugte. Altså XS ( ekstra small) S ( small) M( medium) L ( large) XL ( Ekstra large) XXL ( ekstra ekstra large) og så fremdeles. Selv har jeg det meste af mit liv været en XS eller en S, men på det sidste har jeg taget lidt på og bruger nu en str M. Jeg anser mig selv for lidt små buttet nu. Så buttet er man altså når man er en smule rund. Ihvertfald i min verden og som jeg opfatter ordet Redigeret 27. August, 2021 af Den lille frøken Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 27. August, 2021 Den lille frøken skrev, for 3 minutter siden: Faktisk vil det være det mest retvisende hvis man netop beskrev sin størrelse efter det tøjmål man brugte. Altså XS ( ekstra small) S ( small) M( medium) L ( large) XL ( Ekstra large) XXL ( ekstra ekstra large) og så fremdeles. Jeg kan godt følge dig, men samtidig burde det ikke være en nødvendighed når bare billederne passer. Normalvægtige kvinder skriver jo heller ikke deres tøjstørrelser på - og tøjstørrelser siger jo heller ikke alt. Det siger fx intet om kropsbygning. De slanke kvinder som helt sikkert har en bmi under det anbefalede beskriver heller ikke sig selv som undervægtige. Så længe beskrivelsen er i den rigtige boldgade, og der er noget visuelt som viser hvem det er man møder, kan jeg ikke se, hvorfor det er noget man kan lade sig gå på af. Jeg googlede lige for sjov ordet buttet. Ordnet.dk (den første den bedste ordbog) kom med definitionen: med fyldig og rund form især om menneske eller legemsdel. Det spænder jo vidt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den lille frøken Skrevet 27. August, 2021 (edited) Nannas Hjørne skrev, for 20 minutter siden: Jeg kan godt følge dig, men samtidig burde det ikke være en nødvendighed når bare billederne passer. Normalvægtige kvinder skriver jo heller ikke deres tøjstørrelser på - og tøjstørrelser siger jo heller ikke alt. Det siger fx intet om kropsbygning. De slanke kvinder som helt sikkert har en bmi under det anbefalede beskriver heller ikke sig selv som undervægtige. Så længe beskrivelsen er i den rigtige boldgade, og der er noget visuelt som viser hvem det er man møder, kan jeg ikke se, hvorfor det er noget man kan lade sig gå på af. Jeg googlede lige for sjov ordet buttet. Ordnet.dk (den første den bedste ordbog) kom med definitionen: med fyldig og rund form især om menneske eller legemsdel. Det spænder jo vidt. Ja det spænder vidt men jeg vil mene at den gængse forståelse af ordet er som du selv i dit første indlæg beskrev : " den søde type, girl next door" Altså en kvinde som har runde former men som ikke er overvægtig. Jeg har eks ikke lyst til i en annonce at beskrive mig selv som små buttet hvis ordet er skævvredet så meget at kunden forventer en xxxl når de møder mig. Det korte af det lange er at jeg godt forstår TS lettere frustration fordi jeg også selv ville blive irriteret hvis personen jeg skal møde er kommet med misvisende tillægsord. Og ER man en xxxl type så er man altså ikke buttet. Så er man stor. Ja krops bygningen betyder også noget, men så kunne man jo passende benytte sig af diverse datingsiders betegnelser F. eks atletisk bygget, kraftigt, spinkelt, normalt, muskuløs osv. Dernæst kunne man så detaljere det yderligere med str. på brystet, bagdelen osv. Redigeret 27. August, 2021 af Den lille frøken Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 27. August, 2021 Den lille frøken skrev, for 11 minutter siden: Ja det spænder vidt men jeg vil mene at den gængse forståelse af ordet er som du selv i dit første indlæg beskrev : " den søde type, girl next door" Altså en kvinde som har runde former men som ikke er overvægtig. Jeg har eks ikke lyst til i en annonce at beskrive mig selv som små buttet hvis ordet er skævvredet så meget at kunden forventer en xxxl når de møder mig. Det korte af det lange er at jeg godt forstår TS lettere frustration fordi jeg også selv ville blive irriteret hvis personen jeg skal møde er kommet med misvisende tillægsord. Og ER man en xxxl type så er man altså ikke buttet. Så er man stor. Ja krops bygningen betyder også noget, men så kunne man jo passende benytte sig af diverse datingsiders betegnelser F. eks atletisk bygget, kraftigt, spinkelt, normalt, muskuløs osv. Dernæst kunne man så detaljere det yderligere med str. på brystet osv. Se det sjove er, at da jeg skrev "girl next door" skrev jeg om en stemning (det gjorde jeg også klart i mit skriv). Det indre billede jeg så for mig selv, da jeg skrev det var afgjort af en klart tyk pige/kvinde, men nok af den mere pigede slags. Sådan en sød lille prop. Så sådan har man jo forskellige opfattelser af ord. Hvis der er billeder på din annonce, er der jo ingen som forventer at møde en xxxl kvinde, medmindre det er det du er. Indrømmet, jeg synes at billederne er vigtige her. Hvorfor? Fordi vi ikke behøver at beskrive vores fysik, når vi har billeder på. Selv bruger jeg beskrivelsen "dejlige fyldige kvindelige former". Det ville jeg jo ikke gøre i en annonce uden billeder, fordi det ville give halvdelen af læserne ideen, at jeg har dobbelt så stor som jeg er, og den anden halvdel ideen at jeg var meget mindre, end jeg er. Så skulle jeg beskrive mig selv uden billeder til at understøtte min beskrivelse, jamen så ville jeg da nok gøre som du foreslår. Men det behøver jeg ikke, for jeg har netop masser af billeder. Dét, at vi ikke behøver at beskrive vores fysik, betyder selvfølgelig ikke, at vi må lyve, men det betyder, at vi kan bruge beskrivelsen som stemningssættende frem for en beskrivelse til en politi-sketch-tegner. Folk kan allerede se vores bryststørrelse og proportioner, at beskrive dem rent faktuelt er bare dobbelt arbejde. Hvad vi derimod kan gøre, er at beskrive hvilken slags kvinde de møder - møder de en kvinde som ser sig selv som buttet, fyldig, frodig, fed, eller hvad? