Hop til indhold
Pite

Måske grunden til

Recommended Posts

Guest Coulibaly
Pite skrev, for 24 minutter siden:

Ja, det er godt nok sørgeligt - jeg er også begyndt at reflektere mere over hvem jeg besøger - og undersøge det mere.

Nu skriver du "i". Har du aldrig besøgt en pige, hvor det ikke med 100% sikkerhed kunne påvises at hun ikke var i en lignende situation?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr

Ja, men det foregår jo. Og vi ved det allesammen. Både at det foregår, som beskrevet i artiklen, i et meget lukket kriminelt Thai miljø. Men også i andre miljøer. Og selvølgelig ikke bare i Østjylland

Hvor ofte har vi ikke hørt nogen sige at pigen var overrasket over hvad der var aftalt på telefonen, at pigen ikke taler et ord engelsk, men skrev næsten fejlfrit - også når hun skulle have lokket personlige oplysninger, facebook profiler, linkedin profiler etc ud af kommende gæster. Eller tale om fugtige kældre på Nørrebro, uhumske lokaler i Rødovre, hvor det oftes nævnes at det er åbenlyst at pigen ikke har lyst til at være der - men at "everithing is possible"

Men det bliver jo ved. Og det bliver ved fordi der er kunder. Der er nogen der IKKE vender om i døren, der er mange der IKKE ringer til ordensmagten med deres mistanke, der er mange der bare skal have et knald billigst muligt osv osv. Og der er ligeledes mange der bilder sig ind at pigen er "independent" og er her af egen fri vilje. Og det er er der med garanti også mange der er. Rigtig mange. Men man skal ikke bilde sig selv ind at en pige der ikke taler et ord engelsk, er supergod til at skrive det. Eller at google translate er så god at man tror det er derfor hun skriver godt. Osv osv osv. I virkeligheden har vi jo alle et ansvar. Det vil være naivt at tro at den forfærdelige del af branchen forsvinder, hvis vi selv lægger penge i den og ikke hjælper ordensmagten med at få stoppet handel og rufferi.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 2 timer siden:

Ja, men det foregår jo. Og vi ved det allesammen. Både at det foregår, som beskrevet i artiklen, i et meget lukket kriminelt Thai miljø. Men også i andre miljøer. Og selvølgelig ikke bare i Østjylland

Hvor ofte har vi ikke hørt nogen sige at pigen var overrasket over hvad der var aftalt på telefonen, at pigen ikke taler et ord engelsk, men skrev næsten fejlfrit - også når hun skulle have lokket personlige oplysninger, facebook profiler, linkedin profiler etc ud af kommende gæster. Eller tale om fugtige kældre på Nørrebro, uhumske lokaler i Rødovre, hvor det oftes nævnes at det er åbenlyst at pigen ikke har lyst til at være der - men at "everithing is possible"

Men det bliver jo ved. Og det bliver ved fordi der er kunder. Der er nogen der IKKE vender om i døren, der er mange der IKKE ringer til ordensmagten med deres mistanke, der er mange der bare skal have et knald billigst muligt osv osv. Og der er ligeledes mange der bilder sig ind at pigen er "independent" og er her af egen fri vilje. Og det er er der med garanti også mange der er. Rigtig mange. Men man skal ikke bilde sig selv ind at en pige der ikke taler et ord engelsk, er supergod til at skrive det. Eller at google translate er så god at man tror det er derfor hun skriver godt. Osv osv osv. I virkeligheden har vi jo alle et ansvar. Det vil være naivt at tro at den forfærdelige del af branchen forsvinder, hvis vi selv lægger penge i den og ikke hjælper ordensmagten med at få stoppet handel og rufferi.

Kære tvr:)

- -  hvad handler dette om ;  også når hun skulle have lokket personlige oplysninger, facebook profiler, linkedin profiler etc ud af kommende gæster.

Er der virkelig GPér:wub:  som fiskere efter kundernes private data ?!?!  - -  forekommer dette rent faktisk ??   

Kan du ikke forklare lidt mere 

Mange hilsner

Nye tider

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Nye tider skrev, for 27 minutter siden:

Kære tvr:)

- -  hvad handler dette om ;  også når hun skulle have lokket personlige oplysninger, facebook profiler, linkedin profiler etc ud af kommende gæster.

Er der virkelig GPér:wub:  som fiskere efter kundernes private data ?!?!  - -  forekommer dette rent faktisk ??   

Kan du ikke forklare lidt mere 

Mange hilsner

Nye tider

Ja, det forekommer. Hvis du kigger under anmeldeler i København og Sjælland, vil du se der er flere ret attraktive unge piger, hvor gæsterne har skulle "identificere sig" med social media og selfies inden de får en aftale. Nogle brugere kalder dem "selfie-mafiaen". De siger det er for pigernes beskyttelse, men som jeg læser det, er det indimellem piger der stort set ikke taler engelsk, der beder om det på ret godt engelsk...... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Citat

Kvinderne kommer til Danmark med drømmen om et bedre liv. De vil tjene penge til deres familie og så tage hjem igen. Men den høje husleje – nogle gange på op til 1000 kroner om dagen – fastholder kvinderne i en ond spiral.

- Vi hører ofte fra kvinderne, at de bare lige skal arbejde et halvt år mere. Men det er sjældent bare et halvt år mere. Med så høj en husleje bliver deres gæld til bagmændene ved med at være høj, siger Trine Ingemansen.

Ikke for at ignorere problemet, men hvis man havde lidt mere indsigt, ville man vide, at det næppe er en lejepris/vagtpris på 1.000 kr, pr dagm  der fastholder kvinderne i en ond spiral.  Hvis de som almindelige selvstændige så kunne beholde resten af pengene, så ville man vide at huslejen på det nævnte niveau ikke kunne være den reelle årsag.  Der ved ikke sagt at der ikke findes handlede kvinder i danmark eller kvinder der er fanget i en gældfælde, for det gør der, men det støder mit øje, at man reelt ikke i artiklen evner at give udtryk for at man ved mere om det kedelige og sørgelige emne.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
TheVoice skrev, for 9 timer siden:

Ikke for at ignorere problemet, men hvis man havde lidt mere indsigt, ville man vide, at det næppe er en lejepris/vagtpris på 1.000 kr, pr dagm  der fastholder kvinderne i en ond spiral.  Hvis de som almindelige selvstændige så kunne beholde resten af pengene, så ville man vide at huslejen på det nævnte niveau ikke kunne være den reelle årsag.  Der ved ikke sagt at der ikke findes handlede kvinder i danmark eller kvinder der er fanget i en gældfælde, for det gør der, men det støder mit øje, at man reelt ikke i artiklen evner at give udtryk for at man ved mere om det kedelige og sørgelige emne.  

Mnjah, måske. Men hvis gælden starter højere, som et "startgebyr", for at få arrangeret rejse, "muligheden for at arbejde" osv osv, og man så dertil lægger høje daglige omkostninger og renter, så betyder de daglige omkostninger (1000kr pr dag plus renter) måske netop at der ikke kan afdrages på gælden i tilstrækkeligt omfang. Og dermed fastholdes de i en ond spiral, bliver nødt til at holde åbent 24/7, tilskyndes til at arbejde uden kondom og simpelt hen skal have så mange igennem kunder gennem fabrikken som overhovedet muligt, uanset de menneskelige omkostninger. Det er vel det artiklen hentyder til, uden at skrive det særlig godt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne

800-1000 kr per dag betaler vi jo alle sammen, men der er også forskel på at betale 1000 kr. per dag man er på vagt (for mange danske er det jo nok 6-10 dage om måneden) og hver dag. Det gør det i hvert fald svært at arbejde, hvad jeg vil kalde sunde arbejdstider, hvis ens månedlige husleje er på 30.000. 

Men jeg tænker også, at der må være flere faktorer som fastholder pigerne end "bare" den høje husleje. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Nannas Hjørne skrev, for 27 minutter siden:

Men jeg tænker også, at der må være flere faktorer som fastholder pigerne end "bare" den høje husleje. 

Jah, altså der er jo aftalefrihed, så hvad der betales i husleje, er jo frivilligt. Også selvom man, i andres øjne, betaler for meget. Med de 1000kr pr dag, lader det jo ikke til at være problemet i sig selv, hvis danske piger betaler det samme, eller noget i samme boldgade, i det mindste.

De andre faktorer, du nævner, er jo nok billetten til Danmark, eventuelt hjælp til visum (hvis vedkommende er fra et ikke-EU-land), "hjælp" til annoncering, eventuelt forskud betalt hjemme, hvis pigen VIRKELIG er på skideren osv. Det muligt vi kender prisen på den slags, men det er jo ikke sikkert at pigen gør, så hun gældsætter sig til bagmændene for at alt "arrangeres". Og den gæld er ikke nødvendigvis nem at afdrage.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
tvr skrev, for 1 time siden:

Jah, altså der er jo aftalefrihed, så hvad der betales i husleje, er jo frivilligt. Også selvom man, i andres øjne, betaler for meget. Med de 1000kr pr dag, lader det jo ikke til at være problemet i sig selv, hvis danske piger betaler det samme, eller noget i samme boldgade, i det mindste.

De andre faktorer, du nævner, er jo nok billetten til Danmark, eventuelt hjælp til visum (hvis vedkommende er fra et ikke-EU-land), "hjælp" til annoncering, eventuelt forskud betalt hjemme, hvis pigen VIRKELIG er på skideren osv. Det muligt vi kender prisen på den slags, men det er jo ikke sikkert at pigen gør, så hun gældsætter sig til bagmændene for at alt "arrangeres". Og den gæld er ikke nødvendigvis nem at afdrage.....

1000 kr. per dag er ikke et problem for mig - hvis jeg får et pænt sted, som jeg kan have for mig selv. Jeg vil ikke benægte, at man får mere for pengene på fx airbnb, men et eller andet sted synes jeg sådan set, at det er rimeligt at betale lidt mere for et sted, hvor man netop tager gæster ind hele dagen og udlejer kan få klager fra sippede naboer. Jeg ville ønske, at der var flere steder tilgængelige hvor jeg kunne betale mine 1000 kr., og få en faktura som jeg kunne opgive til skat. Men det er en lidt anden diskussion. 

Mit indtryk er dog, at de gp'er, som artiklen omtaler, ikke får meget for deres penge, og det er uden tvivl grov udnyttelse med 1000 kr om dagen for et snusket værelse, når man burde få en pæn lille lejlighed. Læg dertil, at det er hver dag, de skal betale lejen, og ikke kun når de har lyst til at arbejde og så får man da en dårlig smag i munden. 

Netop ja, de andre faktorer jeg tænkte på var, hvis man eksempelvis som udgangspunkt står med en gæld på 100.000 for "hjælp" til at komme til landet, og i landet bliver isoleret, får styret ens arbejdstider og arbejdspladser skifter udenfor ens kontrol, samt en månedlig 30.000 krs. huslejeregning og arbejder til lave priser som man ikke selv bestemmer. Så bliver det nok svært at komme ud eller få ordentlige vilkår, når man samtidig ikke taler sproget og kun sparsomt engelsk. 

Den høje husleje i sig selv er blot én af faktorerne, og det virker kun fordi resten af systemet er sat op til at kontrollere og isolere. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 3 timer siden:

Den høje husleje i sig selv er blot én af faktorerne, og det virker kun fordi resten af systemet er sat op til at kontrollere og isolere. 

Netop min pointe.,  hvilket man ville vide hvis man havde sig dybere ind i de segmenter man forsøger at beskrive. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...