Hop til indhold
Gæst

HPV vaccination

Recommended Posts

Gæst

Hej

Jeg ved ikke om det er ulovligt at kopiere et indlæg af Venusdoktoren på VL, men i så fald må Admin eller en af Moderatorerne slette det.

Men jeg synes at indholdet er så vigtigt, at det bør udbredes både mest muligt og hurtigst muligt så piger, der ikke har været opmærksomme på dette tilbud bør skynde sig og benytte sig af det, og for de 'lidt ældre', dem der er født før 1985, selv betale; kræft er altså ikke en sygdom man skal negligere uanset hvilken form for kræft, der tales om. Og som der skrives, så er det ikke noget, man bare skal negligere.

Mvh

smo

Venusdoktoren skriver:

Så er det nu!

Vaccination mod HPV er stadig gratis for kvinder årgang 1985-1992, men kun indtil nytår.

Der er vel ikke mange af logens brugere, der matcher i alder, men mange kender nogen, der gør.

Husk at minde Jeres venner, bekendte og familiemedlemmer på det.

400 danske kvinder får hvert år underlivskræft, og 1/3 af dem dør af det. Det er ikke bare ærgerligt, når det kan undgås. Det er decideret katastrofalt, når nu det er så nemt.

Samtidig vil jeg gerne slå et slag for, at kvinder op til mindst 40 år selv betaler for vaccinationen. Det er mere og mere sikkert, at der er effekt af det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil da så også lige slå et slag for at alle mænd der holder af deres kæreste ven også smutter en tur forbi doktormanden og får den samme vaccination.

1. Den beskytter imod endetarms kræft.

2. Den beskytter imod prostatakræft.

3. Den beskytter imod Kønsvorter.

4. Den beskytter imod halskræft.

Der skal 3 vaccinationer til efter 0 - 3 og 9 måneders mellemrum. Og de koster omkring 1250 kr pr stk. Sygesikringen danmark betaler ca. halvdelen af vaccinationen.

Ja det er 3750 kr til nogle indsprøjtninger. Men som jeg ser det er det en RIGTIG go ide at blive vaccineret. Im ikke andet så med den hobby vi har for at undgå kønsvorter. Det burde være grund nok i sig selv. Men check lige data her inder.

Det er faktisk rigtig mange der render rundt med sygdommen allerede.

Næsten en tredjedel af danskere under 30 år er smittet med HPV. Det er omkring 300.000 personer.

80 % af alle danskere vil være smittet med et seksuelt HPV-virus på et tidspunkt i løbet af deres liv.

340 mænd får HPV-relateret kræft hvert år.

40 mænd får peniskræft.

30 mænd får analkræft.

270 mænd får hoved/halskræft.

Kilde: http://www.raskmedia.com/2013/03/03/ung ... ccination/

En anden ting man måske kunne overveje at blive vaccineret imod er Hepatitis når nu man alligevel skal forbi lægen. Der findes en vaccine der dækker 99.99% imod Hepatitis A og B og den holder i minimum 25 år måske længere. Prisen kan jeg ikke huske men nemer det er omkring 1000 kr pr vaccine og der skal 2 til. Men Sygeforsikringen dækker også ca halvdelen af udgiften til denne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

HPV smitteveje.

HPV er en fælles betegnelse for over 100 forskellige vira. HPV står for human papilloma virus. HPV smitter ved seksuel kontakt og er faktisk så almindelig, at infektion med denne virus næsten kan opfattes som en normal konsekvens af seksuel aktivitet. Det vil sige, at alle, der har et seksualliv, kan blive smittet med HPV. Man kan faktisk kalde infektionen en slags "seksuel forkølelse". HPV kan give kondylomer og kræft forskellige steder i kroppen - heriblandt på livmoderhalsen. Nedenfor kan du se en illustration af HPVs smitteveje:

afcdk892932000_hpvsmittevejeoriginal.jpg

Kilde: Af Redaktionen Netdoktor

Fuck, synes squ det er skræmmende at man godt 95%, kan være sikker på at have HPV uden form for konstatering før man er blevet undersøgt, at det så senere i livet kan føre til kræft :!:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Først inden jeg poster mit link, så er jeg klar over hvad HPV er og hvad det kan føre til. Men for at skabe lidt modvægt til de ovenstående "vi skal alle sammen dø i morgen fordi vi dyrker sex og lever et normalt liv, løb ud og få en vaccine ingen ved langtids effekterne af eller som er godkendt som kræft forebyggende til mænd" posts, så er her en artikkel fra cancer.dk

http://www.cancer.dk/fagfolk/vaccinatio ... ccination/

Jo HPV kan give kræft, som så mange andre ting kan. Og der kommer sikkert flere ting til imorgen.

Men:

- HPV vacinen er ikke godkendt til at den kan modvirke kræft hos mænd, kun kønsvorter, så der er ingen garantier.

- de kræftformer hos mænd som HPV virus kan medføre, er af de sjældne slags.

- HPV virussen forsvinder i de fleste tilfælde af sig selv, som en alm forkølelse, uden at man kan lægge mærke til at man har den.

Og igen, jeg siger ikke at man helt skal undlade at vaccinere sig selv, det vil jeg lade folk selv bedømme.

Det er bare meget rart for mange at have en modvægt til den ekstrablads agtige - Bliv Vaccineret nu eller Dø! Stemning der hurtigt kan sprede sig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Først inden jeg poster mit link, så er jeg klar over hvad HPV er og hvad det kan føre til. Men for at skabe lidt modvægt til de ovenstående "vi skal alle sammen dø i morgen fordi vi dyrker sex og lever et normalt liv, løb ud og få en vaccine ingen ved langtids effekterne af eller som er godkendt som kræft forebyggende til mænd" posts, så er her en artikkel fra cancer.dk

http://www.cancer.dk/fagfolk/vaccinatio ... ccination/

Jo HPV kan give kræft, som så mange andre ting kan. Og der kommer sikkert flere ting til imorgen.

Men:

- HPV vacinen er ikke godkendt til at den kan modvirke kræft hos mænd, kun kønsvorter, så der er ingen garantier.

- de kræftformer hos mænd som HPV virus kan medføre, er af de sjældne slags.

- HPV virussen forsvinder i de fleste tilfælde af sig selv, som en alm forkølelse, uden at man kan lægge mærke til at man har den.

Og igen, jeg siger ikke at man helt skal undlade at vaccinere sig selv, det vil jeg lade folk selv bedømme.

Det er bare meget rart for mange at have en modvægt til den ekstrablads agtige - Bliv Vaccineret nu eller Dø! Stemning der hurtigt kan sprede sig.

Så slap jeg for at skrive et indlæg, som stort set ville indeholde det samme, som du har skrevet. :)

Men du glemte lige sølvpapirshatten, som kan beskytte mod såvel kosmiske som andre ondsindede strålinger. :D

God arbejdsuge til jer alle. (Os alle)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så slap jeg for at skrive et indlæg, som stort set ville indeholde det samme, som du har skrevet. :)

Men du glemte lige sølvpapirshatten, som kan beskytte mod såvel kosmiske som andre ondsindede strålinger. :D

God arbejdsuge til jer alle. (Os alle)

Sølvpapirs hatten har jeg.... Og bly underbukserne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...