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den lille frøken Skrevet 27. August, 2021 (edited) @Nannas Hjørne Ja men jeg forstår hvad du mener og ja det er interessant som man har forskellig opfattelse of ordene. Jeg synes også der, skal være plads til det dog blot synes jeg også at man skal, have en fælles forståelses ramme så det nytter jo ikke noget at kalde sig selv for buttet hvis man i virkeligheden vejer 130 kg og er 160 høj. Det er faktisk at misbruge ordet, hvis du spørger mig. Og ja, har man retvisende billeder, så burde det jo kunne give et praj om hvordan man ser ud. Men der er jo mange herinde der har beklaget sig over at billederne på annoncerne netop ikke er retvisende. De er enten meget retoucherede eller slet ikke af dem, selv - er det jeg hører /læser. Helt overordnet set holder jeg af at ordene ikke mister sin betydning. Og at vi kan have et fælles sprog således at ordene ikke bare er hvad vi hver især synes de bør være, for så kan vi jo slet ikke kommunikere uden konstant at misforstå hinanden Redigeret 27. August, 2021 af Den lille frøken Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gøffe 230 Skrevet 28. August, 2021 vægtfordeling på kvinder er vildt individuelt nogle sidder det hele på røven andre har det på maven eller enorme babser, selv nogle der vægtmæssig er på normal kan godt have mave deller, nu er det jo heldigvis smag og behag hvad man kan lide ved kvinder, personlig er det lidt mere om det passer fornuftigt de behøver ikke ligne et anoreksi offer Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
oros 512 Skrevet 28. August, 2021 "Buttet" kan i min verden aldrig beskrive "svær overvægt". "Slank" kan heller aldrig beskrive "undervægtig" eller "mager". Men det er nemt at løse: retvisende, aktuelle billeder og ærlighed omkring alder, højde og drøjde kære piger. Hvor svært kan det være? Hvor ville det være befriende! 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 28. August, 2021 (edited) Den lille frøken skrev, for 9 timer siden: @Nannas Hjørne Ja men jeg forstår hvad du mener og ja det er interessant som man har forskellig opfattelse of ordene. Jeg synes også der, skal være plads til det dog blot synes jeg også at man skal, have en fælles forståelses ramme så det nytter jo ikke noget at kalde sig selv for buttet hvis man i virkeligheden vejer 130 kg og er 160 høj. Det er faktisk at misbruge ordet, hvis du spørger mig. Og ja, har man retvisende billeder, så burde det jo kunne give et praj om hvordan man ser ud. Men der er jo mange herinde der har beklaget sig over at billederne på annoncerne netop ikke er retvisende. De er enten meget retoucherede eller slet ikke af dem, selv - er det jeg hører /læser. Helt overordnet set holder jeg af at ordene ikke mister sin betydning. Og at vi kan have et fælles sprog således at ordene ikke bare er hvad vi hver især synes de bør være, for så kan vi jo slet ikke kommunikere uden konstant at misforstå hinanden At ord "ikke betyder hvad vi hver især synes de bør være"... det er jo netop det beskrivende ord med brede definitioner gør, og vi forstår dem ud fra samfundsnormer og individuel referenceramme. Vi to har fx grundlæggende forskellige forståelser af disse ord, hvor du ser dem som noget man kan kvantificere i størrelser, og jeg ser dem som noget der peger mod en type af overvægtig kvinde fremfor en bestemt størrelse indenfor det overvægtig spektrum. Ingen af forståelserne er forkerte i mine øjne, bare forskellige. Ords betydning ændrer sig efter samfundets forståelse, de er diskursive konstruktioner, ikke døde ting. Jeg blev selv voldsomt forarget, da jeg fandt ud af, at "en bjørnetjeneste" nu officielt betyder både en tjeneste som personen ikke har godt af, og en stor tjeneste. Betydningen blev ændret i ordbogen, fordi så mange i dag forstår udtrykket på den sidste måde. Det eneste jeg synes man kan tage med om, at folk bruger ord forskelligt, så længe det ikke er lodret forkert, er, at man skal være enormt klar med hvad man mener, når man bruger brede, relative udtryk. Jeg vil give dig, at en GP skyder sig selv i foden hvis hun betegner sig som buttet, og ikke gør det klart, hvordan hun ser ud. Spørgsmålet om retvisende billeder eller ej er lidt noget andet, for er der ikke retvisende billeder er det jo ganske simpelt falsk markedsføring. Det kan man med rette klage over. Redigeret 28. August, 2021 af Nannas Hjørne Stavefejl Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg